Magyarország ipara

Hagyjuk!
Csak párhuzamot véltem felfedezni a haditechnika, és az ipar területén is jelen lévő, "megoldjuk okosba" mentális között.
Vajon általánosan jellemző ez a lakattal zárás nyugaton is?
Persze időnként a harctéren is elég Mad Max szerű megoldásokkal találkozhatunk.
Köcsög németek lakatot basztak itt is a tankra....
61c40bd0152f6b611f11657ecf5c3153.png
 
Lehet én vagyok hülye, de felnőtt vendégmunkásoknál miért aggódik a f.o.s. a közoktatás hiánya miatt?
Az a pakisztáni, aki papír nélkül a zöldhatáron jön át, az ugyan annál a sajtóorgánumnál üdvözlendő; az pakisztáni, aki legálisan, papírral jön vendégmunkásként, az meg üldözendő?
A következetességet meg lehúzták a wc-n?
Ami még aranyos, de nem rakták bele a cikkbe: " Gondola Zsolt Zoárd szerint fontos volna felkészíteni a lakosságot arra, hogy a nagyberuházások nem kizárólag pozitív, hanem másfajta következményekkel is járnak." -Gondola Zsolt Zoárd facebook.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: DTheo
Hagyjuk!
Csak párhuzamot véltem felfedezni a haditechnika, és az ipar területén is jelen lévő, "megoldjuk okosba" mentális között.
Vajon általánosan jellemző ez a lakattal zárás nyugaton is?
Persze időnként a harctéren is elég Mad Max szerű megoldásokkal találkozhatunk.
Valahogy így volt nálunk is. Az egyik agyatlan fejes kitalálta, hogy 50%-os spórolást csinál a melósok bérén :D Erre megrendelte a féleszű a 30 milliós rendszert. Amihez senki se volt képezve. Én már láttam ilyet, mondtam, hogy amikor én láttam akkor egészen más körülmények voltak, de senkit se érdekelt. A barom még 2 telephelyre ua. megrendelte. A másik 3-ra nem maradt ideje. Na most minden telephelyről elküldtek 3 melóst. Most ott áll a gép, működik is meg nem is, folyton hibaüzenetet jelez, árammegszakítást csinál, stb...Már ott tart a dolog, hogy a helyi vezető nem hajlandó felvenni a telefont amikor a hiba miatt keresik. Volt olyan nap amikor 15 hiba történt. Csodás vezetők vannak nem csak a hadseregben.
 
Nálunk "probléma" volt egyeseknél, hogy időnként várni kellett 2-3 napot céges tollra, hivajavítóra, míg a pénzügyes bejött homeofficeból és leugrott a 2 sarokra levő boltba... (én eleve mindenből sajátot használok).
Végül megoldotta a vezetés: lett egy beszerzési vezetőnk.
Akinek egy havi fizetéséből fél éves készletet fel lehetne halmozni mindenből...

Dojcse kvalitát.
 
Nálunk "probléma" volt egyeseknél, hogy időnként várni kellett 2-3 napot céges tollra, hivajavítóra, míg a pénzügyes bejött homeofficeból és leugrott a 2 sarokra levő boltba... (én eleve mindenből sajátot használok).
Végül megoldotta a vezetés: lett egy beszerzési vezetőnk.
Akinek egy havi fizetéséből fél éves készletet fel lehetne halmozni mindenből...

Dojcse kvalitát.
De lehet, hogy előtte létrehoztak egy teamet, hogy megvitassák a felmerülő problémára adható megoldásokat, amihez a különböző helyi szervezetektől 1-1 embert valami melegégövi vidékre reptettek -csak, hogy ne kelljen otthon használni a gázt és ezzel européer és zöld lett a project. Természetesen a csapat összekovácsolásához alkalmazni kellett egy coach-ot is.

De remélem, hogy az irodai szerek igényléséhez legalább három példányban kell kérelmet beadni, a használat előtt egy héttel, hogy a beszerzési vezető asszisztensének legyen ideje iktatni. De mivel két fő már egy osztály és alkalmat ad a visszaélésekre, így egy belső ellenőri csoportot is létre kell hozni. Mivel ez így már naaagyon sok ember, ezért figyelni kell az esélyenlőségre, ezért kell esélyegyenlőségi mérnök is.
 
 


EBIT eközben ugyancsak soha nem látott értékre, 1,13 milliárd dollárra ugrott,
a vállalatcsoport profitja pedig 66 százalékkal 658 millió dollárra emelkedett.

A két szám különbsége meg az adó, amit a magyar állam kap. Nem rossz az negyed évre
 
Nálunk "probléma" volt egyeseknél, hogy időnként várni kellett 2-3 napot céges tollra, hivajavítóra, míg a pénzügyes bejött homeofficeból és leugrott a 2 sarokra levő boltba... (én eleve mindenből sajátot használok).
Végül megoldotta a vezetés: lett egy beszerzési vezetőnk.
Akinek egy havi fizetéséből fél éves készletet fel lehetne halmozni mindenből...

Dojcse kvalitát.
Prozess muss sein!
 
értem,de akkor visszakérdezek .. van Ford gyár az USA-ban ? mert a több gyárat is bezárt a Ford illetve a végleg bezárt a Ford az USA-ban között van némi különbség !
jelen esetben én arra gondoltam,hogy ha pl be kell zárni az Audi-t akkor biztosan nem Ingolstadtban fogják kezdeni,hamarabb fog bezárni a győri gyár mint a hazai .. nekünk meg ez a fontos nem az hogy mi van Ingolstadtban .. így első körben mi szivjuk meg,és nem csak az ott dolgozók,hanem az oda beszállítók is a zöldségestől a konyhásokon keresztül a takarítónő, a biztonsági őr is szóval nem csak konkrétan a "szalagmunkásokat" fogja érinteni ez a történet,hanem az erre épülő teljes szegmenst .. annyi előnyünk van a többi kihelyezett gyáregységgel szemben,hogy szerintem itt kell a legkevesebbet fizetnie az anyavállalatnak,így az utolsó előtti kalapban leszünk ha be kell zárni valamit valahol. ( majd aki ott dolgozik és itt van esetleg beszámol arról,hogy mennyi is az annyi .. ) egyébként jó felmérés lehet erre a Covid-"válság",hogy ott és akkor melyik üzemrészeket zárták be,vagy szüneteltették a termelést,mert szerintem ugyanaz a forgatókönyv lenne ebben az esetben is. (nem követtem ezeket az eseményeket figyelemmel)

de úgy is kiderül majd ha itt lesz az ideje (reméljük nem,lásd fentebb )
Ez nem ilyen egyszerű. Egy (akár német) multi, amely a világon kb mindenhol jelen van, mint pl a VW konszern, elsősorban a részvényeseinek akar majd megfelelni. Az ő esetükben egyébként részvényes a német állam is, de csak kisebbségi.
Szóval a profit és az esetleges osztalék függvényében fognak gyárakat bezárni. Szerintem a mostani helyzetben hülyék lennének az alapvetően igen magas profittal eladható, egyébként full koca technikát használó, Győrben gyártott Audikat kivenni a rendszerből. Ezek “prémium” tömegmodellek, nagyon jó biznisz a VW-nek.
 
Rég volt egy Rába.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
"Erősödhetnek a Rába üzbég kapcsolatai! Hetzmann Béla elnök-vezérigazgató, illetve Fehér Roland üzletfejlesztési és műszaki igazgató is tagja annak a magyar üzletemberekből álló delegációnak, amely a hét folyamán a kormánydelegáció részeként Üzbegisztánban tartózkodott. A háromnapos üzbég-magyar üzleti fórum célja a kétoldalú kapcsolatok továbbfejlesztése."

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.