Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Azzurro

Well-Known Member
2018. november 25.
2 028
5 471
113
Érdekes, hogy pont az állami Eximbank nyírja ki a Tungsramot. A többi hitelező elfogadta volna a csődegyezséget, a kis összegű követeléseket teljes mértékben kifizette volna a Tungsram a nagyobb összegűeket meg részben. Most a felszámolás során a szokásos nullához közelítő követelésbehajtás lesz. Miért is jó ez az állítólag vállalkozásbarát államnak? Lehet, hogy valakinek pont az volt a célja, hogy mindenképpen felszámolási eljárás legyen és majd az eljárás során fillérekért kivásárolja a cég eszközeit?
 

Lupus80

Well-Known Member
2020. december 20.
278
749
93
"Erősödhetnek a Rába üzbég kapcsolatai! Hetzmann Béla elnök-vezérigazgató, illetve Fehér Roland üzletfejlesztési és műszaki igazgató is tagja annak a magyar üzletemberekből álló delegációnak, amely a hét folyamán a kormánydelegáció részeként Üzbegisztánban tartózkodott. A háromnapos üzbég-magyar üzleti fórum célja a kétoldalú kapcsolatok továbbfejlesztése."

Ezért nem jött ma hajtásra akkor...
 

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 469
5 296
113
Lehet köze Palkovics lemondásához:

 
T

Törölt tag 1711

Guest
Ki másé...


Én is nézegetem mostanában hátha lenne valami nekem való állás náluk, aki átment dicséri a céget, hogy jó ott dolgozni, meg a bérek is hozzák a nemzetközi színvonalat.
Na meg ha nem ő akkor ki? Inkább építse német vagy francia cég román vendégmunkásokkal?
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 084
50 259
113
Van némi igazság abban amit irsz.De....
De a magyar vállalkozó nem tudta/tudná ezekt a dolgokat megcsinálni,ha nem fonódna össze az államigazgatással.A feketén való dolgoztatás ugyanis büntett.Ha a magyar államigazgatási szervek nem pártállami korrupt szarok lennének,akkor az ezt elkövető vállalkozó éppen úgy a műanyag lakat korrozióállóságát vizuálná,mint OV és GyF.
-A kapitalizmus egy rossz,és kegyetlen rendszer-de működik....W.C.
És eddig a kapitalizmus emelte fel leginkább az emberek tömegeit a nyomorbol egy élhetőbb szintre.(hogy a magyar jobbágy hogyan is élt,arrol érdemes elolvasni Perjés Géza ide vágó tanulmányait.A korabeli hadellátás kérdéseivel kapcsolatban kutakodott ez irányban.
Amikor még nem olyan munkahelyem volt, ahol bejelentettek volna normálisan, az akkori főnökömnek ugyan semmilyen kötődése/kapcsolata nem volt az akkori államszervezethez (2005).
Sajna nemzeti sport :(
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 248
33 547
113
Amikor még nem olyan munkahelyem volt, ahol bejelentettek volna normálisan, az akkori főnökömnek ugyan semmilyen kötődése/kapcsolata nem volt az akkori államszervezethez (2005).
Sajna nemzeti sport :(
Főnököd a potyautas hatást használta ki.A rendszert nem neki találták ki,és nem neki működtetik,de potyautasként kihasználta a rendszer működését.
Egy kamionsoförnek ne magyarázd meg,hogy milyen szemét a magyar rendszer.Kamionsoförök 99,9%ka abszorut minimálbérre van bejelentve.Mert a rendszer igy van kitalálva,hegy ezt meg lehessen tenni.Még a szakmunkás minimálbért se teszi kötelezővé a szarházi magyar állam-miközben kötelezi a sofőröket,hogy 5 évenként pénzért,fizetős vizsgán újitsák meg a nemzetközi hivatásos gépkocsivezetői szakvizsgájukat.....És ami azt illeti,pont az EU,és a nyugati államok próbálnak ez ellen tenni (no,nem a magyar sofőr érdekei miatt,saját érdekeik miatt),de a gané magyar állam ezt nemzeti hatáskörre hivatkozva elutasitja (lófaxt,a kis és nagy vállalkozók érdekében.Egyrészt a nemzet sokkal több tagja sofőr,mint cégtulaj.Másrészt pl a Waberers soförjeinek többsége már nem magyar.Ukrán,belorusz,orosz,kazah,meg ma már hindu és filipinó is van....nesze neked nemzeti rezsim.Ma már több magyar sofőr dolgozik nyugaton,mint idehaza,pont ezért)
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 818
24 179
113
Főnököd a potyautas hatást használta ki.A rendszert nem neki találták ki,és nem neki működtetik,de potyautasként kihasználta a rendszer működését.
Egy kamionsoförnek ne magyarázd meg,hogy milyen szemét a magyar rendszer.Kamionsoförök 99,9%ka abszorut minimálbérre van bejelentve.Mert a rendszer igy van kitalálva,hegy ezt meg lehessen tenni.Még a szakmunkás minimálbért se teszi kötelezővé a szarházi magyar állam-miközben kötelezi a sofőröket,hogy 5 évenként pénzért,fizetős vizsgán újitsák meg a nemzetközi hivatásos gépkocsivezetői szakvizsgájukat.....És ami azt illeti,pont az EU,és a nyugati államok próbálnak ez ellen tenni (no,nem a magyar sofőr érdekei miatt,saját érdekeik miatt),de a gané magyar állam ezt nemzeti hatáskörre hivatkozva elutasitja (lófaxt,a kis és nagy vállalkozók érdekében.Egyrészt a nemzet sokkal több tagja sofőr,mint cégtulaj.Másrészt pl a Waberers soförjeinek többsége már nem magyar.Ukrán,belorusz,orosz,kazah,meg ma már hindu és filipinó is van....nesze neked nemzeti rezsim.Ma már több magyar sofőr dolgozik nyugaton,mint idehaza,pont ezért)
Szóval te, aki baszol odaállni a főnököd elé, és közölni, hogy kabeafaszom, ezzel mindenkit, többek közt engem is szopatva, a magyar államot szídod, mert, te igen te, elfogadod, hogy feketén foglalkoztatnak.
Ki kell, hogy ábrándítsalak, az államnak NEM dolga, hogy helyetted kiálljon.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 248
33 547
113
Szóval te, aki baszol odaállni a főnököd elé, és közölni, hogy kabeafaszom, ezzel mindenkit, többek közt engem is szopatva, a magyar államot szídod, mert, te igen te, elfogadod, hogy feketén foglalkoztatnak.
Ki kell, hogy ábrándítsalak, az államnak NEM dolga, hogy helyetted kiálljon.
Spec én a 0,1%ba tartozom.....És de,a kibaszott adónyelő szarházi államszervezet dolga lenne,hogy ha kötelezi az embereket 5 évenként szakvizsgáára,akkor legalább a szakmunkás minimálbért bejelentését tegye kötelezővé.
A cégek meg nem hajlandóak másra bejelenteni.Inkább kirugják a magyar sofőrt,és vesznek fel ukránt,albánt meg hindit.Mert ez a qrva nagyon migráncsellenes rezsim közben folyamatosan hozza be a migráncs munkaerőt a bérek letörésére.(ezért is dolgozik több magyar soför külföldön,mint idehaza...)
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 551
8 367
113
Jól van, nyugi, már ugysincs sok hatra csak meg 1-2 év és jöhet újra helytartonak a Feri meg bojlertestu felesége. Majd ők újra az EU elvonalaba repitenek bennunket. Minden is lesz, Kánaán.
Addig meg kivandorlunk Romaniaba, vagy Ukrajnaba, vendegmunkasnak vagy tudomisen minek.
Amúgy elég szétnézni az országban a nagyobb építkezéseken. Mindenhol török/pakik/indiai vendégmunkások százai/ezrei. Az épülő akkumulátor gyárakban is lesznek bőven nem kell attól agódni hogy hiány lesz magyar/ukrán droidbol.
Az igazság az hogy jövőre is ezrével fognak érkezni a távol-közel keleti droidok. Csak erről kellemetlen beszélni.
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 551
8 367
113
Főnököd a potyautas hatást használta ki.A rendszert nem neki találták ki,és nem neki működtetik,de potyautasként kihasználta a rendszer működését.
Egy kamionsoförnek ne magyarázd meg,hogy milyen szemét a magyar rendszer.Kamionsoförök 99,9%ka abszorut minimálbérre van bejelentve.Mert a rendszer igy van kitalálva,hegy ezt meg lehessen tenni.Még a szakmunkás minimálbért se teszi kötelezővé a szarházi magyar állam-miközben kötelezi a sofőröket,hogy 5 évenként pénzért,fizetős vizsgán újitsák meg a nemzetközi hivatásos gépkocsivezetői szakvizsgájukat.....És ami azt illeti,pont az EU,és a nyugati államok próbálnak ez ellen tenni (no,nem a magyar sofőr érdekei miatt,saját érdekeik miatt),de a gané magyar állam ezt nemzeti hatáskörre hivatkozva elutasitja (lófaxt,a kis és nagy vállalkozók érdekében.Egyrészt a nemzet sokkal több tagja sofőr,mint cégtulaj.Másrészt pl a Waberers soförjeinek többsége már nem magyar.Ukrán,belorusz,orosz,kazah,meg ma már hindu és filipinó is van....nesze neked nemzeti rezsim.Ma már több magyar sofőr dolgozik nyugaton,mint idehaza,pont ezért)
Ezzel most kivételesen egyetértek. Logisztikához kapcsolódóan látom/látjuk hogy mik vannak.
 

Madár Fokker

Well-Known Member
2017. december 17.
512
1 415
93
Másrészt pl a Waberers soförjeinek többsége már nem magyar.Ukrán,belorusz,orosz,kazah,meg ma már hindu és filipinó is van....nesze neked nemzeti rezsim.Ma már több magyar sofőr dolgozik nyugaton,mint idehaza,pont ezért)


 
  • Szomorú
Reactions: fip7 and Negan

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 894
32 540
113
Amúgy elég szétnézni az országban a nagyobb építkezéseken. Mindenhol török/pakik/indiai vendégmunkások százai/ezrei. Az épülő akkumulátor gyárakban is lesznek bőven nem kell attól agódni hogy hiány lesz magyar/ukrán droidbol.
Az igazság az hogy jövőre is ezrével fognak érkezni a távol-közel keleti droidok. Csak erről kellemetlen beszélni.
Közben meg mindenféle közmunkás foglalkoztatásban, meg papírtologató fikciókban vannak életerős magyar srácok, akiknek mondjuk derogál a munkaerőpiacra lépni és egyszerűbb sápítozni a fizetés alacsonysága végett, vagy a szülő nyakán élni.
 
M

molnibalage

Guest

@phaidros
Jah, mert agyon van fizetve a magyar szalagmunkás ugye...?
Azért lehet hozni külföldről embert, mert neki az is előrelépés, hogy barakkvárosban lakik és kap egy középszar magyar bért is.
A fiatal meg inkább Londonban mosogat, mert még abban is több prespektíva van.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Bleroka

Koleszkaja

Well-Known Member
2020. szeptember 5.
1 971
7 797
113

@phaidros
Jah, mert agyon van fizetve a magyar szalagmunkás ugye...?
Azért lehet hozni külföldről embert, mert neki az is előrelépés, hogy barakkvárosban lakik és kap egy középszar magyar bért is.
A fiatal meg inkább Londonban mosogat, mert még abban is több prespektíva van.
Semmilyen fiatal nem megy már mosogatni Londonba ...
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 894
32 540
113

@phaidros
Jah, mert agyon van fizetve a magyar szalagmunkás ugye...?
Azért lehet hozni külföldről embert, mert neki az is előrelépés, hogy barakkvárosban lakik és kap egy középszar magyar bért is.
A fiatal meg inkább Londonban mosogat, mert még abban is több prespektíva van.
Nem szalagmunkásról volt szó, hanem pl. sofőrökről, építéseken szakemberekről.

Az a gond -amennyire én hallom- hogy sokszor a hazai cégek jobban bánnak a mindenféle isztáni munkavállalóval, mint a hazaival. Lehet, hogy sokszor, ha jobban megbecsülnék a magyar munkavállalót (és nem csak fizetésileg), akkor egyáltalán nem kellene sok helyre külföldi munkás.
 
M

molnibalage

Guest
Nem szalagmunkásról volt szó, hanem pl. sofőrökről, építéseken szakemberekről.

Az a gond -amennyire én hallom- hogy sokszor a hazai cégek jobban bánnak a mindenféle isztáni munkavállalóval, mint a hazaival. Lehet, hogy sokszor, ha jobban megbecsülnék a magyar munkavállalót (és nem csak fizetésileg), akkor egyáltalán nem kellene sok helyre külföldi munkás.
Ezt beszéld meg a munkaadókkal.
A munkavállaló meg a lábával szavaz.