Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 525
16 442
113
Ezt itt is meg kell osszam..
Van új Magyar műhold az égen!
aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2VlNzkwODE3OGZlZjQxZGJhNzFmN2RjOTc3OTM4MjAx.jpg


Post in thread 'Űrkutatás' https://forum.htka.hu/threads/urkutatas.1156/post-1449722
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 292
34 956
113

"A méltán híres, és nagy múltú magyar Ikarus új, elektromos autóbuszával is találkozhattok a Szakmai Nap keretein belül.
Ha érdekel, hogy hogyan valósítható meg a fenntartható városi közlekedés, és mit tesz ezért az Ikarus keresd meg őket személyesen az ST előtti parkolónál.
Ha pedig érdekel miként született meg az első elektromos Ikarus, akkor feltétlenül nézz be 12 órakkor az STNagy előadóba ahol az Ikarus Electric Zrt. vezérigazgatója, Somorai Krisztián tart előadást Ikarus – jármű fejlesztés folyamata - Egy prototípus megalkotása címmel.
Az előadáson való részvétel bizonyos tantárgyak esetén ZH pluszpont szerzési lehetőséget biztosít, a pluszpontokról a részletes tájékoztatás megtalálható a honlapon.
Esemény: https://fb.me/e/111sZGRVn
Ingyenes regisztráció a helyszínen.
Részletes programok: https://www.szakkollegium.com/"
337169331_1651815988581892_3848070396724531696_n.jpg
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 859
32 428
113
Egy 7 éve írt és 2,5 éve frissített jó összefoglaló írást találtam:

@Bálint látom követed a buszipart (de máshoz is szól a kérdés). Nem tudod, hogy a Csaba Metál buszgyártási szándékaival mi lett? Azt olvastam egy több éves cikkben, hogy felhagytak vele.
Dévaványán láttam az egyik midibuszukat többször, de egyébként semmi hír nem volt a gyártásról. Illetve annyit találtam hogy nem gyártják.

És egyáltalán, 2023-ban mi a mini és midibusz hazai gyártásának, fejlesztésének helyzete?
 
  • Tetszik
Reactions: Nber

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 345
96 732
113
nem értem mi bajod ezzel, amikor oldalakon át csápolsz az uniónak és a nyugati értékeknek
Tudom ha vki nincs bent csontig Putyo valagában az már az Uniós értékeknek csápol. Arra rámutatni mekkora balfasz is az orosz haderő szintén szentségtörés, hisz 8 hónap után hamarosan porrá zuzva meglesz egy 60.000 orosz város, bár most már oroszok nélkül. Ezek komoly sikerek.

Illetve a realitás talaján, ha hülyeségnek tartom, hogy a nyugati gazdaságról levágjuk magunkat és egy még papíron sem létező BRICShez csatlakozzunk az is árulás.

Értem a nosztalgiát oroszok iránt, hisz a világháborútól 90-ig összehoztak itt nekünk egy prosperáló országot, aminek 90-ben nem csőd lett a vége és Ausztria sem hagyott minket faképnél a szomszédban. Jó lenne újra kipróbálni...nah.

Az hogy a Nyugat kulturálisan pöcegödör sajnos nem változtat azon a közgazdasági realitason, hogy Magyarország felemelkedéséhez kell a jó nyugati gazdasági együttműködés. Ez az alap, amit kínai, koreai, japán befektetésekkel kell tuningolni, olcsó orosz nyersanyagokkal versenyelőnyt szerezni.
 
  • Tetszik
Reactions: tomcat1 and kw3v865

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 818
24 179
113
Tudom ha vki nincs bent csontig Putyo valagában az már az Uniós értékeknek csápol
Értem, hogy fáj neked, ha rámutatnak, hogy folyamatosan a szent nyugatról papolsz, ezért rögtön támadsz, de alapvetően igen, pontosan erről beszélünk.
Az uniós értékeknek csápolsz, amikor lelkesen tönkretennéd a magyar ipart, mert amerikai lng.

Arra rámutatni mekkora balfasz is az orosz haderő szintén szentségtörés, hisz 8 hónap után hamarosan porrá zuzva meglesz egy 60.000 orosz város, bár most már oroszok nélkül.
Mondjuk inkább egy kissé egyoldalú gondolkodás, mert az USA utolsó két háborúja, ahol az ellenség vissza is tudott lőni, egy x volt meg egy kipicsázás ázsiai parasztokkal szemben.

Illetve a realitás talaján, ha hülyeségnek tartom, hogy a nyugati gazdaságról levágjuk magunkat és egy még papíron sem létező BRICShez csatlakozzunk az is árulás.
Nem, nem az a baj, hogy szerinted hülyeség leválni a nyugati gazdaságról. Az a baj, hogy nyíltan hírdeted, hogy adjunk fegyvert az ukránoknak, sőt bocsássuk meg nekik, amit kárpátalján csinálnak, mer szegényeket bánccsák.

hisz a világháborútól 90-ig összehoztak itt nekünk egy prosperáló országot
Amúgy igen, azt csinálták. Ha nem ezt csinálták volna, ma nem lenne durva Kádár nosztalgia. De van.


aminek 90-ben nem csőd lett a vége
Érdekes módon pont véletlenül a rendszerváltás után nyugati kézbe került cégekről derült ki véletlenül mindig, hogy hát saaajnos versenyképtelenek, be kell zárni.
Azok, amik valami oknál fogva nem kerültek a nyugathoz, és nyugati parancsra sem sikerült elszakítani a piacától valahogy mindig működőképesek maradtak. Furcsa dolog ez.
Ausztria sem hagyott minket faképnél a szomszédban
90 után. Ezt ne felejtsük el. Azért meg nehezen lehet a szovjet elvtársakat vádolni.

hogy Magyarország felemelkedéséhez kell a jó nyugati gazdasági együttműködés.
Akarod mondani, a kipusztításához, amihez mint mondtam folyamatosan tapsolsz. Például amikor óriási örömkiálltásokkal hírdeted, hogy de jó, hogy a magyar melóst kirúgják, hogy helyet csináljanak a filippinónak, meg ukránnak, akikből fél milliót ide hoznak. Hiszen ez mennyire jó is nekünk.

Na tudod ezért nem értem mi bajod a nyugati értékekkel. Hiszen pont ennek tapsolsz.
Most pedig élvezd:
 

Molon Labe

Well-Known Member
2020. július 26.
2 112
11 270
113
Akarod mondani, a kipusztításához, amihez mint mondtam folyamatosan tapsolsz. Például amikor óriási örömkiálltásokkal hírdeted, hogy de jó, hogy a magyar melóst kirúgják, hogy helyet csináljanak a filippinónak, meg ukránnak, akikből fél milliót ide hoznak. Hiszen ez mennyire jó is nekünk.

Na tudod ezért nem értem mi bajod a nyugati értékekkel. Hiszen pont ennek tapsolsz.
Most pedig élvezd:

A magyar melós kirúgásos részhez van valami forrásod ?
Én azt látom, hogy tulajdonképpen nincsen munkaerő Magyarországon.. mindenki dolgozik (aki akar) viszont ennek ellenére van egy csomó betöltetlen munkahely.

Csak egy példa:
Sofőrhiány van Magyarországon.. évek óta..de nem csak itt, az egész Unióban.
Minimum 2 alkalommal volt olyan, hogy az állam támogatta, hogy ingyen megszerezhesd a C+E-t... nem hiszem, hogy sikerült kiképezni annyi sofőrt, amennyire szükség lenne ezen hírek alapján:
Megháromszorozódhat a sofőrhiány Európában 2026-ra, ha nem történik végre valami, figyelmeztet az IRU Bővebben itt: https://trans.info/hu/megharomszorozodhat-a-soforhiany-europaban-2026-ra-ha-nem-tortenik-vegre-valami-figyelmeztet-az-iru-313534

Sofőrhiány: buszvezetőt nehezebb találni, mint kamionost

Waberer’s-vezér: legalább 8 ezer sofőr hiányzik a magyar fuvarozócégeknél

Szóval az a helyzet, hogy nem tudunk fejlődni, mert a parkolókban állnak a kamionok, nincs rájuk ember.
És ez más szektorokra is jellemző, nem csak szállítmányozásban.

Ennek fényében végképp nem értem ezt a rasszista fröcsögést tőletek.
Mi a franc bajotok van a mongollal, koreaival, kínaival akik robotolni jönnek ide ?
Vagy éppen az ukránokkal ? Ha már sokan átszöktek a behívó elől, hát akkor az a minimum, hogy dolgozzanak mint a kisangyal.

Semmit nem vesznek el a magyaroktól, inkább a magyarok is kezdik átvenni a nyugat-európaiaktól azt a szokást, hogy bizonyos munkaköröket nem akarnak betölteni, mert "jajj ez koszos munka", meg "jaj, hát ez unalmas, túl monoton"...
 

Flamand

Well-Known Member
2021. augusztus 26.
4 342
20 928
113
A magyar melós kirúgásos részhez van valami forrásod ?
Én azt látom, hogy tulajdonképpen nincsen munkaerő Magyarországon.. mindenki dolgozik (aki akar) viszont ennek ellenére van egy csomó betöltetlen munkahely.

Csak egy példa:
Sofőrhiány van Magyarországon.. évek óta..de nem csak itt, az egész Unióban.
Minimum 2 alkalommal volt olyan, hogy az állam támogatta, hogy ingyen megszerezhesd a C+E-t... nem hiszem, hogy sikerült kiképezni annyi sofőrt, amennyire szükség lenne ezen hírek alapján:
Megháromszorozódhat a sofőrhiány Európában 2026-ra, ha nem történik végre valami, figyelmeztet az IRU Bővebben itt: https://trans.info/hu/megharomszorozodhat-a-soforhiany-europaban-2026-ra-ha-nem-tortenik-vegre-valami-figyelmeztet-az-iru-313534

Sofőrhiány: buszvezetőt nehezebb találni, mint kamionost

Waberer’s-vezér: legalább 8 ezer sofőr hiányzik a magyar fuvarozócégeknél

Szóval az a helyzet, hogy nem tudunk fejlődni, mert a parkolókban állnak a kamionok, nincs rájuk ember.
És ez más szektorokra is jellemző, nem csak szállítmányozásban.

Ennek fényében végképp nem értem ezt a rasszista fröcsögést tőletek.
Mi a franc bajotok van a mongollal, koreaival, kínaival akik robotolni jönnek ide ?
Vagy éppen az ukránokkal ? Ha már sokan átszöktek a behívó elől, hát akkor az a minimum, hogy dolgozzanak mint a kisangyal.

Semmit nem vesznek el a magyaroktól, inkább a magyarok is kezdik átvenni a nyugat-európaiaktól azt a szokást, hogy bizonyos munkaköröket nem akarnak betölteni, mert "jajj ez koszos munka", meg "jaj, hát ez unalmas, túl monoton"...
Kissé árnyaltabb a dolog,mert pont a vendégmunkások miatt nem emelkednek úgy a bérek,ahogy illene. Az EU legmagasabb inflációja nálunk van,és ezt nem igazán kompenzálják a béremelések. A magyar megy nyugatabbra,ezért importálják a munkaerőt.
 

Molon Labe

Well-Known Member
2020. július 26.
2 112
11 270
113
Kissé árnyaltabb a dolog,mert pont a vendégmunkások miatt nem emelkednek úgy a bérek,ahogy illene. Az EU legmagasabb inflációja nálunk van,és ezt nem igazán kompenzálják a béremelések. A magyar megy nyugatabbra,ezért importálják a munkaerőt.

Irány külföld, jelentősen emelkedett az idegenben dolgozó magyarok száma

Külföldön dolgozó magyarok: kerekítve 100k
Hazai munkaerőpiacon dolgozó: 4,5 millió

Ezekből az országokból érkezik a legtöbb vendégmunkás Magyarországra

80-100k-ra tehető a jelenleg Magyarországon dolgozó vendégmunkások száma.

Ez a cikk meg tisztába teszi ezt a vendégmunkás kérdést:
Kellenek-e vendégmunkások Magyarországon?

Röviden ez a rész adja a legbölcsebb választ a kérdésre, hisztériától és előítélettől mentesen:


"Kell-e félnünk a vendégmunkásoktól?​

Félni nem kell, de kontrollálni kell a vendégmunkát.

El kell felejtsük, hogy a külföldi munkavállalók a magyarok elől veszik el a munkát. A pozíciók minden esetben a magyar munkavállalók előtt is nyitottak, de jelenleg a munkaerőpiacról 80-100 ezer ember hiányzik, és ez még akkor is sok, ha már látjuk a recesszió jeleit. Ez a vendégmunkások nélkül áthidalhatatlan hiányt jelent ma még. És itt jön a képbe a szabályozás, amely zsilipfunkciót tölt be: ha szükség van az adott szakmában külföldi munkásokra, akkor fel lehet húzni a zsilipet, ha pedig van elég magyar szakember, akkor le lehet engedni, megállítva a munkaerő bevándorlását. Kizárólag a meghatározott hiányszakmákban van lehetőség vendégmunkások bevonására, de ha hirtelen sok magyar jelentkező tűnne fel, akkor őket és nem a külföldieket kellene alkalmazni.

Azaz addig ott és ahol erre szükség van, a vendégmunkások jót tesznek az országnak, ha pedig fordulat áll be, a zsilipszabályok biztosítják az egyensúlyt."
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 818
24 179
113
Irány külföld, jelentősen emelkedett az idegenben dolgozó magyarok száma

Külföldön dolgozó magyarok: kerekítve 100k
Hazai munkaerőpiacon dolgozó: 4,5 millió

Ezekből az országokból érkezik a legtöbb vendégmunkás Magyarországra

80-100k-ra tehető a jelenleg Magyarországon dolgozó vendégmunkások száma.

Ez a cikk meg tisztába teszi ezt a vendégmunkás kérdést:
Kellenek-e vendégmunkások Magyarországon?

Röviden ez a rész adja a legbölcsebb választ a kérdésre, hisztériától és előítélettől mentesen:


"Kell-e félnünk a vendégmunkásoktól?​

Félni nem kell, de kontrollálni kell a vendégmunkát.

El kell felejtsük, hogy a külföldi munkavállalók a magyarok elől veszik el a munkát. A pozíciók minden esetben a magyar munkavállalók előtt is nyitottak, de jelenleg a munkaerőpiacról 80-100 ezer ember hiányzik, és ez még akkor is sok, ha már látjuk a recesszió jeleit. Ez a vendégmunkások nélkül áthidalhatatlan hiányt jelent ma még. És itt jön a képbe a szabályozás, amely zsilipfunkciót tölt be: ha szükség van az adott szakmában külföldi munkásokra, akkor fel lehet húzni a zsilipet, ha pedig van elég magyar szakember, akkor le lehet engedni, megállítva a munkaerő bevándorlását. Kizárólag a meghatározott hiányszakmákban van lehetőség vendégmunkások bevonására, de ha hirtelen sok magyar jelentkező tűnne fel, akkor őket és nem a külföldieket kellene alkalmazni.

Azaz addig ott és ahol erre szükség van, a vendégmunkások jót tesznek az országnak, ha pedig fordulat áll be, a zsilipszabályok biztosítják az egyensúlyt."
Erdély 1700as évek eleje
Ott is hogy bejött...
 

Molon Labe

Well-Known Member
2020. július 26.
2 112
11 270
113
Erdély 1700as évek eleje
Ott is hogy bejött...
Javaslom próbálj különbséget tenni a szociális hálón élősködni kívánók (afrikából, közel-keletről nyugat-európába tartók) és a kizárólag munkavállalási céllal, meghatározott időre érkezők között.

"[...]Így fordulhat elő, hogy ma már nem csak ukrán vagy szerb, de indonéz, Fülöp-szigeteki dolgozók is sétálnak Szombathely, Makó vagy éppen Kecskemét főterén.
Miért? Mert ezekben az ázsiai országokban a kormányzati stratégia része, hogy néhány évre külföldön vendégmunkásként keressenek pénzt, és küldjék haza a családnak az állampolgárok.

A tapasztalataink eddig jók.
Például a Fülöp-szigeteki kormányzat szigorú kontrollja a garancia arra, hogy a megfelelő személyek érkezzenek a célországokba, kizárólag munkavállalási és nem letelepedési céllal, meghatározott időre.
A minősített munkaerő-kölcsönző cégeknek pedig – mint amilyen a Prohuman is – garanciát kell vállalniuk a Magyarországra érkező vendégmunkásokért. Ennek révén többnyire angolul beszélő, jól képzett alkalmazottak segítenek a hazai cégeknek a munkaerőhiány orvoslásában. "


Délelőtt voltam egyébként thai-masszázson.. (nem a happy finishes verzió)
1,5 órán keresztül, becsülettel végiggyúrt a vendégmunkás thai kiscsaj. Le a kalappal. Ment is neki a borravaló.


Ui: Ha valaki tudja, hogy az előző kommentem és Flamand kommentje miért került át a Japán topikba, az ne tartsa magában, ossza meg velem.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby and Nber

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 818
24 179
113
Sofőrhiány van Magyarországon
Erre pedig az lett a válasz, hogy a sofőr szakma kifehéredett, a munkakörülmények javultak, a túlhajtás csökkent, a bérek emelkedtek, hogy a javuló körülményekkel bevonzzanak új embereket? A francokat, nyugat a K-K európai sofőrökkel, mi láthatóan az indiai, paki sofőrökkel akarjuk megtartani az új audit évente a főnöknek. Mert nehogy már a szent profit sérüljön...

mindenki dolgozik (aki akar)
Jártál már a duna rosszabbik oldalán?
Amúgy persze, mindenkinek az álma a napi 20 óra bejelentés, betegszabi és szabadság nélkül dolgozni.
Vagy havi kb 400 ezer bruttóért (ahogy a bank számol) miközben lásd előző pont.

Mi a franc bajotok van a mongollal, koreaival, kínaival akik robotolni jönnek ide ?
Az hogy mongol, koreai, kínai és bebetonozni jön ide a szart.
Ami még akkor is rossz lenne, ha nem lebegne itt a francia, német, olasz példa, a közelmúltból, és valami trianon ami mutatja, hogy mennyire jó is ez nekünk.

Ha már sokan átszöktek a behívó elől, hát akkor az a minimum, hogy dolgozzanak mint a kisangyal.
De miért kéne, hogy dolgozzanak? Ne tegyék. Menjenek vissza dolgozzanak otthon.

Semmit nem vesznek el a magyaroktól
A jövőt, azt veszik el.
De nem baj, végülis, minek magyarság
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 345
96 732
113
Értem, hogy fáj neked, ha rámutatnak, hogy folyamatosan a szent nyugatról papolsz, ezért rögtön támadsz, de alapvetően igen, pontosan erről beszélünk.
Az uniós értékeknek csápolsz, amikor lelkesen tönkretennéd a magyar ipart, mert amerikai lng.
Hol beszéltem a szent nyugatról?? Sehol.
Egyszerűen magyar gazdasági érdek a nyugati kapcsolat, mert a magyar export több mint 80%-a odamegy. Az amerikai lng ugyanígy nem hiányzik nekem, de totális felelőtlenség arra számítani, hogy mindig jönni fog az orosz gáz vagy főleg Ukrajnán át az orosz olaj. Alternatív források is kellenek.

Mondjuk inkább egy kissé egyoldalú gondolkodás, mert az USA utolsó két háborúja, ahol az ellenség vissza is tudott lőni, egy x volt meg egy kipicsázás ázsiai parasztokkal szemben.


Nem, nem az a baj, hogy szerinted hülyeség leválni a nyugati gazdaságról. Az a baj, hogy nyíltan hírdeted, hogy adjunk fegyvert az ukránoknak, sőt bocsássuk meg nekik, amit kárpátalján csinálnak, mer szegényeket bánccsák.
Ha vki ma fegyveresen veszélyeztetheti Magyarországot az éppen Ukrajna vagy inkább egy széteső Ukrajna.

Egyébként taktikai okokból lehet érdemes lett volna pár lassan használhatatlan szovjet fegyvert odaadni, cserébe azonnali nyugati fegyverért mint Görögország. Azzal Magyarország védelmi képessége és geopolitikai helyzete egész Európában javult volna.
De ez nem fekete-feher kérdés, mert az energiabiztonságunk csökkent volna.

Azt még sosem mondtam, hogy bármilyen attrocitást el kellene nézni az ukránoknak Kárpátalján. Indirekt ezt te hirdetted, amikor a szovjet (de nemzetisegileg főleg ukrán) csapatok második világháborús magyarországi bűneit relativizáltad.
Amúgy igen, azt csinálták. Ha nem ezt csinálták volna, ma nem lenne durva Kádár nosztalgia. De van.
Nosztalgia mindig van öregeknél a régi iránt. Nem a jólétbe, hanem inkább a fiatalsagukba vágynak vissza.
A hazaáruló Kádár, valszeg egyébként ma ő is csápolna Putyónak, kezdte el az ország eladósítását mert egy működésképtelennek bizonyult szovjet típusú gazdasági rendszerbe navigálta be az országot.

Érdekes módon pont véletlenül a rendszerváltás után nyugati kézbe került cégekről derült ki véletlenül mindig, hogy hát saaajnos versenyképtelenek, be kell zárni.
Azok, amik valami oknál fogva nem kerültek a nyugathoz, és nyugati parancsra sem sikerült elszakítani a piacától valahogy mindig működőképesek maradtak. Furcsa dolog ez.
Ebben van részigazság. De igazából sokszor a külföldi tulajdonos csak piacot vett. Igen, a nyugati privatizátorok és hazai segítőik gerinctelenk voltak többségükben,de ez ugyanúgy igaz a Dunaferr orosz és ukran tulajdonosaira is.
90 után. Ezt ne felejtsük el. Azért meg nehezen lehet a szovjet elvtársakat vádolni.
Dehogy már 90-re ellépett tőlünk, amíg mi a szovjet-orosz rendszerben csigamódra fejlődtünk. (Hasonló mint most a bakhmuti orosz csigaoffenziva.)
Amikor nagy nehezen 88-tól Nyugatra is kiengedett Kádár akkor fogtuk fel, hogy Nyugaton valóban úgy élnek mint az NSZK sorozatokban, mi meg a posványban tengődünk.
A kelet-nyugati gazdasági váltás valóban még jobban lepadlozta az országot a 90-es években, jelzem ennek az inverzére vágysz, ami újabb padlozashoz vezetne minimum 10 éven át. Pedig a 2000-es évektől hol nagyobb, hol kisebb tempóban néhány megtorpanással, de zajlik Ausztriahoz a felzárkózás.
Akarod mondani, a kipusztításához, amihez mint mondtam folyamatosan tapsolsz. Például amikor óriási örömkiálltásokkal hírdeted, hogy de jó, hogy a magyar melóst kirúgják, hogy helyet csináljanak a filippinónak, meg ukránnak, akikből fél milliót ide hoznak. Hiszen ez mennyire jó is nekünk.
Figyelj, ha komcsi tempóban nyomod és konkrétan a leírt véleményem helyett hazugságokat írsz a nevemben és azzal vitakozol, akkor hagyjuk.
Na tudod ezért nem értem mi bajod a nyugati értékekkel. Hiszen pont ennek tapsolsz.
Most pedig élvezd:
Ezek pont a keleti értékek, amit a Mutti Nyugatra exportalt, de ne zavarjon.
 
  • Hűha
Reactions: Halfdan

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 194
33 424
113
Erre pedig az lett a válasz, hogy a sofőr szakma kifehéredett, a munkakörülmények javultak, a túlhajtás csökkent, a bérek emelkedtek, hogy a javuló körülményekkel bevonzzanak új embereket? A francokat, nyugat a K-K európai sofőrökkel, mi láthatóan az indiai, paki sofőrökkel akarjuk megtartani az új audit évente a főnöknek. Mert nehogy már a szent profit sérüljön...


Jártál már a duna rosszabbik oldalán?
Amúgy persze, mindenkinek az álma a napi 20 óra bejelentés, betegszabi és szabadság nélkül dolgozni.
Vagy havi kb 400 ezer bruttóért (ahogy a bank számol) miközben lásd előző pont.


Az hogy mongol, koreai, kínai és bebetonozni jön ide a szart.
Ami még akkor is rossz lenne, ha nem lebegne itt a francia, német, olasz példa, a közelmúltból, és valami trianon ami mutatja, hogy mennyire jó is ez nekünk.


De miért kéne, hogy dolgozzanak? Ne tegyék. Menjenek vissza dolgozzanak otthon.


A jövőt, azt veszik el.
De nem baj, végülis, minek magyarság
Nem azon,amit irsz-azt,hogy mennyire feleslegesen irod.........Mo haldoklik,de ezt úgy sem fogják fel.
 

Molon Labe

Well-Known Member
2020. július 26.
2 112
11 270
113
Erre pedig az lett a válasz, hogy a sofőr szakma kifehéredett, a munkakörülmények javultak, a túlhajtás csökkent, a bérek emelkedtek, hogy a javuló körülményekkel bevonzzanak új embereket? A francokat, nyugat a K-K európai sofőrökkel, mi láthatóan az indiai, paki sofőrökkel akarjuk megtartani az új audit évente a főnöknek. Mert nehogy már a szent profit sérüljön...


Jártál már a duna rosszabbik oldalán?
Amúgy persze, mindenkinek az álma a napi 20 óra bejelentés, betegszabi és szabadság nélkül dolgozni.
Vagy havi kb 400 ezer bruttóért (ahogy a bank számol) miközben lásd előző pont.


Az hogy mongol, koreai, kínai és bebetonozni jön ide a szart.
Ami még akkor is rossz lenne, ha nem lebegne itt a francia, német, olasz példa, a közelmúltból, és valami trianon ami mutatja, hogy mennyire jó is ez nekünk.


De miért kéne, hogy dolgozzanak? Ne tegyék. Menjenek vissza dolgozzanak otthon.


A jövőt, azt veszik el.
De nem baj, végülis, minek magyarság
Más a filozófiánk, az már látszik.
Lehet itt ágálni a körülmények ellen, csak nem érdemes, mert nem visz előre, inkább azon gondolkodjunk, hogyan reagáljunk rá. (sztoikus filozófiai iskola)
Több Senecát kéne olvasnod...

Mellesleg, ha munkahelyek zárnak be és költöznek el, mert nincs magyar munkavállaló... de vendégmunkás sincs, mert a sovén magyarok hisztériáznak a "jönnek külföldiek aztán elveszik a munkát" szlogennel, akkor nem lesz munkahelye sem a nyugatról hazatérő magyarnak, sem a sovén magyarnak... aztán lehet a gyerek elé rakni az étkezőasztalra a nacionalizmust meg a sovinizmust, mint vasárnap délelőtti menüt... nem fog vele jóllakni, csak szólok.
Egy vendégmunkás három magyar munkahely megmaradásához is hozzájárulhat

Nem vagyok Hunniában ismerős, Pannóniában is csak az asszony révén.. Bp-n dolgozom meg a dunakanyar térségében. Sokat fehéredett a gazdaság szerintem, de van még mit tenni bőven, ebben igazad van.

A mongol, koreai meg a kínai azért jön ide, hogy megcsinálja azt, amit a magyarok nem csinálnak meg.
Ahogy a magyar is azért megy nyugatra, hogy megcsinálja azt, amit a németek nem csinálnak meg.

A magyarság meg ha elbukik, nem külső erők és tényezők miatt fog elbukni, hanem a belső rothadás miatt, a magyar szellem hanyatlása miatt.

Ahogy Római birodalom is első sorban a belső lezüllés miatt tért hanyatló pályára és tette magát gyengévé és sebezhetővé a barbárok számára.
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 818
24 179
113
megcsinálja azt, amit a magyarok nem csinálnak meg.
Mármint, hogy megcsinálja azt, amit a magyar annyiért, és olyan körülmények között nem csinálna meg.
Csak hogy értsük miről van szó:
1980ban volt kb csak budapesten annyi nagyüzem, mint ma az egész országban.
Volt 150ezres állandó hadsereg
És bújtatott munkanélküliség.
Ugyanennyi munkavállalóval.
Most meg nincs elég munkavállaló?
Akkor tessék szépen megkérdezni az akkori szakikat, hogy hogyan tudták ezt megszervezni.
És nem ideológiát adni az új trianonhoz, mert ugye nagyon jól látjuk, hogy nyugaton is mennyire működött az asszimiláció.
Meg nálunk is, hogy vagonokkal lett megoldva a nemzetállam. Még ha mi nem is kértük ezt.
 

Flamand

Well-Known Member
2021. augusztus 26.
4 342
20 928
113
Irány külföld, jelentősen emelkedett az idegenben dolgozó magyarok száma

Külföldön dolgozó magyarok: kerekítve 100k
Hazai munkaerőpiacon dolgozó: 4,5 millió

Ezekből az országokból érkezik a legtöbb vendégmunkás Magyarországra

80-100k-ra tehető a jelenleg Magyarországon dolgozó vendégmunkások száma.

Ez a cikk meg tisztába teszi ezt a vendégmunkás kérdést:
Kellenek-e vendégmunkások Magyarországon?

Röviden ez a rész adja a legbölcsebb választ a kérdésre, hisztériától és előítélettől mentesen:


"Kell-e félnünk a vendégmunkásoktól?​

Félni nem kell, de kontrollálni kell a vendégmunkát.

El kell felejtsük, hogy a külföldi munkavállalók a magyarok elől veszik el a munkát. A pozíciók minden esetben a magyar munkavállalók előtt is nyitottak, de jelenleg a munkaerőpiacról 80-100 ezer ember hiányzik, és ez még akkor is sok, ha már látjuk a recesszió jeleit. Ez a vendégmunkások nélkül áthidalhatatlan hiányt jelent ma még. És itt jön a képbe a szabályozás, amely zsilipfunkciót tölt be: ha szükség van az adott szakmában külföldi munkásokra, akkor fel lehet húzni a zsilipet, ha pedig van elég magyar szakember, akkor le lehet engedni, megállítva a munkaerő bevándorlását. Kizárólag a meghatározott hiányszakmákban van lehetőség vendégmunkások bevonására, de ha hirtelen sok magyar jelentkező tűnne fel, akkor őket és nem a külföldieket kellene alkalmazni.

Azaz addig ott és ahol erre szükség van, a vendégmunkások jót tesznek az országnak, ha pedig fordulat áll be, a zsilipszabályok biztosítják az egyensúlyt."
A gond az,hogy a hivatalos adatok szerint dolgozik kint ennyi magyar,közben a valóság nagyjából a négyszerese.