Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 550
8 365
113
Szükségszerűen nem.
Inkább azt mondom, hogy a cég és a márka szempontjából nagyobb hozzáférés van a tőkéhez. Ha magyar multit akarsz csinálni akkor ehhez ez kell.
Csányi cégbirodalmát nem szokták NERnek hívni, de nyilvánvalóan nem élhetne meg Orbánék mellett, ha nem akarnák.
A Kallos Cosmeticsra pl. nagyon kíváncsi leszek, hogy a NER-ből hogyan tudnak majd hasznot húzni.
Első bejegyzéshez a magyar multihoz teljesen más mentalitásra lenne szükség. Jelenleg abban a kialakuló NER tőkében én nem nagyon látom....
Második lassan idahaza nem lesz verseny főleg pl a távközlési szektorban, agrár iparban (nagyobb feldolgozók) stb.... mert lépten nyomon minden valami NER új báró kezében lesz. (nem azzal van a baj hogy növelni kéne a hazai hányadot) hanem hogy az új zsebes felső réteg hogyan áll hozzá és ez valahogy ....... maradjunk annyiban miért nem látok nagyobb NER céget-cégeket nemzetközi-illetve szomszéd országok tenderein indulni??? És ez csak az egyik probléma
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 550
8 365
113
Mi az ami volt 2023-01-01 - 2023-02-024 között és nem volt 2022-01-01 - 2022-02-24 között.
Ezen kívül mi az ami a maradék bő 1 hónapban nem volt az előző évben?

(segítek: háború, szankció, magas energia árak, megszünő piac, megszünő nyersanyag forrás)

Ehhez képest csak 4,6% csökkenés zseniális.
Hiányzik a képletből hogy abból a 4,6% ból az egyre rosszabb termelési rátánk (létszámhiány-képzetlen iq bajnok munkaerő-szará hajtot géppark-sorolhatnánk..... illetve ne csak a multik gondjait hanem a kis és közepes vállalkozói rétegre az előbb említett dolgok sajnos hatványozottan igazak. Nos a 4,6% ból ezek a tételek nagyjábból legalább 1-1,8% tesznek hozzá....
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson
T

Törölt tag 1711

Guest
Hiányzik a képletből hogy abból a 4,6% ból az egyre rosszabb termelési rátánk (létszámhiány-képzetlen iq bajnok munkaerő-szará hajtot géppark-sorolhatnánk..... illetve ne csak a multik gondjait hanem a kis és közepes vállalkozói rétegre az előbb említett dolgok sajnos hatványozottan igazak. Nos a 4,6% ból ezek a tételek nagyjábból legalább 1-1,8% tesznek hozzá....

Meg amikor a nagy Mercédesz egy héten küld 4 konténer alkatrészt a szokásos ~30 helyett Kecskemétre, mert akadozik az anyagbeszerzés...
Amúgy a Dunaferr is "grúz" vasérccel üzemel ettől a héttől.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Mondjuk ez elég nagy kupac kaka így...


 
  • Tetszik
Reactions: Blitz97

Blitz97

Well-Known Member
2020. május 13.
4 723
11 599
113
Mondjuk ez elég nagy kupac kaka így...


Én most új helyen, az állami szférában helyezkedtem el. És valami egészen döbbenetes, hogy a versenyszférában milyen ajánlatokat adtak, a legtöbb helyen a felajánlott bér kevesebb volt, mint amit sok fizikai munkakörben ajánlanak...
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 345
96 732
113
Mondjuk ez elég nagy kupac kaka így...


Már ha így van, mert nálunk egységes százalékos béremelés volt. A mérnökök jobban jártak.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711
T

Törölt tag 1711

Guest
Én most új helyen, az állami szférában helyezkedtem el. És valami egészen döbbenetes, hogy a versenyszférában milyen ajánlatokat adtak, a legtöbb helyen a felajánlott bér kevesebb volt, mint amit sok fizikai munkakörben ajánlanak...

Valahol nevetséges, hogy mávnál most alap bértábla alapján egy kezdő mérnök és egy kezdő mellékvonali bakter (műszakpótlékkal) között bruttó 18000ft a különbség...

Anno mikor én vasutas lettem még a duplája volt a mérnöki.
 

Blitz97

Well-Known Member
2020. május 13.
4 723
11 599
113
Valahol nevetséges, hogy mávnál most alap bértábla alapján egy kezdő mérnök és egy kezdő mellékvonali bakter (műszakpótlékkal) között bruttó 18000ft a különbség...

Anno mikor én vasutas lettem még a duplája volt a mérnöki.
Elhiheted, hogy meglepődtem a számokon...

Ehhez képest az állami hivatal, ahol most majd értékelő szakértőként alkalmaznak, kellemes meglepetés volt.
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 525
16 440
113
Ehhez aztán tényleg kellett egy kommunikációs és PR iroda...
Ikarus_arculatfrissites_1.jpg

A régi lehet elavult, de sokkal ikonikusabb...
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 792
17 586
113

Miért nem hagyják már végre kimúlni ezt a céget?

Ott van a Kravtex, az egész korrekt buszokat fejleszt, nyomják azt. Magyarország elég kis piac ahhoz, hogy több buszgyártót elbírjon.
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 818
24 179
113
Miért nem hagyják már végre kimúlni ezt a céget?

Ott van a Kravtex, az egész korrekt buszokat fejleszt, nyomják azt. Magyarország elég kis piac ahhoz, hogy több buszgyártót elbírjon.
Egyszer sürge kellett Tajvanra utaznom céges ügyben, és gép csak úgy volt, hogy oda fele Sheremetyevora érkeztünk, és Dorodemovoról mentünk tovább. A taxis akivel mentünk beszédes fickó volt, tök jól elbeszélgettünk. Egy durván 30as fickóról beszélünk, most olyan 33-35 lehet. Kérdezte, nekünk magyaroknak mi az automárkánk, mondottam Ikarusz. Erre vagy 10 perc monológ következett arról, hogy amikor fiatal volt mennyit utazott rajtuk, és hogy milyen jó buszok voltak, és hogy kár hogy már nincs.
Na pl ezért nem kéne hagyni kimúlni?
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Egyszer sürge kellett Tajvanra utaznom céges ügyben, és gép csak úgy volt, hogy oda fele Sheremetyevora érkeztünk, és Dorodemovoról mentünk tovább. A taxis akivel mentünk beszédes fickó volt, tök jól elbeszélgettünk. Egy durván 30as fickóról beszélünk, most olyan 33-35 lehet. Kérdezte, nekünk magyaroknak mi az automárkánk, mondottam Ikarusz. Erre vagy 10 perc monológ következett arról, hogy amikor fiatal volt mennyit utazott rajtuk, és hogy milyen jó buszok voltak, és hogy kár hogy már nincs.
Na pl ezért nem kéne hagyni kimúlni?

Igen.
Moszkvics is volt.
Trabant is.
Wartburg is.
MÁVAG is.
Miért pont az Ikaruszt erőltessük, miközben Kravtex van és működik. Pedig volt amikor évekig egyetlen állami megrendelést sem kapott, mert nem volt eléggé narancs.
Adja el nekik a márkanevet széles úr és akkor lesz újra rendes Ikarus.
 
  • Tetszik
Reactions: tarzaan

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 292
34 956
113
Miért pont az Ikaruszt erőltessük, miközben Kravtex van és működik. Pedig volt amikor évekig egyetlen állami megrendelést sem kapott, mert nem volt eléggé narancs.
A kravtex csak addig fog működni, ameddig a volánbusz tud év 300 buszt venni tőlük aztán szép lassan csődbe mennek, mivel rajtuk kívül még senkinek se tudták eladni a buszukat... Meg az Ikarus elektromos a kravtex meg dízelbuszokat gyárt.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Ettore Fieramosca

Well-Known Member
2021. március 9.
1 135
3 238
113
Igen.
Moszkvics is volt.
Trabant is.
Wartburg is.
MÁVAG is.
Miért pont az Ikaruszt erőltessük, miközben Kravtex van és működik. Pedig volt amikor évekig egyetlen állami megrendelést sem kapott, mert nem volt eléggé narancs.
Adja el nekik a márkanevet széles úr és akkor lesz újra rendes Ikarus.
Elvileg az elektromos buszuk nem lesz rossz, de legközelebb egy sör mellett meglérdezem
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 818
24 179
113
Igen.
Moszkvics is volt.
Trabant is.
Wartburg is.
MÁVAG is.
Miért pont az Ikaruszt erőltessük, miközben Kravtex van és működik. Pedig volt amikor évekig egyetlen állami megrendelést sem kapott, mert nem volt eléggé narancs.
Adja el nekik a márkanevet széles úr és akkor lesz újra rendes Ikarus.
Akarunk 50 év múlva magyarokat?
Ha igen, akkor talán elkezdhetjük ápolni a hagyományaink.
Ha nem, akkor minek szenvedünk, tiltsuk be ezt a phlimitiv nyelvet, és akkor nem csak ciringelünk, staljerkedünl (full hibásan) crushokat gyűjtünk, a kpiok replacement, QC/QA mellé, hanem végre teljesen beolvadhatunk a csuda jövendőbe.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Akarunk 50 év múlva magyarokat?
Ha igen, akkor talán elkezdhetjük ápolni a hagyományaink.
Ha nem, akkor minek szenvedünk, tiltsuk be ezt a phlimitiv nyelvet, és akkor nem csak ciringelünk, staljerkedünl (full hibásan) crushokat gyűjtünk, a kpiok replacement, QC/QA mellé, hanem végre teljesen beolvadhatunk a csuda jövendőbe.

Ennek mi köze ahhoz, hogy egy volt MDF-es fideszszoponc behúzta az Ikarus márkanevet?
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed