Magyarország ipara

Szükségszerűen nem.
Inkább azt mondom, hogy a cég és a márka szempontjából nagyobb hozzáférés van a tőkéhez. Ha magyar multit akarsz csinálni akkor ehhez ez kell.
Csányi cégbirodalmát nem szokták NERnek hívni, de nyilvánvalóan nem élhetne meg Orbánék mellett, ha nem akarnák.
A Kallos Cosmeticsra pl. nagyon kíváncsi leszek, hogy a NER-ből hogyan tudnak majd hasznot húzni.
Első bejegyzéshez a magyar multihoz teljesen más mentalitásra lenne szükség. Jelenleg abban a kialakuló NER tőkében én nem nagyon látom....
Második lassan idahaza nem lesz verseny főleg pl a távközlési szektorban, agrár iparban (nagyobb feldolgozók) stb.... mert lépten nyomon minden valami NER új báró kezében lesz. (nem azzal van a baj hogy növelni kéne a hazai hányadot) hanem hogy az új zsebes felső réteg hogyan áll hozzá és ez valahogy ....... maradjunk annyiban miért nem látok nagyobb NER céget-cégeket nemzetközi-illetve szomszéd országok tenderein indulni??? És ez csak az egyik probléma
 
Mi az ami volt 2023-01-01 - 2023-02-024 között és nem volt 2022-01-01 - 2022-02-24 között.
Ezen kívül mi az ami a maradék bő 1 hónapban nem volt az előző évben?

(segítek: háború, szankció, magas energia árak, megszünő piac, megszünő nyersanyag forrás)

Ehhez képest csak 4,6% csökkenés zseniális.
Hiányzik a képletből hogy abból a 4,6% ból az egyre rosszabb termelési rátánk (létszámhiány-képzetlen iq bajnok munkaerő-szará hajtot géppark-sorolhatnánk..... illetve ne csak a multik gondjait hanem a kis és közepes vállalkozói rétegre az előbb említett dolgok sajnos hatványozottan igazak. Nos a 4,6% ból ezek a tételek nagyjábból legalább 1-1,8% tesznek hozzá....
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson
Hiányzik a képletből hogy abból a 4,6% ból az egyre rosszabb termelési rátánk (létszámhiány-képzetlen iq bajnok munkaerő-szará hajtot géppark-sorolhatnánk..... illetve ne csak a multik gondjait hanem a kis és közepes vállalkozói rétegre az előbb említett dolgok sajnos hatványozottan igazak. Nos a 4,6% ból ezek a tételek nagyjábból legalább 1-1,8% tesznek hozzá....

Meg amikor a nagy Mercédesz egy héten küld 4 konténer alkatrészt a szokásos ~30 helyett Kecskemétre, mert akadozik az anyagbeszerzés...
Amúgy a Dunaferr is "grúz" vasérccel üzemel ettől a héttől.
 
Mondjuk ez elég nagy kupac kaka így...


 
  • Tetszik
Reactions: Blitz97
Mondjuk ez elég nagy kupac kaka így...


Én most új helyen, az állami szférában helyezkedtem el. És valami egészen döbbenetes, hogy a versenyszférában milyen ajánlatokat adtak, a legtöbb helyen a felajánlott bér kevesebb volt, mint amit sok fizikai munkakörben ajánlanak...
 
Mondjuk ez elég nagy kupac kaka így...


Már ha így van, mert nálunk egységes százalékos béremelés volt. A mérnökök jobban jártak.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711
Én most új helyen, az állami szférában helyezkedtem el. És valami egészen döbbenetes, hogy a versenyszférában milyen ajánlatokat adtak, a legtöbb helyen a felajánlott bér kevesebb volt, mint amit sok fizikai munkakörben ajánlanak...

Valahol nevetséges, hogy mávnál most alap bértábla alapján egy kezdő mérnök és egy kezdő mellékvonali bakter (műszakpótlékkal) között bruttó 18000ft a különbség...

Anno mikor én vasutas lettem még a duplája volt a mérnöki.
 
Valahol nevetséges, hogy mávnál most alap bértábla alapján egy kezdő mérnök és egy kezdő mellékvonali bakter (műszakpótlékkal) között bruttó 18000ft a különbség...

Anno mikor én vasutas lettem még a duplája volt a mérnöki.
Elhiheted, hogy meglepődtem a számokon...

Ehhez képest az állami hivatal, ahol most majd értékelő szakértőként alkalmaznak, kellemes meglepetés volt.
 
Ehhez aztán tényleg kellett egy kommunikációs és PR iroda...
Ikarus_arculatfrissites_1.jpg

A régi lehet elavult, de sokkal ikonikusabb...
 

Miért nem hagyják már végre kimúlni ezt a céget?

Ott van a Kravtex, az egész korrekt buszokat fejleszt, nyomják azt. Magyarország elég kis piac ahhoz, hogy több buszgyártót elbírjon.
 
Miért nem hagyják már végre kimúlni ezt a céget?

Ott van a Kravtex, az egész korrekt buszokat fejleszt, nyomják azt. Magyarország elég kis piac ahhoz, hogy több buszgyártót elbírjon.
Egyszer sürge kellett Tajvanra utaznom céges ügyben, és gép csak úgy volt, hogy oda fele Sheremetyevora érkeztünk, és Dorodemovoról mentünk tovább. A taxis akivel mentünk beszédes fickó volt, tök jól elbeszélgettünk. Egy durván 30as fickóról beszélünk, most olyan 33-35 lehet. Kérdezte, nekünk magyaroknak mi az automárkánk, mondottam Ikarusz. Erre vagy 10 perc monológ következett arról, hogy amikor fiatal volt mennyit utazott rajtuk, és hogy milyen jó buszok voltak, és hogy kár hogy már nincs.
Na pl ezért nem kéne hagyni kimúlni?
 
Egyszer sürge kellett Tajvanra utaznom céges ügyben, és gép csak úgy volt, hogy oda fele Sheremetyevora érkeztünk, és Dorodemovoról mentünk tovább. A taxis akivel mentünk beszédes fickó volt, tök jól elbeszélgettünk. Egy durván 30as fickóról beszélünk, most olyan 33-35 lehet. Kérdezte, nekünk magyaroknak mi az automárkánk, mondottam Ikarusz. Erre vagy 10 perc monológ következett arról, hogy amikor fiatal volt mennyit utazott rajtuk, és hogy milyen jó buszok voltak, és hogy kár hogy már nincs.
Na pl ezért nem kéne hagyni kimúlni?

Igen.
Moszkvics is volt.
Trabant is.
Wartburg is.
MÁVAG is.
Miért pont az Ikaruszt erőltessük, miközben Kravtex van és működik. Pedig volt amikor évekig egyetlen állami megrendelést sem kapott, mert nem volt eléggé narancs.
Adja el nekik a márkanevet széles úr és akkor lesz újra rendes Ikarus.
 
  • Tetszik
Reactions: tarzaan
Miért pont az Ikaruszt erőltessük, miközben Kravtex van és működik. Pedig volt amikor évekig egyetlen állami megrendelést sem kapott, mert nem volt eléggé narancs.
A kravtex csak addig fog működni, ameddig a volánbusz tud év 300 buszt venni tőlük aztán szép lassan csődbe mennek, mivel rajtuk kívül még senkinek se tudták eladni a buszukat... Meg az Ikarus elektromos a kravtex meg dízelbuszokat gyárt.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Igen.
Moszkvics is volt.
Trabant is.
Wartburg is.
MÁVAG is.
Miért pont az Ikaruszt erőltessük, miközben Kravtex van és működik. Pedig volt amikor évekig egyetlen állami megrendelést sem kapott, mert nem volt eléggé narancs.
Adja el nekik a márkanevet széles úr és akkor lesz újra rendes Ikarus.
Elvileg az elektromos buszuk nem lesz rossz, de legközelebb egy sör mellett meglérdezem
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711
Igen.
Moszkvics is volt.
Trabant is.
Wartburg is.
MÁVAG is.
Miért pont az Ikaruszt erőltessük, miközben Kravtex van és működik. Pedig volt amikor évekig egyetlen állami megrendelést sem kapott, mert nem volt eléggé narancs.
Adja el nekik a márkanevet széles úr és akkor lesz újra rendes Ikarus.
Akarunk 50 év múlva magyarokat?
Ha igen, akkor talán elkezdhetjük ápolni a hagyományaink.
Ha nem, akkor minek szenvedünk, tiltsuk be ezt a phlimitiv nyelvet, és akkor nem csak ciringelünk, staljerkedünl (full hibásan) crushokat gyűjtünk, a kpiok replacement, QC/QA mellé, hanem végre teljesen beolvadhatunk a csuda jövendőbe.
 
Akarunk 50 év múlva magyarokat?
Ha igen, akkor talán elkezdhetjük ápolni a hagyományaink.
Ha nem, akkor minek szenvedünk, tiltsuk be ezt a phlimitiv nyelvet, és akkor nem csak ciringelünk, staljerkedünl (full hibásan) crushokat gyűjtünk, a kpiok replacement, QC/QA mellé, hanem végre teljesen beolvadhatunk a csuda jövendőbe.

Ennek mi köze ahhoz, hogy egy volt MDF-es fideszszoponc behúzta az Ikarus márkanevet?
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed