Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
9 078
30 582
113

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
10 646
32 239
113
Mondjuk nem lenne rossz a hazai IC állományt lecserélni erre: https://www.talgo.com/ice-l
Oké, de ha mi gyártjuk, akkor már nem lesz trendi... :oops: Sőt, kidobott pénz lesz az egész...:oops: az AV is egy csődtömeg, Mo meg egy összeszerelőüzem, ahol negatív IQval rendelkező magyarok mindeféle szemétből, pauszpapírról, szabásminta alapján tűzőgépezik össze a Lynxet is...;)
Aki mer, az NER!
 

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 325
4 519
113
Oké, de ha mi gyártjuk, akkor már nem lesz trendi... :oops: Sőt, kidobott pénz lesz az egész...:oops: az AV is egy csődtömeg, Mo meg egy összeszerelőüzem, ahol negatív IQval rendelkező magyarok mindeféle szemétből, pauszpapírról, szabásminta alapján tűzőgépezik össze a Lynxet is...;)
Aki mer, az NER!
Éppenséggel pont azon agyaltam, hogy ez elég egyedinek tűnik:
"A Talgo vonatok különlegessége a teljesen zárt, csak műhelyben megbontható szerelvény, melyet egytengelyes forgóvázak kapcsolnak össze.

A szokatlan kialakítás miatt a jármű súlypontja alacsonyabbra kerül, nincsenek nehéz forgóvázak, a szerelvény pedig könnyebbé és stabilabbá válik. Így rosszabb minőségű pályán is stabilan fut, akár nagyobb sebességgel is, mint a hagyományos vonatok, mindezt jobb utaskomfort mellett.

Az egyedi kialakítás jobb utazási élményt is biztosít, továbbá a teljes szerelvény beszállómagassága is alacsonyabb"

Nem tűnik nehéz feladatnak úgy megírni egy közbeszerzést, hogy bizonyos paramétereknek csak ez tudjon megfelelni.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
9 078
30 582
113
Éppenséggel pont azon agyaltam, hogy ez elég egyedinek tűnik:
"A Talgo vonatok különlegessége a teljesen zárt, csak műhelyben megbontható szerelvény, melyet egytengelyes forgóvázak kapcsolnak össze.

A szokatlan kialakítás miatt a jármű súlypontja alacsonyabbra kerül, nincsenek nehéz forgóvázak, a szerelvény pedig könnyebbé és stabilabbá válik. Így rosszabb minőségű pályán is stabilan fut, akár nagyobb sebességgel is, mint a hagyományos vonatok, mindezt jobb utaskomfort mellett.

Az egyedi kialakítás jobb utazási élményt is biztosít, továbbá a teljes szerelvény beszállómagassága is alacsonyabb"

Nem tűnik nehéz feladatnak úgy megírni egy közbeszerzést, hogy bizonyos paramétereknek csak ez tudjon megfelelni.
Railjet is ilyen.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
T

Törölt tag 1711

Guest
Railjet is ilyen zárt rendszerű azt se tudod megbontani csak a műhelybe

Meg egy tengelyes, forgóváz nélküli szerelvény.

Amúgy oroszok ilyen szerelvényeket is futtatnak(tak?) EU-ba, mivel van automata nyomtávváltás verziója amit csak lassan át kell gurítani a szűkítésen/bővítésen, nem kell emelgetni meg cserélgetni.

Amúgy az IÜR asszem le se tudja nálunk kezelni, 2 tengelynél kevesebbet nem ismer (meg talán NHM kód sincs rá).
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
9 078
30 582
113

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 186
14 840
113
Oké, de ha mi gyártjuk, akkor már nem lesz trendi... :oops: Sőt, kidobott pénz lesz az egész...:oops: az AV is egy csődtömeg, Mo meg egy összeszerelőüzem, ahol negatív IQval rendelkező magyarok mindeféle szemétből, pauszpapírról, szabásminta alapján tűzőgépezik össze a Lynxet is...;)
Aki mer, az NER!
Oké-oké, értjük az iróniát!
Persze, jó dolog, ha Magyar kézbe kerül egy ilyen cég, de attól még kurvára nem lessz a "mi gyárunk" Aligha fogják egyhamar áthelyezni hozzánk a gyártást, ha egyáltalán van ilyen terv. Az meg végképp rossz ha csak a tulajdonosi befolyás miatt vesz majd ilyen vonatokat a MÁV. Főleg, hogy ugye van Magyarországon gyártó cég (Stadler) ahol valódi Magyar melósok dolgoznak.

Ott a példa az Aero Vodochody-bar való bevásárlás. Lett egy repülőgép gyárunk? Rohadtúl nem! De be is rendelték minden verseny nélkül az Albákat, pedig igencsak megoszlanak a vélemények a beszerzés szükségességèről.

Szóval az ilyen külföldi gyárvásárlásokkal csak óvatosan! Rövid és középtávon ez nem több mint, az itt megtermelt tőke külföldre vitele. (Ahelyett, hogy itt fektette volna be) De persze nem meglepő, ebben merül ki a NER képessége.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
9 078
30 582
113
Oké-oké, értjük az iróniát!
Persze, jó dolog, ha Magyar kézbe kerül egy ilyen cég, de attól még kurvára nem lessz a "mi gyárunk" Aligha fogják egyhamar áthelyezni hozzánk a gyártást, ha egyáltalán van ilyen terv. Az meg végképp rossz ha csak a tulajdonosi befolyás miatt vesz majd ilyen vonatokat a MÁV. Főleg, hogy ugye van Magyarországon gyártó cég (Stadler) ahol valódi Magyar melósok dolgoznak.

Ott a példa az Aero Vodochody-bar való bevásárlás. Lett egy repülőgép gyárunk? Rohadtúl nem! De be is rendelték minden verseny nélkül az Albákat, pedig igencsak megoszlanak a vélemények a beszerzés szükségességèről.

Szóval az ilyen külföldi gyárvásárlásokkal csak óvatosan! Rövid és középtávon ez nem több mint, az itt megtermelt tőke külföldre vitele. (Ahelyett, hogy itt fektette volna be) De persze nem meglepő, ebben merül ki a NER képessége.
Mondjuk én ezzel simán kiegyeznék IC fronton
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 186
14 840
113
Mondjuk én ezzel simán kiegyeznék IC fronton
Biztos szuper vas!
Ha ez jönne ki egy versenyben a Mávnál, tőlem jöhetne, de ne csak azért vegyünk belőle mert valamelyik oligarhánk épp vesz magának egy gyárat külföldön. És ugye itt a hazánkban gyártó Stadler is!

Egyébkent meg azt hallottam, hogy levetett gumiorrú izraeli vonatokat akarnak épp beszerezni.
 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
9 279
37 215
113
Biztos szuper vas!
Ha ez jönne ki egy versenyben a Mávnál, tőlem jöhetne, de ne csak azért vegyünk belőle mert valamelyik oligarhánk épp vesz magának egy gyárat külföldö n. És ugye itt a hazánkban gyártó Stadler is!

Egyébkent meg azt hallottam, hogy levetett gumiorrú izraeli vonatokat akarnak épp beszerezni.
Ez körül van metélve?
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
9 078
30 582
113
Ha a DB-nek jó akkor talán nekünk is megfelel :D
Biztos szuper vas!
Ha ez jönne ki egy versenyben a Mávnál, tőlem jöhetne, de ne csak azért vegyünk belőle mert valamelyik oligarhánk épp vesz magának egy gyárat külföldön. És ugye itt a hazánkban gyártó Stadler is!

Egyébkent meg azt hallottam, hogy levetett gumiorrú izraeli vonatokat akarnak épp beszerezni.
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 186
14 840
113
Ez körül van metélve?
Baszki, majdnem félrenyeltem! :)
Ha a DB-nek jó akkor talán nekünk is megfelel :D
Te is tudod, ez nem ilyen egyszerű! Németeknek más igényeik is lehetnek.

Ott a Desiro példája! Sógoréknál remekül szolgál, nálunk meg csak a gond volt/van vele.

Én nálam amíg a Stadler itt gyártat, helyben itt a szervíz, egyértelműen ők a befutók!
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
9 078
30 582
113
Baszki, majdnem félrenyeltem! :)

Te is tudod, ez nem ilyen egyszerű! Németeknek más igényeik is lehetnek.

Ott a Desiro példája! Sógoréknál remekül szolgál, nálunk meg csak a gond volt/van vele.

Én nálam amíg a Stadler itt gyártat, helyben itt a szervíz, egyértelműen ők a befutók!
Stadler is csak a kocsiszekrényt csinálja itthon szóval velük se vagyunk sokkal bejjebb meg amúgy szerintem bármit rendel a MÁV úgyis Dunakeszi jj és a Szolnoki jj lenne legyártva szóval ebből a szempontból lényegtelen
 
  • Tetszik
Reactions: Shadow