Magyarország ipara

Stadler is csak a kocsiszekrényt csinálja itthon szóval velük se vagyunk sokkal bejjebb meg amúgy szerintem bármit rendel a MÁV úgyis Dunakeszi jj és a Szolnoki jj lenne legyártva szóval ebből a szempontból lényegtelen
Szerintem nem!
Ugyanis a Stadler nem csak a hazai rendelès kiszolgálását végzi itt, hanem piaci alapon fenntart egy 400+ főt foglalkoztató céget. + van letező szervíz háttér tapasztalt szakemberekkel.

Akármilyen rendelés ad le a Máv eserleg egy külföldi cég felé, nem fogják idehozni a gyártást csak azért önmagában. A spanyol CAF villamosok is készreszerelve kaptuk meg.

Ha meg ez is lenne a cél, hogy nagyobb hozzáadott értékü gyártás valósuljon meg, megintcsak egyszerűbb és valszeg olcsóbb is lenne a Stadler akinek nem a nulláról kellene indulni.
 
Szerintem nem!
Ugyanis a Stadler nem csak a hazai rendelès kiszolgálását végzi itt, hanem piaci alapon fenntart egy 400+ főt foglalkoztató céget. + van letező szervíz háttér tapasztalt szakemberekkel.

Akármilyen rendelés ad le a Máv eserleg egy külföldi cég felé, nem fogják idehozni a gyártást csak azért önmagában. A spanyol CAF villamosok is készreszerelve kaptuk meg.

Ha meg ez is lenne a cél, hogy nagyobb hozzáadott értékü gyártás valósuljon meg, megintcsak egyszerűbb és valszeg olcsóbb is lenne a Stadler akinek nem a nulláról kellene indulni.
Gondolom a Stadler nem eladó. :oops:
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag
Szerintem nem!
Ugyanis a Stadler nem csak a hazai rendelès kiszolgálását végzi itt, hanem piaci alapon fenntart egy 400+ főt foglalkoztató céget. + van letező szervíz háttér tapasztalt szakemberekkel.

Akármilyen rendelés ad le a Máv eserleg egy külföldi cég felé, nem fogják idehozni a gyártást csak azért önmagában. A spanyol CAF villamosok is készreszerelve kaptuk meg.

Ha meg ez is lenne a cél, hogy nagyobb hozzáadott értékü gyártás valósuljon meg, megintcsak egyszerűbb és valszeg olcsóbb is lenne a Stadler akinek nem a nulláról kellene indulni.
Ha nem adtak volna el a Dunakeszi jj-t a ruszkiknak akkor a caf villamosok is ott lettek volna valamilyen szinten legyártva, mint ahogy a KISSEK egy rész is Dunakeszin volt gyártva annak ellenére hogy Szolnokon ott a Stadler üzeme
 
Gondolom a Stadler nem eladó. :oops:
Passz. De a MÁV amennyire le van gatyásodva aligha engedheti meg magának, hogy olyan vonat rendelést adjon le ami még gyártást is ide hozza, szóval ilyenformán lényegtelen.

Annyira meg nem hinném, hogy hülyék lennének a Spanyolok, hogy úgy adnak el a céget, hogy azt pár év alatt át lehetne kolzoztetni. Vagy nem tudom te mit látsz ebben ami akkora üzlet lenne "nekünk a népnek", vagy a Mávnak?
Az illúziós álmokat most hadjuk.
 
Ha nem adtak volna el a Dunakeszi jj-t a ruszkiknak akkor a caf villamosok is ott lettek volna valamilyen szinten legyártva, mint ahogy a KISSEK egy rész is Dunakeszin volt gyártva annak ellenére hogy Szolnokon ott a Stadler üzeme
Erről nem tudok, és úgy emlékszem nem is volt része a pályázatnak, már csak azért is mert több lépcsős lehúzás volt. Azaz az elején csak vagy húszat rendeltek.
 
Gyulán épített új gyártócsarnokot a kazángyártással foglalkozó, orosházi Euro-Unior...

Több, mint 125 milliós GINOP pályázat segítségével 568 négyzetméteres gyártócsarnokot épített Gyulán az Euro-Unior Fűtéstechnika Kft., így az gyulai üzemük ezer négyzetméteresre bővült. Eszközbeszerzésük eredményeként pedig egy japán hegesztő robot a nagy darabszámú, kisebb méretű alkatrészek gyártásában nyújt segítséget; egy lézervágó lemezmegmunkáló gép segítségével pedig saját maguk is el tudnak készíteni olyan alkatrészeket, amelyeket eddig készen szereztek be.
 
Passz. De a MÁV amennyire le van gatyásodva aligha engedheti meg magának, hogy olyan vonat rendelést adjon le ami még gyártást is ide hozza, szóval ilyenformán lényegtelen.

Annyira meg nem hinném, hogy hülyék lennének a Spanyolok, hogy úgy adnak el a céget, hogy azt pár év alatt át lehetne kolzoztetni. Vagy nem tudom te mit látsz ebben ami akkora üzlet lenne "nekünk a népnek", vagy a Mávnak?
Az illúziós álmokat most hadjuk.
Szerintem itt több ok is van a háttérben:
1. A spanyol céggel elég komoly IP és típusgyüjteményt lehet bezsákolni. Bejáratott, referenciával rendelkező típusokat. Mozdonyt és motorvonatokat is gyártanak, ráadásul a nagy sebességű szegmensbe is.
2. A hazai gyártói kapacitásokkal kiegészülve, komolyabb tendereken is részt lehet venni.
3. A spanyol foglalkoztatási adatok szerint odakint a bővülésre is van bőven lehetőség, és ha továbbra is ráfekszenek Szíjjártóék a kapcsolatépítésre, akkor az egyiptomihoz hasonló hatalmas üzleteket is el lehet csaklizni. Mi több a Talgonak most is futnak vonatai Egyiptomban.
4. A spanyol vonal lehetővé teszi, hogy a hazai szerelvénygyártásnak meglesz nemcsak az orosz háttere, de a nyugati lába is. Azaz a világ több pontján tudnak majd tendereken részt venni egy több lábon álló gyártási háttérrel.
5. a Mávnál mindent is el kell kezdeni lecserélni. Ez dedikált cél is.
Megmondom őszintén, hogy nagyon nem vagyok vonatbuzi, de a Talgo teljes termékpalettája azt mondatja, hogy nem véletlenül nem lett lehívva a Siemens mozdonyok opciója. Több mint gyanús, hogyha végbemegy az akvizíció, akkor Talgo Travca mozdonyokat fog hirtelen beszerezni a MAV.
Ezt majd megmondják a hozzáértők, hogy örülünk-e Vincent.
6. ne feledd el, hogy Orbán 1-2 éve meghirdette az üzleti expanzió politikáját. A NER által megtermel tőkés rétegnek külföldön kell üzleteket csinálnia, felvásárolnia, hogy ugyan úgy le tudjuk aratni a külföldi piacokat, mint ahogy pl. a mienket learatják a német autógyártó cégek.
7. Az AERO egy igen jó példa arra, hogy a magyar vezetéssel, és a mögé tett külpolitikai - sokat szídott - kapcsolatrendszerrel egy fuldokló céget is fel lehet fejleszteni megrendelésekkel. És ehhez nem kell feltétlen ide hozni a gyártást. Elég ha csak az anyacég idehaza adózik. Ha később a hazai hozzáadott érték is megjelenik, az csak extra.
8. Hernádinak ráadásul komoly tapasztalata is van már az ilyen külföldi felvásárlásban.
Passz. De a MÁV amennyire le van gatyásodva aligha engedheti meg magának, hogy olyan vonat rendelést adjon le ami még gyártást is ide hozza, szóval ilyenformán lényegtelen.
Ezt a részt különben nem értem, hogy hogy értetted.
Ha megveszi egy magyar befektetői csoport a Talgot (márpedig 100%-os részesedésről van szó), akkor szerinted ki fog dönteni, hogy egy lebugázott és megnyert tendert hol fognak legyártani?
Szóval ez innentől nem azon múlik, hogy a MÁV hogyan van legatyásodva, hanem hogy mit döntenek Hernádiék. Szerinted mit fognak?
 
Biztos szuper vas!
Ha ez jönne ki egy versenyben a Mávnál, tőlem jöhetne, de ne csak azért vegyünk belőle mert valamelyik oligarhánk épp vesz magának egy gyárat külföldön. És ugye itt a hazánkban gyártó Stadler is!

Egyébkent meg azt hallottam, hogy levetett gumiorrú izraeli vonatokat akarnak épp beszerezni.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Az "gumiorrú" csak arra kellhet, hogy addig se álljon le a MÁV, amíg be nem futnak a lehetséges Talgo-s felvásárlás eredményei.
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby
Szerintem itt több ok is van a háttérben:
1. A spanyol céggel elég komoly IP és típusgyüjteményt lehet bezsákolni. Bejáratott, referenciával rendelkező típusokat. Mozdonyt és motorvonatokat is gyártanak, ráadásul a nagy sebességű szegmensbe is.
2. A hazai gyártói kapacitásokkal kiegészülve, komolyabb tendereken is részt lehet venni.
3. A spanyol foglalkoztatási adatok szerint odakint a bővülésre is van bőven lehetőség, és ha továbbra is ráfekszenek Szíjjártóék a kapcsolatépítésre, akkor az egyiptomihoz hasonló hatalmas üzleteket is el lehet csaklizni. Mi több a Talgonak most is futnak vonatai Egyiptomban.
4. A spanyol vonal lehetővé teszi, hogy a hazai szerelvénygyártásnak meglesz nemcsak az orosz háttere, de a nyugati lába is. Azaz a világ több pontján tudnak majd tendereken részt venni egy több lábon álló gyártási háttérrel.
5. a Mávnál mindent is el kell kezdeni lecserélni. Ez dedikált cél is.
Megmondom őszintén, hogy nagyon nem vagyok vonatbuzi, de a Talgo teljes termékpalettája azt mondatja, hogy nem véletlenül nem lett lehívva a Siemens mozdonyok opciója. Több mint gyanús, hogyha végbemegy az akvizíció, akkor Talgo Travca mozdonyokat fog hirtelen beszerezni a MAV.
Ezt majd megmondják a hozzáértők, hogy örülünk-e Vincent.
6. ne feledd el, hogy Orbán 1-2 éve meghirdette az üzleti expanzió politikáját. A NER által megtermel tőkés rétegnek külföldön kell üzleteket csinálnia, felvásárolnia, hogy ugyan úgy le tudjuk aratni a külföldi piacokat, mint ahogy pl. a mienket learatják a német autógyártó cégek.
Legyen igazad!
7. Az AERO egy igen jó példa arra, hogy a magyar vezetéssel, és a mögé tett külpolitikai - sokat szídott - kapcsolatrendszerrel egy fuldokló céget is fel lehet fejleszteni megrendelésekkel. És ehhez nem kell feltétlen ide hozni a gyártást. Elég ha csak az anyacég idehaza adózik. Ha később a hazai hozzáadott érték is megjelenik, az csak extra.
Nagyon máshogy látjuk az Aero példáját!
8. Hernádinak ráadásul komoly tapasztalata is van már az ilyen külföldi felvásárlásban.

Ezt a részt különben nem értem, hogy hogy értetted.
Ha megveszi egy magyar befektetői csoport a Talgot (márpedig 100%-os részesedésről van szó), akkor szerinted ki fog dönteni, hogy egy lebugázott és megnyert tendert hol fognak legyártani?
Szóval ez innentől nem azon múlik, hogy a MÁV hogyan van legatyásodva, hanem hogy mit döntenek Hernádiék. Szerinted mit fognak?
Arra értem, hogy berendelni X vonatot és X vonat + itthoni gyártását (eszközök gépek, gyár stb) szerintem nem ugyanaz az árkategoria. A Mávnál meg kevés a pénz.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and tonyo
Arra értem, hogy berendelni X vonatot és X vonat + itthoni gyártását (eszközök gépek, gyár stb) szerintem nem ugyanaz az árkategoria. A Mávnál meg kevés a pénz.
Csak a gépek már itthon vannak Dunakeszin meg Szolnokon egyedül a technológia nincs. De amúgy nem hiszem, hogy túl sok talgo vonatot vennénk max nemzetköz forgalomba, mert az IC+ programot is újra akarják indítani. Meg ezek a vonatok rohadt drágák lehetnek mivel nyomtáv váltósak (az ICE-L nem az ami a DB-nek készül) amire nekünk semmi szükségünk, mivel egyhamar nem akarunk Oroszországba meg Ukrajnába vonatot indítani.
 
De amúgy nem hiszem, hogy túl sok talgo vonatot vennénk max nemzetköz forgalomba, mert az IC+ programot is újra akarják indítani.
Eddig legalábbis ez volt a terv. De a kettő nem feltétlenül üti egymást. Nem kell a MÁV-nak a teljes termékskálát berendelni. De ha rendelnek, akkor egyszerű lesz a választás, mert tényleg minden szegmensben van nekik személyszállító szerelvényük. De talán a legfontosabb mégis jelenleg a mozdonycsere program.
Ahogy látom a Travca jóval gyengébb mozdony (fele) mint a tervezett Vectron, de megvan az az előnye, hogy annak is változtatható a nyomtávja.
Meg ezek a vonatok rohadt drágák lehetnek mivel nyomtáv váltósak (az ICE-L nem az ami a DB-nek készül) amire nekünk semmi szükségünk, mivel egyhamar nem akarunk Oroszországba meg Ukrajnába vonatot indítani.
Szerintem nem lehet túl bonyolult másik - egyszerűbb - forgózsámolyokat alájuk tenni. És gondolom ez sem a drágítás irányában vinné a beszerzést.
Viszont a flexibilis megoldás meg jól jöhet keleti tendereken - #nyomtáv.
Milyen irányban is kavar Szíjjártó folymatosan? :rolleyes:
Az összes posztszovjet reptéren a vámosok már előre köszönnek neki. :p
Maximum ezek a tenderek majd GANZ név alatt fognak futni. A nyugati tendereken meg a Talgo indul saját jogon.
Arról nem beszélve, hogy a Talgo is beszállt a H2 hajtású rendszerekbe.