Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
954
1 979
93
Meg fogsz lepődni de a Vetcron kevesebb áramot fogyaszt fajlagosan mivel fékezéskor áramot termel amit visszaküld a hálózatba szóval egy turust traxxot vagy egy Vetcron mint egy v43-at
Nem fogok meglepődni, mert ismerem ezeket a gépeket, egynémelyiken még ültem is!

Nem vagy képben! Hiába dugod bele a fékezésből visszatáplált feszültségedet a vezetékbe ha nincs ami felhasználja, beterhelje! Hegyezi csak a Sinusgörbét! Ugyanakkor a nagy-teljesítményű gépek az indulási áramával a betáp. transzformátorokat teszik tönkre! Ez a fő probléma! Ami visszahat Paksra is! Azaz nem folyamatos terhelést kap Paks, hanem rövid nagy-áramú terhelést, majd visszatápot! Azaz rángatja Paksot a betáp-trafókon keresztűl!
- Meg mond már meg nekem ennek a kis országnak ahol jóesetben 120km/h-val szaladgálnak a vonatok, mi a rossebbnek a Vectron? Tehervonatra természetesen igen! Ha meg nagysebességű vonalat akarsz, az meg nagyon drága mulatság! Nagyon sok kritériuma van! Meg mire felgyorsulna, már fékezhet is mert meg kell állnia az állomáson! Az utasokat belövik vagy kilövik a vonatból vagy hogy gondoltad? Nem talicska a vonat hogy leteszem oszt megáll! Ezt a közlekedésben is nagyon sokan elfeledik, lásd vonat-balesetek! 800t - 2000t-ig beszélünk!
- Ám két vontatásnemű gépek azok igen is hogy kellenének! Sőt a világban szerintem nagy keresete lenne!

- Először is pályát kellene építeni a jó gépeknek, szántóföldre nem rakhatsz mozdonyt! Az összes vonal tele van lassú jellel, hol akarsz nagy-teljesítményű, nagy-sebességű gépeket alkalmazni?

A spanyol cégtől pedig csak a technológiát hozzuk át! Esetleg ami gép kell hozzá, ami nálunk nincs!
S egyelőre mint a cseh repülőgépnél ott gyártanák s a (munkásokat fizetnénk, mint munkabért)!
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 486
35 648
113
Meg mond már meg nekem ennek a kis országnak ahol jóesetben 120km/h-val szaladgálnak a vonatok, mi a rossebbnek a Vectron?
Az új pályákat 160 km/h-ra építik az egy más kérdés hogy 10 éve szarakodnak az Etcs-el
Nagyon sok kritériuma van! Meg mire felgyorsulna, már fékezhet is mert meg kell állnia az állomáson! Az utasokat belövik vagy kilövik a vonatból vagy hogy gondoltad?
Azért nem minden km-en van egy megálló... Meg nem gyorsul azért olyan gyorsan egy vonat hogy kiessél a vagonból. De szerinted a szlovákok meg a csehek miért Vetcront vesznek? Pedig ők se olyan nagy országok...
Először is pályát kellene építeni a jó gépeknek, szántóföldre nem rakhatsz mozdonyt! Az összes vonal tele van lassú jellel, hol akarsz nagy-teljesítményű, nagy-sebességű gépeket alkalmazni?
Pont ezért kellet volna a Vetcron, hogy ne barmolja tovább a pályát a v43 és mivel erősebb gép így a késést is jobban be tudja hozni.
A spanyol cégtől pedig csak a technológiát hozzuk át! Esetleg ami gép kell hozzá, ami nálunk nincs!
S egyelőre mint a cseh repülőgépnél ott gyártanák s a (munkásokat fizetnénk, mint munkabért)!
Kb minden alkarszészt onnan kéne hozni a kocsiszekrény és a forgóváz kivételével mert azt a GANZ még talán le tudja gyártani. Csak az a helyzet hogy nekünk olyan kis mennyiség kell hogy mire attelepülne a gyár addigra be is zárhat kb
 

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
954
1 979
93
Remélem hogy nem mert már nincs meg hozzá semmink és arra a 115 mozdonyra ami a Mávnak kell teljesen felesleges is lenne kb 2 év alatt legyartanák aztán 20 30 évig állna a termelés mert nem kell több exportra meg esélytelen lenne a lengyelek is 20 éve építenek mozdonyokat és most lett exportképes termékük
- Nem a nagyokkal kell versenyezni! Azaz nem a nagy-sebességet kell megcélozni! Hanem a stabilitást, biztonságot, két-vontatásneműséget! Körbe kell nézni a világ vasútjain s meg kell nézni kinek mire van szüksége! India stb. A nagyokkal persze hogy nem tudunk versenyezni! Ne a TGV ved alapnak! Először nevet kell szerezni a szakmában, ugye! :cool:
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 486
35 648
113
- Nem a nagyokkal kell versenyezni! Azaz nem a nagy-sebességet kell megcélozni!
A nagyokon kívül nincs más a piacon van a Vetcron meg a Traxx meg most talán a lengyelek
Hanem a stabilitást, biztonságot, két-vontatásneműséget!
És ezt egy új mozdony pont nem fogja tudni amit a 0rol terveznek
Körbe kell nézni a világ vasútjain s meg kell nézni kinek mire van szüksége! India stb
Vagy veszek oroszt vagy kínait vagy csinálnak maguknak
A nagyokkal persze hogy nem tudunk versenyezni! Ne a TGV ved alapnak! Először nevet kell szerezni a szakmában, ugye! :cool:
A TGV nem egy kategória a mozdonnyal...
 

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
954
1 979
93
Az új pályákat 160 km/h-ra építik az egy más kérdés hogy 10 éve szarakodnak az Etcs-el
Pontosan! S azonnal az új pályára rögtön rátettek 60km/h-ás lassú jeleket :D, mivel nem csukódik le a közúti sorompó az állomási behatási ponttól a közúti sorompóig a vonat által megtett út alatt!
- Kérdem akkor minek a nagy-sebességű pálya? Az Etcs-I, -II az még bonyolítja csak a helyzetet! Ugyanakkor az irányításban viszont jó dolog! Mindenki képben van, lát mindent, a fuvarozók látják saját vonataikat, stb..., természetesen ha működik a rendszer! Nagyon sok-mindenre lehet használni a rendszert, akár a vontatás, gépészet részéről, akár a forgalomszervezés részéről! Ezért szarakodtak annyit, plusz hozzájön az állomások biztosító berendezéseinek problémái! Ami ugye megint egy kihívás! Minden állomásnak saját nyűgje baja van! Nem egyszerű a feladat! Ugyanakkor minél nagyobb a sebesség annál több a kritérium hozzá!
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 486
35 648
113
Pontosan! S azonnal az új pályára rögtön rátettek 60km/h-ás lassú jeleket :D, mivel nem csukódik le a közúti sorompó az állomási behatási ponttól a közúti sorompóig a vonat által megtett út alatt
Akkor még kell kötbérezbni a kivitelezőt amelyik elbaszta az építést
Kérdem akkor minek a nagy-sebességű pálya? Az Etcs-I, -II az még bonyolítja csak a helyzetet!
Pont hogy egyszerűsítebé, ha lett volna a mostani balesetnél etcs akkor nem is lett volna baleset, mert a tehervonatnak bevágta volna a vészféket.
Ezért szarakodtak annyit, plusz hozzájön az állomások biztosító berendezéseinek problémái! Ami ugye megint egy kihívás! Minden állomásnak saját nyűgje baja van! Nem egyszerű a feladat! Ugyanakkor minél nagyobb a sebesség annál több a kritérium hozzá!
Érdekes, hogy az eu összes országába működik a rendszer csak nálunk szarakodik 10 éve...
 

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
954
1 979
93
A nagyokon kívül nincs más a piacon van a Vetcron meg a Traxx meg most talán a lengyelek
Értsd meg, nem nagy-teljesítményű, nagy-sebességű gépre van a Magyar vasútnak szüksége!
A maszek teherfuvarozók is cipelik a nagy-teljesítményű villany mozdonyaikkal a diesel mozd-t is! Azaz 2db mozdonnyal kóvályognak a vonalakon! S nagy probléma hova van besorozva a diesel gép! Hogyan tudják odacsempészni ahova kel egy egy állomáson.
Mi nem nagy ország vagyunk! Mint pld. Kazahtán hogy egy hétig egy irányba halad a vonat! Egy köröm nagyságú ország Európa közepén! 6km-ént településekkel, sűrű úthálózattal, sorompókkal! Hova akarsz készíteni nagy-sebességű vonatokat? Ráadásul Budapest centrikusan! :rolleyes: Minden megáló, állomást felüljáróval kell ellátni, mivel kritérium hogy szintbeli kereszteződés nem lehet! Ez mekkora költség? S az országnak ki kell azt fizetni ám! A leopárdok, a Linxek, stb... mellet!
- Az egész vasutat rendbe kell hozni nem csak a mozdonyokat!
 
  • Tetszik
Reactions: Nber and Kim Philby

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 486
35 648
113
Értsd meg, nem nagy-teljesítményű, nagy-sebességű gépre van a Magyar vasútnak szüksége!
160km/h hol nagy-sebességű? Max középsebesség 200 km/h fölött kezdődik a nagy-sebesség
A maszek teherfuvarozók is cipelik a nagy-teljesítményű villany mozdonyaikkal a diesel mozd-t is! Azaz 2db mozdonnyal kóvályognak a vonalakon!
Az legyen az ő bajuk.
Mi nem nagy ország vagyunk!
Akkor áruld már el nekem, hogy Szlovákia és Csehország miért vesz Vetcront? Meg úgy Európába mindenki? Mindenki hülye csak mi vagyunk helikopterek hogy a régi szarokat használjuk még.
Egy köröm nagyságú ország Európa közepén! 6km-ént településekkel, sűrű úthálózattal, sorompókkal! Hova akarsz készíteni nagy-sebességű vonatokat? Ráadásul Budapest centrikusan! :rolleyes: Minden megáló, állomást felüljáróval kell ellátni, mivel kritérium hogy szintbeli kereszteződés nem lehet!
Ja, 200km/h felett csak mi még mindig 160km/h ról beszélgetünk
- Az egész vasutat rendbe kell hozni nem csak a mozdonyokat
Én nem azt mondom, hogy nem kell a vagányt rendberakni hanem azt hogy modern mozdonyokkal könnyebben lehet tartani a menetrendet a szar pályán így nem kéne egész nap szíves elnézést kérni a késésért.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 573
8 434
113
- Nem a nagyokkal kell versenyezni! Azaz nem a nagy-sebességet kell megcélozni! Hanem a stabilitást, biztonságot, két-vontatásneműséget! Körbe kell nézni a világ vasútjain s meg kell nézni kinek mire van szüksége! India stb. A nagyokkal persze hogy nem tudunk versenyezni! Ne a TGV ved alapnak! Először nevet kell szerezni a szakmában, ugye! :cool:
20 év röviden mint a lengyeleknél. Egyébként hiába hoznád át a technológia részét. Nincs elég szakember illetve tudás hozzá hogy mi bármit is gyártsunk le. Évek kellenek hozzá. Mozdonygyártás spanyolban kell hagyni. Itt maximum a teljes körű karbantartás háttér kellene kiépíteni. Utána felvásárolni kisebb vasúti társaságokat illetve bérmozdony kiadásra rágyurni. Más labda nincs.
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 573
8 434
113
Értsd meg, nem nagy-teljesítményű, nagy-sebességű gépre van a Magyar vasútnak szüksége!
A maszek teherfuvarozók is cipelik a nagy-teljesítményű villany mozdonyaikkal a diesel mozd-t is! Azaz 2db mozdonnyal kóvályognak a vonalakon! S nagy probléma hova van besorozva a diesel gép! Hogyan tudják odacsempészni ahova kel egy egy állomáson.
Mi nem nagy ország vagyunk! Mint pld. Kazahtán hogy egy hétig egy irányba halad a vonat! Egy köröm nagyságú ország Európa közepén! 6km-ént településekkel, sűrű úthálózattal, sorompókkal! Hova akarsz készíteni nagy-sebességű vonatokat? Ráadásul Budapest centrikusan! :rolleyes: Minden megáló, állomást felüljáróval kell ellátni, mivel kritérium hogy szintbeli kereszteződés nem lehet! Ez mekkora költség? S az országnak ki kell azt fizetni ám! A leopárdok, a Linxek, stb... mellet!
- Az egész vasutat rendbe kell hozni nem csak a mozdonyokat!
Kezdhetnénk azzal hogy a mellékvonalakat nem bezárni kellene. Hanem felújítani pályakorekcióval. Meg a Budapest centrikuságot végre el kellene felejteni. A maradék Budapesti-Pest megyei vonalakat teljes mértékben rendberakni. Az új nyugati-keleti vonalakat meg kerüljék meg Budapestet. Szigetszentmiklos alatt van bőven hely a Dunai híd-hidaknak. Bocsánat mi a a faszért kell mindent átvezetni a fővároson.
 

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
954
1 979
93
Érdekes, hogy az eu összes országába működik a rendszer csak nálunk szarakodik 10 éve...
- Persze hogy szarakodik! :D Mikor a mellékvonalaink még alakjelzősek, a mellékvonalon a váltók mint Bp-n a villamosnál felvágós, haladunk a korral csak az a baj hogy az irányt csesztük el! :cool: Van itt minden mint a jó tanyasi boltban, azt válogatsz amit akarsz! Van vasutvillamos két állomás között, miért is ne csináljunk! Kipattant az isteni szikra odafenn csak nem volt senki aki eloltsa!
- Nyugaton műholdon keresztűl vezérelnek mindent, mi meg pajszerral, főleg télen! S melyik a biztonságosabb? Ennyi csak a különbség!
 
  • Tetszik
Reactions: gafzhu

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 771
10 768
113
Kezdhetnénk azzal hogy a mellékvonalakat nem bezárni kellene. Hanem felújítani pályakorekcióval. Meg a Budapest centrikuságot végre el kellene felejteni. A maradék Budapesti-Pest megyei vonalakat teljes mértékben rendberakni. Az új nyugati-keleti vonalakat meg kerüljék meg Budapestet. Szigetszentmiklos alatt van bőven hely a Dunai híd-hidaknak. Bocsánat mi a a faszért kell mindent átvezetni a fővároson.
"Eszednél vagy"? Más néven "hol élsz"? Miből???
 

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
954
1 979
93
Bocsánat mi a a faszért kell mindent átvezetni a fővároson.
Azért mert így a pógár többet fizet! Üzletpolitika! :cool: Nyíregyháza - Balaton viszonylat. Fel kell Pestre utazni a pógárnak hogy le tudjon menni a balcsira! Szolnokon nem szabad átszállni, nem is tudsz, nincsmire! Vagy Lőkösházáról fel kell utazni Pestre ha le akar a pógár utazni Pécsre! Számold ki KM/tarifa, Kb 500km! Így lehet egy kis-országból nagy országot kreálni! Ja meg egy napjába kerül hogy erről ne is beszéljek. Plusz kaja, víz, gyerekzsivaj, bőrönd, unalom, vagy idegesség! Adrenalin növelő a csatlakozás!
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 111
113
"Eszednél vagy"? Más néven "hol élsz"? Miből???
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 771
10 768
113
A egészségügy napi szintű működési gondjaira mikor akar költeni kormányunk?
 

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
954
1 979
93
20 év röviden mint a lengyeleknél. Egyébként hiába hoznád át a technológia részét. Nincs elég szakember illetve tudás hozzá hogy mi bármit is gyártsunk le. Évek kellenek hozzá.
- A mozdony gyártás is pont olyan mint a harckocsigyártás! Ezt Pöcshuszár pont jól látja!
A technológia a lényeg ill. a licenc! Ha megveszed az üzemet az ott gyártott terméket is megveszed vele együtt. Az hogy itt nem lesz járműszerelő hozzá azt viszont kétlem, pont olyan mint a harckocsi gyártás, jó nagy vasak s hegesztés az alvázon, amit lehet gépesíteni is. A fölső rész pedig lemezhajtogatás, formaigazítás, szépítés! A belső résznek kell kompakt s strapabírónak lenni s alkalmazni a mai szabályzós technológiákat, ha nem ilyen akkor ócskavas csak mint a T-72! Ugyanakkor a másik nagyon fontos a futómű stabilitása!
A technológia a nagyon fontos hogyan, miképpen van kialakítva, megoldva a forgóváz szerkezete a géptér s az egész mozdony szerkezete.
Akkor áruld már el nekem, hogy Szlovákia és Csehország miért vesz Vetcront? Meg úgy Európába mindenki? Mindenki hülye csak mi vagyunk helikopterek hogy a régi szarokat használjuk még.
- Nézz rá kérlek a földrajz térképedre s tátott szájjal csodálkozz, (lehetőleg domborzatira)! Milyen domborzati viszonyban van Csehország, ill. Szlovákia!? Vajon minek nekik a nagy-teljesítményű gépek?
Hogy áthúzzák a hegyen a 2000t-t, a 2000m-en, azért! :mad: Romániának is azért kell a nagy-teljesítmény hogy a kárpátokon átkeljenek vele! Jugókról ne is beszéljek! Olaszok-Appenin, Osztrákok- Alpok, soroljam? Van amikor két nagy-teljesítményű géppel indulnak csak el X állomásról, főleg télen! A nagy-sebesség meg utána kell mert a hegy után meg lejtő következik ám! Oszt a 2000t-t nyűgös ám megállítani! Külön képzést kapnak a hegyi mozdonyvezetők! S nem is engedik jó pár évig a hegyek közzé a friss mozdonyvezetőket, tapasztalat hiánya miatt!
- Nálunk alföld van! Hogy a szavaiddal éljek, a szarokkal is elgurigázunk a 2000t-val 120km/h-ig, érted már! (S helikopterek vagyunk!) Azt a néhány dombot ami van azt meg sebességcsökkentéssel is meg lehet oldani! Vagy + Vonó vagy toló géppel X-Y állomások között. Nekünk a pályával van sok gondunk az alföld miatt, (felvizesedés, szivattyúhatás, kátyúsodás)! A hegyekben nem is ismerik ezt a hatást.

Ezért!
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby