Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
A egészségügy napi szintű működési gondjaira mikor akar költeni kormányunk?
Milyen napi szintű működési gondokra gondolsz? Csak mert az nem fog tetszeni a népnek ahogy ez meg lesz oldva. A koncepció tudtommal megvan. Csak ugye kórházbezárással, összevonással fog járni. Hogy mikor várható az elindítása, az passz.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 711
10 641
113
Milyen napi szintű működési gondokra gondolsz? Csak mert az nem fog tetszeni a népnek ahogy ez meg lesz oldva. A koncepció tudtommal megvan. Csak ugye kórházbezárással, összevonással fog járni. Hogy mikor várható az elindítása, az passz.
Alapellátás nélkül nem lehet tovább csökkenteni a jelenlegi ágyszámot. Ráadásul ennyi pénzből normálisan üzemelteni nem lehet. Sakk-matt ha nem akarunk beletenni sok pénzt. Ráadásul ez nem NER meg nagytőkés-réteg kialakítása. És az egészségügy mellett még van pár megoldandó kormányfeladat, ami szintén hanyagolva van régóta erősen. Úgyhogy várom már a kórházbezárásokat nagyon! Mellesleg mi lenne, ha a TB megszabná mi mikor miéret ingyenes, a többi lenne fizetős. Mindjárt normálisabban menne az egészségügy. De ugye ennek lehetőségét is lenépszavazták anno a FIDESZ kezdeményezésére.
 

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
909
1 872
93

Gigantikus vasútfejlesztésbe kezdene Lázár János, teljesen magyar tulajdonba venné a GYSEV-et is!​

- Mekkorát fordult a világ 4év alatt! Négy éve még a GYSEV akarta megvenni s üzemeltetni a nyugati regionális részt! :D Most meg hirtelen forgásirány van! Hát az Alpok szép kiránduló hely! :cool: Sok szép szállodával!
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 292
34 947
113
Hogy áthúzzák a hegyen a 2000t-t, a 2000m-en, azért! :mad:
Milyen 2000 tonnát???? Egy vagon nincs több 50 tonnánál átlagban húz 4-5 darabot tehát max 200-250 tonna az egész szerelvény
Nálunk alföld van! Hogy a szavaiddal éljek, a szarokkal is elgurigázunk a 2000t-val 120km/h-ig,
160km/h ig kéne amire a v43 már totál alkalmatlan de még a gigant is... Nemzetközibe meg 230 lenne a minimum na ezért kéne a Vetcron...
Azt a néhány dombot ami van azt meg sebességcsökkentéssel is meg lehet oldani! Vagy + Vonó vagy toló géppel X-Y állomások között.
Így is késik eleget a vonat nem kell még az ócskavas mozdony miatt is tovább késni
Vagy + Vonó vagy toló géppel X-Y állomások között.
Ja biztos sokkal olcsóbb lenne mint 1 normális mozdony... Az időveszteségről nem is beszélve
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 550
8 365
113
Mondjuk én láttam 40 kocsis szerelvényt is...
Meg szerintem ha van már egy gyárad licensszel, akkor nem akkora ügy kiadni a parancsot a fejlesztésre...
Teljesen felesleges gyártást ide hozni...ha hozzá adott értéket akarsz akkor szervíz/logisztikában kellene gondolkodni.
A gond ott van hogy amibe belenyúl az állam (gyártás licenc stb....) az mind vakvágányra fut vagy jelentős késésel túlárazva landol. Piaci alapon meg fogja fogni a cégeket. Kivétel a Stadler... de az is addig amíg valamelyik stroman nem nézi ki hogy ugyan részesedést kellene vásárolni benne vagy a maradékot feltornászni.
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
11 900
35 001
113
Teljesen felesleges gyártást ide hozni...ha hozzá adott értéket akarsz akkor szervíz/logisztikában kellene gondolkodni.
A gond ott van hogy amibe belenyúl az állam (gyártás licenc stb....) az mind vakvágányra fut vagy jelentős késésel túlárazva landol. Piaci alapon meg fogja fogni a cégeket. Kivétel a Stadler... de az is addig amíg valamelyik stroman nem nézi ki hogy ugyan részesedést kellene vásárolni benne vagy a maradékot feltornászni.
A fejlesztett mozdonyt kell idehozni...nem a gyártást...
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo

Nber

Well-Known Member
2021. október 15.
2 003
9 108
113

Gigantikus vasútfejlesztésbe kezdene Lázár János, teljesen magyar tulajdonba venné a GYSEV-et is!​

- Mekkorát fordult a világ 4év alatt! Négy éve még a GYSEV akarta megvenni s üzemeltetni a nyugati regionális részt! :D Most meg hirtelen forgásirány van! Hát az Alpok szép kiránduló hely! :cool: Sok szép szállodával!
Talán belefér még a MÁV-Cargo is?
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 292
34 947
113
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 292
113
az egészségügy rendbetétele egy komoly és hosszadalmas munka. a legfontosabb szerintem a megelőzés és a rendszeres szűrővizsgálat.
Lehet hogy furcsán fog hangzani de én a jogosítvány részévé tennék egy komplett szűrővizsgálatot (jogosítványt általába fiatalon szerez a többség és mégha nem is a teljes társadalmat öleli fel mégis jelentős hányadát annak.) a késöbbiekben a jogosítvány meghosszabításához 10 évente színtén kötelezővé tenném a preventív jellegű vizsgálatot és összehasonlítani a kapott adatokat és valói egészségállapot nyomonkövetést hoznák létre.
Tudom tudom így is drága a jogosítvány (de ha jól tudom jelentős kedvezmény jár bizonyos kor alatt.)
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 994
31 043
113
én úgy tudom hogy ők Szerbiából importálják a műtrágyát mert a CO2 ott nem szennyezi a környezetet csak az EU-ban.
Valszeg Péten is ez lesz, csak épp az ammónia esetében
„Nem fogunk földgázt vásárolni, hanem behozzuk az importammóniát” – magyarázta.
 

vata

Well-Known Member
2015. december 5.
684
3 037
93

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 292
113

Blitz97

Well-Known Member
2020. május 13.
4 723
11 599
113
Erről sajnos lemaradtunk. :(
De ez gondolom, jó kínai akkugyár, mert nem nálunk lesz.
A debreceni CATL gyártásának 20%-a les
A legjobb akkugyár az, amit
  1. nem egy kiszáradó térségbe telepítenek;
  2. nem egy védett vízbázis fölé építik;
  3. nem 20-30 km-es vízvezetéken kell odáig elvinni a vizet;
  4. nem jó minőségű termőföldön építenek, hanem mondjuk egy rozsdaövezetben;
  5. komoly környezetvédelmi jogszabályoknak kell megfelelnie;
  6. a katasztrófavédelem és a kormányhivatal érdemi, bevétellel arányos büntetést szabhat ki szabálysértés esetén
és sorolhatnám.
 

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 459
5 274
113
"A Hankook Tire nagyjából 210 milliárd forintos beruházással 450 új munkahelyet hoz létre Rácalmáson, ahol a dél-koreai vállalat kifejezetten tehergépkocsikhoz és autóbuszokhoz fog abroncsokat gyártani – jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter csütörtökön Bakuban."


Megj. Akár összefüggés lehet a hazai katonai jármű flotta bővüléssel, gyártással is.