Magyarország ipara

Mondjuk nem lenne rossz a hazai IC állományt lecserélni erre: https://www.talgo.com/ice-l
Oké, de ha mi gyártjuk, akkor már nem lesz trendi... :oops: Sőt, kidobott pénz lesz az egész...:oops: az AV is egy csődtömeg, Mo meg egy összeszerelőüzem, ahol negatív IQval rendelkező magyarok mindeféle szemétből, pauszpapírról, szabásminta alapján tűzőgépezik össze a Lynxet is...;)
Aki mer, az NER!
 
Oké, de ha mi gyártjuk, akkor már nem lesz trendi... :oops: Sőt, kidobott pénz lesz az egész...:oops: az AV is egy csődtömeg, Mo meg egy összeszerelőüzem, ahol negatív IQval rendelkező magyarok mindeféle szemétből, pauszpapírról, szabásminta alapján tűzőgépezik össze a Lynxet is...;)
Aki mer, az NER!
Éppenséggel pont azon agyaltam, hogy ez elég egyedinek tűnik:
"A Talgo vonatok különlegessége a teljesen zárt, csak műhelyben megbontható szerelvény, melyet egytengelyes forgóvázak kapcsolnak össze.

A szokatlan kialakítás miatt a jármű súlypontja alacsonyabbra kerül, nincsenek nehéz forgóvázak, a szerelvény pedig könnyebbé és stabilabbá válik. Így rosszabb minőségű pályán is stabilan fut, akár nagyobb sebességgel is, mint a hagyományos vonatok, mindezt jobb utaskomfort mellett.

Az egyedi kialakítás jobb utazási élményt is biztosít, továbbá a teljes szerelvény beszállómagassága is alacsonyabb"

Nem tűnik nehéz feladatnak úgy megírni egy közbeszerzést, hogy bizonyos paramétereknek csak ez tudjon megfelelni.
 
Éppenséggel pont azon agyaltam, hogy ez elég egyedinek tűnik:
"A Talgo vonatok különlegessége a teljesen zárt, csak műhelyben megbontható szerelvény, melyet egytengelyes forgóvázak kapcsolnak össze.

A szokatlan kialakítás miatt a jármű súlypontja alacsonyabbra kerül, nincsenek nehéz forgóvázak, a szerelvény pedig könnyebbé és stabilabbá válik. Így rosszabb minőségű pályán is stabilan fut, akár nagyobb sebességgel is, mint a hagyományos vonatok, mindezt jobb utaskomfort mellett.

Az egyedi kialakítás jobb utazási élményt is biztosít, továbbá a teljes szerelvény beszállómagassága is alacsonyabb"

Nem tűnik nehéz feladatnak úgy megírni egy közbeszerzést, hogy bizonyos paramétereknek csak ez tudjon megfelelni.
Railjet is ilyen.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Railjet is ilyen zárt rendszerű azt se tudod megbontani csak a műhelybe

Meg egy tengelyes, forgóváz nélküli szerelvény.

Amúgy oroszok ilyen szerelvényeket is futtatnak(tak?) EU-ba, mivel van automata nyomtávváltás verziója amit csak lassan át kell gurítani a szűkítésen/bővítésen, nem kell emelgetni meg cserélgetni.

Amúgy az IÜR asszem le se tudja nálunk kezelni, 2 tengelynél kevesebbet nem ismer (meg talán NHM kód sincs rá).
 
Oké, de ha mi gyártjuk, akkor már nem lesz trendi... :oops: Sőt, kidobott pénz lesz az egész...:oops: az AV is egy csődtömeg, Mo meg egy összeszerelőüzem, ahol negatív IQval rendelkező magyarok mindeféle szemétből, pauszpapírról, szabásminta alapján tűzőgépezik össze a Lynxet is...;)
Aki mer, az NER!
Oké-oké, értjük az iróniát!
Persze, jó dolog, ha Magyar kézbe kerül egy ilyen cég, de attól még kurvára nem lessz a "mi gyárunk" Aligha fogják egyhamar áthelyezni hozzánk a gyártást, ha egyáltalán van ilyen terv. Az meg végképp rossz ha csak a tulajdonosi befolyás miatt vesz majd ilyen vonatokat a MÁV. Főleg, hogy ugye van Magyarországon gyártó cég (Stadler) ahol valódi Magyar melósok dolgoznak.

Ott a példa az Aero Vodochody-bar való bevásárlás. Lett egy repülőgép gyárunk? Rohadtúl nem! De be is rendelték minden verseny nélkül az Albákat, pedig igencsak megoszlanak a vélemények a beszerzés szükségességèről.

Szóval az ilyen külföldi gyárvásárlásokkal csak óvatosan! Rövid és középtávon ez nem több mint, az itt megtermelt tőke külföldre vitele. (Ahelyett, hogy itt fektette volna be) De persze nem meglepő, ebben merül ki a NER képessége.
 
Oké-oké, értjük az iróniát!
Persze, jó dolog, ha Magyar kézbe kerül egy ilyen cég, de attól még kurvára nem lessz a "mi gyárunk" Aligha fogják egyhamar áthelyezni hozzánk a gyártást, ha egyáltalán van ilyen terv. Az meg végképp rossz ha csak a tulajdonosi befolyás miatt vesz majd ilyen vonatokat a MÁV. Főleg, hogy ugye van Magyarországon gyártó cég (Stadler) ahol valódi Magyar melósok dolgoznak.

Ott a példa az Aero Vodochody-bar való bevásárlás. Lett egy repülőgép gyárunk? Rohadtúl nem! De be is rendelték minden verseny nélkül az Albákat, pedig igencsak megoszlanak a vélemények a beszerzés szükségességèről.

Szóval az ilyen külföldi gyárvásárlásokkal csak óvatosan! Rövid és középtávon ez nem több mint, az itt megtermelt tőke külföldre vitele. (Ahelyett, hogy itt fektette volna be) De persze nem meglepő, ebben merül ki a NER képessége.
Mondjuk én ezzel simán kiegyeznék IC fronton
 
Mondjuk én ezzel simán kiegyeznék IC fronton
Biztos szuper vas!
Ha ez jönne ki egy versenyben a Mávnál, tőlem jöhetne, de ne csak azért vegyünk belőle mert valamelyik oligarhánk épp vesz magának egy gyárat külföldön. És ugye itt a hazánkban gyártó Stadler is!

Egyébkent meg azt hallottam, hogy levetett gumiorrú izraeli vonatokat akarnak épp beszerezni.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Biztos szuper vas!
Ha ez jönne ki egy versenyben a Mávnál, tőlem jöhetne, de ne csak azért vegyünk belőle mert valamelyik oligarhánk épp vesz magának egy gyárat külföldö n. És ugye itt a hazánkban gyártó Stadler is!

Egyébkent meg azt hallottam, hogy levetett gumiorrú izraeli vonatokat akarnak épp beszerezni.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ez körül van metélve?
 
Ha a DB-nek jó akkor talán nekünk is megfelel :D
Biztos szuper vas!
Ha ez jönne ki egy versenyben a Mávnál, tőlem jöhetne, de ne csak azért vegyünk belőle mert valamelyik oligarhánk épp vesz magának egy gyárat külföldön. És ugye itt a hazánkban gyártó Stadler is!

Egyébkent meg azt hallottam, hogy levetett gumiorrú izraeli vonatokat akarnak épp beszerezni.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Ez körül van metélve?
Baszki, majdnem félrenyeltem! :)
Ha a DB-nek jó akkor talán nekünk is megfelel :D
Te is tudod, ez nem ilyen egyszerű! Németeknek más igényeik is lehetnek.

Ott a Desiro példája! Sógoréknál remekül szolgál, nálunk meg csak a gond volt/van vele.

Én nálam amíg a Stadler itt gyártat, helyben itt a szervíz, egyértelműen ők a befutók!
 
Baszki, majdnem félrenyeltem! :)

Te is tudod, ez nem ilyen egyszerű! Németeknek más igényeik is lehetnek.

Ott a Desiro példája! Sógoréknál remekül szolgál, nálunk meg csak a gond volt/van vele.

Én nálam amíg a Stadler itt gyártat, helyben itt a szervíz, egyértelműen ők a befutók!
Stadler is csak a kocsiszekrényt csinálja itthon szóval velük se vagyunk sokkal bejjebb meg amúgy szerintem bármit rendel a MÁV úgyis Dunakeszi jj és a Szolnoki jj lenne legyártva szóval ebből a szempontból lényegtelen
 
  • Tetszik
Reactions: Shadow