Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag

Guest
Nem mintha Romániában nem lenne az élelmiszer olcsóbb, és jobb minőségű tapasztalatom szerint... hús, zöldség mind jobb volt.

Távközlési költségek? Üzemanyag? De értem, nem 27%, mert vannak kivételek! Ahogy a románoknál is!

Amúgy pékáru

Én is láttam reddit-en ezt az agymenést #bezzegromániáról.

Aztán beírta egy erdélyi magyar, hogy ugyanazt a szemetet kapják a lidl-ben, mint a magyarországiak, nem érti ezt a nagy lelkesedést.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 581
20 985
113
Én is láttam reddit-en ezt az agymenést #bezzegromániáról.

Aztán beírta egy erdélyi magyar, hogy ugyanazt a szemetet kapják a lidl-ben, mint a magyarországiak, nem érti ezt a nagy lelkesedést.
Mi a fejlett vajdahunyad járásban azért láttuk amit láttuk. Persze nem (csak) a lidlit néztük, még piacoztunk is! Zöldségben nagyon erősek voltak, különb portéka volt mint itthon, és nem csak sertéshúst csirkét és nyomokban marhát lehetett kapni...

És továbbra is, nézd meg a távközlési költségeket, mit kapsz ott, és mit kapsz itthon.

De értem 66% marad meg. KÉTHARMAD!!!!!
 
T

Törölt tag

Guest
Mi a fejlett vajdahunyad járásban azért láttuk amit láttuk. Persze nem (csak) a lidlit néztük, még piacoztunk is! Zöldségben nagyon erősek voltak, különb portéka volt mint itthon, és nem csak sertéshúst csirkét és nyomokban marhát lehetett kapni...

És továbbra is, nézd meg a távközlési költségeket, mit kapsz ott, és mit kapsz itthon.

De értem 66% marad meg. KÉTHARMAD!!!!!

Távközlésben mindig is erősek voltak, nem az a mutyi van mint nálunk.

Emlékszem gyerekkoromban is mentek valamelyik műholdas rajzfilmcsatornán a román korlátlan netes reklámok mobilra mikor nálunk még kB alapon számlázták...
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 271
10 884
113
Nem kell felzárkózni? Ki találta ki azt a hülyeséget, hogy nekünk bárhova fel kell zárkóznunk!

A komcsik.
Mármint Széchenyi komcsi volt?
"A közönséggel meg akarom ismertetni, s el akarom fogadtatni, hogy Magyarország mindenben hátra van, mert amíg ezen önvallomáson túl nem esünk, mindaddig helyből nem mozdulhatunk, vagy előmenetelünk reményét palliatívákra állítjuk."
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
13 057
18 310
113

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 689
36 416
113
Most nézem, hogy a Dunakeszi JJ beszállít a Cseh SIMENS Comfortjet vagonokba.

 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 689
36 416
113
Felvételi ajánlatot tesz Orbán egykori tanácsadójának cége, a Magyar Vagon a Talgo 100 százalékára
A magyar cégcsoport véglegesíti a nyilvános felvásárlási ajánlatot a Trilantic és a Torreal tulajdonában lévő spanyol vonatgyártó, Juan Abelló alapja

Public Offer Imminent akvizíció (OPA) Talgo
fővárosának 100%-a. Működéshez közel álló pénzügyi források szerint a Magyar Vagon befejezi a javaslat benyújtását a Nemzeti Értékpapírpiaci Bizottsághoz (CNMV) a spanyol vonatgyártó teljes tőkéjének megszerzésére. A tranzakció értéke az Ybarra család által alapított cégvalamivel több mint 600 millió euró , és a két legnagyobb részvényes , a Trilantic és a Torreal is támogatjaA La Información

által november 16-án nyilvánosságra hozott műveletparlagon maradt, miközben arra várt, hogy a Magyar Vagon megkapja-e a kormány jóváhagyását a stratégiainak tartott Talgo cég megvásárlásához. Az úgynevezett királyi felvásárlás-ellenes rendelet alkalmazásában a Moncloaé az utolsó szó, hogy engedélyezze vagy megakadályozza eladását, ahogy az az Applus amerikai alap – Apollo- és egy másik európai alap, az I Squared általi átvételekor történt A források szerint a Magyar Vagon az elmúlt hónapokban egy közszolgálati és kommunikációs ügynökséggel dolgozott azon, hogy megkeresse Pedro Sánchez ügyvezetőjét , aki egyelőre nem okozott gondot ennek a magyar cégnek a befektetésében. Más pénzügyi források kételyekre figyelmeztettek ezzel a kelet-európai ipari csoporttal kapcsolatban, mivel az Európai Bizottság szerint Magyarország Vlagyimir Putyin szövetségese az öreg kontinensen. A Magyar Vagon tulajdonosa, Tombor András Orbán Viktor jelenlegi magyar miniszterelnök nemzetbiztonsági és stratégiai befektetési tanácsadója voltelső ciklusában, 1998 és 2002 között. Amíg Oroszország meg nem támadta Ukrajnát, a Magyar Vagon 50/50 arányban osztozott vegyesvállalatokban. a TMH orosz vasúttársasággal. 2022 nyarán a TMH eladta részvényeit a magyar cégnek. A Talgo novemberben megerősítette, hogy előzetes érdeklődési nyilatkozatot kapotta társaság összes részvényére nyilvános vételi ajánlat megfogalmazására egy magyar üzleti csoporttól.



részvényenként öt eurós áron, amint azt a CNMV-hez eljuttatott közlemény is megerősíti. De soha nem azonosította a vevő nevét.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 726
84 297
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Már kezdtem örülni hogy a Maróth Gáspár által a kampányidőszakban beígért helikopter karbantartó központ lesz, de nem az lett...

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Szomorú
Reactions: Veér Ispán
T

Törölt tag

Guest
Felvételi ajánlatot tesz Orbán egykori tanácsadójának cége, a Magyar Vagon a Talgo 100 százalékára
A magyar cégcsoport véglegesíti a nyilvános felvásárlási ajánlatot a Trilantic és a Torreal tulajdonában lévő spanyol vonatgyártó, Juan Abelló alapja

Public Offer Imminent akvizíció (OPA) Talgo
fővárosának 100%-a. Működéshez közel álló pénzügyi források szerint a Magyar Vagon befejezi a javaslat benyújtását a Nemzeti Értékpapírpiaci Bizottsághoz (CNMV) a spanyol vonatgyártó teljes tőkéjének megszerzésére. A tranzakció értéke az Ybarra család által alapított cégvalamivel több mint 600 millió euró , és a két legnagyobb részvényes , a Trilantic és a Torreal is támogatjaA La Información

által november 16-án nyilvánosságra hozott műveletparlagon maradt, miközben arra várt, hogy a Magyar Vagon megkapja-e a kormány jóváhagyását a stratégiainak tartott Talgo cég megvásárlásához. Az úgynevezett királyi felvásárlás-ellenes rendelet alkalmazásában a Moncloaé az utolsó szó, hogy engedélyezze vagy megakadályozza eladását, ahogy az az Applus amerikai alap – Apollo- és egy másik európai alap, az I Squared általi átvételekor történt A források szerint a Magyar Vagon az elmúlt hónapokban egy közszolgálati és kommunikációs ügynökséggel dolgozott azon, hogy megkeresse Pedro Sánchez ügyvezetőjét , aki egyelőre nem okozott gondot ennek a magyar cégnek a befektetésében. Más pénzügyi források kételyekre figyelmeztettek ezzel a kelet-európai ipari csoporttal kapcsolatban, mivel az Európai Bizottság szerint Magyarország Vlagyimir Putyin szövetségese az öreg kontinensen. A Magyar Vagon tulajdonosa, Tombor András Orbán Viktor jelenlegi magyar miniszterelnök nemzetbiztonsági és stratégiai befektetési tanácsadója voltelső ciklusában, 1998 és 2002 között. Amíg Oroszország meg nem támadta Ukrajnát, a Magyar Vagon 50/50 arányban osztozott vegyesvállalatokban. a TMH orosz vasúttársasággal. 2022 nyarán a TMH eladta részvényeit a magyar cégnek. A Talgo novemberben megerősítette, hogy előzetes érdeklődési nyilatkozatot kapotta társaság összes részvényére nyilvános vételi ajánlat megfogalmazására egy magyar üzleti csoporttól.



részvényenként öt eurós áron, amint azt a CNMV-hez eljuttatott közlemény is megerősíti. De soha nem azonosította a vevő nevét.
Háát a telex szerint nem lesz az 5 euro!
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 726
84 297
113
Évi 30-40 ezer magyar dolgozót kellene pótolni...

Nemcsak Magyarország, hanem egész Európa évek óta munkaerőhiánnyal küzd. Idehaza ez 2015-2016 óta jelentkező probléma, mostanra pedig évente 30-40 ezer emberrel kevesebb magyar áll a munkaerőpiac rendelkezésére demográfiai okok miatt. Az első két hónapban a változó idegenrendészeti törvény miatt nem adtak ki új munkavállalási engedélyeket Európai Unión kívüli állampolgárok számára, de idén 65 ezer új külföldi dolgozó érkezése várható. A külföldiek toborzásáról, a felmerülő költségekről, munkahelyi együttműködésről és az egyre fokozódó európai bérversenyről Maier Dávidot, a Terendo munkaerőközvetítő cég alapító-ügyvezetőjét Nagy Károly kérdezte a Trend FM Nap Vendége műsorában.
 

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 804
26 393
113
Pl. :Svájcban román útlevéllel nagyon nehéz munkához jutni. Az Erdélyben elő magyarok, szinte kivétel nélkül magyar útlevéllel mennek Svájcba dolgozni. Volt 3 ilyen szomszédom, Ők mesélték. Román útlevéllel felejtős, magyar útlevéllel másnap meló. Szerintem ez is be zavar a statisztikába.
Nekem munkatársam vajdasági magyar, mesélte, hogy amikor általános iskolásként csinálta az állampolgárságot mekkora szívás volt, aztán amikor bejött a könnyített papírszerzés konkrétan Újvidék környéki falvak visszafele Szabadkáig "elmagyarosodtak" mert a szerb-szerbek fogták és kiváltották a papírokat és pattantak hozzánk! és nyugatra...
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
13 057
18 310
113
Most nézem, hogy a Dunakeszi JJ beszállít a Cseh SIMENS Comfortjet vagonokba.


Ebből az derül ki, hogy a csehekben van/lesz 230km/h-s kvázi szuperexpressze, nekünk meg...
Már kezdtem örülni hogy a Maróth Gáspár által a kampányidőszakban beígért helikopter karbantartó központ lesz, de nem az lett...

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Klasz, de továbbra sincs semmi komoly ipar Szolnokon. Van a Lear/EagleOttava meg sok apró.

Évi 30-40 ezer magyar dolgozót kellene pótolni...

Nemcsak Magyarország, hanem egész Európa évek óta munkaerőhiánnyal küzd. Idehaza ez 2015-2016 óta jelentkező probléma, mostanra pedig évente 30-40 ezer emberrel kevesebb magyar áll a munkaerőpiac rendelkezésére demográfiai okok miatt. Az első két hónapban a változó idegenrendészeti törvény miatt nem adtak ki új munkavállalási engedélyeket Európai Unión kívüli állampolgárok számára, de idén 65 ezer új külföldi dolgozó érkezése várható. A külföldiek toborzásáról, a felmerülő költségekről, munkahelyi együttműködésről és az egyre fokozódó európai bérversenyről Maier Dávidot, a Terendo munkaerőközvetítő cég alapító-ügyvezetőjét Nagy Károly kérdezte a Trend FM Nap Vendége műsorában.

Nem úgy volt, hogy a robotok meg az MI elveszi mindenkitől a munkát?

Amúgy tényleg, nem oda kéne vinni a munkahelyeket ahol van munkaerő is?
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo