Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 661
17 125
113
Hááát a szamlazz.hu, vagy más online számlázót fejlesztő cég egészen biztosan megfelel a feltételeknek, és még piszok gyorsan is fejlődtek. Ráadásul pont a vizsgált időben, hiszen a NAV online számlázási rendszerének bevezetésével az ő forgalmuk is felrobbant. Mégsem vannak fenn a listán.
Tehát még egyszer: Ez egy önkényes lista, ami jó reklám lehet a rajta szereplő, befektetőket váró startup cégeknek, de semmi több.
Na, ha lassan is de haladunk a megértésben!
Lehet, hogy önkényes, bár azt se zárható ki, hogy ne lehetne 50 másik gyorsabban fejlődő tech cég a térségben.
 

Ranger

Well-Known Member
2021. szeptember 20.
1 576
3 250
113
Na, ha lassan is de haladunk a megértésben!
Lehet, hogy önkényes, bár azt se zárható ki, hogy ne lehetne 50 másik gyorsabban fejlődő tech cég a térségben.
Auditált beszámolók alapján készült a lista.
Az ugye nyilvános adat csak szűrni kell a cégekre és az árbevétel növekedésére.
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 661
17 125
113
Auditált beszámolók alapján készült a lista.
Az ugye nyilvános adat csak szűrni kell a cégekre és az árbevétel növekedésére.
Jaj már, ne gyere itt ilyen profán dolgokkal, hogy "auditált beszámolók"! Amikor Pöcshuszár megérzése szerint biztosan van, egy de talán kettő olyan Magyar cég is aki biztos odafèrne, mert csak! És az Kérem Magyar megérzés! ;)
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 638
97 913
113
Magyarul is
Igazából nem az oroszok állnak a cég mögött, hanem a magyar állam. Lásd Aero Vodochody felvásárlása.
Hasonlo stróman módszerrel, még a személyek is, szereztük meg azt a céget. Azért ezt az utat választják, mert így az eladóknak nem annyira kellemetlen miért nem a hazai állam menti meg a céget, miért egy külföldi.
De a spanyoloknak úgy látszik túl magas az eladási ár és igyekeznek nekünk letornázni. A bankok nem fognak örülni, hogy bedőlhetnek a hiteleik. Még várjuk meg, mint az AV-nál, hogy lesitteljék vmelyik jelenlegi tulajt, azzal akkor is spóroltunk.... Az szoci miniszterek ott is a racionalitás helyett a vágy vezérelt politizálást tolják,...persze lehet van másik kiszemelt vevő titokban.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 823
47 161
113
Igazából nem az oroszok állnak a cég mögött, hanem a magyar állam. Lásd Aero Vodochody felvásárlása.
Hasonlo stróman módszerrel, még a személyek is, szereztük meg azt a céget. Azért ezt az utat választják, mert így az eladóknak nem annyira kellemetlen miért nem a hazai állam menti meg a céget, miért egy külföldi.
De a spanyoloknak úgy látszik túl magas az eladási ár és igyekeznek nekünk letornázni. A bankok nem fognak örülni, hogy bedőlhetnek a hiteleik. Még várjuk meg, mint az AV-nál, hogy lesitteljék vmelyik jelenlegi tulajt, azzal akkor is spóroltunk.... Az szoci miniszterek ott is a racionalitás helyett a vágy vezérelt politizálást tolják,...persze lehet van másik kiszemelt vevő titokban.
ezért írtam, hogy kivárom még ezt... :oops:
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Ranger

Well-Known Member
2021. szeptember 20.
1 576
3 250
113
Ha valakinek lenne kedve olvasni magyar gazdaság kilátásairól(nem hosszú):


ne csak vezír videójából tájékozódjunk a gazdasági kilátásokról.

Azért az ING linkelve, mert a fenti szöszenet szerzője nyerte el az MNB-Reuters díját múlt évben, mint aki a legpontosabb előrejelzéseket adta.
Múltbeli siker persze nem zálog a jövőre.
OECD és OTP előrejelzése is megjelent a héten.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Robur

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 573
8 435
113
ezért írtam, hogy kivárom még ezt... :oops:
Sztem meg arról van szó hogy más "mások" is bejelentkeztek rá vevőnek. Jó esélyel (hála az égnek) erről már lecsusztunk.
Egyébként az orosz piac megbuvása a háttérben hm....
Az orosz vasútnak szüksége van a simens illetve nyugati technologiára
Biztósító berendezések..... irányítás technologia..... fejlett vezérlés technologia.... sorolhatnánk még.
Közvetve meg a kínaiaknak is jól jönne mert még mindig nem tudtak letteni az asztalra egy eus szabványoknak megfelelő biztósító berendezést stb..... hát igen még mindig van olyan terület ahol bizony china hátrányban szenved.
Tehát lehet benne valami a háttérben amiért a spanyolok el fogják utasítani illetve várhatóan egyes nyugati cégek fel fogják vásárolni mert kapacítás hiány várható az elkövetkező 10-15 évben.... a gyártói piacon.
Végezetül nem nem nekünk kellett a Talgo. (Amikor itt dekol a stadler és közvetve a bombadier vasúti beszállítói részlege)
Sokkal inkább "másnak" van szüksége rá.
Számunkra mivel a vasútat döngölik be a földbe ezerrel illetve várhatóan fő vonali kapacítások ki lesznek szervezve a Mészáros holdingba arra a 80-100 db mozdonyra gyártói kapacítást megvenni? Értelme nincs. Vasúti bérgyártás? Arra idehaza itt van Dunakeszi. Igen ők tudnak minőséget is gyártani ha nem szólnak bele hogy...... jó az ide alapon.
Gyorsvasúti szerelvények.... Stadler....Siemens....Bombadier.....
Hogy akarsz versenyezni a piacon?
Ahhoz bizony kökeményen fel kellene tőkésetení a Talgot... itt eu mrd beszélünk. Szabványok...engedélyeztetések...licenc dijak....stb
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 506
35 719
113
100%-ig egyetértek vele..:

Vegyes érzésekkel olvasom ezeket a híreket.

Egyrészt ki ne örülne neki - nagy büszkeség lenne - ha feltámadna a hazai vasúti járműgyártás. Másrészt valahogy az embernek van egy olyan furcsa érzése, hogy erre nem sajnálja az állam a pénzt, miközben pedig látjuk a vasúthoz való hozzáállást? Miért? Mit nyerünk azzal, ha megveszünk egy működő céget? Mit veszünk át belőle? Ha maradna minden úgy, ahol van (gyártóbázis, menedzsment), akkor ez kizárólag egy befektetésként értékelendő, attól nem lesz magyar. Ha a menedzsmentet lefejezik, honnan fognak keríteni kompetens vezetőket, akik egy ilyen céget el tudnak vezetni? Vagy mindegy, mert jármű-jármű, jó lesz ide a kamionos meg a közgazdász hátterű bárki? Végülis a MÁV-nál ezt látjuk. Na ez az a hozzáállás, amivel biztosan ki lehet nyírni egy sikeres céget. Ha a gyártóbázist megpróbálnák hazahozni, akkor honnan lesz munkaerő? Szolnok is állandó kapacitáshiánnyal küzd. Illetve: mekkora ma egy járműgyártó hozzáadott értéke? Nyilván az egész jáműves know-how nagy értéket képvisel, de kevesen vannak, akik mindenből sajátot tesznek a járműveikbe. Még tán a Siemens sem. Attól pedig nagyon messze vagyunk, hogy jelentős hányadban magyar alkatrészekből építkezzünk. Ha a magyar beszállítók versenyképesek, akkor azok külföldre is el tudják adni az árujukat, ahhoz nem kell egy hazai gyártócég. Ha nem versenyképesek, akkor nem ettől lesznek azok, ha pedig politikai megrendelésre fognak bedolgozni, az hosszú távon egyik félnek sem tesz jót. De legyen, hozzuk haza, legyenek kompetens vezetők, legyen munkaerő is. Eljön 2034-2035 környéke. Kellene valamit újítani, mert a régi modellek kezdenek avulni, a konkurencia új, innovatív megoldásokkal jött elő. Mitől lesz versenyképes egy új jármű? Minimumként teljesíteni kell az egyre szigorodó vasúti szabványoknak való megfelelést. Ehhez fenn kell tartani egy nem kicsi, komolyan vehető szakembergárdát. Ilyen emberek nem teremnek az egyetemeken, 5-10 év betanulás kell hozzá minimum, tehát ennyivel előre kell gondolkodni, és nem két ember fizetéséről beszélünk. Aztán megtervezzük a járművet. Ki fogja megtervezni? Egy nagyrészt állami cégnél mekkora szabadságot fognak a tervezők kapni? Elmehetnek majd olyan irányokba, amerre még nem járt senki? Nem valószínű. Inkább majd koppintunk valamit, az kockázatmentes, és az állami tulajdonos - mivel nem ért hozzá - nem szokta szeretni a kockázatot. A tervezőknek mekkora tapasztalatuk lesz? Tán ez lesz az első vasúti jármű tervük? Mennyi mozdonyvezetővel, jegyvizsgálóval, karbantartóval, utassal fognak beszélni, hogy mire lenne igény? És nem csak itthon, hanem minimum Európát bejárva? Mennyi ötletet fognak ők maguk bedobni? A végén ott lesz egy jó nevű gyártó terméke és a mienk egymás mellett, melyikre lesz vevő? Azonos árcédula esetén nem kérdés, hogy nem rúghatunk labdába. Mivel nálunk még ekkorra sem lesz egy bejáratott, hatékonyan működő gyártóbázis, ugyanazt a minőséget is csak felárral fogjuk tudni előállítani. Erre a válasz a költségcsökkentés lesz, majd a koppintott terveinken beindul az optimalizálás. De a fődarabok beszállítóktól jönnek, azon nem lesz mit spórolni. Senki nem gyárt olcsó 240-es forgóvázat, olcsó vontatómotort, stb. Majd mint az építkezéseken, amikor a vége felé elfogy a pénz, a maradékon kell megfogni a különbözetet. Nem kell oda olyan vastag lemez, olyan drága festék, olyan strapabíró műanyag, olyan kényelmes ülések. Az eredmény pedig sajnos borítékolható: nem nyíló ajtók, nem működő mosdók, lehaló utastájékoztatás. Rosszabb esetben szerkezeti hibák, magas karbantartásigény, drága üzemeltetés. De még ha mindenből bele is tennénk a jót, a jármű tervezés arról szól, hogy ez az egész hogyan tud együttműködni, hogy az embernek nem a technikával kell foglalkoznia, hanem a feladatával. Nem szeretem az almás céget, de valahogy ők ezt el tudták hitetni, hogy az ő termékük ilyen. Ugyanezt mi meg tudjuk valósítani vasúti jármű fronton? Végeredményben oda jutunk, hogy az első néhány hazai tervezésű jármű biztosan bukta lesz. Úgy a 4.-6. típusra ki lehetne nőni ezeket a gyerekbetegségeket, és akkora talán lehetne egy, ami befut (ez leghamarabb kb. 20-25 év múlva lenne elérhető). Az is egyébként egy nagyon jó arány lenne, a nagy gyártóknál sem sikeres mindegyik széria. De vajon hajlandó lesz az állami tulajdonos befizetni ezt a tanulópénzt, vagy legkésőbb a 2. bukta után azt mondja, hogy vége? Emiatt pedig soha nem fog kitermelődni az a szakembergárda, akivel ezt meg lehetne csinálni. Be kell látni, amit 50-100 évig tart normális esetben felépíteni, azt nem lehet pár év alatt erőszakkal megtenni. Meg kellett volna becsülni azt, ami volt, mert sem a Ganz-MÁVAG, sem az Ikarus nem fog csettintésre vagy csak pénzből feltámadni. A pénz a mai világban a legkevesebb, az van a bankokból végtelen, HA az ember életképes dolgot tud összerakni. A humán tőke az, amit nem lehet egyik napról a másikra előteremteni. Akkor én azt mondom, inkább koncentráljunk arra, amire valós lehetőségünk van: dolgozzunk be a Simensnek, a Stadlernek, az Alstom-nak. Ha azokban a járművekben van bármi, ami magyar, amit itthon terveztünk, itthon gyártunk, de a nagy gyártó azt mondta, hogy ez a legjobb, engem az is büszkeséggel tölt el. Igazi büszkeséggel, mert nem egy államilag erőltetett döntés következménye hogy odakerült, hanem mert az a magyar termék TÉNYLEG JÓ.

Eredeti hsz:
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 939
17 997
113
100%-ig egyetértek vele..:

Vegyes érzésekkel olvasom ezeket a híreket.

Egyrészt ki ne örülne neki - nagy büszkeség lenne - ha feltámadna a hazai vasúti járműgyártás. Másrészt valahogy az embernek van egy olyan furcsa érzése, hogy erre nem sajnálja az állam a pénzt, miközben pedig látjuk a vasúthoz való hozzáállást? Miért? Mit nyerünk azzal, ha megveszünk egy működő céget? Mit veszünk át belőle? Ha maradna minden úgy, ahol van (gyártóbázis, menedzsment), akkor ez kizárólag egy befektetésként értékelendő, attól nem lesz magyar. Ha a menedzsmentet lefejezik, honnan fognak keríteni kompetens vezetőket, akik egy ilyen céget el tudnak vezetni? Vagy mindegy, mert jármű-jármű, jó lesz ide a kamionos meg a közgazdász hátterű bárki? Végülis a MÁV-nál ezt látjuk. Na ez az a hozzáállás, amivel biztosan ki lehet nyírni egy sikeres céget. Ha a gyártóbázist megpróbálnák hazahozni, akkor honnan lesz munkaerő? Szolnok is állandó kapacitáshiánnyal küzd. Illetve: mekkora ma egy járműgyártó hozzáadott értéke? Nyilván az egész jáműves know-how nagy értéket képvisel, de kevesen vannak, akik mindenből sajátot tesznek a járműveikbe. Még tán a Siemens sem. Attól pedig nagyon messze vagyunk, hogy jelentős hányadban magyar alkatrészekből építkezzünk. Ha a magyar beszállítók versenyképesek, akkor azok külföldre is el tudják adni az árujukat, ahhoz nem kell egy hazai gyártócég. Ha nem versenyképesek, akkor nem ettől lesznek azok, ha pedig politikai megrendelésre fognak bedolgozni, az hosszú távon egyik félnek sem tesz jót. De legyen, hozzuk haza, legyenek kompetens vezetők, legyen munkaerő is. Eljön 2034-2035 környéke. Kellene valamit újítani, mert a régi modellek kezdenek avulni, a konkurencia új, innovatív megoldásokkal jött elő. Mitől lesz versenyképes egy új jármű? Minimumként teljesíteni kell az egyre szigorodó vasúti szabványoknak való megfelelést. Ehhez fenn kell tartani egy nem kicsi, komolyan vehető szakembergárdát. Ilyen emberek nem teremnek az egyetemeken, 5-10 év betanulás kell hozzá minimum, tehát ennyivel előre kell gondolkodni, és nem két ember fizetéséről beszélünk. Aztán megtervezzük a járművet. Ki fogja megtervezni? Egy nagyrészt állami cégnél mekkora szabadságot fognak a tervezők kapni? Elmehetnek majd olyan irányokba, amerre még nem járt senki? Nem valószínű. Inkább majd koppintunk valamit, az kockázatmentes, és az állami tulajdonos - mivel nem ért hozzá - nem szokta szeretni a kockázatot. A tervezőknek mekkora tapasztalatuk lesz? Tán ez lesz az első vasúti jármű tervük? Mennyi mozdonyvezetővel, jegyvizsgálóval, karbantartóval, utassal fognak beszélni, hogy mire lenne igény? És nem csak itthon, hanem minimum Európát bejárva? Mennyi ötletet fognak ők maguk bedobni? A végén ott lesz egy jó nevű gyártó terméke és a mienk egymás mellett, melyikre lesz vevő? Azonos árcédula esetén nem kérdés, hogy nem rúghatunk labdába. Mivel nálunk még ekkorra sem lesz egy bejáratott, hatékonyan működő gyártóbázis, ugyanazt a minőséget is csak felárral fogjuk tudni előállítani. Erre a válasz a költségcsökkentés lesz, majd a koppintott terveinken beindul az optimalizálás. De a fődarabok beszállítóktól jönnek, azon nem lesz mit spórolni. Senki nem gyárt olcsó 240-es forgóvázat, olcsó vontatómotort, stb. Majd mint az építkezéseken, amikor a vége felé elfogy a pénz, a maradékon kell megfogni a különbözetet. Nem kell oda olyan vastag lemez, olyan drága festék, olyan strapabíró műanyag, olyan kényelmes ülések. Az eredmény pedig sajnos borítékolható: nem nyíló ajtók, nem működő mosdók, lehaló utastájékoztatás. Rosszabb esetben szerkezeti hibák, magas karbantartásigény, drága üzemeltetés. De még ha mindenből bele is tennénk a jót, a jármű tervezés arról szól, hogy ez az egész hogyan tud együttműködni, hogy az embernek nem a technikával kell foglalkoznia, hanem a feladatával. Nem szeretem az almás céget, de valahogy ők ezt el tudták hitetni, hogy az ő termékük ilyen. Ugyanezt mi meg tudjuk valósítani vasúti jármű fronton? Végeredményben oda jutunk, hogy az első néhány hazai tervezésű jármű biztosan bukta lesz. Úgy a 4.-6. típusra ki lehetne nőni ezeket a gyerekbetegségeket, és akkora talán lehetne egy, ami befut (ez leghamarabb kb. 20-25 év múlva lenne elérhető). Az is egyébként egy nagyon jó arány lenne, a nagy gyártóknál sem sikeres mindegyik széria. De vajon hajlandó lesz az állami tulajdonos befizetni ezt a tanulópénzt, vagy legkésőbb a 2. bukta után azt mondja, hogy vége? Emiatt pedig soha nem fog kitermelődni az a szakembergárda, akivel ezt meg lehetne csinálni. Be kell látni, amit 50-100 évig tart normális esetben felépíteni, azt nem lehet pár év alatt erőszakkal megtenni. Meg kellett volna becsülni azt, ami volt, mert sem a Ganz-MÁVAG, sem az Ikarus nem fog csettintésre vagy csak pénzből feltámadni. A pénz a mai világban a legkevesebb, az van a bankokból végtelen, HA az ember életképes dolgot tud összerakni. A humán tőke az, amit nem lehet egyik napról a másikra előteremteni. Akkor én azt mondom, inkább koncentráljunk arra, amire valós lehetőségünk van: dolgozzunk be a Simensnek, a Stadlernek, az Alstom-nak. Ha azokban a járművekben van bármi, ami magyar, amit itthon terveztünk, itthon gyártunk, de a nagy gyártó azt mondta, hogy ez a legjobb, engem az is büszkeséggel tölt el. Igazi büszkeséggel, mert nem egy államilag erőltetett döntés következménye hogy odakerült, hanem mert az a magyar termék TÉNYLEG JÓ.

Eredeti hsz:

A két véglet.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 449
20 689
113
Biztósító berendezések..... irányítás technologia..... fejlett vezérlés technologia.... sorolhatnánk még.
Ja, csak mindent is meg tudunk magunk csinálni egyesek szerint, aztán meg pl. a Prolan épp ilyesféléket is csinál, de nem az tolja meg az állami tőkeinjekció, hanem inkább vegyünk külföldi céget... A 4iG bezzeg nagy innovatív magyar siker! (és ugyanez a vagongyárrs is igaz, stb.)

Vagy mindegy, mert jármű-jármű, jó lesz ide a kamionos meg a közgazdász hátterű bárki? Végülis a MÁV-nál ezt látjuk. Na ez az a hozzáállás, amivel biztosan ki lehet nyírni egy sikeres céget. Ha a gyártóbázist megpróbálnák hazahozni, akkor honnan lesz munkaerő?
Ha olyan sikeres lenne, nem lenne eladó. A gyártás hazahozását explicit tiltotta a spanyol fél.

A többivel is nagyjából egyet tudok érteni, de kissé "sokbetű", javaslom a tördelés használatát a jövőben :p
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Sztem meg arról van szó hogy más "mások" is bejelentkeztek rá vevőnek. Jó esélyel (hála az égnek) erről már lecsusztunk.
Egyébként az orosz piac megbuvása a háttérben hm....
Az orosz vasútnak szüksége van a simens illetve nyugati technologiára
Biztósító berendezések..... irányítás technologia..... fejlett vezérlés technologia.... sorolhatnánk még.
Közvetve meg a kínaiaknak is jól jönne mert még mindig nem tudtak letteni az asztalra egy eus szabványoknak megfelelő biztósító berendezést stb..... hát igen még mindig van olyan terület ahol bizony china hátrányban szenved.

Más a mentalitás.

Kínában az elmúlt évtizedekben épült ki a vasút nagy része, modern, egységes szemlélet mentén, ehhez idomult a biztosító berendezésük is, céleszköz ami köré felépítik az állomást.
Előnye, hogy mind a kezelő, mind a karbantartó személyzet azonnal tudja hova nyúljon bárhova kerül, ráadásul mivel minden egységes javítani, karbantartani is olcsóbb.

Ezzel szemben ott a dicsőséges EU ahol néha manufakturálisan fűrészelik hozzá az állomásokhoz a berendezést, ráadásul ahány gyártó annyi félét...


Azért az ami leközlekedteti a vonatok azon a mára irtózatos méretű hálózaton nehogy már kitaláljuk, hogy szar...
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 773
10 786
113
Ezzel szemben ott a dicsőséges EU ahol néha manufakturálisan fűrészelik hozzá az állomásokhoz a berendezést, ráadásul ahány gyártó annyi félét...
Ez a baja vasútnak, irgalmatlan költség megépíteni, utána jó darabig használható, emiatt elavul. Viszont gazdaságtalan "gyakran" újratelepíteni. Szerintem.
 

Jano64

Well-Known Member
2021. március 7.
350
2 037
93
Teljesen laikusként hozzászólva, ha követjük a miniszterelnök logikai levezetését a legutóbbi beszédéből, senki nem akarja a Taigót Magyarországra hozni, nem akarja a szakmai vezetését leváltani.
A magyar vasútnak szüksége van új járműparkra, az új járműpark beszerzésének az eladó oldaláról értelemszerűen van nyereségtartalma, iletve ez a most nem kedvező helyzetben lévő cég, ettő lfüggetlenül egy bevzetett nyugati márka, akinek megrendélesei vannak európa, és világszerte. A kormány részesedni akar a saját beszerzések hasznából, és többiből is.
A beszéd egyik új eleme volt, hogy fontossá vált az idetelepült külföldi befektetők által kivitt haszon, és a külföldön tevékenykedő magyar befektetések által hazahozott haszon aránya.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 449
20 689
113
Teljesen laikusként hozzászólva, ha követjük a miniszterelnök logikai levezetését a legutóbbi beszédéből, senki nem akarja a Taigót Magyarországra hozni, nem akarja a szakmai vezetését leváltani.
A magyar vasútnak szüksége van új járműparkra, az új járműpark beszerzésének az eladó oldaláról értelemszerűen van nyereségtartalma, iletve ez a most nem kedvező helyzetben lévő cég, ettő lfüggetlenül egy bevzetett nyugati márka, akinek megrendélesei vannak európa, és világszerte. A kormány részesedni akar a saját beszerzések hasznából, és többiből is.
A beszéd egyik új eleme volt, hogy fontossá vált az idetelepült külföldi befektetők által kivitt haszon, és a külföldön tevékenykedő magyar befektetések által hazahozott haszon aránya.
Fontossá vált, mert már annyi pénzt herdáltak el hülyeségekre? És most már olyan fontos, hogy a rajongó megkapták az ukázt, hogy már a külföldön nyaralókat kell fikázni?
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 449
20 689
113
Mire gondolsz, hogy jön ide a külföldön nyaralók kérdése?
Egy HTKA klasszikussal válaszolnék: olvass vissza! Persze másik téma, de akkor is...

Fu a Szépet elő se hozzuk. Az volt a baj hogy csak a Coopnal lehetett vásárolni a patas miatt. Most mindenhol, de így se jó valahogy, kevés-e, macerás-e, fene se tudja, adnak oda inkább kp-ban nem? Minek ez, majd a patas úgyis megszunteti a 40 éves korai munkaviszonyos nyugdíjjal.
De azért kurva durva hogy ebben a nyomor országban a nemzeti évi osszbevetel 10 %-át ki hordjuk nyaralasra (ami luxus dolog ugye, nem letszukseglet) egy másik országba ajcsiba. De bezzeg Ausztria, vazze, meg Szlovákia stb... Hát Jah, ha a boszme kihordja az évi 10%-at...
Mennyi pénzt hordtunk ki hutoladara a sogorokhoz?
De hát itt xar minden...
Érdekes módon ez a szöveg egyszerre bukkant fel az évértékelő vagy milyen MEG KELL NÉZNI videó után, a Talgo melletti érvként is, meg másoktól a jajj a nyaralók kiviszik a pénzt az országból témánál is.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 773
10 786
113
Totál laikus kérdés: Ha veszünk egy külföldi céget akkor az ugye az ott adózik, ahol működik, a tulajdonos csak a nyereséget kapja meg?
 
Status
Not open for further replies.