Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 915
24 603
113
Meglévő üzembe, szerszámokat, sablonokat kell beállítani. Varroda.

Ami bonyolultabb, azt meg a Amerikából. Nem USA, a kontinens. Kábel.
Hát nem tudom, nyilván az üres csarnokok ott állnak, tele munkásokkal, bekötött közművekkel, beszállítókkal, és csak a szerszámokat berakod, azt bekapcsolod.
Szerintem ez elég naív.
 

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 779
44 960
113
Ez alapvetően még nem a szankciók, hanem az ukrán beszállítók kiesése. Már elkezdték leszerelni a gyárakat amit tudtak, ha Lengyelországban összedobják 2-3 "hónap múlva megoldódhat, vagy Mexikóból, Amerikáből kell új beszállítók után nézni.

Szal ez Putyin inditotta háború nem a szankciók eredménye.

Ebből én azt látom, hogy nem jön a vonat.
Ha jönni fog majd azt is leírom. ;)

Mondjuk élvezem, hogy fullba tolhatom a kretént a németekkel, céges e-mail aláírásomban első nap óta ott virít szivárványra színezve, hogy

nb. (zhey/zhem)
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 688
90 781
113

Azt, hogy több mint 1,6 millió motort és több mint 171 ezer autót állítottak elő a győri Audi-gyárban tavaly, már eddig is tudtuk. Az Audi Hungaria menedzsmentje a csütörtökön megtartott éves sajtótájékoztatón viszont azt is elárulta, a globális chiphiány dacára történetének harmadik legmagasabb árbevételét érte el tavaly. Az eseményen Alfons Dintner, a vállalat igazgatóságának elnöke kiemelte, az Ukrajnában zajló háború ugyan hatással van a győri üzem működésére, de gőzerővel dolgoznak azon, hogy a termeléshez szükséges alkatrészeket biztosítsák és az előrejelzések optimizmusra adnak okot. A jövővel kapcsolatban pedig elárulta, rohamléptekben haladnak az elektromobilitás útján, nagyra törő céljaikat pedig az új, Next Level stratégiához igazítva valósítják meg.

Seat-modell érkezhet Győrbe

audi-hungaria-motorgyartas-2021-520419.png


audi-hungaria-autogyartas-2021-520421.png


audi-hungaria-arbevetel-2021-0317-520425.png



audi-hungaria-adozott-eredmeny-eves-beszamolo-0317-520427.png
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0 and Anti

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
7 745
26 197
113

Lezárult a Waberer’s román adóügyi pere, a bíróság a társaság keresetét jóváhagyta, így a cég mintegy 624 ezer euró (közel 236 millió forint) adó visszatérítésre jogosult Romániában.
 

Irsai Olivér

Well-Known Member
2019. június 7.
1 697
5 672
113
Ez a hír azért is érdekes,mert a mi új 8x8 asunk üzemanyagát is itt fogják előállítani.

Csak arra kell vigyázni, hogy a kardoskútiaknak ne okozzunk álmatlan éjszakákat.

 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
7 745
26 197
113

Eredmény született a Volánbusz Zrt. 60 darab elektromos autóbuszra kiírt tenderén: a BYD Europe hazai gyártóbázisa Egerbe 6, Győrbe 12, Szegedre 8, Szolnokra 10 és Zalaegerszegre 11 BYD eBus-t szállíthat, Székesfehérvár 12 villanybusza pedig az Ikarus Bus & Coachtól érkezik majd.
 

Irsai Olivér

Well-Known Member
2019. június 7.
1 697
5 672
113
Az autóipar az invázió előtt is kongatta a vészharangot, mert nem volt elég alumínium és acél. Azóta meg kitört a háború, szankciókkal, illetve a mariupoli kohó is egy kupac törmelék lett…

Akkor ideje lenne behúzni a Dunaferr-t, meg újranyitni az ózdi, diósgyőri acélműveket, Malzrt-s timföldgyára(ka)t, Inotát.
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
8 904
48 419
113
A legnagyobb német aluminium gyártó cég ( nevét elfelejtettem...)felezi termelését, ha az áram és a gáz àra nem csökken.
( Tegnap olvastam, Die Welt)
Minap beszélgettem egy régi ismerőssel, energiakereskedelemmel foglalkozik, most épp pont egy német alumíniumgyártó (vagy csak feldolgozó, fene se emlékszik) cégnél.
Az általános narratíva náluk (és ezt ő is komolyan gondolja), hogy most az EUnak össze kell húzni a nadrágszíjat, de a Szent Hoholvédő Háború miatt ez a "pár év" megéri.
Nem tudtam meggyőzni, hogy a most leállításra kerülő EU ipari kapacitásoknak kb örökre búcsút inthetünk akkor. Szerinte megéri.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 116
45 429
113
Ez egy igen fontos koncepcionális coming out! :eek::hadonaszos:
Mit is tudtunk meg?
A következő években az ország déli megyéi, Szeged és Pécs térsége lehet az iparfejlesztés új területe – mondta az innovációs és technológiai miniszter egy vállalkozói fórumon pénteken, Makón. Palkovics László szerint a beruházások következő korszakában a magas hozzáadott értéket előállító tevékenységekre kell összpontosítani. A tárcavezető hangsúlyozta, hogy a keleti országrész az iparosodottsági térképen már 2010 után megjelent, kibocsátása néhány év múlva meghaladhatja a legkorábban fejlődésnek indult nyugati térségét.
Déli országrészre koncentrálva igen jelentős GDP-t érintő fejlesztések fognak megvalósulni.
Véleménye szerint a válságot követően a legfontosabb kitörési lehetőségek egyike az energia, azon belül is a zöldenergia lehet, a magyar vállalkozásoknak tehát érdemes lesz az ehhez kapcsolódó technológiák felé fordulniuk akár gyártóként, akár szolgáltatóként.
Ez az érintett területhez kapcsolódóan egyértelműen jelentős PV erőművi fejlesztéseket jelent.
Akkor most tegyük hozzá az @éber által kicsit fentebb betett cikkben elindított projektet:
Az Akvamarin Projekt keretében jelentős innovációs értéket képviselő fejlesztés valósul meg Magyarországon. Egy olyan rendszer kialakítása és legfeljebb 24 hónapon belüli megvalósítása kezdődik meg, mely a megújuló forrásokból megtermelt villamos energia „fölöslegét" használva hidrogént állít elő. Az így előállított hidrogént aztán a kardoskúti föld alatti tároló berendezései használják – jelentősen csökkentve az üzemelés szén-dioxid-kibocsátását -, de a közeli célok között szerepel az is, hogy - a földgázszállító rendszerben, szigorú biztonsági előírások mellett a földgázhoz keverve - a végfogyasztókhoz is eljusson.
Érdekes, hogy vízbontásos hidrogén termelés az alapja a projektnek.
Most térjünk vissza a Palkovicsos interjúra:
A miniszter a beruházási ütem alapján a belföldi energiaszükséglet jelentős, akár kétszeres emelkedésére is számít. Magyarországnak készen kell állnia arra, hogy ezt az igényt kielégítse, hiszen egész Európa számára kihívást jelent majd az energiaellátás – tette hozzá.
Hááát öööö!!!! :eek: :eek:
Belföldi energiaigény KÉTSZERESÉRE növekedése????!?! Hallo!
Azt hogyan lehet kompenzálni?
Ahhoz nem fognak tudni elegendő PV-t beépíteni.
De még az országba belépő Déli áramlat gázforrása sem lesz képes ezt gázerőművekkel lefedni.

És hogy mi fogja ezt a rengeteg áramot felvenni?
Palkovics László szerint a belföldi autóipar jövőjét az akkumulátorgyártási kapacitások határozzák meg, hiszen Magyarország a kontinens legnagyobb akkumulátor-előállítójaként az elektromos közlekedés meghatározó résztvevője lesz. Megjegyezte ugyanakkor, hogy sokak várakozásával ellentétben nem az akkumulátor lesz az egyetlen megoldás a járművek hajtására, a magyar vállalkozásoknak ezért többek között a hidrogéntechnológiában, az üzemanyagcella-fejlesztésben is érdemes részt venniük. Az autóipar mellett sürgette a busz- és vasútgyártás bővítését, valamint az acélgyártás fejlesztését, ügyelve arra, hogy az itt keletkező fémhulladék ne külföldre kerüljön, hanem belföldi üzemekhez.

Mit tudunk még:
Hogy Szerbia beszállna a Paks 2-be.
Mint tudjuk, erre nemet mondtunk, azonban ettől még az igény ott van. Szerbia kiváló felvevője lenne a megtermelt felesleges elektromos energiának.
Azután hogy hétvégén komoly - már-már homoerotikus (tiszteletlenség nélkül!) - performance ment le a Vajdaságban kampányoló Orbánnal, biztosnak tűnik, hogy ez az irány komoly marad, ha Orbánék maradnak hatalmon.

Tehát úgy néz ki, hogy lesz egy IGEN BRUTÁL elektromos energia iránti túlkereslet a déli határ mentén
Be van lengetve egy GIGA beruházás is, amelyhez fogható még nem volt a Magyarország történetében.

És van ugye a sajnálatos hajókatasztrófa óta egy igen szívélyes, és gyümölcsöző (gigaberuházások) kapcsolat a koreaiakkal.
Akik meg közben kiemelt fontosságú fejlesztési területnek deklarálták az atomipari fejlesztéseket, miközben az EU most nyilvánította az atomerőműveket is "zöldnek", mi több komoly fejlesztési pénzeket lehet majd rájuk behúzni. Mi lenne nagyobb kitörés a koreai atomiparnak mint egy európai kirakatprojekt?!

Ha mindezt összerakjuk, akkor nekem egy igen komoly tippem az, hogy rövidesen be lesz jelentve egy új telephelyen egy új atomerőmű.
Ne feledjük, hogy a környező országokhoz képest mi rendelkezünk szükséges szürkeállománnyal az iparágban dolgozók számának fejlesztésére.
Erre van saját műszaki, nukleáris képzésünk az egyetemeken.

Nem nagyon van komolyabb hozzáadott értékű fejlesztés, mint az erőműipar illetve maga az atomipar.
Íme Kárpát-medence szeizmikus aktivitási térképe:
Seismotectonics2_KM_A3.jpg

Az a helyzet, hogy még a paksi helyszínnél is sokkal kevésbé problémás a déli határ menti területek ilyen irányú érintettsége. Egészen Szentes/Csongrád magasságáig.

A hűtésről:
Mi az, amit nemrég felvásárolt az MVM? Az ENEXIO-t (és kínai leányait), amelyik a Heller-Forgó hűtőtornyok gyártására szakosodott.

És még valami:
A legfontosabb fejlesztési területek közül kiemelte még az élelmiszeripart, amelynek – mint mondta – a következő években jelentős technológiai fejlesztésekre lesz szüksége.
Ezt ugyan csak közvetve érinti, de sajnos a vízhiány komolyan súlytja - különösen az éghajlatváltozás kapcsán -, és súlytani is fogja az alföldi területeket.
A következő ciklusra beütemezhető lenne a már korábban többször tervezett, csak pénz hiányában elvetett, a Duná a Tiszával összekötő, akár hajózható csatorna megépítése is. Ez nem csak komoly víztartalékokat generálna az ország számára de segíthetne biztosítani pl. egy nem a Duna mellé települt erőmű hűtéséhez szükséges vízmennyiséget is. Még akkor is, ha a Tisza vízhozama esetleg nem tenné lehetővé egy atomerőmű hűtését.
Egy lehetséges nyomvonal:
eba8377f-ffe0-42fd-b2bc-0da81be4ca6b.jpg


Egy biztos: Paks környékére nem fognak tudni további blokkokat telepíteni. Egyszerűen a Duna egymaga nem fogja elbírni azt a hőterhelést. A jelenlegivel is gyakran küszködik. Tehát, alternatív helyszín is kell. Márpedig az atomenergia megkerülhetetlen, ha ilyen mértékű felhasználási igény jelentkezik a közeli jövőben.
Nagyon fontos az energiamixben a megújulók alkalmazása, de csak velük bajos lenne egy 2x-es igényt kielégíteni.
(Ezt átteszem az energiás topicba is...)
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
7 745
26 197
113
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 688
90 781
113
Helló, CUPRA!
Üdvözlünk Magyarországon, várunk Győrben!
Tovább bővül az Audi Hungaria termékportfóliója!
Büszkeséggel jelentjük be, hogy 2024-től a CUPRA márka egy jövőbeli SUV modelljét is fogjuk gyártani, amelyre már megkezdtük a felkészülést. Az új modellt különböző motorizáltsággal gyártjuk majd, köztük a következő generációs plug-in hibrid technológiával, amely 100 kilométeres tisztán elektromos hatótávot tesz lehetővé.