Magyarország ipara

A Magyar Posta konkrétan kritikán aluli "szolgáltatást" nyújt.

Egy-egy fiók inkább néz ki egy békebeli trafikként, mint postaként. Egy egyszerű levél kézbesítése is kihívást jelent nekik. A febr. 16-án feladott ajánlott, tértivevényes levelet, amit vártam tegnap, azaz 27-én kézbesítették úgy, hogy 20-án már a helyi postán volt. Ja és be sem csengetett a postás, hanem csak szimplán bedobta, pedig alá kellett volna írnom az igazolószelvényt. (Gondolom aláhamisított valamit.) És ez csak egy példa.
Már többször "tűnt el" ajánlott levelem, a csomagomra öntöttek festéket (?), amitől a tartalma olajzöld lett, stb. Beszántást és sóval behintést érdemelne...

Más csomagküldő szolgálattal még egyszer sem jártam így.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag
Igaz is, ha valami magyar, az pusztítandó.


Mivan? Az MPL messze a legjobb. Baszod DHL, GLS, bepipált szombattal hétvégéztette a vérmintákat, végülis...


Mondjuk, MIUTÁN az MPL kiépítette a postapontokat


De amolyan jó kormányimádóként tapsolsz 1200 éhen halt magyarhoz.
Éhen halt??? :D
 
A Magyar Posta konkrétan kritikán aluli "szolgáltatást" nyújt.

Egy-egy fiók inkább néz ki egy békebeli trafikként, mint postaként. Egy egyszerű levél kézbesítése is kihívást jelent nekik. A febr. 16-án feladott ajánlott, tértivevényes levelet, amit vártam tegnap, azaz 27-én kézbesítették úgy, hogy 20-án már a helyi postán volt. Ja és be sem csengetett a postás, hanem csak szimplán bedobta, pedig alá kellett volna írnom az igazolószelvényt. (Gondolom aláhamisított valamit.) És ez csak egy példa.
Már többször "tűnt el" ajánlott levelem, a csomagomra öntöttek festéket (?), amitől a tartalma olajzöld lett, stb. Beszántást és sóval behintést érdemelne...

Más csomagküldő szolgálattal még egyszer sem jártam így.
A postai is csak egy ősi állami vállalat: pénzt kéne bele feccolni, hogy jól működjön, de azt senki sem akart az elmúlt évtizedekben. A gazdaságos részét meg lefölözi a többi csomagszállító cég. Valamire emlékeztet.
 
Postapontokat most csinálják, legalábbis felénk úgy hallom. De ebben is értelmetlen nagy lemaradása van.
Ha futár jön, az nem munkaidőben jön? -Bár ebben a posta úgy került versenyhátrányba, hogy előnyből indult. De minőségileg egyik céggel sem volt sose bajom. De a csomagpontokkal sem vagyok nagyon kisegítve, nem tudom, hogy nagy csomagokat át lehet-e ott venni, és elég rendszeresek a 20-on kilós csomagjaink, és egyik sincs közelebb, mint a posta.
A hivatalos levelezést én jobban szeretem papír alapon, mert annak sokkal kézzelfoghatóbb nyoma van, tudható, hogy átvették/átvettem -és ki vette át.
A távirat már megszűnt 2021. április 30.-án.
Nem lenne hülyeség a posta, ha normálisan csinálnák, csinálták volna. Lett volna sok olyan pont, amit ha normálisan csinálnak, akkor fel se merülne, hogy van-e értelme.
A Magyar Posta szerintem nem olyan rossz. Az olasz és francia párja sokkal megbízhatatlanabb. De nekem amazonos csomagom is tűnt már el kézbesítés közben, az amazon visszatérítette, meg magyar postás is - a Posta is, csak ott egy formanyomtatványt kellett kitölteni.

Lehet, hogy csak én vagyok ilyen ufo, de képeslapokat rendszeresen küldök a mai napig (és kapni is szeretem őket, ha valaki gondol rám). Persze nem az olyat, hogy “Kellemes ünnepeket” meg van rajta egy karácsonyfadísz, hanem a valamilyen szempontból is üzenetértékű dolgokat.

És levelezni is levelezek - most újfent - egy haldokló rokonnal. Így könnyebb neki is kifejeznie a gondolatait és ez nyomot is hagy maga után. Másképp írod, mint egy e-mailt, töltőtollal, jó minőségű papírra. Sokszor rajzokkal.

Szerintem ezek jó, hogy vannak.
 
A Magyar Posta konkrétan kritikán aluli "szolgáltatást" nyújt.

Egy-egy fiók inkább néz ki egy békebeli trafikként, mint postaként. Egy egyszerű levél kézbesítése is kihívást jelent nekik. A febr. 16-án feladott ajánlott, tértivevényes levelet, amit vártam tegnap, azaz 27-én kézbesítették úgy, hogy 20-án már a helyi postán volt. Ja és be sem csengetett a postás, hanem csak szimplán bedobta, pedig alá kellett volna írnom az igazolószelvényt. (Gondolom aláhamisított valamit.) És ez csak egy példa.
Már többször "tűnt el" ajánlott levelem, a csomagomra öntöttek festéket (?), amitől a tartalma olajzöld lett, stb. Beszántást és sóval behintést érdemelne...

Más csomagküldő szolgálattal még egyszer sem jártam így.
De mit vársz, mikor már olyanokat vesznek kézbesítőnek, amilyeneket, mert a régi alkalmazottakat pitiáner okok miatt elengedték, aztán olyanok jöttek, hogy ha volt egy hónapig, az már sikersztori volt. Volt, aki megkérdezte, hogy esőbe is ki kell menni? Szerencsére a mi postásunk megvan, meg van ismerős a postán és mindig nagyon korrektek szoktak lenni -pl nem gyűri be a ládába nem feltétlen beférőt, hanem becsenget. De persze más futárral sincs bajom. Akkor van a legtöbb nehézség, ha gyakran cserélődnek.
 
Már régen be kellene szántani, és beszórni sóval az egész kócerájt. Mire is tartjuk fent?
Nézz utána hogy kik szoktak vezetői pozícióba kerülni a postánál... (és valakinek kézbesíteni kell pl. a nemzeti konzultációkat is)

Miért van, hogy a csomagküldők modernizálni tudták a rendszert telepített postafiókokkal, csomagpontokkal.

Azért meg ne tartsunk fenn egy veszteséges bulit, hogy sorsjegyeket áruljon, meg általános trafikként üzemeljenek!
Valamilyen törvényi kötelezetség miatt biztosítani kell az államnak a postai hozzáférést mindenkinek, akkor is ha veszteséges a fenntartása. A mindenféle egyéb dolog értékesítésével az üzembentartás veszteségét próbálták csökkenteni.
 
Alapjába véve vannak országok ahol a posta állami tulajdonban is tud nyereséges lenni, nem volna ördögtől való, főleg ha a csomagküldésre erősen ráfeküdtek volna, mivel rengeteg saját tulajdonú ingatlannal, és stabil háttér ( állam) rendelkeznek. Viszont ez egy nagyon nem egyszerű dolog, sok posta csak viszi a pénzt, és nem csak azért mert az emberek nagy része azokat a szolgáltatásokat amiket felváltott az internet már nem eszi igénybe, hanem éppen a sok elavult ingatlan is probléma. Ahol a hagyományos postaszolgáltatás nem nyereséges, én úgy oldanám meg hogy az ingatlan nagyobbik részét kiadnám bérbe üzlethelyiségként, azzal a feltétellel hogy csomagpontként is üzemel, nyilván % ért, nagyméretű csomaggal is, és itt nagyon rugalmasan kezelni az átalakításokat. Ezzel az alkalmazottak egy része is megmaradna, + a postakocsi miatt a kézbesítők is átszervezésre kerülnének, és a csomag szállítás ami a pénzt hozza továbbra is rugalmas gyors és kiterjedt maradna, de ami eddig vitte a pénzt az most hozná.

Nyilván lennének áldozatai így is a történetnek, de a cél nem mindenkit megtartani hanem egy nyereséges jól működő állami cég létrehozása, na igen, de ki tudná ezt lebonyolítani? Aki képes lenne rá az nem állami alkalmazott, hanem rég a magánszektorban van a haverok és ismerősök meg úgysem a hatékonyságra törekednének, szóval lehetne,de.......

Sok esetben ez is olyan mint a kisvárosi könyvtárak, mikor én iskolás voltam se volt már semmi értelmük, mert a kutya nem járt oda, maximum internetezni de már az is mindenkinek van saját, vagy esetleg fénymásolni, ezen kívül az iskolások évente 1x kötelezően oda mennek és akkor valamit csinálni kell részén kívül az egésznek semmi értelme, kulturális és anyagi szempontból halott dolog, de jó helyek arra hogy az önkormányzatokban valakinek a Micikéjét akit valaki tologat betegyék egy munkahelyre ahol semmit nem kell csinálni. Akkor már inkább megyei szinten maradjon egy valódi minőségi modern és az elég, kiterjesztett feladatkörrel.

Na és hogy mindenkibe belerúgjak a végére, a taos és egyéb módon történő állami sportfinanszírozás is szar :D
 
nyereséges jól működő állami cég létrehozása, na igen, de ki tudná ezt lebonyolítani?
Tudod mit, mond ki, te is csak simán lelőnéd a munkavállalókat. Hiszen egyébként zavaróak a szép új világban.


Sok esetben ez is olyan mint a kisvárosi könyvtárak, mikor én iskolás voltam se volt már semmi értelmük, mert a kutya nem járt oda
Na ez az oka annak, hogy a világ segglyuka magyarországnak lassan a huble űrteleszkóppal is túl távol van.
De a valóvilág, megasztár, meg az x-faktor az 10 milliós nézettséget csinál egy 10 millió alatti országban.
 
De mit vársz, mikor már olyanokat vesznek kézbesítőnek, amilyeneket, mert a régi alkalmazottakat pitiáner okok miatt elengedték, aztán olyanok jöttek, hogy ha volt egy hónapig, az már sikersztori volt. Volt, aki megkérdezte, hogy esőbe is ki kell menni? Szerencsére a mi postásunk megvan, meg van ismerős a postán és mindig nagyon korrektek szoktak lenni -pl nem gyűri be a ládába nem feltétlen beférőt, hanem becsenget. De persze más futárral sincs bajom. Akkor van a legtöbb nehézség, ha gyakran cserélődnek.
Ezért kell beszántani a pics@ba. Vagy rendbe tenni. De mivel ezt senki sem vállalja, marad az első opció.
 
Ezért kell beszántani a pics@ba. Vagy rendbe tenni. De mivel ezt senki sem vállalja, marad az első opció.
A postásokat meg belelőni a dunába.
Mert ha a dhl hív fel reggel 9kor úgy h külön fizetsz a du szállításért akkor az én kurva anyám, de ha a posta hív fel 9 28kor, hogy ne haragudjak, 9 30tól hozza az e-mail szerint a csomagot, de 1 perc múlva itt van, akkor be kell szántani a picsába.
 
  • Tetszik
Reactions: rm40 and Kim Philby
A postásokat meg belelőni a dunába.
Mert ha a dhl hív fel reggel 9kor úgy h külön fizetsz a du szállításért akkor az én kurva anyám, de ha a posta hív fel 9 28kor, hogy ne haragudjak, 9 30tól hozza az e-mail szerint a csomagot, de 1 perc múlva itt van, akkor be kell szántani a picsába.
Postánál még nem láttam ilyet...

A postások pedig több pénzért bárhol máshol el tudnak helyezkedni, ahol nem kell hidegben, esőben, hóban kint kínlódni. De a bármelyik futárszolgálathoz is át lehet menni, szintén több pénzért.
 
Postánál még nem láttam ilyet...

A postások pedig több pénzért bárhol máshol el tudnak helyezkedni, ahol nem kell hidegben, esőben, hóban kint kínlódni. De a bármelyik futárszolgálathoz is át lehet menni, szintén több pénzért.
Egyszer majd küldjétek el ezt a bárhol mást.

Én meg igen. Nem véletlenül küldtük MPLel a vérmintákat. Mivel a dhl, gls valahogy előszeretettel nem akart időben érkezni.
 
A Magyar Posta szerintem nem olyan rossz. Az olasz és francia párja sokkal megbízhatatlanabb. De nekem amazonos csomagom is tűnt már el kézbesítés közben, az amazon visszatérítette, meg magyar postás is - a Posta is, csak ott egy formanyomtatványt kellett kitölteni.

Lehet, hogy csak én vagyok ilyen ufo, de képeslapokat rendszeresen küldök a mai napig (és kapni is szeretem őket, ha valaki gondol rám). Persze nem az olyat, hogy “Kellemes ünnepeket” meg van rajta egy karácsonyfadísz, hanem a valamilyen szempontból is üzenetértékű dolgokat.

És levelezni is levelezek - most újfent - egy haldokló rokonnal. Így könnyebb neki is kifejeznie a gondolatait és ez nyomot is hagy maga után. Másképp írod, mint egy e-mailt, töltőtollal, jó minőségű papírra. Sokszor rajzokkal.

Szerintem ezek jó, hogy vannak.
Nekem sincs bajom a postával, bár valamelyest családi hagyományok folytán nem olyan közömbös.
Volt egy időben, hogy pár levél erejéig leveleztünk, teljesen más kézzel írni levelet. De a nyaralásokról a képeslapküldés az megmaradt hagyomány. Meg van, egy kör, akinek rendszeresen megy a születésnapi képeslap. És nagyon örülnek neki az emberek.

Sokszor, mikor levelezéseket olvasok, akkor elgondolkodok, hogy mi marad a mai levelezésekből az utókorra. Vagy mennyire kiment a divatból a naplóírás.
 
De futárként is simán lehet nettó 350-400 körül keresni.
Konkrét hírdetéseket kérek.
Csak mert személyesen ismerek futárt, aki ezt a simánt nem igazán ismerte meg.
Helyette ment postásnak. Mert ott tényleg lehetett annyit keresni, ami oda volt írva.

Ha napi 24 órázol, és hétvégét is válalalsz napi 36 órával, akkor pótlékokkal akár a bruttó 380 is kijön.
 
Konkrét hírdetéseket kérek.
Csak mert személyesen ismerek futárt, aki ezt a simánt nem igazán ismerte meg.
Helyette ment postásnak. Mert ott tényleg lehetett annyit keresni, ami oda volt írva.
Egy ismerősöm fia a GLS-nél futár vidéken. Havi nettó 400 körül keres (hogy borravalóval együtt vagy sem, azt nem tudom).
Ha napi 24 órázol, és hétvégét is válalalsz napi 36 órával, akkor pótlékokkal akár a bruttó 380 is kijön.
Ma láttam reggel az Aldiban a hirdetést a kijáratnál: heti 35 óra esetén bruttó ~380.000 Ft. Ez azért nem olyan rossz.
 
  • Tetszik
Reactions: hunter85
Pl. Aldi, Lidl

De futárként is simán lehet nettó 350-400 körül keresni.
Vidám dolog ez az állandó "lidlizés". Az egész járásban van egy darab, a szomszéd járásokban is 1-1 darab. Hány embert is szív fel a Lidl? Aldi az egész megyében van kettő. Marha sok embernek potenciális munkahely. Mert nem csak a Postásokat, a sok éhenhalás küszöbén álló honvédet is fel kell szívnia ezeknek az üzleteknek. :)
Pont ma mesélte egy ismerős, hogy az egyik varrodából is küldenek el embereket, a másik faluban levőből is első körben 10 fő megy a héten.

Természetes ennyi pénzért, amennyit a kézbesítők kapnak, nem fognak nagyon minőségi embereket szerezni már a postára, tehát nem várható magas színvonal növekedés. Fejes meg van egy sárga tállal. Nem tudom, hogy mennyire érinti a mostani leépítés a vízfejet.
 
Egy ismerősöm fia a GLS-nél futár vidéken. Havi nettó 400 körül keres (hogy borravalóval együtt vagy sem, azt nem tudom).
Akit kérdeztem azt mondta, hogy a fizetés nem rossz, de a meló elég sok, főleg karácsony táján; de még a msot kereskedelmi holtszezonnak tekinthető (legalábbis régen az volt, de mióta ennyire elszegényedtünk, valahogy most is elég sok a küldemény és a boltokban sem voltak kihalva -irónia-) mert egy plusz kocsit be szoktak rakni. De nem véletlen cserélődnek kb. 1-2 évente a futárok.
 
Ma láttam reggel az Aldiban a hirdetést a kijáratnál: heti 35 óra esetén bruttó ~380.000 Ft. Ez azért nem olyan rossz.
Csillaggal alatta lesz, hogy természetesen műszak és hétvégi pótlékokkal, abban az esetben, ha havi 160 óra túlórát válalsz.

Havi nettó 400 körül keres (hogy borravalóval együtt vagy sem, azt nem tudom).
Mondom, konkrét hírdetést kérek.