Magyarország ipara

Egyre többször azt látom, hogy még a feketézés egyik melegágyának számító építőiparban is egyre gyakrabban és egyre jobban betartják, hogy be legyen jelentve a munkás, hogy a nyolc óra ha nem is mindig (pl. ha van 1-1 munka messzebb a telephelytől), de általában legyen 8 óra és a hétvége lehetőleg szabad.
Az meg, hogy mindig vannak túl szép ígéretek, meg ügyeskedők-okoskodók, azt nem lehet kizárni; de valahol a munkakereső felelőssége is, hogy egy-egy leendő munkahelynek utánanézzen, utána kérdezzen, vagy legyen egy kis realitás érzéke a túlzó ajánlatokkal.
Szerintem már tényleg nagyon kevés az olyan hely ahol valamilyen formában nem jelentenek be. Inkább a fizuval megy a játék. Sok cégnél mindenki minimálbéren vagy részmunkaidőben van bejelentve aztán borítékba fizetnek nem csak a melósnak de a mérnöknek is. Vicc hogy több száz főt foglalkoztató cégeknél a dolgozók 90 százaléka minimálbéren van bejelentve az APEH meg azt beveszi.
 
Talán ide illik leginkább
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Netflixen bárki m
American factory-ban ellátogatott a cég amerikai vezetése a kínai anyagyárba.

Heti 6*12 óra munka, 3 havonta 2-3 nap szabadság, a lakás, a tv, a rádió minden a cégé, kötelező szakszervezet, aminek a vezetője a megyei CCP vezető és egyben a tulajdonos sógora.

Ehhez képest tényleg egy diktatúra vagyunk ahol bármit megtehetnek.
Netflixen bárki megnézheti. Megéri!
 
Nálunk csak összeszerelő üzem telepítése zajlik... Ráadásul egy NER lovag cége. pfujjj
A melyik NER lovag cége? Saját tőkéből fejlesztés, nem állami tőkegarantált csodahitelből? Nem a tipikus NER recept.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Schiffer, Szakács és a többiek nagyon szépen kifejtik, hogy a NER versenyképességi kártyái mostanra az letört bérszínvonal, a minimális adóztatás ill. a környezetvédelmi és munkajogi elvárások minimalizálása maradt.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
A melyik NER lovag cége? Saját tőkéből fejlesztés, nem állami tőkegarantált csodahitelből? Nem a tipikus NER recept.

Saját tőke jelentős MÁV és állami prototípus finanszírozásokból származik. Mondjuk tény, ha nem tőkésítették volna fel, ma még jobban rogyadozna a vasút alkatrészellátás hiánya miatt.
 
A Kincsem-mel amugy mi a helyzet? Lesz belole valami?
A szupersportautó? Szerintem beleállt a földbe, de ha nem is, az kerekítési hiba lesz minden szempontból.
A kroát Rimac is odáig jutott, hogy a második modelljükből talán legyártanak majd 150 darabot. De megvette őket kilóra a VW (szerintem ez volt a Rimac exit stratégiája is).
 
A kroát Rimac is odáig jutott, hogy a második modelljükből talán legyártanak majd 150 darabot. De megvette őket kilóra a VW (szerintem ez volt a Rimac exit stratégiája is).
Azért ennél kicsit messzebbre jutott a Rimac.

VW nem vette meg “csak” formailag Porschen keresztül tulajdonrészt 15%+ vásárolt gyakorlatilag know-howért cserébe.

Porsche-val közösen alapítottak egy fejlesztő céget Horvátországban.

Aztán VW közös leányvállalatot alapított Rimac-kal, Bugatti-Rimac néven, ahol jelenleg Rimac a többségi tulajdonos.

Így emlékezetből dolgozva ezek ugranak be.
Lehet azóta van tovább lépés.

Bármilyen hasonló magyar kezdeményezésből kinőtt sikernek örülni tudnék ebben a szegmensben.
 
  • Tetszik
Reactions: Árpicsek
Azért ennél kicsit messzebbre jutott a Rimac.

VW nem vette meg “csak” formailag Porschen keresztül tulajdonrészt 15%+ vásárolt gyakorlatilag know-howért cserébe.

Porsche-val közösen alapítottak egy fejlesztő céget Horvátországban.

Aztán VW közös leányvállalatot alapított Rimac-kal, Bugatti-Rimac néven, ahol jelenleg Rimac a többségi tulajdonos.

Bármilyen hasonló magyar kezdeményezésből kinőtt sikernek örülni tudnék ebben a szegmensben.
Startup cégként exitált Rimac úr. A brand nem létezik, értéke nincs. A Bugattis párosítás pedig azért kellett (szerintem), hogy valamit zsonglőrködjenek a cégcsoporttal - mondjuk hogy a Rimac EV portfóliójával “hígítsák” a Bugatti CO2 kibocsátását, és így piacon tudják tartani viszonylag alacsony költségen a következő évtizedben.

Emellett kizárólag az a pár (tucat?) szabadalma kellett a VW-nek (amelynek a Porsche továbbra is csak egy brandje, még ha a Porsche szeret is magára másképp gondolni), amelyekből talán tud majd valamilyen versenyelőnyt kovácsolni. Bár inkább nem fog, elnézve az ótvar EV felhozatalt a VW konszernnél.

Egyszóval: Rimac úr jól járt, a VW valószínűleg jól járt, a horvát iparnak ez maximum PR értéket képvisel, a horvát embereknek meg kb azt se.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Startup cégként exitált Rimac úr. A brand nem létezik, értéke nincs. A Bugattis párosítás pedig azért kellett (szerintem), hogy valamit zsonglőrködjenek a cégcsoporttal - mondjuk hogy a Rimac EV portfóliójával “hígítsák” a Bugatti CO2 kibocsátását, és így piacon tudják tartani viszonylag alacsony költségen a következő évtizedben.

Emellett kizárólag az a pár (tucat?) szabadalma kellett a VW-nek (amelynek a Porsche továbbra is csak egy brandje, még ha a Porsche szeret is magára másképp gondolni), amelyekből talán tud majd valamilyen versenyelőnyt kovácsolni. Bár inkább nem fog, elnézve az ótvar EV felhozatalt a VW konszernnél.

Egyszóval: Rimac úr jól járt, a VW valószínűleg jól járt, a horvát iparnak ez maximum PR értéket képvisel, a horvát embereknek meg kb azt se.
Ilyen a start-up cégek evolúciója.
Isten hozott a XXI.században.

“Rimac úr” egyelőre minden a nevet viselő cég konstrukcióban többségi tulajdonos vagy fő tulajdonos.

+ be tudtak húzni fél milliárdos tőke befektetést pénzpiacról, igaz nem hívtak még le.
Ha(!) elérik a következő evolúciós szakaszt jöhet az IPO. Az is milliárdos tőke bevonását jelenthet. Euróban.

A “csak egy brand” Porsche….
Igen, a szegény Porsche….

De ezek nem lényegesek, mivel eredeti kontextus a magyar kezdeményezéssel való összevetésből indult, s a semmihez képest ez horvát azért valami, ha rövid életű is lesz/lehet.
 
  • Tetszik
Reactions: Árpicsek
Ilyen a start-up cégek evolúciója.
Isten hozott a XXI.században.
Köszi, tisztában vagyok vele, szerintem ez rák.
“Rimac úr” egyelőre minden a nevet viselő cég konstrukcióban többségi tulajdonos vagy fő tulajdonos.
Igen, ameddig meg nem veszik tőle a maradékot. A VW a fent vázolt céljait így is hozza, akkor minek vesződjenek többségi tulajdonlással?
+ be tudtak húzni fél milliárdos tőke befektetést pénzpiacról, igaz nem hívtak még le.
Ha(!) elérik a következő evolúciós szakaszt jöhet az IPO. Az is milliárdos tőke bevonását jelenthet. Euróban.
De jó! És?
A “csak egy brand” Porsche….
Igen, a szegény Porsche….
Nem értelek. Ezt a “csak egy brand” dolgot azért írtam, mert a kolléga arra hivatkozott, hogy a Porschéval csináltak közös céget - ami viszont továbbra is VW.
De ezek nem lényegesek, mivel eredeti kontextus a magyar kezdeményezéssel való összevetésből indult, s a semmihez képest ez horvát azért valami, ha rövid életű is lesz/lehet.
Igen, ha jól csinálja Rimac, akár még ennél is jobban meggazdagodhat. A horvát gazdaságnak meg hoz némi (!) GDP-t, bár a németeket ismerve azért a profit nagy részét exportálni fogják.
 
Nálunk csak összeszerelő üzem telepítése zajlik... Ráadásul egy NER lovag cége. pfujjj

Azokra a német-kamarai-tag cégekre gondolsz akik megpróbálták kiforgatni az üveg-betonos találmányból a hazai feltalálókat?
...és "kifizették" a 10+ éve a magyar henteseket?
Jut eszembe: a Covid-maszkok???

Várhetó forgatókönyv: beígért politikai jóindulatért odacsusszantja a "Nemzeti Politikai" vmelyik Viktor-patrónus csoport cégének "gombokért"?

Gyakorlatban: Némi "jóindulatos"/kizsarolt hazai politikai nyomással megtámogatva megveszik üveggyöngyökért:
  • a szabadalmat,
  • és/vagy harmad-fizetésért a fejlesztőket,
  • és/vagy közös-vállalat Rheinmetall-mintára: marad a "szokásos" 49%-os/vagy kevesebb magyar tulajdon!


Előre a HorthyViktor-i úton: Európáért bármit, Európáért mindent! :hadonaszos: :hadonaszos: :hadonaszos:


.
 
  • Hűha
Reactions: Nemerson
Köszi, tisztában vagyok vele, szerintem ez rák.

Igen, ameddig meg nem veszik tőle a maradékot. A VW a fent vázolt céljait így is hozza, akkor minek vesződjenek többségi tulajdonlással?

De jó! És?

Nem értelek. Ezt a “csak egy brand” dolgot azért írtam, mert a kolléga arra hivatkozott, hogy a Porschéval csináltak közös céget - ami viszont továbbra is VW.

Igen, ha jól csinálja Rimac, akár még ennél is jobban meggazdagodhat. A horvát gazdaságnak meg hoz némi (!) GDP-t, bár a németeket ismerve azért a profit nagy részét exportálni fogják.
Világos, mindent értek.
Nincs miről beszélnünk.
 
Startup cégként exitált Rimac úr. A brand nem létezik, értéke nincs. A Bugattis párosítás pedig azért kellett (szerintem), hogy valamit zsonglőrködjenek a cégcsoporttal - mondjuk hogy a Rimac EV portfóliójával “hígítsák” a Bugatti CO2 kibocsátását, és így piacon tudják tartani viszonylag alacsony költségen a következő évtizedben.

Emellett kizárólag az a pár (tucat?) szabadalma kellett a VW-nek (amelynek a Porsche továbbra is csak egy brandje, még ha a Porsche szeret is magára másképp gondolni), amelyekből talán tud majd valamilyen versenyelőnyt kovácsolni. Bár inkább nem fog, elnézve az ótvar EV felhozatalt a VW konszernnél.

Egyszóval: Rimac úr jól járt, a VW valószínűleg jól járt, a horvát iparnak ez maximum PR értéket képvisel, a horvát embereknek meg kb azt se.

Ilyen Stat-Up-okat kellene az új magyar üzletember/menedzser-generációnak évi tucatjával kitermelnie!
Sorolom: ...
...ja, nincs lista!

Pedig Matolcsy 12+ éve 100 milliárd-HUF-okat kért és kapott ERRE!!!
Erről beszélhetne inkább "kicsit" a látszólagos belső-viták --MNB=><=Pénzügy-Minisztérium-- nevű média-gumi-csont helyett!!!
Nicsak, nicsak: a NER-nek kockázatos lenne egy új-generációs, tanul, szakember, hazai versenytárs a langyos mocsárban???
Hmmm...

A megteremtett "Selejt-ellenzék"-hez hasonló analógiát látok kibontakozni a hazai gazdasági-politikai versenyhelyzetben a Brüsszeli pénzekért zajló belterjes "küzdelemben"...

.
 
Kínai(!!!) cikk a magyar söripar helyzetéről… :(:(:(
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Hűha
Reactions: LMzek 2.0