Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 323
4 506
113
Egyre többször azt látom, hogy még a feketézés egyik melegágyának számító építőiparban is egyre gyakrabban és egyre jobban betartják, hogy be legyen jelentve a munkás, hogy a nyolc óra ha nem is mindig (pl. ha van 1-1 munka messzebb a telephelytől), de általában legyen 8 óra és a hétvége lehetőleg szabad.
Az meg, hogy mindig vannak túl szép ígéretek, meg ügyeskedők-okoskodók, azt nem lehet kizárni; de valahol a munkakereső felelőssége is, hogy egy-egy leendő munkahelynek utánanézzen, utána kérdezzen, vagy legyen egy kis realitás érzéke a túlzó ajánlatokkal.
Szerintem már tényleg nagyon kevés az olyan hely ahol valamilyen formában nem jelentenek be. Inkább a fizuval megy a játék. Sok cégnél mindenki minimálbéren vagy részmunkaidőben van bejelentve aztán borítékba fizetnek nem csak a melósnak de a mérnöknek is. Vicc hogy több száz főt foglalkoztató cégeknél a dolgozók 90 százaléka minimálbéren van bejelentve az APEH meg azt beveszi.
 

tomcat1

Well-Known Member
2014. december 30.
2 370
2 565
113
Netflixen bárki m
American factory-ban ellátogatott a cég amerikai vezetése a kínai anyagyárba.

Heti 6*12 óra munka, 3 havonta 2-3 nap szabadság, a lakás, a tv, a rádió minden a cégé, kötelező szakszervezet, aminek a vezetője a megyei CCP vezető és egyben a tulajdonos sógora.

Ehhez képest tényleg egy diktatúra vagyunk ahol bármit megtehetnek.
Netflixen bárki megnézheti. Megéri!
 

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 779
44 959
113
Nálunk csak összeszerelő üzem telepítése zajlik... Ráadásul egy NER lovag cége. pfujjj
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 847
18 961
113
Nálunk csak összeszerelő üzem telepítése zajlik... Ráadásul egy NER lovag cége. pfujjj
A melyik NER lovag cége? Saját tőkéből fejlesztés, nem állami tőkegarantált csodahitelből? Nem a tipikus NER recept.
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
11 487
14 276
113

Schiffer, Szakács és a többiek nagyon szépen kifejtik, hogy a NER versenyképességi kártyái mostanra az letört bérszínvonal, a minimális adóztatás ill. a környezetvédelmi és munkajogi elvárások minimalizálása maradt.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 779
44 959
113
A melyik NER lovag cége? Saját tőkéből fejlesztés, nem állami tőkegarantált csodahitelből? Nem a tipikus NER recept.

Saját tőke jelentős MÁV és állami prototípus finanszírozásokból származik. Mondjuk tény, ha nem tőkésítették volna fel, ma még jobban rogyadozna a vasút alkatrészellátás hiánya miatt.
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
8 904
48 419
113
A Kincsem-mel amugy mi a helyzet? Lesz belole valami?
A szupersportautó? Szerintem beleállt a földbe, de ha nem is, az kerekítési hiba lesz minden szempontból.
A kroát Rimac is odáig jutott, hogy a második modelljükből talán legyártanak majd 150 darabot. De megvette őket kilóra a VW (szerintem ez volt a Rimac exit stratégiája is).
 

Ranger

Well-Known Member
2021. szeptember 20.
1 254
2 384
113
A kroát Rimac is odáig jutott, hogy a második modelljükből talán legyártanak majd 150 darabot. De megvette őket kilóra a VW (szerintem ez volt a Rimac exit stratégiája is).
Azért ennél kicsit messzebbre jutott a Rimac.

VW nem vette meg “csak” formailag Porschen keresztül tulajdonrészt 15%+ vásárolt gyakorlatilag know-howért cserébe.

Porsche-val közösen alapítottak egy fejlesztő céget Horvátországban.

Aztán VW közös leányvállalatot alapított Rimac-kal, Bugatti-Rimac néven, ahol jelenleg Rimac a többségi tulajdonos.

Így emlékezetből dolgozva ezek ugranak be.
Lehet azóta van tovább lépés.

Bármilyen hasonló magyar kezdeményezésből kinőtt sikernek örülni tudnék ebben a szegmensben.
 
  • Tetszik
Reactions: Árpicsek

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
8 904
48 419
113
Azért ennél kicsit messzebbre jutott a Rimac.

VW nem vette meg “csak” formailag Porschen keresztül tulajdonrészt 15%+ vásárolt gyakorlatilag know-howért cserébe.

Porsche-val közösen alapítottak egy fejlesztő céget Horvátországban.

Aztán VW közös leányvállalatot alapított Rimac-kal, Bugatti-Rimac néven, ahol jelenleg Rimac a többségi tulajdonos.

Bármilyen hasonló magyar kezdeményezésből kinőtt sikernek örülni tudnék ebben a szegmensben.
Startup cégként exitált Rimac úr. A brand nem létezik, értéke nincs. A Bugattis párosítás pedig azért kellett (szerintem), hogy valamit zsonglőrködjenek a cégcsoporttal - mondjuk hogy a Rimac EV portfóliójával “hígítsák” a Bugatti CO2 kibocsátását, és így piacon tudják tartani viszonylag alacsony költségen a következő évtizedben.

Emellett kizárólag az a pár (tucat?) szabadalma kellett a VW-nek (amelynek a Porsche továbbra is csak egy brandje, még ha a Porsche szeret is magára másképp gondolni), amelyekből talán tud majd valamilyen versenyelőnyt kovácsolni. Bár inkább nem fog, elnézve az ótvar EV felhozatalt a VW konszernnél.

Egyszóval: Rimac úr jól járt, a VW valószínűleg jól járt, a horvát iparnak ez maximum PR értéket képvisel, a horvát embereknek meg kb azt se.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

Ranger

Well-Known Member
2021. szeptember 20.
1 254
2 384
113
Startup cégként exitált Rimac úr. A brand nem létezik, értéke nincs. A Bugattis párosítás pedig azért kellett (szerintem), hogy valamit zsonglőrködjenek a cégcsoporttal - mondjuk hogy a Rimac EV portfóliójával “hígítsák” a Bugatti CO2 kibocsátását, és így piacon tudják tartani viszonylag alacsony költségen a következő évtizedben.

Emellett kizárólag az a pár (tucat?) szabadalma kellett a VW-nek (amelynek a Porsche továbbra is csak egy brandje, még ha a Porsche szeret is magára másképp gondolni), amelyekből talán tud majd valamilyen versenyelőnyt kovácsolni. Bár inkább nem fog, elnézve az ótvar EV felhozatalt a VW konszernnél.

Egyszóval: Rimac úr jól járt, a VW valószínűleg jól járt, a horvát iparnak ez maximum PR értéket képvisel, a horvát embereknek meg kb azt se.
Ilyen a start-up cégek evolúciója.
Isten hozott a XXI.században.

“Rimac úr” egyelőre minden a nevet viselő cég konstrukcióban többségi tulajdonos vagy fő tulajdonos.

+ be tudtak húzni fél milliárdos tőke befektetést pénzpiacról, igaz nem hívtak még le.
Ha(!) elérik a következő evolúciós szakaszt jöhet az IPO. Az is milliárdos tőke bevonását jelenthet. Euróban.

A “csak egy brand” Porsche….
Igen, a szegény Porsche….

De ezek nem lényegesek, mivel eredeti kontextus a magyar kezdeményezéssel való összevetésből indult, s a semmihez képest ez horvát azért valami, ha rövid életű is lesz/lehet.
 
  • Tetszik
Reactions: Árpicsek

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
8 904
48 419
113
Ilyen a start-up cégek evolúciója.
Isten hozott a XXI.században.
Köszi, tisztában vagyok vele, szerintem ez rák.
“Rimac úr” egyelőre minden a nevet viselő cég konstrukcióban többségi tulajdonos vagy fő tulajdonos.
Igen, ameddig meg nem veszik tőle a maradékot. A VW a fent vázolt céljait így is hozza, akkor minek vesződjenek többségi tulajdonlással?
+ be tudtak húzni fél milliárdos tőke befektetést pénzpiacról, igaz nem hívtak még le.
Ha(!) elérik a következő evolúciós szakaszt jöhet az IPO. Az is milliárdos tőke bevonását jelenthet. Euróban.
De jó! És?
A “csak egy brand” Porsche….
Igen, a szegény Porsche….
Nem értelek. Ezt a “csak egy brand” dolgot azért írtam, mert a kolléga arra hivatkozott, hogy a Porschéval csináltak közös céget - ami viszont továbbra is VW.
De ezek nem lényegesek, mivel eredeti kontextus a magyar kezdeményezéssel való összevetésből indult, s a semmihez képest ez horvát azért valami, ha rövid életű is lesz/lehet.
Igen, ha jól csinálja Rimac, akár még ennél is jobban meggazdagodhat. A horvát gazdaságnak meg hoz némi (!) GDP-t, bár a németeket ismerve azért a profit nagy részét exportálni fogják.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 683
13 344
113
Nálunk csak összeszerelő üzem telepítése zajlik... Ráadásul egy NER lovag cége. pfujjj

Azokra a német-kamarai-tag cégekre gondolsz akik megpróbálták kiforgatni az üveg-betonos találmányból a hazai feltalálókat?
...és "kifizették" a 10+ éve a magyar henteseket?
Jut eszembe: a Covid-maszkok???

Várhetó forgatókönyv: beígért politikai jóindulatért odacsusszantja a "Nemzeti Politikai" vmelyik Viktor-patrónus csoport cégének "gombokért"?

Gyakorlatban: Némi "jóindulatos"/kizsarolt hazai politikai nyomással megtámogatva megveszik üveggyöngyökért:
  • a szabadalmat,
  • és/vagy harmad-fizetésért a fejlesztőket,
  • és/vagy közös-vállalat Rheinmetall-mintára: marad a "szokásos" 49%-os/vagy kevesebb magyar tulajdon!


Előre a HorthyViktor-i úton: Európáért bármit, Európáért mindent! :hadonaszos: :hadonaszos: :hadonaszos:


.
 
  • Hűha
Reactions: Nemerson

Ranger

Well-Known Member
2021. szeptember 20.
1 254
2 384
113
Köszi, tisztában vagyok vele, szerintem ez rák.

Igen, ameddig meg nem veszik tőle a maradékot. A VW a fent vázolt céljait így is hozza, akkor minek vesződjenek többségi tulajdonlással?

De jó! És?

Nem értelek. Ezt a “csak egy brand” dolgot azért írtam, mert a kolléga arra hivatkozott, hogy a Porschéval csináltak közös céget - ami viszont továbbra is VW.

Igen, ha jól csinálja Rimac, akár még ennél is jobban meggazdagodhat. A horvát gazdaságnak meg hoz némi (!) GDP-t, bár a németeket ismerve azért a profit nagy részét exportálni fogják.
Világos, mindent értek.
Nincs miről beszélnünk.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 683
13 344
113
Startup cégként exitált Rimac úr. A brand nem létezik, értéke nincs. A Bugattis párosítás pedig azért kellett (szerintem), hogy valamit zsonglőrködjenek a cégcsoporttal - mondjuk hogy a Rimac EV portfóliójával “hígítsák” a Bugatti CO2 kibocsátását, és így piacon tudják tartani viszonylag alacsony költségen a következő évtizedben.

Emellett kizárólag az a pár (tucat?) szabadalma kellett a VW-nek (amelynek a Porsche továbbra is csak egy brandje, még ha a Porsche szeret is magára másképp gondolni), amelyekből talán tud majd valamilyen versenyelőnyt kovácsolni. Bár inkább nem fog, elnézve az ótvar EV felhozatalt a VW konszernnél.

Egyszóval: Rimac úr jól járt, a VW valószínűleg jól járt, a horvát iparnak ez maximum PR értéket képvisel, a horvát embereknek meg kb azt se.

Ilyen Stat-Up-okat kellene az új magyar üzletember/menedzser-generációnak évi tucatjával kitermelnie!
Sorolom: ...
...ja, nincs lista!

Pedig Matolcsy 12+ éve 100 milliárd-HUF-okat kért és kapott ERRE!!!
Erről beszélhetne inkább "kicsit" a látszólagos belső-viták --MNB=><=Pénzügy-Minisztérium-- nevű média-gumi-csont helyett!!!
Nicsak, nicsak: a NER-nek kockázatos lenne egy új-generációs, tanul, szakember, hazai versenytárs a langyos mocsárban???
Hmmm...

A megteremtett "Selejt-ellenzék"-hez hasonló analógiát látok kibontakozni a hazai gazdasági-politikai versenyhelyzetben a Brüsszeli pénzekért zajló belterjes "küzdelemben"...

.