Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 1711

Guest
Bezár a szigetvári konzervgyár, 130 ember veszíti el a munkáját...

A tervek szerint tavaszra kifuttatják valamennyi terméküket és végleg bezárják a gyárat.

Weboldalukon ez az egy kép van a termékeikről, gondolom külföldre gyártanak.
slider_0.jpg
 

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 327
4 534
113
Hazai Lítium bányászatról

 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 678
13 957
113
Hazai Lítium bányászatról

 

Giskard

Well-Known Member
2021. szeptember 25.
4 212
13 728
113
Régóta ismertek ezek a meddő kutak, hogy baromi magas a litíum tartalmuk. A probléma eddig az volt, hogy drága volt a kivonásuk a vízből, a németek teláltak valami új módszert, mert nekik is vannak ilyen kútjaik. Úgy hogy akár be is jöhet.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 495
59 960
113
A csehek nagy vereségként élik meg, hogy hosszas tárgyalások ellenére a VW új autóelem gigafactory-jàt nem ott, hanem Magyarországon épiti meg.
Irja Die Welt egy cikkben, amelyik a cseh gazdasàg problémáival foglalkozik.
(Gefangen im Mittelmass:Tschechien zeigt, was Deutschland droht)
 

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 327
4 534
113
A csehek nagy vereségként élik meg, hogy hosszas tárgyalások ellenére a VW új autóelem gigafactory-jàt nem ott, hanem Magyarországon épiti meg.
Irja Die Welt egy cikkben, amelyik a cseh gazdasàg problémáival foglalkozik.
(Gefangen im Mittelmass:Tschechien zeigt, was Deutschland droht)
Eddig azt olvastam jegelik a projektet mivel a vártnál lassabb a villamos autók értékesítésének felfutása. Még linkeltem is róla cikket 2 oldallal ezelőtt.
Most hirtelen ezt találtam
“A VW vezérigazgatója, Oliver Blume közleményében arról beszélt, hogy a jelenlegi piaci feltételek - konkrétabban az elektromos járművek európai piacának lassú felfutása - miatt „egyelőre nincs olyan üzleti indok, amely további telephelyek” létrehozására ösztökélné a szereplőket”
 

szasa30

Well-Known Member
2013. augusztus 9.
245
868
93
Eddig azt olvastam jegelik a projektet mivel a vártnál lassabb a villamos autók értékesítésének felfutása. Még linkeltem is róla cikket 2 oldallal ezelőtt.
Most hirtelen ezt találtam
“A VW vezérigazgatója, Oliver Blume közleményében arról beszélt, hogy a jelenlegi piaci feltételek - konkrétabban az elektromos járművek európai piacának lassú felfutása - miatt „egyelőre nincs olyan üzleti indok, amely további telephelyek” létrehozására ösztökélné a szereplőket”
Győrszentiván likes this….
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Eddig azt olvastam jegelik a projektet mivel a vártnál lassabb a villamos autók értékesítésének felfutása. Még linkeltem is róla cikket 2 oldallal ezelőtt.
Most hirtelen ezt találtam
“A VW vezérigazgatója, Oliver Blume közleményében arról beszélt, hogy a jelenlegi piaci feltételek - konkrétabban az elektromos járművek európai piacának lassú felfutása - miatt „egyelőre nincs olyan üzleti indok, amely további telephelyek” létrehozására ösztökélné a szereplőket”

Mindenhol bukó a projekt amint elkezdenek fogyni az állami dotációk (teslát is nem kis részben a kretén EU-s co2 kvóta futtatja).

 

hózentróger

Well-Known Member
2022. február 25.
716
2 834
93
Eddig azt olvastam jegelik a projektet mivel a vártnál lassabb a villamos autók értékesítésének felfutása. Még linkeltem is róla cikket 2 oldallal ezelőtt.

Tényleg? Vajon mi lehet az oka? A legolcsóbb elektromos is majd 2x annyiba kerül, mint egy benzines. Ráadásul ezek a baromállatok 2 tonna feletti SUV-okra álltak rá, mert azokon van kisebb veszteség. Miközben egy átlag felhasználó európában max. 50km megy naponta. Keskeny, golfkocsi méretű autó, amibe még hátra be tudja szuszakolni a gyereket (ha van egyáltalán) elég lenne a legtöbb embernek.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
Tényleg? Vajon mi lehet az oka? A legolcsóbb elektromos is majd 2x annyiba kerül, mint egy benzines. Ráadásul ezek a baromállatok 2 tonna feletti SUV-okra álltak rá, mert azokon van kisebb veszteség. Miközben egy átlag felhasználó európában max. 50km megy naponta. Keskeny, golfkocsi méretű autó, amibe még hátra be tudja szuszakolni a gyereket (ha van egyáltalán) elég lenne a legtöbb embernek.
úgyis ez lessz a vége az elektromos autó nem fogja kiszorítani a világból a belsőégésű motorokat csak feljön alternatívának mint a benzin dízel mellé az LPG gázosok. főleg városi autonak fognak várhatóan elterjedni. (majd épülnek parkolóháza töltőállomásokkal.)
Attól hogy europa a világ közepének képzeli magát és tíltani akarja a belsőégésűeket (nem tudják megcsinálni egyébként) a világ többi része köszöni szépen úgy gondolja 2035 után is jól ellesz a belsőégésű motorokkal. (azok az országok amik tele vannak olajjal hülyék lennének váltani csak mert az eu váltani akar. azok az országok ahol a lakosság infrastruktúrája sincs rendesen kiépülve értsd stabil áramellátás a polgárok számára sincs nem hogy autókázásra na ott se nagyon fognak foglalkozni az eu ezirányú döntésével...
De még az USA ban sem. Kínát mennyire érdekli az eu döntésem mmeg hagyjuk ők csak üzletet látnak ebbe.

Europa meg akarná szüntetni az energiafüggőségét és kiválasztotta az elektromos áramot mint fő energiahordozó. (gáz olaj nincs szén még akad de az macerás inkább alapanyagnak való.)

De az a baj hogy a megújulók miatt borul minden. az elektromos autókat mint puffer akarnák alkalmazni. amikor nagy a túltermelés betáplálják a felesleget az autókba (amit a civilek vásárolnak meg kb mint akupark...)

van sok scifi meg összeesküvés elmélet ezzel kapcsolatba. aminek megvan az igazság alapja csak ez az alap a pénz az hogy ki birtokolja a jövőben az ezt kiszolgáló rendszereket parkolóházak töltőállomások alaktrészellátás / javítás szervíz újrahasznosítás stb.


vidéken a munkagépeket nem fogják tudni elektomosítani. maximum kisebb munkagépeket de a traktorok jelentős része nem gazdaságos elektromoshajtással ha csak nem kötik tápvezetékre. mezőgazdasági munka esetében ez nem mindig kivitelezhető nem mehet tápkábel minden db földre akkor inkább az öntőzőrendszer épüljön ki ugyanezezn áron.
amég nagy gépek használnak belsőégésű motorokat az azokkal foglalkozó emberek is fognak használni ilyen személygépkocsikat.

ha a vidéki hálozatot rá akarnák állítani olyan irdatlan mennyiségű átvezetékelés kellene mint ami utoljára az 50 es évekbe volt. (mentek is az aluminium üzemek 1000 el szerte a világon ) de most a rézvezetékek számát is növellni kellene sőt elsősorban az van elmaradva.)

Norvégia miért támogatja mind ezt? mert a europa legnagyobb olajbeszálítójává akar vállni. mindegy hogy csökken az olaj iránti kereslet europába attol akkora mennyiségre még mindig szükség van mint amit norvégia ki tud termelni és magasabb haszonkulcsal europának adni. (mindig drágább az északi olaj mégis vették.)

maga az elképzelés hogy csökkenteni az energiafüggőséget és a civileket felhasználva az autoik révén stabilizálni az elektromoshálózatot nem rossz ötlet a bojlernál és az élyszakai áramnál már bevált egyszer hazánkba szerencsére kiépült ez a hálózat így az igénybevehető . de a teljes belsőégésűmotortalanítás butaság és butaság ezt képzelni hogy kivitelezhető. (lépéshátrányba viszont lépéshátrányba hozhatják az europai gyártókat.)
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
a nagy kérdés miből lessz europának elektromos árama stabilan megbízhatóan olcsón? mert a megújulókból nem. tehát szükségesek allaperőművek és szabájzók. az atomerőművet mint alaperőmű legalább sikerült levetettni az üldözendők tiltásra várók listájáról. (ez nem volt könnyű az biztos) de végül sikerült
A gáz a legalkalmasabb erre. jól kiépűlt elektromoshálózat esetén tökéletes szabályzó erőmű. csakhogy ehhez gáz kell ami europába nincs megfelelő mennyiségben. csővezetéken a legjobb és legstabilabb legolcsóóbb módja a szállításnak. ennek felhasználás volumenvéáltozásai miatt megvannak a tározók. és a gáz az ipar egyéb résztvevőjének is fontos nem csak elektromos áram előállításnak (a gáz nélkülözhetetlen alapanyag is nem csak nélkülözhetetlen energiahordozó ugyan ez igaz az olajra is.)

mit tudunk ueropába csinálni? ujrahsznosítani annyi szemetet összegyűjtöttünk hogy annyi erőforrás kinyerhetőbelőlle ameddig 20-30 évig (bányák üzemelése alatt kitermelt mennyiiség) viszont könyebb a hozzáférés a szeméthez mint 500 m re lemenni a földalá érte vagy lefúrni 2500 at.

Ezt nem hiába veszi át a mol. minél elöbb történik előrrelépés az újrahasznosítás irányába annál jobb. a fémek mműanyagok ritkafémek nemesfémek stb. mind mind nagy komcentrációba megtalálható a szeméttelepeken a rész az alumínium szintén a szerves része már sok esetben lebomlott. míg mások még biogázt termelnek.
ez egy jól beállítható körforgás.

az akumulátor gyártás hozadéka hogy ezekből a ritka fémek nagy mennyiségben a birtokunkba lessznek. ezek újrahasznosítása újrafeldolgozása is hozzánk fog kerülni.

fejebb egy színtel már a közlekedési infrastruktúrális csomóponrt szerepünk is fellértékelődik. hiszen szárazföldi kereskedelmi úthálozati csomópont a kárpátmedence. nem végpont. Ennek előnyeit ideje jobban kihasználnunk erre a keleti nyitás és az akumullátor teknológia kapórajön kiszolgáljuk az igényeket ha meg mégsem lessz akkora volumenű az igény mint tervezték sebaj nagyobb lessz a piaci részesedésünk és ezzel súlyunk az iparba .
mindent erre alapozni persze nem lehet és nem is szabad.

energiahordozóval történő elátása az országnak úgy néz ki stabil folyamatosan diverzifikálódik vannak kapacitások amiket egyszerűen továbbengedünk más országoknak. tároolóink rendbe vannak van szárazföldi szállítás van tengeri szállítás. orosz olajjal mégf megy a baszakodás de örökre nem tarthatnak ki a szankciók már egy csomo ország titkon megszegi úgy ahogy anno iszlám államos olajat is megvették.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 347
96 735
113
Mindenhol bukó a projekt amint elkezdenek fogyni az állami dotációk (teslát is nem kis részben a kretén EU-s co2 kvóta futtatja).

A nyugati része a bukó, hála az idióta és erőltetett átállásnai, amire sem az infrastruktúra, sem a nyugati cégek nem voltak felkészülve. De balos, zöld progresszió a racionális megfontolásokkal szemben idő előtt áttolta. Sem megfelelő akkumulátorgyártó kapacitás, de ami a nagyobb probléma, sem hatékony kifejlesztett akkumulátorok nem voltak Nyugaton készen.

Nem igy Koreában és Kínában. Sokkal olcsóbb és hatékonyabb akksikat gyárt Kína. A BYD és az NIO, mint új kínai autogyártó már autó minőségében is karcolja a nyugati színvonalat.
Csak idő kérdése és jelentős piaci részesedést szerez Európában is. Max.adminisztratív eszközökkel lehet megállítani. De minek. Nekünk mindegy, hogy a tőkét német, koreai, kínai vagy amcsi befektető hozzá, ha mi magyarok is jól jártunk.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Nem igy Koreában és Kínában. Sokkal olcsóbb és hatékonyabb akksikat gyárt Kína. A BYD és az NIO, mint új kínai autogyártó már autó minőségében is karcolja a nyugati színvonalat.
Csak idő kérdése és jelentős piaci részesedést szerez Európában is. Max.adminisztratív eszközökkel lehet megállítani. De minek. Nekünk mindegy, hogy a tőkét német, koreai, kínai vagy amcsi befektető hozzá, ha mi magyarok is jól jártunk.

Brutális állami támogatást kapnak a gyártók, mivel mindkét ország tengeren jut hozzá a kőolajhoz, minden megoldás ami csökkenti a függést jó megoldás.

 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 562
113
De, ha egy ország érdekeit egybe nézed, akkor az a kérdés, hogy a társadalom teljes részére melyik van jobb hatással. A válasz meg az, hogy ha az államit felfejlesztik, azt meg úgy tudod megoldani ha a magánokra nem adsz lehetőséget, mert akkor érdeke a befolyásos rétegeknek az államit magas szinten tartatni.
Akkor simán elviszik külföldre a gyereket. Esetleg vasfüggöny is kellene?