Hogy most mennyire piacképesek nem tudom. 2008-ban az Opel majdnem bedőlt, az egész VW csoport is úgy ahogy van állami támogatásokra szorúlt csak azért, hogy a víz fölött maradjon, a BMW meg Mercire nem emlékszem. Ha meg van egy 1 mld euros támogatás gyárépítésre és mondjuk 20 év alatt még annyi adókedvezmény, akkor kérdés, hogy anélkül mi lenne. Mondhatnád, hogy elviszik máshova a gyárat, de hova, ha ott sem kapna támogatást csak saját magától kell előteremtse rá a forrást. Ha saját tőkéből, akkor úgy, ha hitelből, akkor úgy, kvázi mindegy, de a legyártott kocsik árába vagy beteszik a 2 mld euró ráeső részét vagy a szent profitból veszik el, ami lehetetlen. Ha ráteszik, akkor drágább lesz a kocsi, a kereslet-kínálat alapján kevesebbet adnak el, az mégdrágábbá teszi az egységárat. Vagy eleveszik a kutatás-fejlesztésből és nem teljesítik majd az eröltetett új kamunormákat és nem lesz merinói gyapjú ülés az új 7-es BMW-ben csak sima szövet, vagy olyan biztonságosak lesznek, hogy ha 50-nel elütsz egy mókust akkor a motor 12 hengeréből mindegyik kiveri 2-2 fogad. Ne hidd, hogy ezeknek a cégeknek nem számítanak ezek a támogatások és nélkülük is pont ugyanez lenne a piacon a keresle-kínálat-termék-minőség-fejlődés-ár összetételében.