Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 818
24 179
113
Akkor most gondold végig, hogy eddig a NER támogatásával melyik az a magyar multi, amelyik nem lett sikeres odakint?
És igen a MOL és az OTP is ide tartozik!
Meg persze a 4iG, Waberer's, a KÉSZ.
Melyik lett sikeres?
Jaaa semelyik.
Neeem, a MOL és az OTP, meg a Richter, meg a Pick nem tartozik ide. Nagyon nem. Ha egyszer valamelyikre is ráteszi a mocskos mancsát a ner, megszűnnek tényezők lenni.
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 652
17 085
113
Akkor most gondold végig, hogy eddig a NER támogatásával melyik az a magyar multi, amelyik nem lett sikeres odakint?
És igen a MOL és az OTP is ide tartozik!
Meg persze a 4iG, Waberer's, a KÉSZ.
Ez igaz, bár ugye jellemzően ezek nem feltétlen NER cégek. OTP-Csanyi, MOL-állami hátszél, Waberer'sbe Tiborc is már akkor vásárolta be amikor az már befutott. A 4iG is csak a fenti állítása jó példa, kitömik pénzel, és még túl fiatal a cég.
Szóval azért èrtsük helyen a dolgot és a NER hozzáadott értéket már ha van ezen esetekben.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 113
113
Azért a ló túloldalára se kell esni... Mindegyik regionális multi...
És mindegyik része a NER-nek. Ráadásul mindegyik sikeréhez hozzájárult a kormányzati hátszél, ami ahhoz kell, hogy a kölföldi piacon a kapcsolati rendszert fel tudják használni. Ezen felül kapnak egy gyakorlatilag korlátlan tőketámogatási rendszert maguk mőgé, ami lehetővé teszi, hogy olyan piacra is be tudnak lépni, amire maguktól nem. Pont a magyar cégek rákfenéje, a tőkehiány miatt.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 113
113
Ez igaz, bár ugye jellemzően ezek nem feltétlen NER cégek. OTP-Csanyi, MOL-állami hátszél, Waberer'sbe Tiborc is már akkor vásárolta be amikor az már befutott. A 4iG is csak a fenti állítása jó példa, kitömik pénzel, és még túl fiatal a cég.
Szóval azért èrtsük helyen a dolgot és a NER hozzáadott értéket már ha van ezen esetekben.
Ez a MOL-t és az OTP-t előszeretettel hagyják ki a NER rendszeréből, pedig teljesen nyilvánvalóan mindkettő alapítói voltak a NER-nek. Hogy ezek tulajai már korábban is gazdagok voltak, attól az még nem jelenti azt, hogy nem működtek/nek együtt az orbáni kormányzattal.
Ha nem így lett volna, akkor pontosan ott lenne Csányi és Hernádi, mint Simicska.
A Waberer's-ről olvasd el ezt, hogy hogy futott be.
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 652
17 085
113
És mindegyik része a NER-nek. Ráadásul mindegyik sikeréhez hozzájárult a kormányzati hátszél, ami ahhoz kell, hogy a kölföldi piacon a kapcsolati rendszert fel tudják használni. Ezen felül kapnak egy gyakorlatilag korlátlan tőketámogatási rendszert maguk mőgé, ami lehetővé teszi, hogy olyan piacra is be tudnak lépni, amire maguktól nem. Pont a magyar cégek rákfenéje, a tőkehiány miatt.
Világos, tehát kormanyzati kapcsolati hátszél + korlátlan tőketámogatás = NER céges siker amire lehet verni, hogy nemzetközi siker!

Vagyis, ha miután privatizáció során hozzájutottam egy állami céghez, vagy szomszédom vagy apósom a miniszterelnök es úgy jutok allami megrendelésekhez, kesobb meg siman csak felvásárolok egy már befutott céget, majd hozzám vágnak mondjuk párszáz Milliárdot amin veszek mondjuk egy külföldi céget akkor én kurva sikeres vagyok, és nyilván az én érdemem! Nemzetközi NER siker!
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Robur

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 652
17 085
113
Ez a MOL-t és az OTP-t előszeretettel hagyják ki a NER rendszeréből, pedig teljesen nyilvánvalóan mindkettő alapítói voltak a NER-nek. Hogy ezek tulajai már korábban is gazdagok voltak, attól az még nem jelenti azt, hogy nem működtek/nek együtt az orbáni kormányzattal.
Ha nem így lett volna, akkor pontosan ott lenne Csányi és Hernádi, mint Simicska.
A Waberer's-ről olvasd el ezt, hogy hogy futott be.
NE vicceljunk már, akkor meg NER sem volt csak ügyeskedő jól helyezkedő vállalkozók. A Csányi minden kormányhoz dörgölőzött. A MOL meg inkább állami mint NER a Hernáditol függetlenül. Ezek egyike sem NER érdem mégha most részesei is a rendszernek.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 846
31 992
113
Világos, tehát kormanyzati kapcsolati hátszél + korlátlan tőketámogatás = NER céges siker amire lehet verni, hogy nemzetközi siker!

Vagyis, ha miután privatizáció során hozzájutottam egy állami céghez, vagy szomszédom vagy apósom a miniszterelnök es úgy jutok allami megrendelésekhez, kesobb meg siman csak felvásárolok egy már befutott céget, majd hozzám vágnak mondjuk párszáz Milliárdot amin veszek mondjuk egy külföldi céget akkor én kurva sikeres vagyok, és nyilván az én érdemem! Nemzetközi NER siker!
Ilyen alapon hol sikeres egy BMW vagy Audi vagy Merci, ami "állami" támogatásból építi a gyárait, adókedvezményeket kap meg elnéznek nekik minden szart? Faszák a KKV-k, mert tényleg sok embernek adnak munkát, de ha erős akarsz lenni, akkor szükséged van a saját mamutcégeidre, amik nem nőnek csak úgy ki a semmiből, de ha mégis, akkor kurva assan, 200 évet meg épp nem akar senki várni.
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 652
17 085
113
Ilyen alapon hol sikeres egy BMW vagy Audi vagy Merci, ami "állami" támogatásból építi a gyárait, adókedvezményeket kap meg elnéznek nekik minden szart? Faszák a KKV-k, mert tényleg sok embernek adnak munkát, de ha erős akarsz lenni, akkor szükséged van a saját mamutcégeidre, amik nem nőnek csak úgy ki a semmiből, de ha mégis, akkor kurva assan, 200 évet meg épp nem akar senki várni.
Értem mit akarsz mondani, van is igazság benne, de ugye látod, hogy ezek a cégek saját jogon is piackepesek. Nem vagyok az állami támogatás ellen, örülök ha Magyar akár NER cég terjeszkedik, csupán a NER nemzetközi sikereit igyekeztem kicsit árnyalni.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Bálint

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 846
31 992
113
Értem mit akarsz mondani, van is igazság benne, de ugye látod, hogy ezek a cégek saját jogon is piackepesek. Nem vagyok az állami támogatás ellen, örülök ha Magyar akár NER cég terjeszkedik, csupán a NER nemzetközi sikereit igyekeztem kicsit árnyalni.
Hogy most mennyire piacképesek nem tudom. 2008-ban az Opel majdnem bedőlt, az egész VW csoport is úgy ahogy van állami támogatásokra szorúlt csak azért, hogy a víz fölött maradjon, a BMW meg Mercire nem emlékszem. Ha meg van egy 1 mld euros támogatás gyárépítésre és mondjuk 20 év alatt még annyi adókedvezmény, akkor kérdés, hogy anélkül mi lenne. Mondhatnád, hogy elviszik máshova a gyárat, de hova, ha ott sem kapna támogatást csak saját magától kell előteremtse rá a forrást. Ha saját tőkéből, akkor úgy, ha hitelből, akkor úgy, kvázi mindegy, de a legyártott kocsik árába vagy beteszik a 2 mld euró ráeső részét vagy a szent profitból veszik el, ami lehetetlen. Ha ráteszik, akkor drágább lesz a kocsi, a kereslet-kínálat alapján kevesebbet adnak el, az mégdrágábbá teszi az egységárat. Vagy eleveszik a kutatás-fejlesztésből és nem teljesítik majd az eröltetett új kamunormákat és nem lesz merinói gyapjú ülés az új 7-es BMW-ben csak sima szövet, vagy olyan biztonságosak lesznek, hogy ha 50-nel elütsz egy mókust akkor a motor 12 hengeréből mindegyik kiveri 2-2 fogad. Ne hidd, hogy ezeknek a cégeknek nem számítanak ezek a támogatások és nélkülük is pont ugyanez lenne a piacon a keresle-kínálat-termék-minőség-fejlődés-ár összetételében.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 846
31 992
113
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 846
31 992
113
U.I. az előbbihez: ha ezek a cégek annyira életképesek saját maguktól és megélnek a piacon állami hátszél nélkül, akkor miért fosnak annyira a kínai gyártóktól? Nem csak állami, hanem EU-s szinten is védetik magukat. Persze mindenki védi a saját cégeit, de a végén csak a vásárló adja ki a pénzt pl egy autónál, és a lokálpatriotizmus addig megy amíg a másik nem ad jobbat olcsóbban.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Morishima

Well-Known Member
2017. július 29.
1 461
10 631
113
Bár nem tartom ideálisnak a magyar multik és tőkés réteg megteremtésének neres módszerét... legalábbis azt a részt amikor erőből nyomnak le hazai cégeket mert megtetszik valakinek,vagy túlárazások, de a siker kulcsa valóban az hogy befektetni a pénzt és hagyni hogy dolgozzon, ha te dolgozol a pénzért akkor örökké szegény leszel de legalábbis átlagos, de ez már nézőpont kérdése.

A duna aszfaltnak van egy 800 millió dolláros afrikai projektje, híd és útépítés koncessziós ppp megoldásban, megtérülési garanciák nélkül, azért ha valaki nem magabiztos a tudásában az nem fog befektetni egy ilyen üzletbe és ott mert a végén nem marad más csak romok és veszteség. Viszont ha elkezd működni a dolog akkor lesz ott egy tőkeerős magyar cég, és rengeteg nyersanyag fog áramolni a tenger felé.

Tudjátok milyen árakon megy egy hektár például zambiában azon a részen ahol az út épül? Elhelyezkedéstől függően átszámítva 20000-150000 forint/ hektár, sok esetben folyó kapcsolattal..... nem írtam el az árat.... oké hivatalosan nem kerül a tulajdonodba,de.... egész évben termeszthetsz, a munkaerő nagyon olcsó, de eddig nehéz volt eljutni a kikötőbe. Ja és az ajánlatok amiket látok nem ilyen magyar viszonylat hogy 1 meg 5 hektár, hanem 200-500-1500 vagy még nagyobb. Ezt azért írom mert ha eszük van akkor nem engedik el a térséget ezzel az egy projekttel hanem elkezdenek ráépíteni és beindítani a pénz szivattyú.

Egész egyszerűen nem fektethetsz be minden pénzt otthon mert ki az a hülye aki egy sokkal jobb megtérülést kihagy? Még egyszer mondom, a neres tőketeremtési módszer nem tetszik nekem nagyon sok esetben, de ehhez nem kell ner, bárki befektethet és lehet hogy a befektetéséből itthon költhet sokkal többet mint ha nem teszi meg. Hogy őszinte legyek én sem látok itt olyan eget verő nagy üzletei lehetőségeket, szar demográfia, nem kereskedelmi csomópont, szar üzleti kultúra, egy előnye van nyugatinál olcsóbb gyártási költségek, és bár a nemzetközi kereskedelmi útvonalakon kívül van de jól elérhető a nyugati piac, és korlátozottan a tengeri útvonalak is.

Mások erőforrásaira is szükségünk van, nem egy pénzforrás kell hanem annyi amennyit csak ki lehet építeni, ennek kéne nemzetgazdaságilag és egyénileg is lenni a célnak, és nem folyton bűnbakot keresni tanulás helyett.
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 818
24 179
113
Nem csak nálunk, hanem mindenhol, ld Berlini reptér, Stammtunnel, Frankfurt főpályaudvar. Csak ha nálunk történik akkor tragédia és a korruptságunk netovábbja - közben meg mindenhol ez van.
Pont ez lenne a lényeg, h nehogy már Bezzegnyugaton ugyanaz a helyzet, mint nálunk, Mucsán.
Az ami ausztriában kiakasztó, nálunk napi alap.
Ott tartunk, hogy Oroszországban országos botrány lett abból, hogy valaki lassítás nélkül átment a zebrán, és elütött több gyalogost. Nálunk meg a rendőrség csinál videót, hogy hülyeparaszt köszönd meg, ha véletlenül megkapod az elsőbbséged.
Szóval nem, már keleten se ugyanaz a helyzet mint nálunk. Talán etiópiát még verjük. De azt hiszem ez nem valami hű de nagy teljesítmény.
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 652
17 085
113
Hogy most mennyire piacképesek nem tudom. 2008-ban az Opel majdnem bedőlt, az egész VW csoport is úgy ahogy van állami támogatásokra szorúlt csak azért, hogy a víz fölött maradjon, a BMW meg Mercire nem emlékszem. Ha meg van egy 1 mld euros támogatás gyárépítésre és mondjuk 20 év alatt még annyi adókedvezmény, akkor kérdés, hogy anélkül mi lenne. Mondhatnád, hogy elviszik máshova a gyárat, de hova, ha ott sem kapna támogatást csak saját magától kell előteremtse rá a forrást. Ha saját tőkéből, akkor úgy, ha hitelből, akkor úgy, kvázi mindegy, de a legyártott kocsik árába vagy beteszik a 2 mld euró ráeső részét vagy a szent profitból veszik el, ami lehetetlen. Ha ráteszik, akkor drágább lesz a kocsi, a kereslet-kínálat alapján kevesebbet adnak el, az mégdrágábbá teszi az egységárat. Vagy eleveszik a kutatás-fejlesztésből és nem teljesítik majd az eröltetett új kamunormákat és nem lesz merinói gyapjú ülés az új 7-es BMW-ben csak sima szövet, vagy olyan biztonságosak lesznek, hogy ha 50-nel elütsz egy mókust akkor a motor 12 hengeréből mindegyik kiveri 2-2 fogad. Ne hidd, hogy ezeknek a cégeknek nem számítanak ezek a támogatások és nélkülük is pont ugyanez lenne a piacon a keresle-kínálat-termék-minőség-fejlődés-ár összetételében.
Ezek a példák nem a legjobbak, de Ok. Tény, hogy voltak vannak olyan pillanatok amikor gödörbe jutottak, de akkor már akkorára nőttek, hogy ugye Too big to Fail kategória, azaz nyilván nem hadják bedőlni.

Inkább itt egy profán példa;
Elmegyunk csajozni egy klubba. Te jössz BKV-val én az apucitol kapott Porscheval. Te allsz a sorban kifizeted a belépőt én a hátsó bejaratnál megkenem az őrt. Te tepersz a csajoknál a bárpultnál, én egy jól látható összeget kiteszek az lefoglalt asztalra. A klub vezetője a faterom volt kolesz szobatársa, így még ingyen is pialok és rendelem a drága koktélokat a csajoknak.
Az este végén mindkettőnket lepippant egy szőke csaj. Engem a Porschemban téged a Klubb mögött.
Végeredményben mindketten sikerrel jártunk. Most a dolog erkolcsi részét hadjuk is. De talán nehezményeznéd a dolgot, ha az arcodba mászva veretném, hogy mekkora "sikeres" fasza gyerek is vagyok... :)
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Status
Not open for further replies.