Magyarország ipara

Ha nem baj, akkor ezt a kommentet is elteszem későbbre. :rolleyes:
De figyeld meg, hogy a vasút, és úgy általában a logisztikai fejlesztéseké lesz a következő 10 év. Mint ahogy korábban az autóipar, a stadionok, és a sport volt a fő fejlesztési vonal, ebbe beúszott jobbról kicsit 2018-tól a hadiipar fejlesztése.
Most pedig messziről az látszik, hogy a logisztikai fejlesztések, az energetika, és az elektromobilitásra való átállás lesz a húzóágazat a következő 10 évben.
Enyhén szólva zavart érzek a priotiásokban...... A logisztikai fejlesztésekkel kellett volna kezdeni mivel az a versenyképességi alap nem pedig az, hogy az MTK fűtött gyepen labdázik-e....
Itt is elmentünk addig amíg a part szakad ahelyett, hogy időben átgondolt fejlesztést hajtottunk végre...
Honnan is ismerős ez? Jaa az összes búvalbaszott közszolgáltatásból...

Bár már megszoktam, hogy te bármikor megkísérled megmagyarázni a megmagyarázhatatlant...
 
Őszintén remélem, hogy neked lesz igazad... feladat lesz bőven ez csak a tegnapi nap termése:


"Szerda délután Újszász és Szolnok között felsővezetékhiba akadályozza a közlekedést. A helyreállításig, várhatóan az esti órákig az érintett szakaszon nem közlekedhetnek villamos vontatású vonatok, ezért jelentősen módosul a közlekedés, hosszabb eljutási időre, késésekre, kimaradó járatokra kell számítani a Budapest–Újszász–Szolnok, a Szolnok–Újszász–Hatvan és az Újszász–Vámosgyörk vonalon.

A Kaposvárról a Keleti pályaudvarra 12 órakor elindult Kresz Géza InterCity (IC 825) mozdonya meghibásodott Taszárnál. Egy másik mozdonnyal, várhatóan 60 perces késéssel folytatja az útját az InterCity.

A Keleti pályaudvarról 13:45-kor és 16:45-kor Nagykátára induló G60-as vonat (3614, 3636) nem közlekedik.

A Vácról – Veresegyházon át - a Nyugati pályaudvarra 12:35-kor induló S71-es vonat (2535) várhatóan 35-40 perces késéssel közlekedik.

A Székesfehérvárról Kőbánya-Kispestre 11:18-kor induló G43-as és a Kőbánya-Kispestről Martonvásárra 12:57-kor induló S36-os vonat (3525, 3834) nem közlekedik.

A Monorról a Nyugati pályaudvarra 11:06-kor induló S50-es vonat (2735) nem közlekedik.

A Budapest-Debrecen-Nyíregyháza-Záhony vonalon - korábbi járműhia miatt - megnőtt a vonatok menetideje 30-60, esetenként 60-90 perccel.

A Vácról a Nyugati pályaudvarra tartó, Fótról 8:04-kor továbbindult G71-es vonat (2537) meghibásodott Fót és Rákospalota-Újpest között, az elvontatásáig akadályozva a forgalmat. A Budapest-Veresegyház-Vác vonalon jelentős, 30-60 perces késésekre, rövidebb útvonalon közlekedő vagy kimaradó járatokra lehet számítani délelőtt.

A Keleti pályaudvarról Gyöngyösre 8:30-kor és a Gyöngyösről a Keleti pályaudvarra 10:08-kor induló IR85-ös Mátra InterRégió (3032, 3015) nem közlekedik.

A Keleti pályaudvarról – Győrön, Szombathelyen át – Grazba induló Mura InterCity (IC 312) 77 perces késéssel közlekedik.

A Monorról a Nyugati pályaudvarra 8:35-kor induló S50-es vonat (2737) nem közlekedik. Az utasok a következő, Monorról 9:06-kor induló S50-es vonattal (2747) utazhatnak Budapest felé.

A Szolnokról Nyíregyházára 6:49-kor elindult személyvonat (6150) meghibásodott Karcag előtt. Bevontatják Karcagra, onnan nem közlekedik tovább. Az utasok a Karcagról 8:34-kor induló Cívis InterRégióval (6090) tudnak utazni Debrecenig.

A Keleti pályaudvarról Gödöllőre 8:05-kor és a Gödöllőről a Keleti pályaudvarra 9:16-kor induló S80-as vonat (3122, 3157) nem közlekedik. Az utasok a 30 perccel későbbi S80-as vonattal (3132, 3167) utazhatnak.

A Pusztaszabolcsról a Déli pályaudvarra 6:38-kor elindult S40-es vonat (4127) menetideje 20-25 perccel nőtt. A Déli pályaudvarról Dunaújvárosba 7:50-kor induló S42-es vonat (4222) csak Pusztaszabolcstól közlekedik.

A Záhonyból a Nyugati pályaudvarra tartó, Nyíregyházáról 6:22-kor továbbindult Nyírség InterCity (IC 619) mozdonya meghibásodott, emiatt Debrecentől 56 perc késéssel közlekedik.
A Karcagról Debrecenbe 6:54-kor induló személyvonat (6040) nem közlekedik.

A Tiszalökről Debrecenbe 5:32-kor – késéssel - elindult vonat (36639) meghibásodott Tiszavasváriban, akadályozva a közlekedést Tiszalök és Tiszavasvári között. Emiatt a vasúttársaság pótlóbuszt rendel az érintett szakaszra.

A Szolnokról Nyíregyházára 4:49-kor induló személyvonat (6130) járműhiba miatt 70-80 perces késéssel közlekedik.
A Nyírábrányból Debrecenbe 6:39-kor induló vonat (6817) nem közlekedik.

A Nyugati pályaudvarról Monorra 5:05-kor induló S50-es vonat (2720) nem közlekedik. Az utasok a Nyugatiból 5:35-kor induló S50-es vonattal (2730) utazhatnak.

A Nagykátáról a Keleti pályaudvarra 5:41-kor induló S60-as vonat (3669) nem közlekedik."
De a nem olyan rég átadott tram-train is baszakodik már...

 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Zárva villamos energia topik szóval ide teszem. Interjú a Roszatom új projekt igazgatójával aki Paks 2-ért felelős:

https://www.vg.hu/energia-vgplus/20...zallit-a-siemens-a-projekthez#google_vignette

2 érdekesség:
1, Nem részletezi de azt írja Paks 2 nem sima vízhűtés lesz mint Paks 1 hanem épül valami hűtőberendezés mely majd besegít nyáron. Ez nekem teljesen új infó, nem hallottam részleteket, de minden valószínűség szerint nem hűtőtoronyról beszél. Így fogalmaz a faszi:
“Azoknak az atomerőműveknek, amelyeknek az építésén eddig dolgoztam, minden blokkjához tartozik egy hűtőtorony. Pakson ezzel szemben a Duna vize hűti a blokkokat. Ezért a két új blokkhoz terveztek egy plusz hűtőberendezést, amely magas külső hőmérséklet esetén is olyan szintre csökkenti a hűtővíz hőmérsékletét, hogy az már ne emelje a Duna hőmérsékletét a megengedett szint fölé. Természetesen ezt a berendezést tesztelni fogják a blokk üzembe helyezése előtt. Használatával a két új blokk az év egészében azonos teljesítményen működhet”

2, A csávó szerint végül a Siemens szállítani fogja a szabályozást.
 
Enyhén szólva zavart érzek a priotiásokban...... A logisztikai fejlesztésekkel kellett volna kezdeni mivel az a versenyképességi alap nem pedig az, hogy az MTK fűtött gyepen labdázik-e....
Itt is elmentünk addig amíg a part szakad ahelyett, hogy időben átgondolt fejlesztést hajtottunk végre...
Honnan is ismerős ez? Jaa az összes búvalbaszott közszolgáltatásból...

Bár már megszoktam, hogy te bármikor megkísérled megmagyarázni a megmagyarázhatatlant...
Mit kéne ezen megmagyarázni. Ugyan az fog lemenni a vasútnál, mint a Honvédségnél.
Most ott pont az van, mint a Honvédségnél 2010-2015 között. Ott is előre meg lett mondva, hogy amíg rendbe nem rakják a gazdaságot, addig vegetálás van, meg toldozás-foltozás. Ne felejtsd el, hogy 30Mrd euro hiányzik majdnem 3 éve a magyar költségvetésből!
Különben 2 féle fejlesztési irány van, ha nincs korlátlan erőforrásod:
Vagy nekiesel 1-1 területnek, és azonnal a legmodernebb szintre fejleszted, vagy elkezded felújítani a T-72-eseket, mert mennyiségre a végén úgy is meglesz a tankok száma.
Előbbi esetén másra nem jut pénz, utóbbi esetén meg minden társadalmi csoport a felújított T-72-es szintjén fog abajogni.

Különben a logisztikai fejlesztések folyamatosan mentek. Emlékezzünk csak vissza, mekkora autópályaátadási dömping volt minden választás előtt.
Az országba behúzott befektetők új gyárait mindig egy új gyorsforgalmival, vagy autópálya szakasszal "kínálták meg".
Szerintem a vasút nem véletlenül maradt ki a szórásból. Azzal, hogy a MÁV Cargo hiánya miatt a MÁV csak kilátástalanul vitte a pénzt, gyanítom nem lopta be magát a politikusok szívébe a terület.
Most meg olyan fejlesztési terv látszik körvonalazódni, aminél már nem lehet kikerülni a vasút rendbetételét.
 
Mit kéne ezen megmagyarázni. Ugyan az fog lemenni a vasútnál, mint a Honvédségnél.
Most ott pont az van, mint a Honvédségnél 2010-2015 között. Ott is előre meg lett mondva, hogy amíg rendbe nem rakják a gazdaságot, addig vegetálás van, meg toldozás-foltozás. Ne felejtsd el, hogy 30Mrd euro hiányzik majdnem 3 éve a magyar költségvetésből!
Különben 2 féle fejlesztési irány van, ha nincs korlátlan erőforrásod:
Vagy nekiesel 1-1 területnek, és azonnal a legmodernebb szintre fejleszted, vagy elkezded felújítani a T-72-eseket, mert mennyiségre a végén úgy is meglesz a tankok száma.
Előbbi esetén másra nem jut pénz, utóbbi esetén meg minden társadalmi csoport a felújított T-72-es szintjén fog abajogni.

Különben a logisztikai fejlesztések folyamatosan mentek. Emlékezzünk csak vissza, mekkora autópályaátadási dömping volt minden választás előtt.
Az országba behúzott befektetők új gyárait mindig egy új gyorsforgalmival, vagy autópálya szakasszal "kínálták meg".
Szerintem a vasút nem véletlenül maradt ki a szórásból. Azzal, hogy a MÁV Cargo hiánya miatt a MÁV csak kilátástalanul vitte a pénzt, gyanítom nem lopta be magát a politikusok szívébe a terület.
Most meg olyan fejlesztési terv látszik körvonalazódni, aminél már nem lehet kikerülni a vasút rendbetételét.
Stadion helyett esetleg lehetett volna vasútra (IS) költeni?
ÉS MEGMAGYARÁZZABAZMEG!
 
Különben a logisztikai fejlesztések folyamatosan mentek. Emlékezzünk csak vissza, mekkora autópályaátadási dömping volt minden választás előtt.
Az országba behúzott befektetők új gyárait mindig egy új gyorsforgalmival, vagy autópálya szakasszal "kínálták meg".
Szerintem a vasút nem véletlenül maradt ki a szórásból. Azzal, hogy a MÁV Cargo hiánya miatt a MÁV csak kilátástalanul vitte a pénzt, gyanítom nem lopta be magát a politikusok szívébe a terület.
Most meg olyan fejlesztési terv látszik körvonalazódni, aminél már nem lehet kikerülni a vasút rendbetételét.
Csak itt most nem a logisztikáról van szó hanem arról, hogy a vasúti közlekedés lassan összeomlik és a kormány meg végig nézi... és nem kell nyugatra menni jó példákra bőven elég a csehekhez, lengyelekhez menni..
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
cseh példa: https://iho.hu/hirek/nagybevasarlas...9zVg52fL_aPmKlC7Vgx3MtXcL_6MOmdahZz5wk8wdElrU

Tavaly szeptember óta a Cseh Vasutak összesen 1419 milliárd forintnak megfelelő cseh korona értékben írt ki közbeszerzést új járművek vásárlására.
???

Ezt értem. De a stadionok meg a MÁV költségvetése más kategória. +30 mrd éves szinten a MÁV költségvetésében ha nem is kerekítési hiba, de nem game changer, hogy trendi legyek.
Ráadásul azt már rég el kellett volna költeni oktatás -egészségügyre.
 
???

Ezt értem. De a stadionok meg a MÁV költségvetése más kategória. +30 mrd éves szinten a MÁV költségvetésében ha nem is kerekítési hiba, de nem game changer, hogy trendi legyek.
Ráadásul azt már rég el kellett volna költeni oktatás -egészségügyre.
Hát azért sokat számított volna a MÁV-nak, hogy nem 60 millió van egy évre a teljes vasút pálya karbantartására, hanem 30 mrd
 
A magyar kormány célja a realbéremelés, nem a fizetések alacsonyan tartása. Ennek qrva egyszerű oka van, ez volt eddig is és eztán is ez lesz (már ha lesz) a választási győzelem legfőbb oka. Elég megnézni az idei realbércsökkenés hatását a népszerűségi indexre.

Ettől függetlenül a a gazdasági növekedés fenntartásához vendégmunkásokra van szükség, mert a magyar munkaerőpiac telített és a gazdasági növekedés a realbéremekkedés feltétele.

Pont az ilyen alacsony státuszú és bérű ( takarító - ez nem lenézés, hanem tény) munkahelyekre van értelme vendégmunkásokat hozni.

A fenti eset.
A külsős cégeket fix időre szerződik. Rengetegszer előfordul váltás és cserélődnek a cégek, sokszor a külsős dolgozók is.
Itt az a necces, hogy a másik cég vendégmunkások foglalakoztatásával nyert, ami azért érdekes mert elvileg a vendégmunkások foglalkoztatása drágább, mégis feltehetően jobb ajánlatot tett. Nem biztos, hogy a bérrel nyert, de ha azzal akkor sztem trükközött. Vagy az előző külsős cég vezetése volt túl kapzsi és nagy haszonkulcssal dolgozott. De ez már ködszurkálás.

Megnyugodhatsz, ha sok ilyen eset lesz, arra rá fog baszni a Fidesz

Ha a reálbéremelés lenne a kormány célja jelentősen megemelnék a közszféra bérezését ezzel helyezve bérnyomást a magánszektorra.

Ehelyett vendégmunkásokat importálnak ipari mértékben, így helyezve nyomást a magyar munkavállalókra.

Ezekre az alacsonystátuszú munkahelyekre pont ideálisak lenne a cigányság még mindig szocializációs hátránnyal küzdő része.

+ ha az lenne a cél, hogy a magyarok magasabb státuszú pozíciókat töltsenek be, támogatni és fejleszteni kéne a közoktatást, nem kivéreztetni,
 
Őszintén remélem, hogy neked lesz igazad... feladat lesz bőven ez csak a tegnapi nap termése:


"Szerda délután Újszász és Szolnok között felsővezetékhiba akadályozza a közlekedést. A helyreállításig, várhatóan az esti órákig az érintett szakaszon nem közlekedhetnek villamos vontatású vonatok, ezért jelentősen módosul a közlekedés, hosszabb eljutási időre, késésekre, kimaradó járatokra kell számítani a Budapest–Újszász–Szolnok, a Szolnok–Újszász–Hatvan és az Újszász–Vámosgyörk vonalon.

A Kaposvárról a Keleti pályaudvarra 12 órakor elindult Kresz Géza InterCity (IC 825) mozdonya meghibásodott Taszárnál. Egy másik mozdonnyal, várhatóan 60 perces késéssel folytatja az útját az InterCity.

A Keleti pályaudvarról 13:45-kor és 16:45-kor Nagykátára induló G60-as vonat (3614, 3636) nem közlekedik.

A Vácról – Veresegyházon át - a Nyugati pályaudvarra 12:35-kor induló S71-es vonat (2535) várhatóan 35-40 perces késéssel közlekedik.

A Székesfehérvárról Kőbánya-Kispestre 11:18-kor induló G43-as és a Kőbánya-Kispestről Martonvásárra 12:57-kor induló S36-os vonat (3525, 3834) nem közlekedik.

A Monorról a Nyugati pályaudvarra 11:06-kor induló S50-es vonat (2735) nem közlekedik.

A Budapest-Debrecen-Nyíregyháza-Záhony vonalon - korábbi járműhia miatt - megnőtt a vonatok menetideje 30-60, esetenként 60-90 perccel.

A Vácról a Nyugati pályaudvarra tartó, Fótról 8:04-kor továbbindult G71-es vonat (2537) meghibásodott Fót és Rákospalota-Újpest között, az elvontatásáig akadályozva a forgalmat. A Budapest-Veresegyház-Vác vonalon jelentős, 30-60 perces késésekre, rövidebb útvonalon közlekedő vagy kimaradó járatokra lehet számítani délelőtt.

A Keleti pályaudvarról Gyöngyösre 8:30-kor és a Gyöngyösről a Keleti pályaudvarra 10:08-kor induló IR85-ös Mátra InterRégió (3032, 3015) nem közlekedik.

A Keleti pályaudvarról – Győrön, Szombathelyen át – Grazba induló Mura InterCity (IC 312) 77 perces késéssel közlekedik.

A Monorról a Nyugati pályaudvarra 8:35-kor induló S50-es vonat (2737) nem közlekedik. Az utasok a következő, Monorról 9:06-kor induló S50-es vonattal (2747) utazhatnak Budapest felé.

A Szolnokról Nyíregyházára 6:49-kor elindult személyvonat (6150) meghibásodott Karcag előtt. Bevontatják Karcagra, onnan nem közlekedik tovább. Az utasok a Karcagról 8:34-kor induló Cívis InterRégióval (6090) tudnak utazni Debrecenig.

A Keleti pályaudvarról Gödöllőre 8:05-kor és a Gödöllőről a Keleti pályaudvarra 9:16-kor induló S80-as vonat (3122, 3157) nem közlekedik. Az utasok a 30 perccel későbbi S80-as vonattal (3132, 3167) utazhatnak.

A Pusztaszabolcsról a Déli pályaudvarra 6:38-kor elindult S40-es vonat (4127) menetideje 20-25 perccel nőtt. A Déli pályaudvarról Dunaújvárosba 7:50-kor induló S42-es vonat (4222) csak Pusztaszabolcstól közlekedik.

A Záhonyból a Nyugati pályaudvarra tartó, Nyíregyházáról 6:22-kor továbbindult Nyírség InterCity (IC 619) mozdonya meghibásodott, emiatt Debrecentől 56 perc késéssel közlekedik.
A Karcagról Debrecenbe 6:54-kor induló személyvonat (6040) nem közlekedik.

A Tiszalökről Debrecenbe 5:32-kor – késéssel - elindult vonat (36639) meghibásodott Tiszavasváriban, akadályozva a közlekedést Tiszalök és Tiszavasvári között. Emiatt a vasúttársaság pótlóbuszt rendel az érintett szakaszra.

A Szolnokról Nyíregyházára 4:49-kor induló személyvonat (6130) járműhiba miatt 70-80 perces késéssel közlekedik.
A Nyírábrányból Debrecenbe 6:39-kor induló vonat (6817) nem közlekedik.

A Nyugati pályaudvarról Monorra 5:05-kor induló S50-es vonat (2720) nem közlekedik. Az utasok a Nyugatiból 5:35-kor induló S50-es vonattal (2730) utazhatnak.

A Nagykátáról a Keleti pályaudvarra 5:41-kor induló S60-as vonat (3669) nem közlekedik."
És ebben nem lesznek benne a 10 év múlva kívéreztett mellékvonalak 4/5 de.....
 
  • Tetszik
Reactions: Centquri prime
Ööö ugye arra nem emlékszel, amikor (2011) az oroszoktól kellett visszavenni a részesedést, hogy valóban irányitói, stratégiai többsége legyen a Magyar Államnak. És mit mondott erről a kiválló Népszava? :D

Tőlem ilyet nem fogsz olvasni. De azért egy cég sikerét mindig csak abszolút értékben lehet mérni. Tehát nem érdemes azon morfondírozni, hogy mekkora kutyaütő banda lenne, ha nem állna mögötte a NER. Ez egy természetes szelekció. Ne feledd el, hogy a sikerhez gyakran csak olyan kis dolgok kellenek, hogy pl. ki tud kínaiul, vagy hogy ki viszi táncba Orbán lányát.
Mondok egy példát:
A NER alapjai a trafikok idején lettek letéve. Mindenki hőbörgött a trafik koncessziók leosztása miatt.
Nekem az egyik rokonom annak idején megpályázott egy ilyen trafikot. 0 előzetes kereskedelmi tapasztalatuk volt (Elvált tanár anyuka 2 fiatal felnőtt gyerekkel). 0 Fideszes hátszéllel rendelkeztek. Mi több korábban inkább utálták a Fideszt, és Orbánt.
Nem is tudom, hogy hogy nyerték el, de a lényeg, hogy a mai napig megvan nekik. Nem keresték gennyesre magukat belőle, mi több az alkalmazottak helyett is gyakran ők maguk ülnek be, amikor helyettesíteni vagy csak a 2. műszakot el kell vinnie valakinek. Nincs több trafikból álló birodalmuk.

El kellene ítélnem őket azért, mert kihasználták a kínálkozó alkalmat? Nem hinném.
Szerinted kire szoktak szavazni, mióta övék a koncesszió? :oops:

De hogy mondjak valami meglepőt.
Gondolkodtam arról, hogy mi lehetett a minta akkor amikor az egészet kitalálták. És meg fogsz lepődni, de szerintem a zsidó összetartás és a zsidó üzleti élet az, amit a legjobban hasonlítanék hozzá. Csak ami náluk több száz, ezer év alatt alakult ki, azt itt most 10 év alatt lapátolták össze.
láthatóan elbeszelunk egymás mellett.
Ez a trafik mutyi megint egy olyan példa ami pont nem bizonyít az égvilágon semmit. Fognak egy szektort jelen esetben a dohanyiparit és monopól helyzetet teremtenek azzal, hogy csak a kiválasztottak értèkesíthetik.
Nem ítélem el aki ebből él, de komolyan erre a teljesítményre kellene büszkék lennünk?
Te zsidó osszetartást látsz bele, kicsit más nézőpontból az egész inkább a jó öreg uram-bátyám Hűbères rendszer működését idézi. Még véletlen se piaci alapon szerzeződik ahol az ügyes a leleményes kitud emelkedni, hanem az aki jóban van a helyi Fideszes polgármesterrel vagy a főispannal stb. Ha ebben nem látod a rendszer kontraproduktiv jellegét, amivel kondícionálják az embert akkor van baj.

Sikerült ezzel pont olyan példát állítani amiben jól kifelyeződik a NER hibás működése.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo and Bálint
Most pedig messziről az látszik, hogy a logisztikai fejlesztések, az energetika, és az elektromobilitásra való átállás lesz a húzóágazat a következő 10 évben.
Amivel egyetértek viszont idehaza a kivitelezéssel na attól tartók olyan magyaros lesz megint.... kicsit savanyú...kicsit fakó....
 
330 milliárddal zárul a stadionépítések évtizede VS, MÁV 800 milliárd forintos éves költségvetés
10 év alatt 330 mrd VS. 800 mrd egy éves költségvetése a MÁV-nak
Mármint ez ugye csak a vizes vb költsége...
Ugyan az fog lemenni a vasútnál, mint a Honvédségnél.
Pont ettől félünk. A honvédség is szarból fossá változott.
Btw már vannak is jelei. Lehet jan 1el megszűnik az egyesített Budapest bérlet. Persze semmi gond ezzel, hiszen autóba magyar...
pántlikázott/címkézett pénz volt?
Nem igazán. De teljesen lényegtelen. Amíg a közszolgáltatások nem működnek, minden fillér ami propira, meg sportra megy, baromság.