Rákel asszonyság már ott lakik amúgy is, nemde? De legalább itthon marad a pénz!!!!444!!!- A NER se akar mást csak a talicskát elővenni, ahogyan mondták neked! Spanyólba meg nagyon jó helyre menne a lóvé, ugye!
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Rákel asszonyság már ott lakik amúgy is, nemde? De legalább itthon marad a pénz!!!!444!!!- A NER se akar mást csak a talicskát elővenni, ahogyan mondták neked! Spanyólba meg nagyon jó helyre menne a lóvé, ugye!
Kézi állításuk váltón is lehet 160-al menni.Majd ha megoldották a pálya fix stabil állapotát, utána beszélhetünk a mozdonyokról s a vagonokról!
Ameddig ez nincs meg, addig nincs miről beszélni, mivel a kocsik, mozdonyok futóművét szétveri a pálya! A mozdonyok 72t-105t között mozognak. A sebesség erejével négyzetesen emelkednek az erőviszonyok! A mozdony felfüggesztés, lengőkarok olyan erőknek vannak kitéve hogy egyszerűen elgörbülnek, ki kell hajítani! Ha a pálya állapota csak 50km/h-t tesz lehetővé, akkor te hogyan akarsz rajta 160km/h-val 260km/h-val közlekedni? Olyan az ország pályahálózata mint a szántóföld, tele feliszaposodott pályarészekkel. Vízelvezetés nélküli hálózatok, aljtalaj stabilitáshiányos vonalak! Állomásokon kézi állítású váltók! S te 160km/h-val akarsz száguldozni?!
- Neked fogalmad sincs a magyar vasút helyzetéről, az hogy olvasol egy két cikket, az nem azt eredményezi hogy már értesz is hozzá! Ha te azt szeretnéd hogy úgy fussanak a vonatok itt is mint külföldön, akkor szóljál az úrnak hogy legalább szorozza meg az összeget vagy 3-al, ám lehet az is kevés lenne!
Vannak olyan pályák ahol még csavarozott pálya van, (ha tudod mi az) s már a dudva is benőtte, mivel nincs pénz a vegyszeres gyomirtásra! S te 260km/h-val akarsz száguldozni!
- A NER se akar mást csak a talicskát elővenni, ahogyan mondták neked! Spanyólba meg nagyon jó helyre menne a lóvé, ugye!
Ezért zavar nagyon, hogy nem lett lehívva a 115 Vetcron azzal elég sok kését meg lehetett volna oldani, már csak azért is, mert annak sokkal jobb a gyorsulása, mint 1 szilinek és a késéseket jobban be tudja hozni amit a rossz pálya miatt összeszednek na meg nem utolsó sorban nem is roncsolná annyira a pályát...Kézi állításuk váltón is lehet 160-al menni.
Ellenben amíg nincsen a Szili/Csörgő duo lecserélve addig azok lelkes legkalapacskent fognak megkeresni és megnövelni minden egyes pálya hibát a remek rugozasukkal.
Pont emiatt fontos, hogy egyben tudjanak kurv@sok pénzt erre az egyetlen ágazatra kikülöníteni.Kézi állításuk váltón is lehet 160-al menni.
Ellenben amíg nincsen a Szili/Csörgő duo lecserélve addig azok lelkes legkalapacskent fognak megkeresni és megnövelni minden egyes pálya hibát a remek rugozasukkal. A magyar vasútban szar már minden, nem nagyon látni hogy melyik végéről kellene kezdeni. A Budapest-Belgrad vasút meg a "Nesze púpos, legyél sánta, és törjön össze a protezised, de kapsz új szemüveget, de jó neked!" felkiáltással készül.
De átgondolva a bz-k cseréjét el kell kezdeni, akkor is ha ennek az ára a Racseltol rendelt kalauz egyenruha, ennek kellene mára az első ék lennie, utána a gyorsan eltuntetheto lassujelek irtására kell pénz, majd arra hogy ne úgy nézzen ki minden állomás mintha az orosz-ukran front között lett volna fel évet.(olyan felet amíg az ukránok is lőttek)
Ezért zavar nagyon, hogy nem lett lehívva a 115 Vetcron azzal elég sok kését meg lehetett volna oldani, már csak azért is, mert annak sokkal jobb a gyorsulása, mint 1 szilinek és a késéseket jobban be tudja hozni amit a rossz pálya miatt összeszednek na meg nem utolsó sorban nem is roncsolná annyira a pályát...
Hitelbű, mint ahogy eredetileg lett volna, ha nem szaroznak 2 évet a tenderrel akkor simán le lehetett volna híni, ha nem is mindet.Oszt mibű
Már a pogácsazabálók is toppantottak egy alig hallhatót olyan szar a helyzet
Igen, azok jó áron megvehetők lettek volna.Ezért zavar nagyon, hogy nem lett lehívva a 115 Vetcron azzal elég sok kését meg lehetett volna oldani, már csak azért is, mert annak sokkal jobb a gyorsulása, mint 1 szilinek és a késéseket jobban be tudja hozni amit a rossz pálya miatt összeszednek na meg nem utolsó sorban nem is roncsolná annyira a pályát...
jaja, jól van, buksisimi, pártközpont: "Hát, azt már nem mondhatjuk hogy nem lopunk, meg nem bénázunk, legyen az új jelszó: -Magyar oligarchnak, magyar prosti-popsi! Azok meg itthon pörgetik a gazdaságot, GDP multiplikátor hatás jól kimutatható!!" Zseniális.Pont emiatt fontos, hogy egyben tudjanak kurv@sok pénzt erre az egyetlen ágazatra kikülöníteni.
Most legalább egy hazai érdekeltség belépésével nagyobb tétel maradhat itthon. Ha meg ezzel odakint is keresni fognak pénzt? Hajrá! Előbb utóbb így is úgy is hazajön az a pénz.
Ha másra nem, akkor prostikra, meg kokóra.
Érdeklődve kérdezem, te hol voltál az elmúlt 8 évben, mióta haderőfejlesztés címen erre programot indítottak.jaja, jól van, buksisimi, pártközpont: "Hát, azt már nem mondhatjuk hogy nem lopunk, meg nem bénázunk, legyen az új jelszó: -Magyar oligarchnak, magyar prosti-popsi! Azok meg itthon pörgetik a gazdaságot, GDP multiplikátor hatás jól kimutatható!!" Zseniális.
Nem kell semmi ilyen spanyol vonatgyár, ha a vasútnak akarsz jót: kimész a festői Angliába, Németországba és veszel használ dízel motorvonatot, hazahozod, és fele felújítod, honosítod. Fel pénz sincsen mint egy új. Ebből is lehet nyúlni, de talán előbb lesz belőle járműve a vasútnak. A maradékból meg lehet aláverni a szar pályát, és csinálni új konténer budikat. (a takarítást ki lehet szervezni a NER rétegnek, meg az őrzés-védelmet is, én nem bánom ha az állomási hajléktalanokba feldugnak egy gumibotot)
Hát az is elég nagy csúszásban van az miatt, hogy mindent magunk akarunk gyártani lásd Gidrán...Érdeklődve kérdezem, te hol voltál az elmúlt 8 évben, mióta haderőfejlesztés címen erre programot indítottak.
Kicsi meghasadtál úgy érzem. Annyira görcsösen bizonygatod ezt a "rábaszunk a Talgoval" dolgot, hogy már ott is negatív kritikát látsz, ahol nem nagyon van.IHO is ugyan arra jutott, mint én a talgo ügyben:
- Tud például gyártani IC-szerelvényt. A múlt hónap végén mutatták be a spanyolok a Bulgáriának szánt, a Talgo intercity technológiai platformján (Talgo 230) nyugvó IC-vonatok műszaki paramétereit. Bulgáriában is ambiciózus vasúti személyszállítási modernizációs program indult, a Balgarszki darzsavni zseleznici húsz Talgo IC-ingát kíván beszerezni. Az „Intercity BG” projekt EU-s interoperábilis egységeknek tartott járművei ugyanazokon a műszaki szabványokon alapulnak, mint amilyeneket a Deutsche Bahn és a Danske Statsbaner már korábban megrendelt a határokon átnyúló szolgáltatásaihoz.
- Képes mozdonyt is építeni. A kétáramnemű Travca (nyitóképünkön) azonban eddig mindössze egyetlen, prototípus példányban készült el, még 2005-ben. Vmax 260 kilométer/óra, tudja a nyomtávváltást, de ez nálunk fölösleges.
- Van elővárosi/regionális járműkoncepciója is: tíz éve mutatta be az alacsonypadlós, 160 kilométer/óra engedélyezett sebességű, 78 méter hosszú, négyszekciós Vit(t)al motorvonatot. Később azonban nehézségei támadtak a Talgónak, és jóllehet 2019-ben a spanyol gyártót hirdették ki a harminckét villamos motorvonat Lettországba szállítására kiírt tender győztesének, de később a szerződést a Skoda Transportationnel írták alá. Azóta nincs érdemi hír arról, hogy mi van a Vit(t)alokkal.
És mit adhat nekünk a Talgo?
Bár a kormány a minap második lépcsőben is tárgyalt a magyar vasúti közlekedés versenyképessége szempontjából létfontosságú járműbeszerzésekről és infrastr...iho.hu
vagy akár ezt:Mint ismeretes, két éve a száztizenöt új villamos mozdony beszerzésére kiírt közbeszerzési eljáráson a Siemens Mobility Kft. és a Siemens Mobility Austria GmbH közösen nyert, de azóta a Vectronok megvásárlásának tervét elvetették. Van viszont egy direktíva, az, hogy az előbbeikben felvázolt vasútijármű-kontingensnek, köztük a szükséges mozdonyoknak az előállítása/legyártása során keletkezett hasznot nem lehet kivinni az országból. Feltételezhetjük ennek alapján, hogy Magyarország újra mozdonyt fog gyártani? Hiszen erre nem vagyunk felkészültek, egyszerűen nincs ilyen jellegű ipari kapacitásunk!
De akár még lehet.
Utolsó bekezdés:Érdemes azonban nem csak járműoldalról, meg a 4,2 milliárdos rendelésállomány felől megvizsgálni egy fejlett gyártáskultúrájú külföldi cég megmegszerzésének a hozadékait. A Talgóról is feltételezhető, hogy olyan know-how, olyan gazdasági, műszaki vagy szervezési ismeretet birtokában van, ami a gyakorlatban nálunk is hasznosítható. Valószínű, hogy Madrid Las Rozasban sem ismeretlen fogalom a Lean-gyártás és -kultúra, amelynek alapfeltevései a következők: a fejlődés a jövőkép, rendszerszintű az ésszerűsítés, objektív a veszteség minimalizálás igénye. A kérdés ilyenkor mindig az, hogy átvehetők-e a Lean-erények, és ha igen, a magyar vasútipari környezetben milyen hatékonysággal lehet ezt a szemléletet adaptálni.
Én meg akkor halkan de azért jól hallhatóan megkérdezem, hogy a RM Hungary előtt milyen páncélozott harcjárműgyártás zajlott kishazánkban, és ehhez ilyen volt a szakemberképzés?Itt és most azonban halkan, de hangot kell adjunk a meggyőződésünknek, miszerint nálunk hosszú évtizedek óta nincs az előzőekben részletezett nagyratörő célnak megfelelő szakemberképzés, hiányzik a szándék érvényesülését segítő gyártási és vállalati kultúra, hozzáértés, szenvedély és elkötelezettség.
Mert rá fogunk sajnos.... A talogo HSRben és nyomtáv váltós vonatokban erős és nekünk pont erre a kettőtre nincs semmi szükségünk. A travica 2007-ben lett proto szinten kész és azóta a lőtéri kutya nem vette meg még a gyártó ország sem helyette mindenki vetcront vagy traxxot vesz, szóval ha mi megvennénk véletlen ezt a csodát akkor nekünk kéne egedélyeztetni minden országba ahova a MÁV küldeni akarja ami nagyon sok pénz. Inkább akkor szálljunk be a lengyelek mellé a NEWAG GRIFFIN gyártásába 115 mozdonyra már adnának valami ipari együttműködést és legalább nem nekünk kéne egedélyeztetni mindenhol... A cikk leírja, hogy a vittal se létezik még proto szinten sem helyette itt a Stadler aminek Szolnokon van gyára és még hidrogén vonata is van regionális motorvonata is...Kicsi meghasadtál úgy érzem. Annyira görcsösen bizonygatod ezt a "rábaszunk a Talgoval" dolgot, hogy már ott is negatív kritikát látsz, ahol nem nagyon van
Mert rá fogunk sajnos.... A talogo HSRben és nyomtáv váltós vonatokban erős és nekünk pont erre a kettőtre nincs semmi szükségünk. A travica 2007-ben lett proto szinten kész és azóta a lőtéri kutya nem vette meg még a gyártó ország sem helyette mindenki vetcront vagy traxxot vesz, szóval ha mi megvennénk véletlen ezt a csodát akkor nekünk kéne egedélyeztetni minden országba ahova a MÁV küldeni akarja ami nagyon sok pénz. Inkább akkor szálljunk be a lengyelek mellé a NEWAG GRIFFIN gyártásába 115 mozdonyra már adnának valami ipari együttműködést és legalább nem nekünk kéne egedélyeztetni mindenhol... A cikk leírja, hogy a vittal se létezik még proto szinten sem helyette itt a Stadler aminek Szolnokon van gyára és még hidrogén vonata is van regionális motorvonata is...
A cikk említi, hogy minden gyártónak kapacitás hiánya van szóval kb mindenki Meg engedné, hogy Dunakeszin legyenek összreakva a vonatok.
Kicsi meghasadtál úgy érzem. Annyira görcsösen bizonygatod ezt a "rábaszunk a Talgoval" dolgot, hogy már ott is negatív kritikát látsz, ahol nem nagyon van.
- Na de ez nem jó kérdésfeltevés, mivel kis hazánkban volt mozdonygyártás! Azaz a V-43-ast is licencben gyártottuk! M-63-as mozdonyt is itt gyártottuk! Azaz a Ganz igen szorgalmas volt!Én meg akkor halkan de azért jól hallhatóan megkérdezem, hogy a RM Hungary előtt milyen páncélozott harcjárműgyártás zajlott kishazánkban, és ehhez ilyen volt a szakemberképzés?
A biznisz része majd elválik - meg hogy összejön-e.Már bocs, de te legalább annyira görcsösen igyekszel bizonyítani, hogy mekkora tuti biznisz is lessz (csak mert a TALGO-t kiszemelte egy érdekkör), miközben, nincs a tipussal tapasztalat idehaza, a cég problemás, egyébként is a Máv le van rohadva, és nem mellesleg van jelenleg is Magyarországon működő vasúti gyár, stb.
Ezt tessék ízlelgetni. Ha ezt elfogadjuk (márpedig ebbe nehéz belekötni), akkor erre kell valamilyen megoldást találni....Van viszont egy direktíva, az, hogy az előbbeikben felvázolt vasútijármű-kontingensnek, köztük a szükséges mozdonyoknak az előállítása/legyártása során keletkezett hasznot nem lehet kivinni az országból.