Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Kávé

Well-Known Member
2022. január 26.
3 867
13 135
113
Nem, te izmozol itt.
Azon, hogy mit hisztiztek a katonák, mert te 300 órát dolgozol.
És?
Max @Kávé akit érdekelhet, hogy feketén dolgozol
Csak a civil szféra értelmes része, kb fele munkából keres értelmesen.
Őszintén szólva meg engemse mivel nem adóágas vagyok azzal a Nav civil része foglalkozik ki hogy van bejelentve és az embert/illetve államot húzza le. Én csak mindig megtagadom az alkalmat felhívni az emberek figyelmet hogy ha jogcsorbitas és a többi történik a munkáltató részéről akkor ne dugja homokba a fejet mert amikor majd (ha) eléri a nyugdíjat előtt egy évvel megállapítják azt akkor sokan szoktak sírva fakadni hogy minimálbéren dolgozott 40-50 évig és olyan nyugdíjat is fog kapni…és ez bizony most a nyugdíj bomba előtt napi probléma lesz.
 

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 762
26 147
113
Ez a Borsodchem! Mióta megvette a kínai... a csaból is pénz folyik!!!!
A Jelenlegi 3000 fős létszámot 5000-ig kívánják feltölteni. Minden gyáregységnél bővítés folyik. Ész nélkül költik a lét.
Az IT-n dolgozom :p:D:hadonaszos:
Ja most megyünk valami bejárásra kábelnek, mondjuk a tavalyiból se lett semmi.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 169
33 392
113
Ez egy jó beszélgetés.

Poginak azért vannak érdekes nézetei,és egy jó adag sztereotip nyugatellenessége.Pl Dánia "gyarmatai Grönkand,Izland voltak.....Valójában a balti kereskedelem vámolása volt a fontos jövedelemforrásuk,meg maga a balti közvetitő és saját árújukkal való kereskedelem.
A gyarmatositás valóban fontos volt a kapitalizmus kibontakozásához,mert a gyarmatokrol érkezett hozzá a pénzkinálat bővülését hozó nemesfém (és okozott inflációt egyúttal),de az valójában csak kis mértékben származott rablásbol.Az azték és inka arany igazábol egyszeri esetek (és mindkét birodalom gyors összeomlását az okozta,hogy az elnyomott népei rögtön a spanyol behatolók mellé álltak,szembefordulva addigi elnyomóikkal-kaptak helyette másikat,de a közhiedelemmel ellentétben igazábol az europai gyarmatositó elnyomás többnyire igazábol kisebb volt,mint elötte volt részük).A stabil nemesfémhozamot a már az európaiak által feltárt és művelésbe vett bányák biztositották (leghiresebb Potosi,amit az inkák idejében nem ismertek).
Valójában sok gyarmat veszteséges volt.A jövedelmező gyarmatok is előbb igen massziv beruházásokat igényeltek.Igazábol a legtöbb gyarmaton kifejezetten fejlődést és életszinvonal növekedést hozott a helybélieknek a gyarmatositás.(kivéve,amikor a helyi népesség valamiért nem tudott alkalmazkodni,és ezért elűzték vagy kiirtották,de ez valójában nem volt olyan gyakori.És nem is gyarmatósitó,hanem hóditó jelenség.Pl a kinaiak éppen úgy kiirtották,elűzték az ilyen népeket terjeszkedésük folyamán)
Hogy mennyire nem a rablás volt egy ország tartós felemelkedésének alapja,azt jol szemléltetik pl a mongolok.A fél (akkor ismeert) világot lerohanták és kirabolták,Mongolia mégis egy szegény ország.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 343
96 717
113
Vagy nem. Mercedes is kezd kihátrálni a totális elektromos trendből.
Nincs hová kihátrálni, csak a fekete lyukba.

2035-től csak 0 CO2 kibocsátású autót lehet forgalomba hozni az EU-ban
. Ez ma az elektromos.

A németek kilobbiztak egy kiskaput, de csak adtak a xarnak egypofont.

Maradhat belső égésű motor nulla széndioxid kibocsárással. Nos ilyen nincs. Az e-üzemanyagot hazudják annak. Azaz nem kőolajból, hanem a légkörből megkötött szén-dioxidból vagy szén-monoxidból, illetve megújuló energiával előállított hidrogénből gyártott szintetikus üzemanyagok.

Már a leírásból is látszik, hogy megint vmi sötétzöld vécén kierőlködött kreténség.

Még gyenge pontja a sztorinak, hogy jelenleg a vilagon 2(!!!) üzemben állítják elő és négyszer annyiba kerül literje, mint a mostani horror 95-ös ára. Jó egyszeri tankolást 100-150.000-ért....Annyi biztos, nem lesz nagy sor a kúton.;)
 

GI83

Well-Known Member
2022. március 13.
1 991
15 854
113
Nemtom haverom villanyszerelőként évi fél milla cafetériát kap és Medicoveres eü biztosítást ad neki a cég, fizetik a túlóráit és évente 2x kapnak bónuszt.
Értem, hogy te havi 300 órában szenet lapátolsz 2 tál rizsért de azért az se általános.

Azt azért halkan megjegyzem, hogy ha önállóan dolgozni tudó villanyszerelő haverod.. akkor bolond volt, főleg az elmúlt egy két év építőiparát végignézve, ha alkalmazott.
Egy hét alatt megkereshette volna a havi fizuját.
Szóval nem feltétlen irigylésre méltóak ezek a dolgok. De persze minden relatív.
Nekem nagybátyámat mikor még kis szaros voltam és kérdezgettem mit csinálnak szolgálatban... bocs, de valahogy mindig a kantin szó, meg a csocsó volt a válasz és az égett be.
Persze 30 év múlva már biztos más a munka. :)
 

GI83

Well-Known Member
2022. március 13.
1 991
15 854
113
Tudom, tudom, itt is menő a nagyotmondás. Persze, milliós fizuk. Ja, szerintem is be lehet fejezni a rinyát mert jujj nem öltözhetnek át civilbe, meg jujj valami nagyon durva fog bekövetkezni, de már március óta várom, hogy kiderüljön. Ti rinyáltok folyton.

Előzőre.... egy maszek festő kockaházat 1 miskaert fest.
Adozzon havi bontásban 80at. Befektetés egy diszeprzitesvodor, meg ami abban elfér.
Egy maszek villanyszerelő egy kockaházat 1 misi plussz anyagert huz ujra.
Nekem a ház eleje az, na most ugy, hogy a burkolonal zulaegerkedtem, na ugy ket nap alatt meg volt, plussz aljzatokkal, világítás, alzatkörökkel.
Autószerelő mondjuk eléggé regionális, hog megy, de ott még bukni se kehet. bBerak egy uj főtengely jeladot, ha nem az volt, akkor is boldogan kifizeti a csere es a közel dupla teliárat az ügyfél.
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby

PFZ

Well-Known Member
2022. március 23.
2 343
9 675
113
Előzőre.... egy maszek festő kockaházat 1 miskaert fest.
Adozzon havi bontásban 80at. Befektetés egy diszeprzitesvodor, meg ami abban elfér.
Egy maszek villanyszerelő egy kockaházat 1 misi plussz anyagert huz ujra.
Nekem a ház eleje az, na most ugy, hogy a burkolonal zulaegerkedtem, na ugy ket nap alatt meg volt, plussz aljzatokkal, világítás, alzatkörökkel.
Autószerelő mondjuk eléggé regionális, hog megy, de ott még bukni se kehet. bBerak egy uj főtengely jeladot, ha nem az volt, akkor is boldogan kifizeti a csere es a közel dupla teliárat az ügyfél.
Az illető mesemondó nem ezekről írt. És nem is azért amiért te
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 550
8 365
113
Nincs hová kihátrálni, csak a fekete lyukba.

2035-től csak 0 CO2 kibocsátású autót lehet forgalomba hozni az EU-ban. Ez ma az elektromos.

A németek kilobbiztak egy kiskaput, de csak adtak a xarnak egypofont.

Maradhat belső égésű motor nulla széndioxid kibocsárással. Nos ilyen nincs. Az e-üzemanyagot hazudják annak. Azaz nem kőolajból, hanem a légkörből megkötött szén-dioxidból vagy szén-monoxidból, illetve megújuló energiával előállított hidrogénből gyártott szintetikus üzemanyagok.

Már a leírásból is látszik, hogy megint vmi sötétzöld vécén kierőlködött kreténség.

Még gyenge pontja a sztorinak, hogy jelenleg a vilagon 2(!!!) üzemben állítják elő és négyszer annyiba kerül literje, mint a mostani horror 95-ös ára. Jó egyszeri tankolást 100-150.000-ért....Annyi biztos, nem lesz nagy sor a kúton.;)
Amit egyes igen erős lobi érdekek ki szeretnének tolni 2050 ig....
Amúgy tavaly azzon ment a rinya "kormányzat" részéről is hogy a 2035 céldatum tarthatatlan...
Most meg arról megy a rinya hogy az eu öntsön rögtön 100 milliárd (5 éves intervallum alatt) eurot az elektromos autó piacába és a logosztikába....
Gondolom kínai/koreai szorongatásra na meg a várható gdp elmaradás miatt....
A gond ott van hogy az eu jelenleg nem iparkodik a pénzcsapok megnyitásán. (Apadó kassza ukrán helyzet...lassú gazdasági megrogyás ) továbbá előtérbe került hogy a nemzeti ipart valamikép meg kénne támogatni....ami további felhigulást fog eredményezni az elekromobilitásban.... lásd olasz-német-francia autóipari vergődést
Megjegyzem ép azok vannak a legjobban elene (2035 céldátum) akikkel a vajda frakciót kíván alakítani...
Na akkor most ki szívat kít..... vagy semmi se szent ami már elmúlt és mondtunk mindig csak a ma...pillanat számít.
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 550
8 365
113
Nincs hová kihátrálni, csak a fekete lyukba.

2035-től csak 0 CO2 kibocsátású autót lehet forgalomba hozni az EU-ban. Ez ma az elektromos.

A németek kilobbiztak egy kiskaput, de csak adtak a xarnak egypofont.

Maradhat belső égésű motor nulla széndioxid kibocsárással. Nos ilyen nincs. Az e-üzemanyagot hazudják annak. Azaz nem kőolajból, hanem a légkörből megkötött szén-dioxidból vagy szén-monoxidból, illetve megújuló energiával előállított hidrogénből gyártott szintetikus üzemanyagok.

Már a leírásból is látszik, hogy megint vmi sötétzöld vécén kierőlködött kreténség.

Még gyenge pontja a sztorinak, hogy jelenleg a vilagon 2(!!!) üzemben állítják elő és négyszer annyiba kerül literje, mint a mostani horror 95-ös ára. Jó egyszeri tankolást 100-150.000-ért....Annyi biztos, nem lesz nagy sor a kúton.;)
Amit egyes igen erős lobi érdekek ki szeretnének tolni 2050 ig....
Amúgy tavaly azzon ment a rinya "kormányzat" részéről is hogy a 2035 céldatum tarthatatlan...
Most meg arról megy a rinya hogy az eu öntsön rögtön 100 milliárd (5 éves intervallum alatt) eurot az elektromos autó piacába és a logosztikába....
Gondolom kínai/koreai szorongatásra na meg a várható gdp elmaradás miatt....
A gond ott van hogy az eu jelenleg nem iparkodik a pénzcsapok megnyitásán. (Apadó kassza ukrán helyzet...lassú gazdasági megrogyás ) továbbá előtérbe került hogy a nemzeti ipart valamikép meg kénne támogatni....ami további felhigulást fog eredményezni az elekromobilitásban.... lásd olasz-német-francia autóipari vergődést
Megjegyzem ép azok vannak a legjobban ellene (2035 céldátum) akikkel a vajda frakciót kíván alakítani...
Na akkor most ki szívat kít..... vagy semmi se szent ami már elmúlt és mondtunk mindig csak a ma...pillanat számít
Az illető mesemondó nem ezekről írt. És nem is azért amiért te
Az én mesemondó bérem a havi brutto 500-540 et is úgy éri el hogy
180-200 órát megyek.... abból mimimum 70-80 óra éjszaka plusz két vasárnap úgy hogy nem minimál bérren vagyok
Na most megmutatnám bent a hozzászólásodat a kollégáknak ....
Hogy minden fassza....milyen jól lehet keresni ebben az országban....
Elküldenének a jó .........
A legtöbb helyen a medián bért se lehet megkeresni....
Vagyis igen. Család nuku....pihenést old meg.... csináld meg 2-3 ember munkáját...gyere havi 190-200 órákat....
Ha normál 160-168 órát mennék egy vasárnappal havi 36-40 óra éjszakával max egy erős brutto minimalbért keresnék... sajnos éves szinten 5-6 hónap ez a jelemző
Aminek a netto ja max arra elég hogy a családi étkeztetés/ minimál számla kijöjön.... Iskolaztatás... egy autó fentartása...stb.... két keresetre van szükség.. és bizony van úgy hogy szükősen az is éphogy elég... pl lebetekszik a gyerek...iskolakezdés stb.... váratlan kiadás....
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
Amit egyes igen erős lobi érdekek ki szeretnének tolni 2050 ig....
Amúgy tavaly azzon ment a rinya "kormányzat" részéről is hogy a 2035 céldatum tarthatatlan...
Most meg arról megy a rinya hogy az eu öntsön rögtön 100 milliárd (5 éves intervallum alatt) eurot az elektromos autó piacába és a logosztikába....
Gondolom kínai/koreai szorongatásra na meg a várható gdp elmaradás miatt....
A gond ott van hogy az eu jelenleg nem iparkodik a pénzcsapok megnyitásán. (Apadó kassza ukrán helyzet...lassú gazdasági megrogyás ) továbbá előtérbe került hogy a nemzeti ipart valamikép meg kénne támogatni....ami további felhigulást fog eredményezni az elekromobilitásban.... lásd olasz-német-francia autóipari vergődést
Megjegyzem ép azok vannak a legjobban ellene (2035 céldátum) akikkel a vajda frakciót kíván alakítani...
Na akkor most ki szívat kít..... vagy semmi se szent ami már elmúlt és mondtunk mindig csak a ma...pillanat számít

Az én mesemondó bérem a havi brutto 500-540 et is úgy éri el hogy
180-200 órát megyek.... abból mimimum 70-80 óra éjszaka plusz két vasárnap úgy hogy nem minimál bérren vagyok
Na most megmutatnám bent a hozzászólásodat a kollégáknak ....
Hogy minden fassza....milyen jól lehet keresni ebben az országban....
Elküldenének a jó .........
A legtöbb helyen a medián bért se lehet megkeresni....
Vagyis igen. Család nuku....pihenést old meg.... csináld meg 2-3 ember munkáját...gyere havi 190-200 órákat....
Ha normál 160-168 órát mennék egy vasárnappal havi 36-40 óra éjszakával max egy erős brutto minimalbért keresnék... sajnos éves szinten 5-6 hónap ez a jelemző
Aminek a netto ja max arra elég hogy a családi étkeztetés/ minimál számla kijöjön.... Iskolaztatás... egy autó fentartása...stb.... két keresetre van szükség.. és bizony van úgy hogy szükősen az is éphogy elég... pl lebetekszik a gyerek...iskolakezdés stb.... váratlan kiadás....
a legnagyobb probléma a magyar középosztállyal hogy nagyon alacsony a vállalkozó szellem és államilag sincs támogatva segítve.
ez nem azt jelenti hogy mindenkinek egyéni vállalkozónak kellene lenni.
hanem a magánszemélyek adózását kellene megkönnyíteni esetleg a számlaképes magánszemélyek adómentességét növelni...

Én azt vettem észre külföldön ismerősi körökbe hogy színte mindenki foglalkozik valamivel. van aki évi pár napot van aki színte folyamatosan egész évbe munka melett. Nem túlóráznak a munkahelyen hanem viszi a maga kis businessét... persze rá van szorúlva a többség így is az állandó munkahelyre de szükség esetén tud váltani és munka melett azt csinálja ami érdekli és szereti csinálni. Persze ehhez kell egy olyan társadalom ami vásárol a másiktól... itthon az ilyen dolgok ügyeskedésnek vannak elkönyvelve és inkább negatív csencselgetésnek hasonló jelzőknek van bélyegezve nagyon gyakran...

a másik kedvencem a sírás a termőföldért a gyáraknak üzemeknek. miközbe az ellene pampogóg 90% nak tuja nől a kertbe és gyep nem veteményes gyümölcsfa vagy szőlő
 

PFZ

Well-Known Member
2022. március 23.
2 343
9 675
113
Amit egyes igen erős lobi érdekek ki szeretnének tolni 2050 ig....
Amúgy tavaly azzon ment a rinya "kormányzat" részéről is hogy a 2035 céldatum tarthatatlan...
Most meg arról megy a rinya hogy az eu öntsön rögtön 100 milliárd (5 éves intervallum alatt) eurot az elektromos autó piacába és a logosztikába....
Gondolom kínai/koreai szorongatásra na meg a várható gdp elmaradás miatt....
A gond ott van hogy az eu jelenleg nem iparkodik a pénzcsapok megnyitásán. (Apadó kassza ukrán helyzet...lassú gazdasági megrogyás ) továbbá előtérbe került hogy a nemzeti ipart valamikép meg kénne támogatni....ami további felhigulást fog eredményezni az elekromobilitásban.... lásd olasz-német-francia autóipari vergődést
Megjegyzem ép azok vannak a legjobban ellene (2035 céldátum) akikkel a vajda frakciót kíván alakítani...
Na akkor most ki szívat kít..... vagy semmi se szent ami már elmúlt és mondtunk mindig csak a ma...pillanat számít

Az én mesemondó bérem a havi brutto 500-540 et is úgy éri el hogy
180-200 órát megyek.... abból mimimum 70-80 óra éjszaka plusz két vasárnap úgy hogy nem minimál bérren vagyok
Na most megmutatnám bent a hozzászólásodat a kollégáknak ....
Hogy minden fassza....milyen jól lehet keresni ebben az országban....
Elküldenének a jó .........
A legtöbb helyen a medián bért se lehet megkeresni....
Vagyis igen. Család nuku....pihenést old meg.... csináld meg 2-3 ember munkáját...gyere havi 190-200 órákat....
Ha normál 160-168 órát mennék egy vasárnappal havi 36-40 óra éjszakával max egy erős brutto minimalbért keresnék... sajnos éves szinten 5-6 hónap ez a jelemző
Aminek a netto ja max arra elég hogy a családi étkeztetés/ minimál számla kijöjön.... Iskolaztatás... egy autó fentartása...stb.... két keresetre van szükség.. és bizony van úgy hogy szükősen az is éphogy elég... pl lebetekszik a gyerek...iskolakezdés stb.... váratlan kiadás....
Valamit rondán benéztél. Nem én írtam milliós fizetésekről, ellenkezőleg. Rajtam gúnyolódtak, hogy 300 órát dolgozom és szerintük kenyérrevalót keresem meg. Pörgesd vissza a hozzászólásokat.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

GI83

Well-Known Member
2022. március 13.
1 991
15 854
113
a legnagyobb probléma a magyar középosztállyal hogy nagyon alacsony a vállalkozó szellem és államilag sincs támogatva segítve.

Majd megnézem mennyit kell nettó 24 misiig befizetni az államnak Ev-ként.
Nagyon ment a sírás a kata beszüntetésével, de nem kell beszarni tőle.
Akkoriban mindenkinek azt mondtam, hogy az Armageddonban Bruce Willis brigádja bármit megkaphatott a föld megmentéséért, kivéve egyet, amit Steeve Buscemi kért, az adómentességet.
Katás vállalkozóként itthon gyakorlatilag az voltál, ami még az amcsi scifikben sem volt lehetséges.

Emellett amúgy voltak pályázatok is, kezdő vállalkozóknak. Haverom is akkor lett "új", vállalkozó, formát váltott kaoott valami 1-2 misit.
Úgyhogy az sem igaz, hogy nincsenek támogatva.
De most sem annyira veszélyes a kata kánaán megszűnése után.
Igazából jellemzően azok szoktak a mérhetetlen járulék és adóterhek miatt sírni, akiket felvet a pénz.
Egyszerű , kétkezi munkával ia meglehet többszörösét keresni egy alkalmazotti fizunak.
És oké, benne is meg volt egy két évig a bizonytalanság nyomasztása. De őszintén , nem állami , hanem versenyszférában sincs biztosíték, hogy jövő héten lesz munkahely (nagynevű külföldi multi esetén se), főleg 2024ben
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 343
96 717
113
Amit egyes igen erős lobi érdekek ki szeretnének tolni 2050 ig....
Amúgy tavaly azzon ment a rinya "kormányzat" részéről is hogy a 2035 céldatum tarthatatlan...
Most meg arról megy a rinya hogy az eu öntsön rögtön 100 milliárd (5 éves intervallum alatt) eurot az elektromos autó piacába és a logosztikába....
Gondolom kínai/koreai szorongatásra na meg a várható gdp elmaradás miatt....
A gond ott van hogy az eu jelenleg nem iparkodik a pénzcsapok megnyitásán. (Apadó kassza ukrán helyzet...lassú gazdasági megrogyás ) továbbá előtérbe került hogy a nemzeti ipart valamikép meg kénne támogatni....ami további felhigulást fog eredményezni az elekromobilitásban.... lásd olasz-német-francia autóipari vergődést
Megjegyzem ép azok vannak a legjobban elene (2035 céldátum) akikkel a vajda frakciót kíván alakítani...
Na akkor most ki szívat kít..... vagy semmi se szent ami már elmúlt és mondtunk mindig csak a ma...pillanat számít.
Hogy ki a hülye azt megmondom, A brüsszeli elit, aki sötétzöld nyomásra mindent ideológia alapján keresztülnyom, gazdasági racionalitás nélkül. Erőszakosan terjesztik a gazdaságpolitikai igét éppúgy, ahogy woke és egyéb kulturmarxista bullshitet,

Az elektromos autó fasza, a jövő városi autója, valóban kisebb az egészségkárosító kibocsátása a városban és élhetőbb környezetet teremt,

De ugyanúgy kornyezetkárosító is, csak nem a felhasználási helyén, hanem ahol az akksikhoz a nyersanyagokat beszerzik és ahová a végén az akksikat kukázzák. Ettől még Europára lehetne pozitív hatással, ha nem erőltetett modon direktívákkal és az autogyártók károsanyag kibocsátásaira kiszabott büntetésekkel terelnének mkit elektromosra. Mondjuk kiepitenék az infrastruktúrát, támogatnák az innovációt, hogy ne csak rövid, de hosszú távon is használható, gyorsan tölthető és könnyű súlyú akksik legyenek gazdaságosan gyárthatóak, De ez iparpolitika lenne, nem sotetzöld bullshit, ilyenre képtelenek.

Persze nem muszáj. Megcsinálja más, ahol az állam stratégiát alkot és amentén támogat, nem ötpercnyi médiában eladható lózungokban utazik.

35 vagy 50. Nekem mindegy. De döntsenek és ne tologassak ide-oda, mert a hajó a sok kapkodásba felborul. 2035 lehet egy jéghegy. De akkor készüljünk arra hogy megerősítjük a hajó orrát és széttörjük. Mert ha 2030-ban majd eltolják 2050-re, akkor minden az elektromos rátett pénz kuka és a régi motorok fejlesztései meg állnak.
És a hogy tegyük tönkre a saját iparunk sztori folytatódik.

A szankciók és a Europeen Green Deal működnek, de akkor miért zár be egy klimasemleges gyár.

Az Audi a jelek szerint be akarja zárni a brüsszeli gyárat – ez 3033 alkalmazottat érint

 

Nber

Well-Known Member
2021. október 15.
2 003
9 114
113
De ugyanúgy kornyezetkárosító is, csak nem a felhasználási helyén, hanem ahol az akksikhoz a nyersanyagokat beszerzik és ahová a végén az akksikat kukázzák.
Az akksikat nem kukázzák, mert túl drágák ahhoz. Olyan, mintha aranyat dobnál ki. Ha már másodlagosan energiatárolónak se tudod használni, akkor megy a darálóba és új akksit készítenek belőle. Töredék áron, mert már finomítva, koncentrálva van az anyag.
 

Redgreg

Well-Known Member
2022. április 22.
1 127
4 914
113
Az akksikat nem kukázzák, mert túl drágák ahhoz. Olyan, mintha aranyat dobnál ki. Ha már másodlagosan energiatárolónak se tudod használni, akkor megy a darálóba és új akksit készítenek belőle. Töredék áron, mert már finomítva, koncentrálva van az anyag.
Ohh hát pörsze
 

Ettore Fieramosca

Well-Known Member
2021. március 9.
1 135
3 238
113
Amit egyes igen erős lobi érdekek ki szeretnének tolni 2050 ig....
Amúgy tavaly azzon ment a rinya "kormányzat" részéről is hogy a 2035 céldatum tarthatatlan...
Most meg arról megy a rinya hogy az eu öntsön rögtön 100 milliárd (5 éves intervallum alatt) eurot az elektromos autó piacába és a logosztikába....
Gondolom kínai/koreai szorongatásra na meg a várható gdp elmaradás miatt....
A gond ott van hogy az eu jelenleg nem iparkodik a pénzcsapok megnyitásán. (Apadó kassza ukrán helyzet...lassú gazdasági megrogyás ) továbbá előtérbe került hogy a nemzeti ipart valamikép meg kénne támogatni....ami további felhigulást fog eredményezni az elekromobilitásban.... lásd olasz-német-francia autóipari vergődést
Megjegyzem ép azok vannak a legjobban ellene (2035 céldátum) akikkel a vajda frakciót kíván alakítani...
Na akkor most ki szívat kít..... vagy semmi se szent ami már elmúlt és mondtunk mindig csak a ma...pillanat számít

Az én mesemondó bérem a havi brutto 500-540 et is úgy éri el hogy
180-200 órát megyek.... abból mimimum 70-80 óra éjszaka plusz két vasárnap úgy hogy nem minimál bérren vagyok
Na most megmutatnám bent a hozzászólásodat a kollégáknak ....
Hogy minden fassza....milyen jól lehet keresni ebben az országban....
Elküldenének a jó .........
A legtöbb helyen a medián bért se lehet megkeresni....
Vagyis igen. Család nuku....pihenést old meg.... csináld meg 2-3 ember munkáját...gyere havi 190-200 órákat....
Ha normál 160-168 órát mennék egy vasárnappal havi 36-40 óra éjszakával max egy erős brutto minimalbért keresnék... sajnos éves szinten 5-6 hónap ez a jelemző
Aminek a netto ja max arra elég hogy a családi étkeztetés/ minimál számla kijöjön.... Iskolaztatás... egy autó fentartása...stb.... két keresetre van szükség.. és bizony van úgy hogy szükősen az is éphogy elég... pl lebetekszik a gyerek...iskolakezdés stb.... váratlan kiadás....
Már bocs, de itt én vagyok a sokat szidott kizsákmányoló magyar középvállalkozó de a bőr leszakadna képemről ha 200 órára amiből 40 óra éjszaka vagy hétvége csak ennyi fizetést adnék a fizikai állománynak
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 292
34 952
113
Lehangoló képet fest a hazai ipar helyzete, májusban ugyanis több mint tíz százalékkal esett vissza a jármű- és akkugyártás. A német ipar gondjai egyre inkább begyűrűznek a magyar gazdaságba, és a jövő sem néz ki túl fényesen.