Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 867
35 254
113
Amit egyes igen erős lobi érdekek ki szeretnének tolni 2050 ig....
Amúgy tavaly azzon ment a rinya "kormányzat" részéről is hogy a 2035 céldatum tarthatatlan...
Most meg arról megy a rinya hogy az eu öntsön rögtön 100 milliárd (5 éves intervallum alatt) eurot az elektromos autó piacába és a logosztikába....
Gondolom kínai/koreai szorongatásra na meg a várható gdp elmaradás miatt....
A gond ott van hogy az eu jelenleg nem iparkodik a pénzcsapok megnyitásán. (Apadó kassza ukrán helyzet...lassú gazdasági megrogyás ) továbbá előtérbe került hogy a nemzeti ipart valamikép meg kénne támogatni....ami további felhigulást fog eredményezni az elekromobilitásban.... lásd olasz-német-francia autóipari vergődést
Megjegyzem ép azok vannak a legjobban ellene (2035 céldátum) akikkel a vajda frakciót kíván alakítani...
Na akkor most ki szívat kít..... vagy semmi se szent ami már elmúlt és mondtunk mindig csak a ma...pillanat számít

Az én mesemondó bérem a havi brutto 500-540 et is úgy éri el hogy
180-200 órát megyek.... abból mimimum 70-80 óra éjszaka plusz két vasárnap úgy hogy nem minimál bérren vagyok
Na most megmutatnám bent a hozzászólásodat a kollégáknak ....
Hogy minden fassza....milyen jól lehet keresni ebben az országban....
Elküldenének a jó .........
A legtöbb helyen a medián bért se lehet megkeresni....
Vagyis igen. Család nuku....pihenést old meg.... csináld meg 2-3 ember munkáját...gyere havi 190-200 órákat....
Ha normál 160-168 órát mennék egy vasárnappal havi 36-40 óra éjszakával max egy erős brutto minimalbért keresnék... sajnos éves szinten 5-6 hónap ez a jelemző
Aminek a netto ja max arra elég hogy a családi étkeztetés/ minimál számla kijöjön.... Iskolaztatás... egy autó fentartása...stb.... két keresetre van szükség.. és bizony van úgy hogy szükősen az is éphogy elég... pl lebetekszik a gyerek...iskolakezdés stb.... váratlan kiadás....
a legnagyobb probléma a magyar középosztállyal hogy nagyon alacsony a vállalkozó szellem és államilag sincs támogatva segítve.
ez nem azt jelenti hogy mindenkinek egyéni vállalkozónak kellene lenni.
hanem a magánszemélyek adózását kellene megkönnyíteni esetleg a számlaképes magánszemélyek adómentességét növelni...

Én azt vettem észre külföldön ismerősi körökbe hogy színte mindenki foglalkozik valamivel. van aki évi pár napot van aki színte folyamatosan egész évbe munka melett. Nem túlóráznak a munkahelyen hanem viszi a maga kis businessét... persze rá van szorúlva a többség így is az állandó munkahelyre de szükség esetén tud váltani és munka melett azt csinálja ami érdekli és szereti csinálni. Persze ehhez kell egy olyan társadalom ami vásárol a másiktól... itthon az ilyen dolgok ügyeskedésnek vannak elkönyvelve és inkább negatív csencselgetésnek hasonló jelzőknek van bélyegezve nagyon gyakran...

a másik kedvencem a sírás a termőföldért a gyáraknak üzemeknek. miközbe az ellene pampogóg 90% nak tuja nől a kertbe és gyep nem veteményes gyümölcsfa vagy szőlő
 

PFZ

Well-Known Member
2022. március 23.
2 232
9 387
113
Amit egyes igen erős lobi érdekek ki szeretnének tolni 2050 ig....
Amúgy tavaly azzon ment a rinya "kormányzat" részéről is hogy a 2035 céldatum tarthatatlan...
Most meg arról megy a rinya hogy az eu öntsön rögtön 100 milliárd (5 éves intervallum alatt) eurot az elektromos autó piacába és a logosztikába....
Gondolom kínai/koreai szorongatásra na meg a várható gdp elmaradás miatt....
A gond ott van hogy az eu jelenleg nem iparkodik a pénzcsapok megnyitásán. (Apadó kassza ukrán helyzet...lassú gazdasági megrogyás ) továbbá előtérbe került hogy a nemzeti ipart valamikép meg kénne támogatni....ami további felhigulást fog eredményezni az elekromobilitásban.... lásd olasz-német-francia autóipari vergődést
Megjegyzem ép azok vannak a legjobban ellene (2035 céldátum) akikkel a vajda frakciót kíván alakítani...
Na akkor most ki szívat kít..... vagy semmi se szent ami már elmúlt és mondtunk mindig csak a ma...pillanat számít

Az én mesemondó bérem a havi brutto 500-540 et is úgy éri el hogy
180-200 órát megyek.... abból mimimum 70-80 óra éjszaka plusz két vasárnap úgy hogy nem minimál bérren vagyok
Na most megmutatnám bent a hozzászólásodat a kollégáknak ....
Hogy minden fassza....milyen jól lehet keresni ebben az országban....
Elküldenének a jó .........
A legtöbb helyen a medián bért se lehet megkeresni....
Vagyis igen. Család nuku....pihenést old meg.... csináld meg 2-3 ember munkáját...gyere havi 190-200 órákat....
Ha normál 160-168 órát mennék egy vasárnappal havi 36-40 óra éjszakával max egy erős brutto minimalbért keresnék... sajnos éves szinten 5-6 hónap ez a jelemző
Aminek a netto ja max arra elég hogy a családi étkeztetés/ minimál számla kijöjön.... Iskolaztatás... egy autó fentartása...stb.... két keresetre van szükség.. és bizony van úgy hogy szükősen az is éphogy elég... pl lebetekszik a gyerek...iskolakezdés stb.... váratlan kiadás....
Valamit rondán benéztél. Nem én írtam milliós fizetésekről, ellenkezőleg. Rajtam gúnyolódtak, hogy 300 órát dolgozom és szerintük kenyérrevalót keresem meg. Pörgesd vissza a hozzászólásokat.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

GI83

Well-Known Member
2022. március 13.
1 720
14 004
113
a legnagyobb probléma a magyar középosztállyal hogy nagyon alacsony a vállalkozó szellem és államilag sincs támogatva segítve.

Majd megnézem mennyit kell nettó 24 misiig befizetni az államnak Ev-ként.
Nagyon ment a sírás a kata beszüntetésével, de nem kell beszarni tőle.
Akkoriban mindenkinek azt mondtam, hogy az Armageddonban Bruce Willis brigádja bármit megkaphatott a föld megmentéséért, kivéve egyet, amit Steeve Buscemi kért, az adómentességet.
Katás vállalkozóként itthon gyakorlatilag az voltál, ami még az amcsi scifikben sem volt lehetséges.

Emellett amúgy voltak pályázatok is, kezdő vállalkozóknak. Haverom is akkor lett "új", vállalkozó, formát váltott kaoott valami 1-2 misit.
Úgyhogy az sem igaz, hogy nincsenek támogatva.
De most sem annyira veszélyes a kata kánaán megszűnése után.
Igazából jellemzően azok szoktak a mérhetetlen járulék és adóterhek miatt sírni, akiket felvet a pénz.
Egyszerű , kétkezi munkával ia meglehet többszörösét keresni egy alkalmazotti fizunak.
És oké, benne is meg volt egy két évig a bizonytalanság nyomasztása. De őszintén , nem állami , hanem versenyszférában sincs biztosíték, hogy jövő héten lesz munkahely (nagynevű külföldi multi esetén se), főleg 2024ben
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 526
93 805
113
Amit egyes igen erős lobi érdekek ki szeretnének tolni 2050 ig....
Amúgy tavaly azzon ment a rinya "kormányzat" részéről is hogy a 2035 céldatum tarthatatlan...
Most meg arról megy a rinya hogy az eu öntsön rögtön 100 milliárd (5 éves intervallum alatt) eurot az elektromos autó piacába és a logosztikába....
Gondolom kínai/koreai szorongatásra na meg a várható gdp elmaradás miatt....
A gond ott van hogy az eu jelenleg nem iparkodik a pénzcsapok megnyitásán. (Apadó kassza ukrán helyzet...lassú gazdasági megrogyás ) továbbá előtérbe került hogy a nemzeti ipart valamikép meg kénne támogatni....ami további felhigulást fog eredményezni az elekromobilitásban.... lásd olasz-német-francia autóipari vergődést
Megjegyzem ép azok vannak a legjobban elene (2035 céldátum) akikkel a vajda frakciót kíván alakítani...
Na akkor most ki szívat kít..... vagy semmi se szent ami már elmúlt és mondtunk mindig csak a ma...pillanat számít.
Hogy ki a hülye azt megmondom, A brüsszeli elit, aki sötétzöld nyomásra mindent ideológia alapján keresztülnyom, gazdasági racionalitás nélkül. Erőszakosan terjesztik a gazdaságpolitikai igét éppúgy, ahogy woke és egyéb kulturmarxista bullshitet,

Az elektromos autó fasza, a jövő városi autója, valóban kisebb az egészségkárosító kibocsátása a városban és élhetőbb környezetet teremt,

De ugyanúgy kornyezetkárosító is, csak nem a felhasználási helyén, hanem ahol az akksikhoz a nyersanyagokat beszerzik és ahová a végén az akksikat kukázzák. Ettől még Europára lehetne pozitív hatással, ha nem erőltetett modon direktívákkal és az autogyártók károsanyag kibocsátásaira kiszabott büntetésekkel terelnének mkit elektromosra. Mondjuk kiepitenék az infrastruktúrát, támogatnák az innovációt, hogy ne csak rövid, de hosszú távon is használható, gyorsan tölthető és könnyű súlyú akksik legyenek gazdaságosan gyárthatóak, De ez iparpolitika lenne, nem sotetzöld bullshit, ilyenre képtelenek.

Persze nem muszáj. Megcsinálja más, ahol az állam stratégiát alkot és amentén támogat, nem ötpercnyi médiában eladható lózungokban utazik.

35 vagy 50. Nekem mindegy. De döntsenek és ne tologassak ide-oda, mert a hajó a sok kapkodásba felborul. 2035 lehet egy jéghegy. De akkor készüljünk arra hogy megerősítjük a hajó orrát és széttörjük. Mert ha 2030-ban majd eltolják 2050-re, akkor minden az elektromos rátett pénz kuka és a régi motorok fejlesztései meg állnak.
És a hogy tegyük tönkre a saját iparunk sztori folytatódik.

A szankciók és a Europeen Green Deal működnek, de akkor miért zár be egy klimasemleges gyár.

Az Audi a jelek szerint be akarja zárni a brüsszeli gyárat – ez 3033 alkalmazottat érint

 
  • Tetszik
Reactions: Yorg and Kim Philby

Nber

Well-Known Member
2021. október 15.
1 652
7 160
113
De ugyanúgy kornyezetkárosító is, csak nem a felhasználási helyén, hanem ahol az akksikhoz a nyersanyagokat beszerzik és ahová a végén az akksikat kukázzák.
Az akksikat nem kukázzák, mert túl drágák ahhoz. Olyan, mintha aranyat dobnál ki. Ha már másodlagosan energiatárolónak se tudod használni, akkor megy a darálóba és új akksit készítenek belőle. Töredék áron, mert már finomítva, koncentrálva van az anyag.
 

Kalormen

Well-Known Member
2022. április 22.
730
3 355
93
Az akksikat nem kukázzák, mert túl drágák ahhoz. Olyan, mintha aranyat dobnál ki. Ha már másodlagosan energiatárolónak se tudod használni, akkor megy a darálóba és új akksit készítenek belőle. Töredék áron, mert már finomítva, koncentrálva van az anyag.
Ohh hát pörsze
 

Ettore Fieramosca

Well-Known Member
2021. március 9.
1 029
2 918
113
Amit egyes igen erős lobi érdekek ki szeretnének tolni 2050 ig....
Amúgy tavaly azzon ment a rinya "kormányzat" részéről is hogy a 2035 céldatum tarthatatlan...
Most meg arról megy a rinya hogy az eu öntsön rögtön 100 milliárd (5 éves intervallum alatt) eurot az elektromos autó piacába és a logosztikába....
Gondolom kínai/koreai szorongatásra na meg a várható gdp elmaradás miatt....
A gond ott van hogy az eu jelenleg nem iparkodik a pénzcsapok megnyitásán. (Apadó kassza ukrán helyzet...lassú gazdasági megrogyás ) továbbá előtérbe került hogy a nemzeti ipart valamikép meg kénne támogatni....ami további felhigulást fog eredményezni az elekromobilitásban.... lásd olasz-német-francia autóipari vergődést
Megjegyzem ép azok vannak a legjobban ellene (2035 céldátum) akikkel a vajda frakciót kíván alakítani...
Na akkor most ki szívat kít..... vagy semmi se szent ami már elmúlt és mondtunk mindig csak a ma...pillanat számít

Az én mesemondó bérem a havi brutto 500-540 et is úgy éri el hogy
180-200 órát megyek.... abból mimimum 70-80 óra éjszaka plusz két vasárnap úgy hogy nem minimál bérren vagyok
Na most megmutatnám bent a hozzászólásodat a kollégáknak ....
Hogy minden fassza....milyen jól lehet keresni ebben az országban....
Elküldenének a jó .........
A legtöbb helyen a medián bért se lehet megkeresni....
Vagyis igen. Család nuku....pihenést old meg.... csináld meg 2-3 ember munkáját...gyere havi 190-200 órákat....
Ha normál 160-168 órát mennék egy vasárnappal havi 36-40 óra éjszakával max egy erős brutto minimalbért keresnék... sajnos éves szinten 5-6 hónap ez a jelemző
Aminek a netto ja max arra elég hogy a családi étkeztetés/ minimál számla kijöjön.... Iskolaztatás... egy autó fentartása...stb.... két keresetre van szükség.. és bizony van úgy hogy szükősen az is éphogy elég... pl lebetekszik a gyerek...iskolakezdés stb.... váratlan kiadás....
Már bocs, de itt én vagyok a sokat szidott kizsákmányoló magyar középvállalkozó de a bőr leszakadna képemről ha 200 órára amiből 40 óra éjszaka vagy hétvége csak ennyi fizetést adnék a fizikai állománynak
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
9 059
30 533
113
Lehangoló képet fest a hazai ipar helyzete, májusban ugyanis több mint tíz százalékkal esett vissza a jármű- és akkugyártás. A német ipar gondjai egyre inkább begyűrűznek a magyar gazdaságba, és a jövő sem néz ki túl fényesen.


 

kacsacsor

Well-Known Member
2015. március 15.
16 337
20 783
113
Recesszió van. Ez nem értékítélet, hanem tény.

2024 májusában az ipari termelés volumene 5,2, munkanaphatástól megtisztítva 4,9 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól

Nem nagy újdonság, a korábbi első becslésben szintén 5,2 % szerepelt.
 

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 136
4 209
113
Recesszió van. Ez nem értékítélet, hanem tény.

2024 májusában az ipari termelés volumene 5,2, munkanaphatástól megtisztítva 4,9 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól

Nem nagy újdonság, a korábbi első becslésben szintén 5,2 % szerepelt.
És miközben recesszió van, hatalmas a költségvetés kamatterhe, megszorítások vannak, még mi nyújtunk 500 millió euró hitelt, Észak-Macedóniának, nekik kedvező kamatra!

 

Morishima

Well-Known Member
2017. július 29.
1 464
10 449
113
Nesze neked akksigyártás!
Százmilliárdok mentek az állami támogatásokra, hogy építsék a redvás gyárakat, most meg jön a nagy szívás!
Nem kellet hozzá nagy jósnak lenni hogy tudja az ember hogy a játékautók nem fognak mállni maguktól a saját lábukon. Emlékszek azt hiszem gimnáziumba jártam még, volt 2-3 év amikor boldog boldogtalan vette az elektromos bicikliket, mert hogy menő, meg kényelmes, meg jogosítvány se kell rá, na igen, csak az első tél után de legkésőbb 2 évre akucsere, aztán ismét, aztán egyéb bajai, és ahogy lecsengett kb ingyen adták használtan rossz aksival őket. Azóta én már ilyet nem is nagyon láttam, maximum tényleg annál lehet létjogosultsága akinek nincs jogosítványa de kényelmes "gyorsaságra" vágyik. Most az elmúlt 2-3 évbe ment az elektromos roller, aminek az akucseréje még drágább lesz kb a fele az új árnak, szóval ez is majd ahogy kifut a trend behal gyönyörűen magánfelhasználók többségénél, bérbeadásos módszerben még fog működni mert hetek alatt kitermeli magát hisz mindig lesz akinek aktuális pár ezer forintért bérelni, de nem azért hogy saját magának legyen otthon.

Viszont hogy az emberek többsége nem fog játékautót venni ennyire drágán az is biztos, mikor tömegek vesznek hitelre és részletre háztartási eszközöket is.... megtámogattak ezzel egy réteget akik amúgy is jobban álltak mint a többség, de azoknak is a nagy része amikor akucsere jön, meg nem jönnek a gyári számok következőnek mindent vesz csak játékautót nem. A körülményességéről nem is beszélve. A marketing egy érzékelhető tömeggel elhitette hogy ez státusszimbólum, de igazából nem az, inkább ciki. A telefon is ilyen, az sem státusszimbólum, de sokan elhiszik, viszont annak a hitelét kiköhögik mire behal és kell a másik, ennek meg nem.

Szóval fogyasztónak marad az a réteg akik kivagyiságból következőnek is megveszi majd a trendi legújabbat, de ez igen kicsi réteg lesz, a tömegeknek olyan kell ami megfizethető, és megbízható valamint kényelmes az üzemeltetése.

Biztos hogy fognak jönni az új technológiák, és lesz ez jobb is, de most még ez nem látszik.

Én két dolgot erőltettem volna a kormány helyében de nem csak most hanem a kezdetektől, felsőoktatás és egészségügyi ipar. Az emberek a jövőre mindig fognak költeni a világ minden részéből. Illetve ha valaki beteg az legtöbbször erején felül költ pénzt a bajának megoldására, és beteg ember mindig lesz.

Természetesen a felsőoktatásban nem arról beszélek hogy azt a rendszert leönteni pénzel ahol szar oktatók meg 2-3 átlagú büfészakos magyar hülye gyerekek sírnak a kevés ösztöndíjra úgy hogy nem fizet a képzésért, hanem amit lehet jó marketinggel eladni a világ minden részén, és akik kutatni akarnak is ide jönnek, az élmény mellet, és kifizetnek mindent teljes áron, és évekig itt költik apuci és anyuci pénzét.

Persze ez is fájna egy rétegnek mert menne a sírás hogy a külföldi egyetemisták felverik az árakat, csakhogy erre is léteznek nagyon jó megoldások, nem kell messzire menni....
 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
9 255
37 148
113
Én nem értem a problémát.
Ha nem kell autóba, akkor energia tárolót kell gyártaniuk.
Óriási a kereslet rá.
A probléma az, hogy magyarországi gyárak autókhoz gyártanának lithium ion akksikat, de az energia tárolási rendszerekben új technológia jelent meg, ami jóval olcsóbb és környezetbarátabb, mint a lithiumos, ez pedig a natrium ion akkumulator.
Megkezdi működését a világ legnagyobb nátrium-ion BESS rendszere
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 181
14 823
113
Nem kellet hozzá nagy jósnak lenni hogy tudja az ember hogy a játékautók nem fognak mállni maguktól a saját lábukon. Emlékszek azt hiszem gimnáziumba jártam még, volt 2-3 év amikor boldog boldogtalan vette az elektromos bicikliket, mert hogy menő, meg kényelmes, meg jogosítvány se kell rá, na igen, csak az első tél után de legkésőbb 2 évre akucsere, aztán ismét, aztán egyéb bajai, és ahogy lecsengett kb ingyen adták használtan rossz aksival őket. Azóta én már ilyet nem is nagyon láttam, maximum tényleg annál lehet létjogosultsága akinek nincs jogosítványa de kényelmes "gyorsaságra" vágyik. Most az elmúlt 2-3 évbe ment az elektromos roller, aminek az akucseréje még drágább lesz kb a fele az új árnak, szóval ez is majd ahogy kifut a trend behal gyönyörűen magánfelhasználók többségénél, bérbeadásos módszerben még fog működni mert hetek alatt kitermeli magát hisz mindig lesz akinek aktuális pár ezer forintért bérelni, de nem azért hogy saját magának legyen otthon.

Viszont hogy az emberek többsége nem fog játékautót venni ennyire drágán az is biztos, mikor tömegek vesznek hitelre és részletre háztartási eszközöket is.... megtámogattak ezzel egy réteget akik amúgy is jobban álltak mint a többség, de azoknak is a nagy része amikor akucsere jön, meg nem jönnek a gyári számok következőnek mindent vesz csak játékautót nem. A körülményességéről nem is beszélve. A marketing egy érzékelhető tömeggel elhitette hogy ez státusszimbólum, de igazából nem az, inkább ciki. A telefon is ilyen, az sem státusszimbólum, de sokan elhiszik, viszont annak a hitelét kiköhögik mire behal és kell a másik, ennek meg nem.

Szóval fogyasztónak marad az a réteg akik kivagyiságból következőnek is megveszi majd a trendi legújabbat, de ez igen kicsi réteg lesz, a tömegeknek olyan kell ami megfizethető, és megbízható valamint kényelmes az üzemeltetése.

Biztos hogy fognak jönni az új technológiák, és lesz ez jobb is, de most még ez nem látszik.

Én két dolgot erőltettem volna a kormány helyében de nem csak most hanem a kezdetektől, felsőoktatás és egészségügyi ipar. Az emberek a jövőre mindig fognak költeni a világ minden részéből. Illetve ha valaki beteg az legtöbbször erején felül költ pénzt a bajának megoldására, és beteg ember mindig lesz.

Természetesen a felsőoktatásban nem arról beszélek hogy azt a rendszert leönteni pénzel ahol szar oktatók meg 2-3 átlagú büfészakos magyar hülye gyerekek sírnak a kevés ösztöndíjra úgy hogy nem fizet a képzésért, hanem amit lehet jó marketinggel eladni a világ minden részén, és akik kutatni akarnak is ide jönnek, az élmény mellet, és kifizetnek mindent teljes áron, és évekig itt költik apuci és anyuci pénzét.

Persze ez is fájna egy rétegnek mert menne a sírás hogy a külföldi egyetemisták felverik az árakat, csakhogy erre is léteznek nagyon jó megoldások, nem kell messzire menni....
Én még emlékszem, hogy volt is ötlet, hogy majd idejön hozzánk mindenki aki gyógyulni akar. A Fogászatban ez még be is jött valamennyire, volt kolega is anno Dublinban felmérette a száját az itthoni cég külsős partnerével. Váltásban Magyar szakorvosok voltak kint (én is voltam náluk) röntgen meg ami kell. Aztán megtervezték neki a beavatkozásokat, majd jött Pestre pár napra, reptéri transzfer meg hotel intézve neki. 3 nap alatt megvolt a szájsebészet meg ami kell, és olcsóbban jött ki cakk pakk mintha kint csinálta volna.
Ez nagyjából működik a fogászatban ott is a magán szektorban más területen már nem, mert se megfelelő mennyiségű szakember, se megfelelő infrastruktúra hozzá.
Szóval maradt a gyógyító de jobbára turisztikai jellegű termálfürdős vonal. Az egyszerűbb nem kell nagy ész hozzá, elég csak a NERes figurákat megnézni, mindegyik csak ilyenekben képes gondolkodni.

Akkus témához annyit, engem csak az basz fel, hogy nem elég, hogy a gyárat támogatjuk, még milliókat kibaszunk az eleve drága autó vásárlási támogatásához, meg egyéb kedvezmények, hogy ezek a behemót dög 2-3 tonnás "ZÖLD" suvokkal Legyen tele a város.
Nem a kisember támogatjuk, hogy a 20+éves "szarát" lecserélhesse egy új olcsó kisautóra, hanem gyakorlatilag a luxusautó vásárlókat.

Az elektromos bicaj most újra divat lett. A korábbi verziók tényleg nem bírták soká, de fejlődött a technológia, most már az akkuk is tartósabbak. Nagyanyámnak vettünk egyet mert egész életében biciklizett, de 80 felett már tolnia kellett felfelé. El se akarta fogadni eleinte, de aztán megszerette. Ugyanúgy teker, de a rásegítéssel dombnak felfele is lazán. Mindenap megy a temetőbe, boltba vele. Kb szerintem erre jó.

Aki 60év alatt elektromos bicajt hajt, az egyebkent is gay! :)
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 163
15 832
113
Szomorú magyar valóság: szinte minden szempontból az uniós bajnokság kieső helyén focizunk

Az Európai Unió legszegényebb országai között helyezkedik el Magyarország, amit egy sor Eurostat-adat is visszaigazol. Az ország mögött hiába van – a Covid-járvánnyal véget érő – soha nem látott konjunktúra-időszak, nagyon úgy tűnik, hogy nem sikerült élni vele. Ahelyett ugyanis, hogy közelebb kerültünk volna Ausztriához, vagy tartanánk a lépést Lengyelországgal, illetve Csehországgal, Romániával és Bulgáriával „versenyzünk” a legalacsonyabb életszínvonal nem túl szépen csillogó érmeiért.



+

úgy tűnik, Magyarország képtelen tartani a lépést a régióval, a relatív pozíciónk romlása trendszerű. A Magyar Nemzeti Bank jelentése szerint az elmúlt években a régiós országokhoz képest összességében relatív fejlettségünk és relatív termelékenységünk is kedvezőtlenebbé vált.



...számos, egy ország életszínvonalát bemutató adat szerint továbbra is az uniós bajnokság kieső zónájában focizunk, a románokkal és a bolgárokkal viaskodva a „bennmaradásáért”, ahelyett hogy a lengyelekhez, a csehekhez, de pláne Ausztriához közelítenénk, felsőházi tagságért küzdve, főként úgy, hogy Magyarország a koronavírus-járvány kitörésével bezárólag soha nem látott konjunktúra-időszakot tudhat maga mögött.
 

Morishima

Well-Known Member
2017. július 29.
1 464
10 449
113
Én még emlékszem, hogy volt is ötlet, hogy majd idejön hozzánk mindenki aki gyógyulni akar. A Fogászatban ez még be is jött valamennyire, volt kolega is anno Dublinban felmérette a száját az itthoni cég külsős partnerével. Váltásban Magyar szakorvosok voltak kint (én is voltam náluk) röntgen meg ami kell. Aztán megtervezték neki a beavatkozásokat, majd jött Pestre pár napra, reptéri transzfer meg hotel intézve neki. 3 nap alatt megvolt a szájsebészet meg ami kell, és olcsóbban jött ki cakk pakk mintha kint csinálta volna.
Ez nagyjából működik a fogászatban ott is a magán szektorban más területen már nem, mert se megfelelő mennyiségű szakember, se megfelelő infrastruktúra hozzá.
Szóval maradt a gyógyító de jobbára turisztikai jellegű termálfürdős vonal. Az egyszerűbb nem kell nagy ész hozzá, elég csak a NERes figurákat megnézni, mindegyik csak ilyenekben képes gondolkodni.

Akkus témához annyit, engem csak az basz fel, hogy nem elég, hogy a gyárat támogatjuk, még milliókat kibaszunk az eleve drága autó vásárlási támogatásához, meg egyéb kedvezmények, hogy ezek a behemót dög 2-3 tonnás "ZÖLD" suvokkal Legyen tele a város.
Nem a kisember támogatjuk, hogy a 20+éves "szarát" lecserélhesse egy új olcsó kisautóra, hanem gyakorlatilag a luxusautó vásárlókat.

Az elektromos bicaj most újra divat lett. A korábbi verziók tényleg nem bírták soká, de fejlődött a technológia, most már az akkuk is tartósabbak. Nagyanyámnak vettünk egyet mert egész életében biciklizett, de 80 felett már tolnia kellett felfelé. El se akarta fogadni eleinte, de aztán megszerette. Ugyanúgy teker, de a rásegítéssel dombnak felfele is lazán. Mindenap megy a temetőbe, boltba vele. Kb szerintem erre jó.

Aki 60év alatt elektromos bicajt hajt, az egyebkent is gay! :)

Én inkább az iparra gondoltam, eszköz és gyógyszergyártás, persze a szolgáltatási része is óriási pénz, azt is fel kell építeni, amit te mondasz az a belépőszint globális viszonylatban, kb mint amikor plasztikáztatni mennek egy szegényebb de jó hírű országba. Ez is kell meg a köztes is de az igazi profit mindig a prémium kategórián van. Viszont akkor ugye kutatni kell és olyan szintű szolgáltatást adni ahol a vevőkör az akinek a pénz az nem számít, és ugye ez visszaforog kutatásba, és ha van kutatás akkor van oktatás is, és ha világszínvonalú az két fajta diákot vonz, a zsenit ösztöndíjjal, és az amúgy is pénzest aki még pénzesebb akar lenni és rangosabb. A kör pedig körbe is ért, és ez csak egy kör mert sok van.

Célszerű lenne azokat támogatni akiknek van önrészük de egy támogatással bátran cserélnének egy új kisautóra és nem a luxuskategóriát tolni pénzel a felsőbb osztályokban, de ez itt az EU és Magyarország, józan paraszti ésszel lehetne nagyon élhető helyet csinálni és fenntartani, de ezt a luxust mi nem kapjuk meg :)

Na nem tudtam hogy ismét népszerű, de igen, kb nagymamád kategória az ahol realitása van. Viszont mivel a piac is letisztult gondolom a gyártók versenyében is azok maradtak fent akik kínálni tudnak valamit, szóval ezzel nincs is baj, beszabályozta magát a piac.

Amúgy én egy fantaszta vagyok, mert én sokáig hitegettem magam abban hogy 2/3 os teljhatalommal elfog jönni a második reformkor és évekig csak azért hoztuk az átlagot mert be kell érnie a dolgoknak, aztán most már az átlag elérése is sikernek számít, de hát nem lesz itt semmiféle második reformkor és szomszédok állva hagyása, csak a szokásos.

Nem idevág de linkelek egy afrikai politikust aki pár év alatt csodát tett az országában mert akart tenni, de igazából a bajszos és csapata is hasonló, aki akar az talál megoldást elvre.

Thomas Sankara
 
  • Tetszik
Reactions: Zaphod Beeblebrox

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 181
14 823
113
Én inkább az iparra gondoltam, eszköz és gyógyszergyártás, persze a szolgáltatási része is óriási pénz, azt is fel kell építeni, amit te mondasz az a belépőszint globális viszonylatban, kb mint amikor plasztikáztatni mennek egy szegényebb de jó hírű országba. Ez is kell meg a köztes is de az igazi profit mindig a prémium kategórián van. Viszont akkor ugye kutatni kell és olyan szintű szolgáltatást adni ahol a vevőkör az akinek a pénz az nem számít, és ugye ez visszaforog kutatásba, és ha van kutatás akkor van oktatás is, és ha világszínvonalú az két fajta diákot vonz, a zsenit ösztöndíjjal, és az amúgy is pénzest aki még pénzesebb akar lenni és rangosabb. A kör pedig körbe is ért, és ez csak egy kör mert sok van.
Lehet, hogy a prémium szegmensben van a nagy lóvé, de abban nekünk versenyezni sosem volt realitás. Eleve aki prémium szolgáltatást vesz igénybe az nem árérzekeny, tehát ezért már nem jön ide, vagy vesz olcsóbb terméket, hanem megy Svájcba, stb.
Célszerű lenne azokat támogatni akiknek van önrészük de egy támogatással bátran cserélnének egy új kisautóra és nem a luxuskategóriát tolni pénzel a felsőbb osztályokban, de ez itt az EU és Magyarország, józan paraszti ésszel lehetne nagyon élhető helyet csinálni és fenntartani, de ezt a luxust mi nem kapjuk meg :)

Na nem tudtam hogy ismét népszerű, de igen, kb nagymamád kategória az ahol realitása van. Viszont mivel a piac is letisztult gondolom a gyártók versenyében is azok maradtak fent akik kínálni tudnak valamit, szóval ezzel nincs is baj, beszabályozta magát a piac.
Ha emlékszel régebben a noname távol-keleti vackok jöttek, most meg már minőségi márkás cuccokat is kapni. De ezen a területen sincs normális piac, mert ezt is támogatják alkalmasint akkora összeggel amiből egy tisztességes normál bicikli is kijönne.
Amúgy én egy fantaszta vagyok, mert én sokáig hitegettem magam abban hogy 2/3 os teljhatalommal elfog jönni a második reformkor és évekig csak azért hoztuk az átlagot mert be kell érnie a dolgoknak, aztán most már az átlag elérése is sikernek számít, de hát nem lesz itt semmiféle második reformkor és szomszédok állva hagyása, csak a szokásos.

Nem idevág de linkelek egy afrikai politikust aki pár év alatt csodát tett az országában mert akart tenni, de igazából a bajszos és csapata is hasonló, aki akar az talál megoldást elvre.

Thomas Sankara
Szerintem vagyunk ezzel így még páran. A covidot megelőző úgy egy évtizedes konjunktúra hatalmas kihagyott lehetőség.
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 163
15 832
113
„Termelési színvonalunk az elmúlt két évtizedben érdemben nem változott, ami komoly hatékonysági problémákat vet fel: a kor elvárásaihoz relativizálva az 1980-as évek színvonalát sem érjük el” – olvasható a 130 oldalas dokumentumban. Egybehangzó szakértői vélemények szerint a 80 ezer hektáros ültetvényfelület fele korszerűtlen, potenciálisan versenyképtelen, 25-30 százaléka jelenleg ugyan nem eléggé hatékony, de fejleszthető, míg versenyképesnek csupán a néhány száz termelő vállalkozás által művelt 25-30 százalék tekinthető.