Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Kávé

Well-Known Member
2022. január 26.
3 870
13 138
113
Tehát kínai hitelből építünk nekik egy gyárat, hogy ők be tudjanak törni az eu piacra... a végén nekik lesz egy gyáruk ami eu-s piacra termel mi meg fizethetjük nekik vissza a hitelt... Szerintem a hülyének is megéri... :confused:
Nem az a mav vagon zrt vagy tokom tudja kie lenne es a mozdonyokat licenszben tudnank gyartani de a licensz jogokat valahogy meg kell venni illetve a tobbit ebben segitenek a hitelel illetve a profit egy resze az oveke lenne valami ilyesmi inkabb
 

Ettore Fieramosca

Well-Known Member
2021. március 9.
1 135
3 238
113
Tegyük meg tisszességtelen ajánlatunkat...:rolleyes:
Bukó. A haverom már fel is mondott :)
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 560
113
Bukó. A haverom már fel is mondott :)
az acél divíziónál volt? Más üzletágaik azt el-elvegetáltak, bár a német politikum régóta szopatta őket itt-ott. Pár esetről tudok, pl. a hajógyáraikkal is szívóztak... Meg ugye az autóipart is szívatták, és áttételesen az is érinti őket, pl. a Steering üzletága, aminek itthon sokan dolgoznak (K+F, gyártás)

A hajógyárakat amikor szívatták valamivel, akkor az egyik fejes valami olyat is megengedett magának, hogy azért biztos nem örülne a tisztelt kancellár, ha be 40000 ember elveszítené az állását miatta, és ő tenni fog róla, hogy tudják, hogy miatta volt... Úgy látszik a szavazók már tényleg egyáltalán nem számítanak ott (se).
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 707
72 042
113
Tehát kínai hitelből építünk nekik egy gyárat, hogy ők be tudjanak törni az eu piacra... a végén nekik lesz egy gyáruk ami eu-s piacra termel mi meg fizethetjük nekik vissza a hitelt... Szerintem a hülyének is megéri... :confused:
És a yachtok az már neked smafu? Nem akarod, hogy a sikeres üzletet megkötőknek jó legyen? :D
 

Ettore Fieramosca

Well-Known Member
2021. március 9.
1 135
3 238
113
az acél divíziónál volt? Más üzletágaik azt el-elvegetáltak, bár a német politikum régóta szopatta őket itt-ott. Pár esetről tudok, pl. a hajógyáraikkal is szívóztak... Meg ugye az autóipart is szívatták, és áttételesen az is érinti őket, pl. a Steering üzletága, aminek itthon sokan dolgoznak (K+F, gyártás)

A hajógyárakat amikor szívatták valamivel, akkor az egyik fejes valami olyat is megengedett magának, hogy azért biztos nem örülne a tisztelt kancellár, ha be 40000 ember elveszítené az állását miatta, és ő tenni fog róla, hogy tudják, hogy miatta volt... Úgy látszik a szavazók már tényleg egyáltalán nem számítanak ott (se).
Nem. Automotive
 

Redgreg

Well-Known Member
2022. április 22.
1 127
4 914
113
Nem az a mav vagon zrt vagy tokom tudja kie lenne es a mozdonyokat licenszben tudnank gyartani de a licensz jogokat valahogy meg kell venni illetve a tobbit ebben segitenek a hitelel illetve a profit egy resze az oveke lenne valami ilyesmi inkabb
Kína még egy mozdonyt se tudott az eus/európai szabályoknak megfelelően legyártani.
Talán esetleg akkor olyan licenszt kéne venni, ami megfelel. Pl cseh/német/lengyel/francia/orosz?
A kínai hitel meg olyan, hogy viszik vele az országot is.
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 793
17 585
113
Kína még egy mozdonyt se tudott az eus/európai szabályoknak megfelelően legyártani.
Talán esetleg akkor olyan licenszt kéne venni, ami megfelel. Pl cseh/német/lengyel/francia/orosz?
A kínai hitel meg olyan, hogy viszik vele az országot is.

Bocs, de ott inkább az a gond, hogy adminisztratíve megpróbálják megakadályozni a kínaiak európai piacra bejutását.

Elég nehéz elhinni, hogy azok a kínaiak, akik otthon a világ legkomolyabb gyorsvasúti meg metró hálózatát építették ki az elmúlt negyedszázadban képtelenek megfelelni az itteni szabványoknak.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 292
34 952
113
Nem az a mav vagon zrt vagy tokom tudja kie lenne es a mozdonyokat licenszben tudnank gyartani de a licensz jogokat valahogy meg kell venni illetve a tobbit ebben segitenek a hitelel illetve a profit egy resze az oveke lenne valami ilyesmi inkabb
Na még a végén igazad lesz és már készítik neki elő a terepet... :(

 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 292
34 952
113
Bocs, de ott inkább az a gond, hogy adminisztratíve megpróbálják megakadályozni a kínaiak európai piacra bejutását.

Elég nehéz elhinni, hogy azok a kínaiak, akik otthon a világ legkomolyabb gyorsvasúti meg metró hálózatát építették ki az elmúlt negyedszázadban képtelenek megfelelni az itteni szabványoknak.
Hibába tudnak maguknak gyorsvasutat építeni, ha teljesen más szabályok vonatoznak ott rájuk, mint itt az EU-ban egyszerűen még nincs benne tapasztalatuk...

Egyébként szerintem nem kéne eljátszani az a vasúti iparban, mint amit sikerült az autó iparban szóval szerintem nem baj, hogy korlátozni próbálják a kínai gépek terjedést...
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 560
113
Na még a végén igazad lesz és már készítik neki elő a terepet... :(

Marco Polo írta a Kithájba (Kínába) vezető út egy megállójáról:

Most pedig egy Lop nevű tartományról beszélek nektek, melynek székhelye a hasonlóképpen Lopnak nevezett város, hová az ötödik nap elteltével érkeztek meg. A nagy sivatag szélén foglal helyet, és az utazók itt szoktak megpihenni, mielőtt elindulnának a sivatagba. Éppen ezért meg kell róla emlékeznünk.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 343
96 717
113
Hibába tudnak maguknak gyorsvasutat építeni, ha teljesen más szabályok vonatoznak ott rájuk, mint itt az EU-ban egyszerűen még nincs benne tapasztalatuk...

Egyébként szerintem nem kéne eljátszani az a vasúti iparban, mint amit sikerült az autó iparban szóval szerintem nem baj, hogy korlátozni próbálják a kínai gépek terjedést...
Az európai autóipart nem Kína nyirja ki, hanem az Unió saját idióta szabályai. A szabályokat Brüsszelnek meg a tengeren túlról diktálják, ahonnan anno a CO2 kibocsátási hisztivel a hadjáratot indítottak.

A legjobb új Uniós direktíva a kínai elektromos autókra kivetett vám. Ki tiltakozik ellene a legjobban? A Merci meg a VW! Miért, hisz látszólag nekik segít? Mert amit a kínai elektromos autókon üt Brüsszel, azt cserében tízszeresen veri majd le Peking a kínai német autógyárakon.
Miért nagy csapás ez a német autógyáraknqk? Mert a profitjuk döntő része onnan származik. Abból biztositják Németországban Hans emelt bérét.

Mi lesz a következmény?

Ki okozza a bajt? Kína? Akivel kölcsönösen gyümölcsöző és nyereséges volt a viszony?
Vagy az Unió, akitől csak annyit kérne az autóipar, hogy most már kussoljon és szándekosan tovább ne rontsa a helyzetet,
De rontja, mert az Uniós vezetők tengerentúli gazdáinak így jó...
 

Redgreg

Well-Known Member
2022. április 22.
1 127
4 914
113
Az európai autóipart nem Kína nyirja ki, hanem az Unió saját idióta szabályai. A szabályokat Brüsszelnek meg a tengeren túlról diktálják, ahonnan anno a CO2 kibocsátási hisztivel a hadjáratot indítottak.

A legjobb új Uniós direktíva a kínai elektromos autókra kivetett vám. Ki tiltakozik ellene a legjobban? A Merci meg a VW! Miért, hisz látszólag nekik segít? Mert amit a kínai elektromos autókon üt Brüsszel, azt cserében tízszeresen veri majd le Peking a kínai német autógyárakon.
Miért nagy csapás ez a német autógyáraknqk? Mert a profitjuk döntő része onnan származik. Abból biztositják Németországban Hans emelt bérét.

Mi lesz a következmény?

Ki okozza a bajt? Kína? Akivel kölcsönösen gyümölcsöző és nyereséges volt a viszony?
Vagy az Unió, akitől csak annyit kérne az autóipar, hogy most már kussoljon és szándekosan tovább ne rontsa a helyzetet,
De rontja, mert az Uniós vezetők tengerentúli gazdáinak így jó...
A részvényesek sikítanak, mert így csökken a profit, és a szent profitért mindent. Az, hogy otthon Hans emelt bért kap? Mihez képest? A nagyapja bérének a töredékét kapja, de mivel mindent kiszerveztünk kínába, kaphat kicsi olcsó kínai gagyit, fogja be a száját szépen.
Csak ugye te is meg mindenki szereti elfelejteni, ez hogy működött eddig minden iparágban.
Megjelent a kicioccókínai, ami a dömpingáraival kiárazott minden európai kkvt és nagyobb céget, ami nem kínában gyártatott, majd amikor ezen túljutottunk, a kici occó kínai minőség már nem maradt occó. Csak ugye saját ipar híján kénytelen vagy megvenni, mert más nincs.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 343
96 717
113
A részvényesek sikítanak, mert így csökken a profit, és a szent profitért mindent. Az, hogy otthon Hans emelt bért kap? Mihez képest? A nagyapja bérének a töredékét kapja, de mivel mindent kiszerveztünk kínába, kaphat kicsi olcsó kínai gagyit, fogja be a száját szépen.
Csak ugye te is meg mindenki szereti elfelejteni, ez hogy működött eddig minden iparágban.
Megjelent a kicioccókínai, ami a dömpingáraival kiárazott minden európai kkvt és nagyobb céget, ami nem kínában gyártatott, majd amikor ezen túljutottunk, a kici occó kínai minőség már nem maradt occó. Csak ugye saját ipar híján kénytelen vagy megvenni, mert más nincs.
Az a baj, hogy az autógyártásban az európai tulajdonú kínai gyárak csak Kínába termelnek. Tehát semmilyen európai vagy világpiacot nem vesznek el az európai melosok elől. Ellenben ha a profitot nem tudják a cégek visszahozni, akkor kevesebb jut fejlesztésre és akkor Hans béréből csipik le költségmegtakarítás címen.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg and enzo

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 292
34 952
113
Az európai autóipart nem Kína nyirja ki, hanem az Unió saját idióta szabályai. A szabályokat Brüsszelnek meg a tengeren túlról diktálják, ahonnan anno a CO2 kibocsátási hisztivel a hadjáratot indítottak.

A legjobb új Uniós direktíva a kínai elektromos autókra kivetett vám. Ki tiltakozik ellene a legjobban? A Merci meg a VW! Miért, hisz látszólag nekik segít? Mert amit a kínai elektromos autókon üt Brüsszel, azt cserében tízszeresen veri majd le Peking a kínai német autógyárakon.
Miért nagy csapás ez a német autógyáraknqk? Mert a profitjuk döntő része onnan származik. Abból biztositják Németországban Hans emelt bérét.

Mi lesz a következmény?

Ki okozza a bajt? Kína? Akivel kölcsönösen gyümölcsöző és nyereséges volt a viszony?
Vagy az Unió, akitől csak annyit kérne az autóipar, hogy most már kussoljon és szándekosan tovább ne rontsa a helyzetet,
De rontja, mert az Uniós vezetők tengerentúli gazdáinak így jó...
Szerintem ott indult hanyatlásnak az EU autóipara amikor elmentek Kínába gyártani olyan feltételekkel amiből mindenki tudta, hogy csak azért engedik be őket, hogy a technológiát el tudják lopni a kínaiak...
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 550
8 365
113
Bocs, de ott inkább az a gond, hogy adminisztratíve megpróbálják megakadályozni a kínaiak európai piacra bejutását.

Elég nehéz elhinni, hogy azok a kínaiak, akik otthon a világ legkomolyabb gyorsvasúti meg metró hálózatát építették ki az elmúlt negyedszázadban képtelenek megfelelni az itteni szabványoknak.
Pedig képtelenek hidd már el.....
Mérnökök elszívássávál probálták ecsetelni a dolgot de nem úgy jött össze mint az autóiparban....
Kína jó komcsi országként nagyon sok problémát el tud fedni.
De nagyon sok mindenben tanulnak is...
Egyvalami biztos kínaival üzletelni a zsidó kereskedő se szeret....lehet gondolkodni hogy miért?
Semmiképpen se szabad lefeküdni nekik.... ehelyett itthon a pénzéhes gőg már már "haza" árulás szintjén lefekszik nekik illetve kinyalja a talpúkat.
Az árt meg a gyerekeink és az unokáink fogják megfizetni... Már ha addigra lesz haza.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 343
96 717
113
Szerintem ott indult hanyatlásnak az EU autóipara amikor elmentek Kínába gyártani olyan feltételekkel amiből mindenki tudta, hogy csak azért engedik be őket, hogy a technológiát el tudják lopni a kínaiak...
Hülyére keresték, keresik magukat kint az európai cégek. Ezzel az Európába hazatalicskázott tőkével szépen letarolták az amcsi és a világpiacot is, A vilagpiac élére tört, dominálta az európai ipar.Erre jött az amerikai pofon. Lefejezték az európai cégek vezetését, folyamatos börtönnel fenyegetve a csucsvezetőket.
Nah onnan indult a hanyatlás.
Persze Kína is eltanulja a tudást. De továbbra is közös cégekben gondolkodnak a német ipari vezetők. Ma is épülnek még a közös gyárak Kínában.

Persze a politika nem, mert ők a Demokrata deep states zsebében vannak.
 

Redgreg

Well-Known Member
2022. április 22.
1 127
4 914
113
Ellenben ha a profitot nem tudják a cégek visszahozni, akkor kevesebb jut fejlesztésre és akkor Hans béréből csipik le költségmegtakarítás címen.
Dehát Hans bére a 70es évek óta csökken.
Esetleg ha a menedzerszemlélelt helyett mondjuk Ford elveit vezetnék vissza, a tulajdonos 22. Yachtja se kerülne veszélybe, mert Hans, akárcsak az öreg Hans meg tudná venni az európai alkatrészekből, európában készült autóját, ami így munkát adna sokaknak, akik szintén meg tudnák venni, és talán még gyerekek is lennének, így nem lenne szükség a szír agysebészekre.
De rendes "tulajdonos"szemléletűként, te se tudod elképzelni, hogy esetleg a tulajdonos érdeke nem egyenlő se az állam, se a munkások érdekeivel, illetve el tudod, de automatikusan úgy vagy vele, hogy a tulaj magánrepülője fontosabb, mint az, hogy Hans lassan rosszabbul él, mint a Zsellér ükapja.