Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 863
5 394
113
https://www.portfolio.hu/uzlet/2024...isszaeses-gyenge-lett-a-raba-negyedeve-726124
"A Rába csoport jelentős visszaesést tapasztalt 2024 harmadik negyedévében, ami az autóipar széles körű hanyatlását tükrözi. A vállalat árbevétele és a leányvállalatok nyeresége is többnyire csökkent, miközben a gyártási költségek továbbra is magasak maradtak. A mezőgazdasági szegmens különösen súlyos veszteségeket szenvedett el. A cégcsoport igyekszik alkalmazkodni a nehéz piaci körülményekhez, de az év hátralévő részében sem számít jelentős javulásra."
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 811
82 296
113
50 éves gázvezetékeket váltott ki a VABEKO az ajkai timföldgyár korszerűsítése során...

Magyar-szlovén vegyesvállalatként a Silkem Hungary Kft. ajkai timföldgyárában több iparág számára állít elő nélkülözhetetlen alapanyagot. A timföldgyártáshoz szükséges kemencék földgázellátását biztosító nagyközépnyomású primer oldali gerincvezeték teljes cseréjével a VABEKO Kft. biztonságosabbá és hatékonyabbá tette az üzem működését.

A termékek több mint 90%-a exportra készül: a hidrátokat elsősorban környezet- és egészségbarát égéskésleltető töltőanyagokként használja a műanyag-, papír- és festékipar. A speciális timföldek fő felhasználási területe pedig a kerámiaipar, tűzálló ipar és a csiszolóanyag-gyártás, de számos egyéb felhasználásra is értékesítik termékeiket.

 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 811
82 296
113
A kaposvári Északi Ipari Parkban építette fel új csarnokát a Szabó Fogaskerékgyártó Kft., amely közel 50 éve működik a somogyi vármegyeszékhelyen.

A nemzetközi viszonylatban is sikeressé vált családi vállalkozás a Füredi úti új egységébe helyezi át a forgácsolást, mint termékelőállítást. A Weinberg ’93 Építő Kft. által kivitelezett 5300 négyzetméteres létesítményt nagyszabású ünnepség keretében adták át.

2025 valódi ipartörténeti jelentőséggel bír majd Kaposvár életében, mert egyszerre három gyár termelése indulhat be: az üveggyár, a gépgyártó kínai nagyüzem, valamint a Szabó Fogaskerékgyártó Kft. új gyára is.

web-241128_dt_01--0382.jpg
 

koppany

Well-Known Member
2010. július 16.
1 675
9 050
113
Ahogy már fentebb írták. Én sosem tagadtam a nyugatra gyakorolt negatív hatást, vagy hazudtam azt, hogy minden szipi szuper nyugaton (ellenben itt nagyon sokakkal akik megteszik ezt az orosz gazdasággal kapcsolatban)...
Mink már most letérdeltünk, avval hogy az oroszoknak majd valamikor rossz lesz, nem tudok mit kezdeni.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 848
85 374
113
Mink már most letérdeltünk, avval hogy az oroszoknak majd valamikor rossz lesz, nem tudok mit kezdeni.
Ne keverjük a dolgokat. Azt, hogy a magyar gazdaság letérdel, annak semmi köze ehhez az egészhez. A nyugat meg nagyon nagyon messze van a letérdeléstől, messzebb mint Oroszország (igen még a németek is).
 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 828
5 957
113
Azt mondod akkor is letérdeltünk volna, ha nincs a háború, ez most komoly….
A piacgazdaságban teljesen normális hogy vannak gazdasági ciklusok. 3-5 év növekedés után jön egy visszaesés.

Vannak ágazatok, amelyek kevésbé érzekenyek a konjunktúrára, és vannak olyanok, amelyek nagyon. Az autóipar például az egyik legérzékenyebb ágazat. És vajon melyik Eu országban a legnagyobb a gazdaságban az autóipar súlya? Nálunk.
 

koppany

Well-Known Member
2010. július 16.
1 675
9 050
113
A piacgazdaságban teljesen normális hogy vannak gazdasági ciklusok. 3-5 év növekedés után jön egy visszaesés.

Vannak ágazatok, amelyek kevésbé érzekenyek a konjunktúrára, és vannak olyanok, amelyek nagyon. Az autóipar például az egyik legérzékenyebb ágazat. És vajon melyik Eu országban a legnagyobb a gazdaságban az autóipar súlya? Nálunk.
Az Európai vezetők háborús ábrándjai miatt vagyunk ekkora szarban, nem másért.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 848
85 374
113
Azt mondod akkor is letérdeltünk volna, ha nincs a háború, ez most komoly….
Azt mondom, hogy mi letérdelhetünk más EU-s országok nem, pedig ott is "van" háború. Te tényleg elhiszed, hogy nem az elmúlt évek politikai és gazdaságpolitikai baklövéseinek sorozata az okozója a bajainknak, hanem a háború? A cseheknek nincs háború? Szlovákoknak? Szlovéneknek? Lengyeleknek? Csak nekünk? Az EU egyik legszegényebb országa lettünk és készülünk megelőzni a bolgárokat, akik a legszegényebbek.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 587
36 947
113
A piacgazdaságban teljesen normális hogy vannak gazdasági ciklusok. 3-5 év növekedés után jön egy visszaesés.

Vannak ágazatok, amelyek kevésbé érzekenyek a konjunktúrára, és vannak olyanok, amelyek nagyon. Az autóipar például az egyik legérzékenyebb ágazat. És vajon melyik Eu országban a legnagyobb a gazdaságban az autóipar súlya? Nálunk.

Szlovákia?
 

koppany

Well-Known Member
2010. július 16.
1 675
9 050
113
Azt mondom, hogy mi letérdelhetünk más EU-s országok nem, pedig ott is "van" háború. Te tényleg elhiszed, hogy nem az elmúlt évek politikai és gazdaságpolitikai baklövéseinek sorozata az okozója a bajainknak, hanem a háború? A cseheknek nincs háború? Szlovákoknak? Szlovéneknek? Lengyeleknek? Csak nekünk? Az EU egyik legszegényebb országa lettünk és készülünk megelőzni a bolgárokat, akik a legszegényebbek.
Jártál mostanában Németországba?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 848
85 374
113
Jártál mostanában Németországba?
Én magam nem, de egy kedves barátom kiköltözött a családjával január elején. A feleség koppra ugyanannál a cégnél koppra ugyanazt a munkakört tölti be, a férj nem dolgozik, épp egy 600 órás nyelvtanfolyamra jár, a gyerkőc óvodás. 1 fizetésből nem élnek rosszabbul, mint itthon kettőből.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 709
60 932
113
Én magam nem, de egy kedves barátom kiköltözött a családjával január elején. A feleség koppra ugyanannál a cégnél koppra ugyanazt a munkakört tölti be, a férj nem dolgozik, épp egy 600 órás nyelvtanfolyamra jár, a gyerkőc óvodás. 1 fizetésből nem élnek rosszabbul, mint itthon kettőből.
Elgondolkoztam, hogy erre reagáljak-e.
Semmi esetre nem szeretnék egy végtelen vitát inditani, mert egyrészt semmi közöm akárki anyagi helyzetèhez, mâsrészt nem is ismerem a részleteket.

A 600 órás nyelvtanfolyam ütött szöget a fejembe, ami ( ha jól emlèkszem...) megfelel az un "Integrationskurs"-nak. Nem értek a német szociâlis háló rédzleteihez, csak újságolvasói szinten.

Ismétlem, nem akarok kukackodni, de szerintem a barâtodék nem "egy fizetésböl élnek ott ugyanúgy mint itthon kettöböl" hanem a feleség fizetéséböl és a fërjnek járó különbözö szociâlis stb juttatâsból, ami összességében nagyjából akâr egy 2. fizetésnek is megfelelhet, de minden esetre egy jelentös összeg.

Gondolom, a cég, ahol a feleség dolgozik, szakszerüen ki tudta sakkozni azt, hogy hogyan lehet a nèmet ( termeszetesen jogosan ...) szociâlis, integrâciós juttatâsokat igénybevenni. Nincsen ebben semmi megvetnivaló, ne èrts félre, mert mindezek jogszerüen járnak. Csak éppen nem 1 bérböl élnek. Szerintem.He nem igy van, hagyjuk, tévedtem.
Egy ismerösöm Ausztriában tovâbbképzésre jár ( amire ö is azt mondja, hogy teljesen értelmetlen) és annyi juttatâst kap, hogy anyagilag ott van, mintha dolgozna. Ezt csak mint példát hozom fel.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 111
33 244
113
"A német autóipar a német gazdasági válság jelképe. A svájci Feintool autóipari beszállító most levonja a következtetéseket, és Magyarországra költözik."


"Valójában ez egy feltörekvő cég. A németországi elhelyezkedést azonban inkább a növekedés fékezőjének tekintik.
A svájci autóbeszállító az elektromos motorok forgórészei és állórészei gyártásának átalakítását tervezi, mondván: bezárja veszteséges Stuttgart melletti sachsenheimi telephelyét, és gyártásának nagy részét a magyarországi tokodi üzembe helyezi át.
[...]
Németországban és Európában a legnagyobb probléma az erős szabályozás, amely lassítaná az innovációkat, a fejlesztéseket és a digitalizáció terjedését . A munkaerőköltségek és a magas energiaárak is szerepet játszottak. Ennek eredménye: „Németország és az EU évtizedekkel lemaradt az USA mögött a technológiai fejlődésben , és most egyre inkább lemaradt Kínától” – mondja Dudenhöffer. „Ott vannak a világ legnagyobb informatikai cégei. És hányat látsz Európában? Egyik sem!” Németország ezt elvesztette. Az elmúlt évek német politikája is felelős ezért. „Minden választás után lovat cserélünk, és más irányba vágtatunk.” Nincs hosszú távú stratégia."

Mandineren ugyan ez (ha fizetősé változna az eredeti):