Magyarország ipara

Magyarorszagon a legtobb esetben mar a hozzaallason megbukik az uzlet. Szemelyes tapasztalatom , hogy itt meg nem omlott le a "Berlini fal". Ha az ember ajanlatot ker , sokszor meg csak valaszra sem meltatjak, aki valaszol , az is inkabb csak kerdez , mintha nem az lenne az erdekuk , hogy eladjak a portekajukat. Ha neadja eg, az ember kulfoldre szallitana valamit , mar az is problema , hogy euroban irjanak ki szamlat . Sott , meg olyan is sokszor elofordult, hogy azt javasolta az elado , hogy a gyarto cegtol vegyunk (es ezt egy olyan termeknel , amit egy sima uzletben megvehet az ember). Sokszor volt olyan erzesem , hogy meg nekem kell kinyalnom a szerencsetlenek segget egesz a csontig , hogy megvehessem a vackukat.
 
http://bim.hu/hun/
http://www.cegbongeszo.hu/tev-ceg-hu/Rugogyartas-2453.htm
http://www.cegbongeszo.hu/gyorskereso.php?elso=2&lng=hu&kifejezes=elektronika+gy%E1rt%E1s&besorolas=0&megye=&spec=semmi&detailed=0&tevekenyseg=on
 
http://www.cegbongeszo.hu/gyorskereso.php?elso=2&lng=hu&kifejezes=elektronika+gy%E1rt%E1s&besorolas=0&megye=&spec=semmi&detailed=0&tevekenyseg=on
 
marton:1) a közgazdaságtudomány tudomány.
2) A belterjes zártságon kívülre törve alaposan megnézni másokat a helyünk megállapításának valós alapja.
Kiragadott példák nem írnak felül olyan, egész országot jellemző paramétereket mint hány aktív korú él meg közvetlenül állami kifizetésből (akár állami alkalmazott akár szociálisan ellátott), a megmaradó (a magánszektorban foglalkoztatottak) száma(még abba is belemehtnénk, ahogy a magaánszektro mekkora hányada csak és kizárólag államim megrendelésekből él), a saját tőke részvétele a GDP előállításában (kiiktatva azt a kozmetikát is, hogy a külföldi banktól fölvett hitelből létrejött magyar tulajdonú céget hazainak tartanak, pedig a törlesztés révén ugyanúgy repítí kifelé a pénzt az országból)
Tudom hogy nehéz gondolkodni és még nehezebb a környező országokkal összehasonlításban szembesülni, de ezek lennének a megoldandó dolgok...
 
voltagemultiplier
Amit leírsz, az elég nagyrészben igaz!
Egy percig sem vitatkoznék a leírtakkal, de..
Tegyük azért hozzá, hogy ez nem magyar betegség, sok-sok más országra is jellemzőek ezek az adatok, sőt, sok, irigyelt nyugati országra is. Lássuk be, hogy elég sokan robogunk még a szakadék felé..
Mégis, én inkább a most meglévő iparra fókuszálnék, amolyan vázlatot nyújtanék arról, hogy egy összefogással mire lenne képes.
Az, amit írtál, hogy a cég, amelyik külföldi bank pénzéből fejleszt, tulajdonképpen nem is magyar, ezt erős túlzásnak gondolom.
A hitel nem egy rosz dolog, ha arra és úgy adják/használják, amire azt az ősök megálmodták. Nem az ördögtől ered, sok cégnek tényleg az előrejutását jelenti ha jó kamatra tőkéhez jut. Ha okosan gazdálkodik, időre visszafizeti, az a cég ugyanúgy hazai marad mint volt a hitel előtt, alatt.
Nem hiszek abban, hogy itt vannak prioritást élvező megoldandó dolgok. A társsadalmi morál, gazdaság elég sok minden a béka fen.ke alatt van. Olyan csak a mesében van, hogy "ezeket kell először megoldani", mert ilyen erővel akkor minden olyan szintre sűlyedne mint az MH. Nem emelhetek ki valamit úgy, hogy a másik gondot legalább nem kezelgetem, mégha csak a tünetét is.
 
Mondjuk a Müncheni szomszédom meg folyton arra panaszkodik mekkora szarban van németország,és hogy mindent bezárnak náluk. Fel is sorolt 4-5 céget Münchenben. Mondta az egyik egy nagyüzem (most nem jut eszembe a név de valahol már hallottam, erőgépeket gyártott) ahol kezdett még fiatalkorában dolgozni. Szóval máshol is panaszkodnak ám...
 
Igen antigonosz!
Én is ezt hallom az itteni német szomszédomtól és egy angol üzletfelemtől.
Pont a Merkel energiapolitikája miatt ez a folyamat fel is fog gyorsulni, ugyanis az iparuknak kifizethetetlen lesz ez az űűberzöld hozzáállás.

Délutáni Rába:

http://magyarbusz.info/2014-01-24/A_Mercedessel_is_targyal_az_egyuttmukodesrol_a_Molitus#sthash.5wOBDPAq.5vGCwoeN.dpbs
 
Valami elefánt vagy mammut vagy hasonló neve volt a cégnek de találkoztam már a termékükkel régebben elég neves cég volt valami C betűs azt hiszem. De bezárt egy híres motorkerékpár gyáruk is, olyan motorbicikliket gyártott mint a bmw régen. DKW? nem tudom ennek se a nevét azt hiszem H val kezdődik. Megvette valami kínai cég hogy robogókat gyárt de csak elvitték a gépsort kínába és semmit se gyártottak Münchenben.
 
Nyugaton most érzik azt a kínai és indiai befektetőktől, mint mi éreztünk 15-20 éve. Azt tudtátok, hogy már a London taxik is Kínábol jönnek. Volvo, Jaguár,, ezek a legendás márkák mind Távol-keleti befektetőkhöz kerültek. És ez csak az autóipar.
 
Ismét IT:

http://www.piacesprofit.hu/kkv_cegblog/tizenegy-magyar-ceg-a-kozel-kelet-legnagyobb-it-seregszemlejen/
 
IT front, szimulátor:

http://www.origo.hu/techbazis/20140123-hetmillioert-hazaviheto-a-magyar-szuperszimulator.html
 
Ez is szereplő lehet hadiipar terén.

http://www.autopro.hu/beszallitok/800-millios-fejlesztes-a-fogaskerekgyartonal/8611/
 
http://www.vg.hu/vallalatok/a-raba-jarmu-aszfaltozogep-alvazat-gyart-a-vogelenek-421039

Rába napról napra erősebb
 
"Az elmúlt évben a Rába Jármű Kft. több mint 2000 építőgéphez szállított vasszerkezeti terméket."

Ezután a Kirchoff beszállítás... +Volvo buszok (bár ennek annyira nem örülök)..

Ezek azért nem rosz hírek. Szerzik legalább a tapasztalatokat minden téren!!
 
http://www.vg.hu/vallalatok/infokommunikacio/hamarosan-megszulethet-a-dontes-a-frekvenciapalyazatrol-421108

Persze ez nem ipar , de mégis tehát azért saját tulajdonú 450 Hz új Mobil telefon szolgáltató ami 100% állami IT Ipar fejlődése.
A kormánytagok beszélgetése is ezen a sávon mehet vagy menne.
Biztonság politikai fejlődés.
 
Magyar ipari adatok:
http://www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_hosszu/h_oia001a.html
 
Magyar ipari adatok:
http://www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_hosszu/h_oia001a.html
 
Nagyon jó, sokat elmondó táblázat. Ha tíz éveket nézel, óriási visszaesést lehet észrevenni. Bauxit, nyersacél,,,
A buszgyártásról nem tudom miért nem írnak 2010-től, mert azt tudom, hogy volt, mégha kevés is, akkor is volt. Nabi vége, de a Credo még a volán társaságokat érintő tenderstop ellenére is gyártotta a buszokat, közel kétszázat a gyárudvarra. Ezekből lettek mostanában megoldva a pécsi közl. vállalat bajai is.