Magyarország ipara

Újraindul a tűzoltóautó-gyártás.
http://www.origo.hu/auto/20150224-ujra-gyartanak-tuzoltoautot-magyarorszagon.html
 
Ugyan miért lenne szégyen? A Volvo jaaaj bocsánat akarom mondani Rába buszok inkább a szégyen kategória.
 
Hát elég érdekes néhány elrendezése, a Heros által, de majd eldől, hogy mennyire jó. Reméljük működni-, és fejlődni fog, jól.
 
Ez érdekes:

A 'Young and Partners Kommunikációs Ügynökség'-nél tudnak további információt adni a tűzoltógépjármű gyártással kapcsolatban. Az ismertetőben teljesen saját termékként jelenik meg az alapjármű (na ez tényleg jó lenne). Valahogy kifelejtették belőle az egyik partnerüket aki majd' komplett járműveket szállít nekik ehhez a projekthez.

bet.hu/newkibdata/118711688/15_02_24_BM_Heros_R_ba_sajt_k_zlem_ny.pdf
 
Nem egy megszokott látvány, de mindegy, az hogy hogy néz ki az az ajtó részletkérdés. Inkább vegyünk ebből mint külföldit. Aztán talán beindul lassan valami ha érdekeltek lesznek a fejlesztésben. Egy tűzoltó autó nem olcsó mulatság manapság.
 
<i>"Az új tűzoltó járóképes alvázához a <b>futóművek és a felfüggesztések mellett az üzemanyagtartály is a Rábától</b> érkezik, emellett idővel egyre jelentősebb lesz a magyar beszállítói hányad a járművekben. De itt van még a Heros által gyártott felépítmény, a tűzoltás-technikai berendezés és vezérlés, valamint a speciális víztartály és habanyagtartály is, mely ugyancsak hazai gyártmányú."</i>

vezess.hu/haszonjarmu/raba-tuzolto/58147/
 
czulu

Szerintem a többség tudja, hogy nem 100%-ban Rába ez a tűzoltó. De elárulok egy nagy titkot a Honvédség Rába teherautói is egy külföldi járművön alapulnak (MAN). A Rába nagyon kicsi cég nemzetközi viszonylatban elég nehéz elvárni tőlük, hogy önálló teherautókat fejlesszen és gyártson. Inkább alvázat és futóművet gyártanak a motort és a fülkét meg veszik. Buszgyártással megpróbálkoztak (Rába Premier) de nem lett egy nagy siker.
 
<blockquote rel="antigonosz">Nem egy megszokott látvány, de mindegy, az hogy hogy néz ki az az ajtó részletkérdés. Inkább vegyünk ebből mint külföldit.

Az rönó. Komplett fülke-alváz. Inkább vennénk magyart.</blockquote>
Azt én is tudom hogy Renault. De lépjünk túl azon hogy minden alkatrészt itthon gyártunk. A világ már nem így működik. Sőt még az átkosban sem így működött soha talán. A Csepel teherautók is Lengyel STAR fülkések voltak nagyrészt.
A Renault csak beszállító. A jármű összeszerelése itthon történik, és ez a lényeg.
Az alváz magyar ,részben állami (mi állampolgárok) tulajdonú cég gyártmánya. Persze biztos vannak benn osztrák ,kínai stb alkatrészek is.
A motor,fülke,váltó francia, de lehet törökben gyártották. Bár a kupplung, biztonsági öv,légzsák,ülés stb készülhetett hozzá idehaza is.
A felépítményre nem térek ki,nem vagyok tűzoltó.
Mindez összeszerelve itthon!
Folyton megy a sírás hogy mi csak alja munkát csinálunk az eu-nak, alkatrészeket gyártunk, amit nyugaton építenek össze kész járművé,eszközzé. Hát ebben az esetben ez nem így történik.
Remélem megállja a helyét a jármű. Úgy a fék,mint motorteljesítménye (a Magnum nagyon jó masina pl a Renaulttól),terepjáró képessége,és megfelelő eszközellátottsága.

Még mindig sokkal de sokkal jobb mintha az egészet kintről vettük volna meg. Volt olyan vezetésünk aki gondolkodás nélkül azt tenné.
 
Kicsit összefoglalnám ezt a mozdony-összeszerelősdi sztorit.

Magyar cég, vasúti szállítást végez, eddig bérelt román mozdonyai voltak:

http://www.lac.hu/

Román gyártó céggel állapodott meg, mozdonyok összeszerléséről, eddig úgy tűnik, a debreceni vagongyárába, mely a Grampet nevű román cég tulajdona.

http://iho.hu/hir/mozdonyt-magyarorszagrol-meg-szep-141215

http://www.softronic.ro/engb-index.html

http://www.vagongyar.hu/hu/

"Ami a további forgatókönyvet illeti, tavaszra várható a Softronic 51 és a LAC Holding 49 százalékos tulajdonrészével megalakuló vegyesvállalat létrejötte, 2016 elejére meg az első, eladásra szánt mozdony is elkészülhet."

Szerintem a MÁV öreg mozdonyparkjának elodázhatatlan cseréje miatt ez a mozgolódás.
 
<i>Az Ikarusokon kívül a debreceni MJT cég 52 emeletes kocsija is hazánk hírnevét öregbíti.</i>

iho.hu/blogpost/ikarusok-isztambulban-130620?fb_comment_id=fbc_605151152838069_6803405_605181742835010#f3106788bd1f4da

91862.jpg
 
Az Otokar-tól inkább páncélosokat szeretnék Magyar szinekben látni és nem buszokat.
 
<i>Call of Duty, Assassin’s Creed - a világ legfelkapottabb számítógépes játékai. Kevesen tudják, hogy ezek vizuális megjelenéséért egy budapesti cég felel. A Digic Pictures alkotásait az amerikai animációs filmeket megszégyenítő képi világ és hihetetlen élethűség jellemzi. Rabb Sándor Alex alapító-ügyvezető ráadásul Hollywoodban tanulhatta ki a szakmát: dolgozott a Titanic és a Terminátor 3 trükkjein is. A filmes háttérembereket bemutató cikksorozatunk második részében a digitális animáció világában merülünk el.</i>

Budapesti titkok: Itt készítik a legmenőbb játékok animációit