Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 834
65 430
113
Elvileg sok buszra lesz szükség a következő években. Eddig is olyan volt egy buszbeszerzési projekt itthon mint egy szappanopera Venezuelából. De bánom is én termeljenek, az elektromos technológia jót tesz talán.
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 762
17 838
113
http://m.portfolio.hu/vallalatok/autoipar/uj_autogyar_epul_magyarorszagon_2.235410.html
De jó, tovább növeljük az autóipari kitettséget és sorvasszuk a többi iparágat...
 

desertfox

Active Member
2012. szeptember 18.
1 966
10
38
Hát ez azért így teljesen nem igaz. Az hogy nagyobb gdp fizetnek be és megint az autoipartól függünk az igazm, de az hogy a többi iparág ettől negativan szenvedne, attól még gyárhatunk kinai buszokat , mondjuk annyi hogy elszivják az embert , de eddig is Ők képezték maguknak.
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 762
17 838
113
Hát ez azért így teljesen nem igaz. Az hogy nagyobb gdp fizetnek be és megint az autoipartól függünk az igazm, de az hogy a többi iparág ettől negativan szenvedne, attól még gyárhatunk kinai buszokat , mondjuk annyi hogy elszivják az embert , de eddig is Ők képezték maguknak.

Látom, nem érted. Az átlag magyar kkv-t megfojtja a hazai adókörnyezet, addig egy Daimler segge ki van nyalva. A Daimler a bérköltséget EUR-ban utalja, de forintban fizet. Egy 270-310-es EURHUF-ban elég jó nyereséget realizál az árfolyamkülönbözeten. Egy full cég magyar ezt nem tudja megcsinálni. A fémipari szakemberek elvándorolnak ide, kapnak 350 bruttót 13 hónapra, plusz jutattások.

A többi kkv ezzel nem tud versenyezni, ezért lehúzzák a rolót. Csepelen 2 cég zárt be - fémipari cégek, mert nem volt ember, aki lett volna olyan bérszinten, hogy azt meg a nyomott árak mellett nem tudja kigazdálkodni.

CNC-sek, lakatosok, hegesztők, villanyszerelők mennek főleg ilyen helyekre, ha a külföld nem annyira vonzó...

A helyzet ugyanolyan, mint a frissen telepített erdő... Nincs diverzicitás, jön a vihar, minden dől, egyszerre. Sosem jó, ha ekkora erejű cégek irányába vagyunk ennyire elköteleződve. A hazai külker mérleg iszonyatos asszimmetriát mutat
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 338
54 933
113
Terjeszkedik a MOL:
http://www.origo.hu/gazdasag/20160801-mol-agip-felvasarlas-benzinkut.html
 

tomcat1

Well-Known Member
2014. december 30.
2 391
2 646
113
http://magyarhirlap.hu/cikk/62343/Jelentosen_emeli_gyartokapacitasat_az_Ikarus

Az eddig kifejlesztett elektromos buszok szinkronmotorral és hatalmas lítium-ion akkumulátorteleppel rendelkeznek, amelyek rendkívül tűzveszélyesek. Ha az akkumulátorok kigyulladnak, poroltóval sem lehet a tüzet eloltani. Ezért mi egy olyan elektromos busz fejlesztésébe kezdtünk bele, amelynek elektromos motorja agymotorokból áll, nincs bennük akkumulátortelep, a töltési rendszere LNG-meghajtású, és ennek megfelelően csak minimális úgynevezett szuperkapacitásokat tartalmaz. Ezzel a megoldással megszűnik a hosszú áramtöltési időből fakadó probléma, hiszen a mi elektromos buszainkban nem kell akkumulátorokat alkalmazni.




Sokan nem szeretik Szélest joggal/ de nem lehet azzal vádolni hogy hülye lenne.
 

Rommel28

Active Member
2010. április 19.
116
66
28
http://magyarhirlap.hu/cikk/62343/Jelentosen_emeli_gyartokapacitasat_az_Ikarus

Az eddig kifejlesztett elektromos buszok szinkronmotorral és hatalmas lítium-ion akkumulátorteleppel rendelkeznek, amelyek rendkívül tűzveszélyesek. Ha az akkumulátorok kigyulladnak, poroltóval sem lehet a tüzet eloltani. Ezért mi egy olyan elektromos busz fejlesztésébe kezdtünk bele, amelynek elektromos motorja agymotorokból áll, nincs bennük akkumulátortelep, a töltési rendszere LNG-meghajtású, és ennek megfelelően csak minimális úgynevezett szuperkapacitásokat tartalmaz. Ezzel a megoldással megszűnik a hosszú áramtöltési időből fakadó probléma, hiszen a mi elektromos buszainkban nem kell akkumulátorokat alkalmazni.




Sokan nem szeretik Szélest joggal/ de nem lehet azzal vádolni hogy hülye lenne.

LOL. Ez nem elektromos busz, hanem hibrid, ami ráadásul nem is képes tiszta elektromos üzemre mert nincsenek akkumulátorai,a kondenzátorok csak az álló helyzeti kiszolgálást biztosítják.
Legközelebb feltalálják a melegvizet is.
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 762
17 838
113
Agymotor... Agyrém
Növeli a rugózatlan tömeget cserébe még piszkosul is melegszik. Főként ezért nem használják
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 785
30 559
113
http://www.vg.hu/vallalatok/ipar/balatonfuzfon-megis-lehet-loszergyar-474111

Biztos ugyanazt a gyárat nézte meg a két vizsgálódó csoport? Nem akarok rémhíreket kelteni meg kígyót-békát mondani a felekre, de ez több mint gyanús.
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
11 610
14 578
113
Az index fórum Magyar buszok c. topikjából:


kristoof Creative Commons License 45 perce 0 1 47405

Komolyan mondom, csak azt tudom mondani, hogy itt valami őrület folyik.



-Van a Kravtex, aminek az udvarán már 200 kész, zsír új busz álldogál. (Tökéletesek lennének ezek a Volánbusznak, de valamiért inkább használt Volvókat vesznek. 160-at... :-( )mondjuk az is igaz, hogy most eladtak 61 darabot, de ha behúzzák a Volánbuszt is, akkor az 221 darab magyar busz állhatna forgalomba.



- Ott a RÁBA-Volvo együttműködés is, amiben valójában maximum az ülés, a padló meg az oldalüvegek lehetnének magyar gyártásúak. Az is igaz most elnyertek egy 13 darabos tendert. Az már 234 darab busz.



-Ott a MABI, amelyik épp kilenc darab, lesz ez hamarosan több is, városi buszt gyárt a BKV-nak. Közben megcsinálta a legjobb magyar városi csuklós buszt, metrópótló gyanánt. Ez már így 243 busz.



Ezek a létező buszgyárak. És itt vannak a bejelentések a buszgyártási program meghirdetése után:



-Bejelentette Varga Mihály az Elektromos busz programot, mert ebből van magyar (Evopro Modulo).

-Bejelentette Varga Mihály a Buszgyártási programot.

-Bejelentette az Index a Rampini elektromos buszgyárát.

-Bejelentette Varga Mihály a Kravtex gyárbővítést.

-Bejelentette Széles Gabi az Ikarust.

-Bejelentette az MTI a BYD buszgyár létesítését Komáromban. (Ami szerintem nem is buszgyár lesz.)

-Bejelentette Varga Mihály, hogy az Evobusszal közös ITK buszt gyárat.



Jelenleg az összes hazai buszgyár szakember hiánnyal küzd. (A Kravtex nem véletlenül gyárt udvarra.) Honnan a tökömből akarnak ezek munkaerőt?



Ott van még a 150 metrópótló is, ami simán mind, lehetett volna magyar is, de jelenleg biztos, hogy nem az lesz...



<b>Lényeg a lényeg, most 493 busz beszerzése zajlik, amiből egész pontosan 493 lehetett volna magyar, de ebből összesen 83 darab lesz hazai busz. Erre mi történik, egyre másra jelentik be az újabbnál újabb buszgyártókat...</b>



Megáll az ész és ácsorog!
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
11 610
14 578
113
Ha már busz

http://www.origo.hu/gazdasag/20160817-varga-mihaly-debrecen-buszgyartas.html

Erről szólt az előző.

Hogy évek óta megy az ócska parasztvakítás ezerrel, miközben az összes közvetlenül vagy közvetve állami tulajdonú közlekedési vállalat nem egyszerűen csak döntően külföldi buszt vásárol, de még a tendereket is rendszeresen úgy írják ki, hogy azokon lehetőség szerint ne is indulhasson magyar gyártó.

Ha jól nézem, ez a mostani bejelentés sem arról szól, hogy bármelyik magyar buszgyárat támogatnák, hanem hogy a Mercedes szállítana motor + alvázat egy debreceni cégnek, aki csupán felépítményt készítene ezekhez, vagyis ha lértre is jüön a beruházás, az csupán csekély hazai hozzáadott értéket jelentene.

Ezzel szemben a Kravtexnek van 85%-ban hazai típusa is (csak a motor olasz), de ők nem részei a NER-nek, és gondolom nem is osztanak annyit vissza.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 008
53 988
113
és gondolom nem is osztanak annyit vissza.

</blockquote>




Itt lehet az eb elhantolva,a nyugati multik,minden szegmensben,korruptabbak,mint a hazai gyártók,vagyis többet osztanak vissza,igaz,úgy is árazzák a terméküket,szolgáltatásaikat.
Kérnék egy becslést,azoktól akiknek van rálátása,hogy kb mennyi %-a megy az állami beruházásoknak párt/politikusi kasszákba,a valós piaci árhoz képest?
Jómagam az autópályákra láttam rá picit,mármint a kivitelezésére,még 2005 előtt,pedig akkor még nem is csináltak dombot,hogy lehessen alagutat fúrni,sem völgyhidat építeni,de már akkor bizton állíthatom,hogy 30-40%-a a költségeknek,ésszerűtlenül túl volt árazva,vagy nem lett elvégezve,vagy annyival kevesebb anyag ment bele,és ez mind felülről felügyelve,engedélyezve(nem hivatalosan persze). És még így is alig fizették ki a sor végén álló alvállalkozókat,beszállítókat,hogy jó 1/3-át ellopták.
Nincs benne a tervezés,sem a megelőző telek spekulációk,egyéb kenőpénzek,csak a kivitelezés.
Meglepő módon mindegyik fővállalkozó külföldi volt,colas,strabag,alterra,stb,és az egykori állami építőipari vállatok maradékával végeztették el a munkát.Milyen érdekes,hogy a külföldi cégek egyből találtak munkát minisztériumi szintről,a helyi erők meg kullogtak utánuk falatokért,úgy,hogy nekik voltak eszközeik a kivitelezéshez,és évtizedekig előtte autópályákat építettek.
Ugye ti is meglepődtetek?
 

szuvorov

Well-Known Member
2014. május 16.
7 382
23 109
113
<blockquote rel="szuvorov">Ha már busz

http://www.origo.hu/gazdasag/20160817-varga-mihaly-debrecen-buszgyartas.html

Erről szólt az előző.

Hogy évek óta megy az ócska parasztvakítás ezerrel, miközben az összes közvetlenül vagy közvetve állami tulajdonú közlekedési vállalat nem egyszerűen csak döntően külföldi buszt vásárol, de még a tendereket is rendszeresen úgy írják ki, hogy azokon lehetőség szerint ne is indulhasson magyar gyártó.

Ha jól nézem, ez a mostani bejelentés sem arról szól, hogy bármelyik magyar buszgyárat támogatnák, hanem hogy a Mercedes szállítana motor + alvázat egy debreceni cégnek, aki csupán felépítményt készítene ezekhez, vagyis ha lértre is jüön a beruházás, az csupán csekély hazai hozzáadott értéket jelentene.

Ezzel szemben a Kravtexnek van 85%-ban hazai típusa is (csak a motor olasz), de ők nem részei a NER-nek, és gondolom nem is osztanak annyit vissza.

</blockquote>

Remélem lesz belőle valami!

"Varga Mihály június tizedikén, a Kravtex-Kühne cégcsoport mosonmagyaróvári telephelyén jelentette be, hogy a kormány véglegesítette a hazai buszgyártás megújítását célzó stratégiát, amely a következő három évben mintegy harminc-harmincöt milliárd forint támogatást igényel, "

http://iho.hu/hir/uj-credo-buszok-prototipusai-keszulnek-a-kravtex-kuhne-csoportnal-160818
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 853
4 140
113
<blockquote rel="wolfram"><blockquote rel="papajoe">
Ugye ti is meglepődtetek?

Én bevallom, nagyon meglepődtem. :D
</blockquote>


Már megint nem hiszek neked......
):

</blockquote>

Most miért nem? :( Cserkészbecsszóra igazat mondtam (nem is voltam cserkész). :D