Magyarország ipara

https://m.kuruc.info/r/9/182520/

Tudom, kuruc.info, de most fókuszáljunk a tartalomra...

Ez a történetet úgy mesélték nekem egy cégrōl, amely korábban egy szocialista mintaüzem volt. Jött a gengszterváltás. A cég fejesei alkottak egy GMK-t. Kerestek külföldi vevōket. Jöttek is, sorra rendelték az egyedi gépeket, de a szerzōdésben kikötötte a német, hogy csak full teljesítés van + szállítási garancia (de pici-pici apróbetűs rész volt...) megörült mindenki, most aztán eljön a nyugati jólét. Hát nem. A cég pénze egyre fogyott, mert a német valahogy sosem rendelt full terméket, mindig csak egy kicsivel kevesebbet. Egyszer aztán rendelt valami nagyot és sokat. Huhú, itt a kánaán,gyerekek. Megint volt egy pici apróbetűs rész, de a coccialista jogon edzōdötteknek ez nem tűnt fel...

Teltek a hetek, hónapok, egyszer csak megjelent egy német csapat. Kiderült, hogy a cég a nemteljesítések miatt tetemes kárt okozott a német vevōnek, ezért ezt a kárt meg kell téríteni. Ennyi pénzt a kollektíva nem tudott leakasztani. Mi legyen hát? A németek gyorsan megállapították, hogy adnak hitelt a bajba jutott cégnek, aztán majd fizet a magyar partner, ahogy tud... Boldog mindenki.

Pár nap múlva jött egy papír, hogy a cég új vezetése - Hans Régenkúrt és Baszermänner Bauer új közgyűlésre hívja a dolgozókat. Kiderül, hogy akik a megállapodást tetō alà hozták magyar részrōl, ōk lesznek az új magyar vezetés, a régi gárda meg sáros. Az eladási szerzōdést is rosszul írták meg, áfa nélküli árat írtak. A különbséget az apeh bevasalta...

Így esett a csúfság, hogy a dolgozók dolgoztak, hajtottak, végül nem pénzt kaptak, hanem hitelfizetési ütemezést... A cégnek szerencsére szakmai befektetōje akadt, igaz, a tōkét és a hitelt is a melósok fizették. A cég jól ment pár évig, majd jöttek az elsō felhōk. A tisztelt tulajdonosi körben váltás jött. Na, itt elkezdték a céget szétlopni. Egyedi megmunkálógépek tömkelege kell el ócskavas áron, majd mielōtt a függöny legördül, már megjelentek a színen a következō éhes szájak.

A recept ugyanaz volt. Tuti munka, hatalmas volumen, elōre lejátszott beszerezési források, alvállalkozók, lassú agónia... Jött a krach. A második. De amikor minden veszve lett volna, újabb megmentō jött, de persze, neki is kárt okozott ez a cég. Se baj, örüljünk, hogy van munka. A melósoknak megint maradt a törlesztōrëszlet és az örökös lekötelezettség érzése, hogy örüljön neki, hogy valaki megint segíti - miközben a pénzszivattyú csúcson jár.. A gépek pusztulnak vagy eladják, a fiatalok lelépnek. A csarnokot meg majd eladják, amíg jó az ingatlanpiac...

Szerintem ez nem egyedi történet... :(
 
Egy ilyen szabadalomban kb. az van, hogy az én rettentően egyedi ötletem a szénszálas test és az elektromos meghajtás összeépítése? Ennyi erővel levédetem az "áll egy ember és beszél a nézőhöz" műsorvezetési formátumot, és minden második műsor jogdíjat fog nekem fizetni. Meg az Apple levédetett gombja.... vicc.
Most ostobának tetted magad?

Kompozit szénszálat elemeket már régóta használnak repülőiparban mindegyik cég le védette . Ez a gép test teljes mértékben kompozit szénszál ami sok apró egyedi megoldással rendelkezhet. Repülő gépeknél a gépnél a villany motor is sok egyedi megoldást tartalmazhat olyan szempontokat is figyelembe véve amire te vagy én nem is gondolnák. Ez olyan hogy 1200 Lada benzin motorját össze hasonlítani 2017 Mercedes benzin motorjával.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
  • Tetszik
Reactions: tomcat1
"A katasztrófavédelem büszke a Rába-Heros tűzoltóautóra, a tűzoltók viszont utálják. Főként azért, mert rendszeresen őket veszik elő, ha a konstrukciós problémák bajt okoznak."
https://24.hu/belfold/2017/11/07/su...ragan-osszerakott-magyar-tuzoltoautokkal/amp/

"Akkor is magyar tűzoltó-gépjárművet kell vásárolni, ha majdnem kétszer annyiba kerül, mint a nagyságrendekkel korszerűbb nyugati technika?"
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2016/12/24/na_melyik_a_vilag_legdragabb_tuzoltoautoja/amp
 
A BZ motorvonatokat is magyar gyártásúval akarják leváltani, lehet tippelni azok mennyiért és milyenek lesznek...
Ez csak magánvélemény, de a bz a vasúti közlekedés legalja...
bár amíg „ic+”-ból is csak kettő van addig úgysem veszélyezteti a hulladék bz-k uralmát semmi. :p

Gondolom az új mérőkocsi alapjaira építenék a „motorvonatot” is. Ebből az jön le nekem, hogy alapból is drágák lesznek (mondjuk egy külsőre vonatnak kinéző jármű a divatos szóval élve vállalhatatlan bz után természetes is, hogy drága legyen) és a határ ugye a csillagos ég...
 
https://index.hu/gazdasag/allas/201...sza_el_a_munkasokat_a_szlovakiai_jaguar-gyar/

.....
inkább a Suzukira jelenthet veszélyt az új nyitrai üzem, és ezzel egyetért Kiss László, az Esztergomi Gépjárműgyártók Független Szakszervezetének elnöke is, aki szerint viszont nemcsak Esztergomból, hanem Komáromból és Tatabányáról is lesznek olyanok, akik átmennek majd a Jaguarhoz. „A Magyar Suzuki Zrt.-nél nagyjából 3000-en dolgoznak, és volt olyan időszak, amikor a külföldi, persze főleg felvidéki munkavállalók aránya elérte a 65 százalékot, de információm szerint még ma is kisebbségben vannak a magyar állampolgárok" – mondta.


Kiss elmondta, hogy két éve a túlórákkal együtt havi nettó 165 ezer forintot lehetett hazavinni a Suzukinál, ami az idén azért biztosan több, de még jóval elmarad a szlovák autógyárak bérétől, ahol 310 ezer forintnyi eurós fizetés átlagosnak számít a szalag melletti munkások esetében.
 
https://index.hu/gazdasag/allas/201...sza_el_a_munkasokat_a_szlovakiai_jaguar-gyar/

.....
inkább a Suzukira jelenthet veszélyt az új nyitrai üzem, és ezzel egyetért Kiss László, az Esztergomi Gépjárműgyártók Független Szakszervezetének elnöke is, aki szerint viszont nemcsak Esztergomból, hanem Komáromból és Tatabányáról is lesznek olyanok, akik átmennek majd a Jaguarhoz. „A Magyar Suzuki Zrt.-nél nagyjából 3000-en dolgoznak, és volt olyan időszak, amikor a külföldi, persze főleg felvidéki munkavállalók aránya elérte a 65 százalékot, de információm szerint még ma is kisebbségben vannak a magyar állampolgárok" – mondta.


Kiss elmondta, hogy két éve a túlórákkal együtt havi nettó 165 ezer forintot lehetett hazavinni a Suzukinál, ami az idén azért biztosan több, de még jóval elmarad a szlovák autógyárak bérétől, ahol 310 ezer forintnyi eurós fizetés átlagosnak számít a szalag melletti munkások esetében.
Menjenek ha megéri.
 
Üdv nekem az a félelmetes hogy , túlórákkal együtt havi nettó 165 ezer forintot lehetett hazavinni a Suzukinál. TÚLÓRÁKKAL együtt. Félelmetes ,nesze neked suzuki. Mért nem beszélnek egy politikussal hogy közmunkásokat alkalmaznak,az még olcsóbb.