Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 329
2 379
113

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 776
18 013
113
https://m.kuruc.info/r/9/182520/

Tudom, kuruc.info, de most fókuszáljunk a tartalomra...

Ez a történetet úgy mesélték nekem egy cégrōl, amely korábban egy szocialista mintaüzem volt. Jött a gengszterváltás. A cég fejesei alkottak egy GMK-t. Kerestek külföldi vevōket. Jöttek is, sorra rendelték az egyedi gépeket, de a szerzōdésben kikötötte a német, hogy csak full teljesítés van + szállítási garancia (de pici-pici apróbetűs rész volt...) megörült mindenki, most aztán eljön a nyugati jólét. Hát nem. A cég pénze egyre fogyott, mert a német valahogy sosem rendelt full terméket, mindig csak egy kicsivel kevesebbet. Egyszer aztán rendelt valami nagyot és sokat. Huhú, itt a kánaán,gyerekek. Megint volt egy pici apróbetűs rész, de a coccialista jogon edzōdötteknek ez nem tűnt fel...

Teltek a hetek, hónapok, egyszer csak megjelent egy német csapat. Kiderült, hogy a cég a nemteljesítések miatt tetemes kárt okozott a német vevōnek, ezért ezt a kárt meg kell téríteni. Ennyi pénzt a kollektíva nem tudott leakasztani. Mi legyen hát? A németek gyorsan megállapították, hogy adnak hitelt a bajba jutott cégnek, aztán majd fizet a magyar partner, ahogy tud... Boldog mindenki.

Pár nap múlva jött egy papír, hogy a cég új vezetése - Hans Régenkúrt és Baszermänner Bauer új közgyűlésre hívja a dolgozókat. Kiderül, hogy akik a megállapodást tetō alà hozták magyar részrōl, ōk lesznek az új magyar vezetés, a régi gárda meg sáros. Az eladási szerzōdést is rosszul írták meg, áfa nélküli árat írtak. A különbséget az apeh bevasalta...

Így esett a csúfság, hogy a dolgozók dolgoztak, hajtottak, végül nem pénzt kaptak, hanem hitelfizetési ütemezést... A cégnek szerencsére szakmai befektetōje akadt, igaz, a tōkét és a hitelt is a melósok fizették. A cég jól ment pár évig, majd jöttek az elsō felhōk. A tisztelt tulajdonosi körben váltás jött. Na, itt elkezdték a céget szétlopni. Egyedi megmunkálógépek tömkelege kell el ócskavas áron, majd mielōtt a függöny legördül, már megjelentek a színen a következō éhes szájak.

A recept ugyanaz volt. Tuti munka, hatalmas volumen, elōre lejátszott beszerezési források, alvállalkozók, lassú agónia... Jött a krach. A második. De amikor minden veszve lett volna, újabb megmentō jött, de persze, neki is kárt okozott ez a cég. Se baj, örüljünk, hogy van munka. A melósoknak megint maradt a törlesztōrëszlet és az örökös lekötelezettség érzése, hogy örüljön neki, hogy valaki megint segíti - miközben a pénzszivattyú csúcson jár.. A gépek pusztulnak vagy eladják, a fiatalok lelépnek. A csarnokot meg majd eladják, amíg jó az ingatlanpiac...

Szerintem ez nem egyedi történet... :(
 

nekerdez

Well-Known Member
2012. június 3.
2 709
2 362
113
Egy ilyen szabadalomban kb. az van, hogy az én rettentően egyedi ötletem a szénszálas test és az elektromos meghajtás összeépítése? Ennyi erővel levédetem az "áll egy ember és beszél a nézőhöz" műsorvezetési formátumot, és minden második műsor jogdíjat fog nekem fizetni. Meg az Apple levédetett gombja.... vicc.
Most ostobának tetted magad?

Kompozit szénszálat elemeket már régóta használnak repülőiparban mindegyik cég le védette . Ez a gép test teljes mértékben kompozit szénszál ami sok apró egyedi megoldással rendelkezhet. Repülő gépeknél a gépnél a villany motor is sok egyedi megoldást tartalmazhat olyan szempontokat is figyelembe véve amire te vagy én nem is gondolnák. Ez olyan hogy 1200 Lada benzin motorját össze hasonlítani 2017 Mercedes benzin motorjával.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 191
10 673
113
  • Tetszik
Reactions: tomcat1

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 869
29 134
113
"A katasztrófavédelem büszke a Rába-Heros tűzoltóautóra, a tűzoltók viszont utálják. Főként azért, mert rendszeresen őket veszik elő, ha a konstrukciós problémák bajt okoznak."
https://24.hu/belfold/2017/11/07/su...ragan-osszerakott-magyar-tuzoltoautokkal/amp/

"Akkor is magyar tűzoltó-gépjárművet kell vásárolni, ha majdnem kétszer annyiba kerül, mint a nagyságrendekkel korszerűbb nyugati technika?"
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2016/12/24/na_melyik_a_vilag_legdragabb_tuzoltoautoja/amp
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
A BZ motorvonatokat is magyar gyártásúval akarják leváltani, lehet tippelni azok mennyiért és milyenek lesznek...
Ez csak magánvélemény, de a bz a vasúti közlekedés legalja...
bár amíg „ic+”-ból is csak kettő van addig úgysem veszélyezteti a hulladék bz-k uralmát semmi. :p

Gondolom az új mérőkocsi alapjaira építenék a „motorvonatot” is. Ebből az jön le nekem, hogy alapból is drágák lesznek (mondjuk egy külsőre vonatnak kinéző jármű a divatos szóval élve vállalhatatlan bz után természetes is, hogy drága legyen) és a határ ugye a csillagos ég...
 

Sharid

Well-Known Member
2017. szeptember 4.
5 476
2 834
113
https://index.hu/gazdasag/allas/201...sza_el_a_munkasokat_a_szlovakiai_jaguar-gyar/

.....
inkább a Suzukira jelenthet veszélyt az új nyitrai üzem, és ezzel egyetért Kiss László, az Esztergomi Gépjárműgyártók Független Szakszervezetének elnöke is, aki szerint viszont nemcsak Esztergomból, hanem Komáromból és Tatabányáról is lesznek olyanok, akik átmennek majd a Jaguarhoz. „A Magyar Suzuki Zrt.-nél nagyjából 3000-en dolgoznak, és volt olyan időszak, amikor a külföldi, persze főleg felvidéki munkavállalók aránya elérte a 65 százalékot, de információm szerint még ma is kisebbségben vannak a magyar állampolgárok" – mondta.


Kiss elmondta, hogy két éve a túlórákkal együtt havi nettó 165 ezer forintot lehetett hazavinni a Suzukinál, ami az idén azért biztosan több, de még jóval elmarad a szlovák autógyárak bérétől, ahol 310 ezer forintnyi eurós fizetés átlagosnak számít a szalag melletti munkások esetében.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 937
73 184
113
https://index.hu/gazdasag/allas/201...sza_el_a_munkasokat_a_szlovakiai_jaguar-gyar/

.....
inkább a Suzukira jelenthet veszélyt az új nyitrai üzem, és ezzel egyetért Kiss László, az Esztergomi Gépjárműgyártók Független Szakszervezetének elnöke is, aki szerint viszont nemcsak Esztergomból, hanem Komáromból és Tatabányáról is lesznek olyanok, akik átmennek majd a Jaguarhoz. „A Magyar Suzuki Zrt.-nél nagyjából 3000-en dolgoznak, és volt olyan időszak, amikor a külföldi, persze főleg felvidéki munkavállalók aránya elérte a 65 százalékot, de információm szerint még ma is kisebbségben vannak a magyar állampolgárok" – mondta.


Kiss elmondta, hogy két éve a túlórákkal együtt havi nettó 165 ezer forintot lehetett hazavinni a Suzukinál, ami az idén azért biztosan több, de még jóval elmarad a szlovák autógyárak bérétől, ahol 310 ezer forintnyi eurós fizetés átlagosnak számít a szalag melletti munkások esetében.
Menjenek ha megéri.
 

krova

Well-Known Member
2010. december 13.
243
759
93
Üdv nekem az a félelmetes hogy , túlórákkal együtt havi nettó 165 ezer forintot lehetett hazavinni a Suzukinál. TÚLÓRÁKKAL együtt. Félelmetes ,nesze neked suzuki. Mért nem beszélnek egy politikussal hogy közmunkásokat alkalmaznak,az még olcsóbb.