Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Az a bajom a nevezett illetővel, hogy ez a fene nagy megvilágosodottság a "munkásságát" nem jellemezte. Amikor ott volt a lehetőség, akkor ez a látásmód nem jött el - de az ártatlanság vélelme mellett feltételezem, nem is jöhetett volna. A káder az arról híres, hogy elsősorban pártkatona.

Annyit viszont tudni kell a háttérről, hogy a K+F is egy kifizetési hely (volt) a csókosoknak. Nem a sértődöttség beszél belőlem, hogy nekem nem adtak pénzt az ötleteimre. Utólag belegondolva, sokkal jobban jártam, hogy nem. Ennek mondjuk még mai is iszom a levét, ugyanis a nevem rendre előkerül különböző promóciós prospektusokban. Voltam néhány összejövetelen a múltban odahaza. Ott egyértelmű volt, hogy miről van szó. Milliárdok mentek évente ki pártkatonákhoz és haveri "kockázati befektetőkhöz". Egyik haver is ilyennel foglalkozott, de ő a banki szolgáltatások irányába ment el, felkarolta ezt a csoportot odahaza. Az, hogy egy Szigeten úgy lehet fizetni ahogy, jócskán az ő érdemük.

Az egyik elképzelésem az volt, hogy egy innovációs központot létrehozni, ahol lenne minden. Korszerű gépek, software, szerelési hely - minden, ami a prototípus gyártáshoz, illetve az első széria legyártásához kell. Ezt a tisztelt urak rizikósnak találták, holott Németországban a DAX-on jegyzett cégek évente kb. 2 milliárd€ értékben vesznek igénybe ilyet.és ez csak Németország. Valamiben végre az élre tudtunk volna ugrani. Szürkeállomány lett volna, ötletek is dögivel. Az egyetemek tetű lassan dolgoznak, egy problémával elszöszölnek évekig. Az iparnak pedig megoldások kellenek. Az egészből végül csináltak egy vértelen verziót, egyszerre kapásból többet. A végeredmény meg ismert. Vagyis nem ismert, mert néma csend.

Csábító volt a gondolat, hogy a magam ura legyek, akkor keljek fel, amikor akarok, nem pedig akkor, amikor kell. Az ötlet ez volt. Robotika, mesterséges intelligencia speciális gyártási környezetben. A vége az lett, hogy ráfizetéssel szálltam ki a saját ötletemből. Ezután jött az, hogy tiszta lap és újrakezdeni. Most szabadidőmben építem a robotos projektem, nem fizetek "mentort", aki összehoz "alvállalkozókkal", akik előadják, hogy egy szaros infravörös mérőszenzort integrálni 500000+Áfa, aztán nem lesz belőle semmi. Mára eljutottam oda, hogy do it yourself, ellenben a munkahelyen hozzáférhetek mindenhez, a lézerhegesztő-berendezésen át a 3D-s nyomtatóig - bár inkább a saját építményem használom, így deszkamodellt gyártok, amivel lehet pályázni belső projektekre, vagy meglévő munkafolyamatot optimalizálni.

Úgyhogy a magyar K+F-ről nagyjából ennyit...
Tetszettek volna forradalmat csainálni...Az utóbbi 30év legjobb beszólása.Amig ez a bolsevik tipusú intézményrendszerű államszervezet marad,addig remény sincs az uram-bátyám haverioligarhia tolvajvilágának megszüntetésére.
 

szpg9

Well-Known Member
2017. december 17.
1 676
1 187
113
Az a bajom a nevezett illetővel, hogy ez a fene nagy megvilágosodottság a "munkásságát" nem jellemezte. Amikor ott volt a lehetőség, akkor ez a látásmód nem jött el - de az ártatlanság vélelme mellett feltételezem, nem is jöhetett volna. A káder az arról híres, hogy elsősorban pártkatona.

Annyit viszont tudni kell a háttérről, hogy a K+F is egy kifizetési hely (volt) a csókosoknak. Nem a sértődöttség beszél belőlem, hogy nekem nem adtak pénzt az ötleteimre. Utólag belegondolva, sokkal jobban jártam, hogy nem. Ennek mondjuk még mai is iszom a levét, ugyanis a nevem rendre előkerül különböző promóciós prospektusokban. Voltam néhány összejövetelen a múltban odahaza. Ott egyértelmű volt, hogy miről van szó. Milliárdok mentek évente ki pártkatonákhoz és haveri "kockázati befektetőkhöz". Egyik haver is ilyennel foglalkozott, de ő a banki szolgáltatások irányába ment el, felkarolta ezt a csoportot odahaza. Az, hogy egy Szigeten úgy lehet fizetni ahogy, jócskán az ő érdemük.

Az egyik elképzelésem az volt, hogy egy innovációs központot létrehozni, ahol lenne minden. Korszerű gépek, software, szerelési hely - minden, ami a prototípus gyártáshoz, illetve az első széria legyártásához kell. Ezt a tisztelt urak rizikósnak találták, holott Németországban a DAX-on jegyzett cégek évente kb. 2 milliárd€ értékben vesznek igénybe ilyet.és ez csak Németország. Valamiben végre az élre tudtunk volna ugrani. Szürkeállomány lett volna, ötletek is dögivel. Az egyetemek tetű lassan dolgoznak, egy problémával elszöszölnek évekig. Az iparnak pedig megoldások kellenek. Az egészből végül csináltak egy vértelen verziót, egyszerre kapásból többet. A végeredmény meg ismert. Vagyis nem ismert, mert néma csend.

Csábító volt a gondolat, hogy a magam ura legyek, akkor keljek fel, amikor akarok, nem pedig akkor, amikor kell. Az ötlet ez volt. Robotika, mesterséges intelligencia speciális gyártási környezetben. A vége az lett, hogy ráfizetéssel szálltam ki a saját ötletemből. Ezután jött az, hogy tiszta lap és újrakezdeni. Most szabadidőmben építem a robotos projektem, nem fizetek "mentort", aki összehoz "alvállalkozókkal", akik előadják, hogy egy szaros infravörös mérőszenzort integrálni 500000+Áfa, aztán nem lesz belőle semmi. Mára eljutottam oda, hogy do it yourself, ellenben a munkahelyen hozzáférhetek mindenhez, a lézerhegesztő-berendezésen át a 3D-s nyomtatóig - bár inkább a saját építményem használom, így deszkamodellt gyártok, amivel lehet pályázni belső projektekre, vagy meglévő munkafolyamatot optimalizálni.

Úgyhogy a magyar K+F-ről nagyjából ennyit...



Hát most ez a hsz tőled a "savanyú a szőlő" témába illene leginkább. Nem a múltról van szó, mert mikor pozícióban vagy, fogod a pofád a saját érdekedben és csak azután tálalsz ki, miután ejtenek. De a lényeg azon van, hogy elmondott egy csomó mindent, amit korábban Te is, én is, meg más is hiába várt volna tőle, mert még benne volt a pixisben. Kéretik ezt is átgondolni, mikor fanyalogtok valaki korábbi, mostani, meg jövőbeli állásfoglalásain...
 

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 683
4 438
113
A BMW Debrecenben új gyárat épít, és mire elkezdődik a gyártás, fel fog készülni a régió: megfelelő számú, jó szakembert fog biztosítani és a közlekedést is fejlesztik.

A BMW – a harmadik legnagyobb német prémiumgyártó, és ötödik világmárka – új gyárat épít Debrecenben. Milyen feladatokat kell megoldani a beruházás kapcsán?
http://www.origo.hu/itthon/20180824...-m1es-autopalyat-palkovics-laszlointerju.html
 

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 683
4 438
113
Debrecen önkormányzata a Kölcsey Központot ajánlja fedezetként ahhoz a hitelhez, amelyet a BMW gyár építésére kiszemelt terület fejlesztéséhez kell felvennie. Összesen 44 milliárd forintból alakítják ki a leendő gyár területét.

 

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 683
4 438
113
A Mercedes-Benz Cars május elején jelentette be, hogy már működő autógyára szomszédságában megkezdi új autógyára építését Kecskeméten. A beruházás egymilliárd euróból, mintegy 320 milliárd forintból valósul meg és több mint 2500 új munkahelyet teremt. Az új gyárban a tervek szerint 2020-ban indul a termelés.
https://magyaridok.hu/gazdasag/a-ke...serol-tajekoztatott-palkovics-laszlo-3468233/
 

nekerdez

Well-Known Member
2012. június 3.
2 709
2 362
113
A Mercedes-Benz Cars május elején jelentette be, hogy már működő autógyára szomszédságában megkezdi új autógyára építését Kecskeméten. A beruházás egymilliárd euróból, mintegy 320 milliárd forintból valósul meg és több mint 2500 új munkahelyet teremt. Az új gyárban a tervek szerint 2020-ban indul a termelés.
https://magyaridok.hu/gazdasag/a-ke...serol-tajekoztatott-palkovics-laszlo-3468233/
Ez nem dicsőség! V4 közül nálunk a legalacsonyabbak a bérek. Olvasd el ozymandias írását. Németeknél lassan nem lesz munkás kéz.
 

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 683
4 438
113
Ez nem dicsőség! V4 közül nálunk a legalacsonyabbak a bérek. Olvasd el ozymandias írását. Németeknél lassan nem lesz munkás kéz.
Rendben, köszönöm az ajánlást. Nem is úgy gondolok erre, hogy ez dicsőség lenne. Hanem, hogy ezen az oldalon tájékozottak legyen az emberek.
 

nekerdez

Well-Known Member
2012. június 3.
2 709
2 362
113
Veled mi van ? Ez egy írány és újabb 2500 embernek lesz fixen munkája stb... Te minek irogatsz ide ? Menj le azt köpj fel és állj alá , az meg nem szégyen csak gravitáció :D :D
Azt már megtetted helyettem te ! Nem régen még én is "örültem" az ilyen híreknek,de az amit már leírtam! Azért jönnek és vannak itt mert Eu-ban a legolcsóbb minőségi munkaerő vagyunk !
 

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 774
26 222
113
Veled mi van ? Ez egy írány és újabb 2500 embernek lesz fixen munkája stb... Te minek irogatsz ide ? Menj le azt köpj fel és állj alá , az meg nem szégyen csak gravitáció :D :D
Annyi a baj, hogy már munkás sincs kecskemét cirka 60km-es körzetében mert mindent elvisz az eddigi merci, ha ezek építkeznek és megint kell 2500 ember akkor honnan lesz már emberke a gyárba?
 
  • Tetszik
Reactions: Robur

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 776
18 013
113
https://mno.hu/velemeny/nemzeti-kapitalizmus-kontra-globalizmus-645932

Egy kis érdekesség, hogy mi is ment a 90-es években. A klasszikus rajna kapitalista vs. angolszász karvaly. A cikkben van pár elírás (pl. Herrenhausen helyett Herrhausen volt az akkori Deutsche Bank goré. A Vörös október frakció durrantotta fel, de manapság az "örökösei", pl. antifasiszta tömörülés simán szalonképes), de durva.
 

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 683
4 438
113
Teljesen új, digitális gyártástechnológiát telepít hazánkba a japán Bridgestone a gumiabroncsgyára bővítésekor, amely 9,2 milliárd forintos beruházással valósul meg, és száz munkahelyet hoz létre Tatabányán – közölte Szijjártó Péter. A külgazdasági és külügyminiszter elmondta: a gumigyártás termelési értéke nyolc százalékkal nőtt az év első felében Magyarországon, és az ágazatban hatezer hazai munkavállaló dolgozik.

https://magyaridok.hu/gazdasag/luxu...sokat-a-bridgestone-gyara-tatabanyan-3468461/
 
  • Tetszik
Reactions: joker and Luthero

Robur

Well-Known Member
2018. április 9.
3 249
5 293
113
A Mercedes-Benz Cars május elején jelentette be, hogy már működő autógyára szomszédságában megkezdi új autógyára építését Kecskeméten. A beruházás egymilliárd euróból, mintegy 320 milliárd forintból valósul meg és több mint 2500 új munkahelyet teremt. Az új gyárban a tervek szerint 2020-ban indul a termelés.
https://magyaridok.hu/gazdasag/a-ke...serol-tajekoztatott-palkovics-laszlo-3468233/
Egy meg nem nevezett autógyár felvett 1600 embert és egy éven belül már csak 16 maradt. Hogy lesz ezeknek 2500 embere? https://24.hu/fn/gazdasag/2018/09/1...i-autogyar-1584-en-leleceltek-egy-even-belul/
 
  • Tetszik
Reactions: nekerdez

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 804
31 705
113
Ha felveszel 1600 embert és kemény 1%-a marad egy év után, akkor jobb ha önvizsgálatot tartasz, végigmész a munkakörülményeken amit biztosítottál nekik meg a fizetések szintjén. Nem sírni kell, hogy nincs munkás, hanem megfizetni rendesen. Persze akkor otthon a németnek nem tudsz ugyanazért a melóért és ugyanannyi vagy kevesebb termelésért 3-4-5x annyi fizetést adni, de ez már legyen az ő baja.
 

Robur

Well-Known Member
2018. április 9.
3 249
5 293
113
Ha felveszel 1600 embert és kemény 1%-a marad egy év után, akkor jobb ha önvizsgálatot tartasz, végigmész a munkakörülményeken amit biztosítottál nekik meg a fizetések szintjén. Nem sírni kell, hogy nincs munkás, hanem megfizetni rendesen. Persze akkor otthon a németnek nem tudsz ugyanazért a melóért és ugyanannyi vagy kevesebb termelésért 3-4-5x annyi fizetést adni, de ez már legyen az ő baja.
Ebben teljesen igazad van, de attól még "helyzet" van. Láthatólag sem a magyar sem a külföldi cégek nem boldogulnak vele.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 804
31 705
113
Ebben teljesen igazad van, de attól még "helyzet" van. Láthatólag sem a magyar sem a külföldi cégek nem boldogulnak vele.
Kurvaegyszerűen lehet boldogulni vele. Jürgennek a 3500 eurós fizetését 2500-ra lecsökkenteni, és Lacinak az 500 eurós fizóját 1500-ra felemelni. Még így sem kapják ugyanazért a munkáért ugyanazt a pénz, de már közeledni fog. A cégcsoporton belűl nem változik a bérköltség és Laci meg társai 6 hónap után nem fogják azt mondani, hogy "b...d meg anyádat, én elmentem oda ahol fizetnek is" hanem a cégnél marad, fejlődik, teszi a dolgát.
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 776
18 013
113
Ha felveszel 1600 embert és kemény 1%-a marad egy év után, akkor jobb ha önvizsgálatot tartasz, végigmész a munkakörülményeken amit biztosítottál nekik meg a fizetések szintjén. Nem sírni kell, hogy nincs munkás, hanem megfizetni rendesen. Persze akkor otthon a németnek nem tudsz ugyanazért a melóért és ugyanannyi vagy kevesebb termelésért 3-4-5x annyi fizetést adni, de ez már legyen az ő baja.
A fő gond az, hogy a befektetődnek nem tudsz adni évente 12%-ot. Ez a "baj". A vegyipar itt kint most kezd figyelmeztető megmozdulásokba.
- 6%-os béremelés
- 2000€/év szabadság pénz
- 37,5 órás munkahétben legalább 25% legyen a szabadon felhasználható rész (értsd: mondjuk home office)

Hozzáteszem, kérik mindezt úgy, hogy a BCE (bányász, vegyipar, energia) német szinten is a legjobban kereső brigád kékruhások között... A munkaadók persze kézzel-lábbal kapálóznak (főleg a Bayer, aki a Monsanto-s perrel eltaknyolt a fürdőben a műbrokival a seggében)... A német multicégek nagy része a DAX-on van, vagyis tőzsdén kereskedett cégek. A munkabérek pedig mindig tetemes tételek. A T-com itt most jelentett be egy 7500 fős leépítést... A Siemens eddig 3 gyárat zárt be az elmúlt 2 évben.

Csak ugyebár a kedves "befektető" telhetetlen. Hallom a régiektől is gyakran, de jó volt, amikor nem mindenfajta balfasz részvényes érdekei voltak az elsődlegesek, hanem melósok.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 804
31 705
113
Persze van más módszer is, pl adhatod drágábban a kocsikat, hogy lenyeljék a többletköltséget, kérdés, hogy mennyire befolyásolja majd az eladásokat. Vagy lenyelheti a cég a többletköltséget, így csökken a profitja, de ezt nem szeretik, mert a bónuszuk (és az állásuk) ettől függ a fejeseknek. Átszervezhetik a gyártást, hogy hatékonyabbak legyenek, több legyártott termék, többfele oszlik a bér. Faraghatnak más költségekből. Vagy ezeknek és más ötleteknek a kombinációja, kicsit drágább kocsi, kicsit jobban megszervezett gyártás, kicsit jobban kialkudott beszállítói árak, kicsit (de tényleg kicsit) csökkenő profit, kicsit csökkenő Jürgen fizetés, és csak meglesz a magyarországi melósnak is a normális bére.
 

Robur

Well-Known Member
2018. április 9.
3 249
5 293
113
Kurvaegyszerűen lehet boldogulni vele. Jürgennek a 3500 eurós fizetését 2500-ra lecsökkenteni, és Lacinak az 500 eurós fizóját 1500-ra felemelni. Még így sem kapják ugyanazért a munkáért ugyanazt a pénz, de már közeledni fog. A cégcsoporton belűl nem változik a bérköltség és Laci meg társai 6 hónap után nem fogják azt mondani, hogy "b...d meg anyádat, én elmentem oda ahol fizetnek is" hanem a cégnél marad, fejlődik, teszi a dolgát.
Azt gondolom viccnek szántad, hogy Jürgen fizetését csökkentik 1000 euróval.
 
  • Tetszik
Reactions: szpg9