Magyarország légvédelme

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 693
34 485
113
A beazonosítani nem tudtuk. Drón, átmenekült, vadászgép stb.. Éppen ezért nem próbáltuk meg leszedni. Más kérdés képesek lettünk volna leszedni.
Szerintem forditva.Pont azért nem próbáltuk meg leszedni,mert tudtuk mi az.Harcászatilag veszélyt nem jelentett.
Gripen simán le tudta volna szedni.De az ország sűrűn lakott,igenjó eséllyel potyantak volna a roncsok,valószinüleg égve,lakott területre.Kinek hiányzik egy kvázi gyújtóbombázás?Ráadásul lelövésnél a roncsok sokkal nagyobb területen szóródnak.
Magam se döntöttem volna másképpen.
Ez már kezd kabaré lenni.Én védem a sereg eljárását,miközben sem az MH,sem a Zplán állapotjával nem vagyok megelégedve.Józan paraszti ész,uraim.A parttalan lelkesedés éppen úgy butaság,mint a parttalan kétségbeesés.
Érzékelték a lokátorok.Amint kiért a hegyek radarárnyékábol,rögvest.Már Ukrajna felett érzékelték.Igencsak valószinűsitem,hogy még a határ elérése elött megkaptuk az infót,hogy mi az a pötty a csövön.Végig sűrűn lakott terület felett repült.Ezért nem lötték le.
Ha nem igy történt,akkor az atádi futkosó újranyitását igénylem a felelősök tartós lakhelyének.DE minden józan logika szerint ez a legvalószinűbb magyarázuat a történtekre.
PR felelősöket viszont csak el kéne vinni futkosóra.Érdekes,hogy egy országban,ahol még a csapbol is folyik az ordinálé agitpropi,normális tömegtájékoztatás,no az nincs.Vagy pont ezért nincs.
 

eszena

Well-Known Member
2021. április 3.
898
3 246
93
Szerintem forditva.Pont azért nem próbáltuk meg leszedni,mert tudtuk mi az.Harcászatilag veszélyt nem jelentett.
Gripen simán le tudta volna szedni.De az ország sűrűn lakott,igenjó eséllyel potyantak volna a roncsok,valószinüleg égve,lakott területre.Kinek hiányzik egy kvázi gyújtóbombázás?Ráadásul lelövésnél a roncsok sokkal nagyobb területen szóródnak.
Magam se döntöttem volna másképpen.
Ez már kezd kabaré lenni.Én védem a sereg eljárását,miközben sem az MH,sem a Zplán állapotjával nem vagyok megelégedve.Józan paraszti ész,uraim.A parttalan lelkesedés éppen úgy butaság,mint a parttalan kétségbeesés.
Érzékelték a lokátorok.Amint kiért a hegyek radarárnyékábol,rögvest.Már Ukrajna felett érzékelték.Igencsak valószinűsitem,hogy még a határ elérése elött megkaptuk az infót,hogy mi az a pötty a csövön.Végig sűrűn lakott terület felett repült.Ezért nem lötték le.
Ha nem igy történt,akkor az atádi futkosó újranyitását igénylem a felelősök tartós lakhelyének.DE minden józan logika szerint ez a legvalószinűbb magyarázuat a történtekre.
PR felelősöket viszont csak el kéne vinni futkosóra.Érdekes,hogy egy országban,ahol még a csapbol is folyik az ordinálé agitpropi,normális tömegtájékoztatás,no az nincs.Vagy pont ezért nincs.
Es akkor az már biztos, hogy felderítő tevékenységet nem végzett? Ami veszélyezteti az ország biztonságát? A lakosságét, katonáinkét, az országét stb?
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 113
113
Szerintem forditva.Pont azért nem próbáltuk meg leszedni,mert tudtuk mi az.Harcászatilag veszélyt nem jelentett.
Gripen simán le tudta volna szedni.De az ország sűrűn lakott,igenjó eséllyel potyantak volna a roncsok,valószinüleg égve,lakott területre.Kinek hiányzik egy kvázi gyújtóbombázás?Ráadásul lelövésnél a roncsok sokkal nagyobb területen szóródnak.
Magam se döntöttem volna másképpen.
Ez már kezd kabaré lenni.Én védem a sereg eljárását,miközben sem az MH,sem a Zplán állapotjával nem vagyok megelégedve.Józan paraszti ész,uraim.A parttalan lelkesedés éppen úgy butaság,mint a parttalan kétségbeesés.
Érzékelték a lokátorok.Amint kiért a hegyek radarárnyékábol,rögvest.Már Ukrajna felett érzékelték.Igencsak valószinűsitem,hogy még a határ elérése elött megkaptuk az infót,hogy mi az a pötty a csövön.Végig sűrűn lakott terület felett repült.Ezért nem lötték le.
Ha nem igy történt,akkor az atádi futkosó újranyitását igénylem a felelősök tartós lakhelyének.DE minden józan logika szerint ez a legvalószinűbb magyarázuat a történtekre.
PR felelősöket viszont csak el kéne vinni futkosóra.Érdekes,hogy egy országban,ahol még a csapbol is folyik az ordinálé agitpropi,normális tömegtájékoztatás,no az nincs.Vagy pont ezért nincs.
Ennél jobban már nem tudom likeolni!
Az azonosítást - ne feledjük -, már az E3 is elvégezhette, már az ukrán légtérben. Nekik rendelkezésre áll egy olyan EW könyvtár, amivel a repülés útvonala és karakterisztikája alapján biztosan azonosításra kerülhetett.
Tényleg le lehetne szállni a témáról.
Szerintem amerikai nyomásra van jelenleg a szőnyeg alá seperve a magyar kommunikáció.
Mert egyszerűen aláásná az ukrán haderő központi image építését.
Mindenesetre tényleg furcsa, hogy a MH és a HM részéről nincs egy rendkívül sajtótájékoztató.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Ennél jobban már nem tudom likeolni!
Az azonosítást - ne feledjük -, már az E3 is elvégezhette, már az ukrán légtérben. Nekik rendelkezésre áll egy olyan EW könyvtár, amivel a repülés útvonala és karakterisztikája alapján biztosan azonosításra kerülhetett.
Tényleg le lehetne szállni a témáról.
Szerintem amerikai nyomásra van jelenleg a szőnyeg alá seperve a magyar kommunikáció.
Mert egyszerűen aláásná az ukrán haderő központi image építését.
Mindenesetre tényleg furcsa, hogy a MH és a HM részéről nincs egy rendkívül sajtótájékoztató.
Nem látta senki.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 693
34 485
113
Es akkor az már biztos, hogy felderítő tevékenységet nem végzett? Ami veszélyezteti az ország biztonságát? A lakosságét, katonáinkét, az országét stb?
Sóhaj...mégegysóhaj....namégegyszerutoljára....sóhaj.....
De,valószinűleg végzett felderitő tevékenységet.A két ejtőernyő azért van,mert a nagyobbik magát a dront,a kisebbik meg a felderitési eredményket tartalmazó filmkazettákat ereszti a földre.Most ott vannak a horvátoknál,ezek a kazetták.Jol megnézhetnek rajta mindent,amit már eddig is tudtak.Ukránok/oroszok viszont csak akkor,ha elpostázzák nekik a filmeket.....
Ez egy régi szovjet felderitő dron.Nincs satcom,nincs elektronikus adatkapcsolat-filmre dolgozó fotofelszerelés,az van rajta.Akinél a filmkazetta van,az nézheti meg,hogy mit látott.Márha a meghibásodott vezérlés elinditotta egyáltalán a felderitési folyamatot.Merthogy a visszatérő manővert sem inditotta el,eleve rossz irányba repült.Vagyis elég jó eséllyel a felderitési tevékenységet sem inditotta el.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 113
113
Nem látta senki.
Olvassál már vissza te is!
Ha nem látta volna, akkor a horvátok vajon honnan tudták volna, hogy mennyi időt töltött Románia és Magyarország légterében.
Ráadásul 1-2 órán belül kint volt az infó arról, hogy mi a típusa.
Pedig ez nem egy kimondottan gyakori modell Horvátországban. És éjszaka történt az esemény.
Az azonosítást az is nehezíthette volna, hogy egy kiadós kráteren, meg pár megperzselődött roncsdarabon túl semmi nem maradt belőle.
Ha olyan gyors lett volna a roncs azonosítása, akkor nem jöttek volna elő marhaságok a 2 ejtőernyő kapcsán.
 

beat

Well-Known Member
2012. január 25.
1 089
2 649
113
Nem értem mire válaszoltál.
Nem beszéltem légierőről. Az említett személyek a Honvédség legmagasabb rangú vezetői.
A kormányzati tájékoztatás szerint 3 alkalommal észleltek légtérsértést, ebből 2 alkalommal küldtek fel gripeneket, amelyek egyszer sem "találták meg" és azonosították az eszközöket.
Ez a teljes tehetetlenségünk nyílt beismerése.
Mikor váltsanak le vezetőket, ha nem most? Majd ha Kecskemét és Szolnok megsemmisült?
Mert szerinted a vezetőcsere megoldaná a problémát? Több lesz tőle a lokátor, a Gripen vagy a légvédelmi rakéta?
A vezetőcsere most csak a kapkodás ékes példáját mutatná be.
Az egyedüli megoldás az lehet, ha újratárgyalva megpróbálnak felgyorsítani beszerzéseket. Egyrészt nem is biztos, hogy sikerül, másrészt drága lesz. Valami kompromisszumot rejthet magában, ami miatt nem biztos, hogy megérni. A legjobb megoldás talán az lehetne, hogy ugyanazon típusokból használt cuccokat lízingelnék addig, amíg a saját nem lesz hadrafogható.
 

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 516
5 459
113
Szerény véleményem a témáról :

Légtérellenőrzés:
A NATO gépek folyamatosan járőröznek Románia, Lengyelország légterében. Attól hogy az AWACS/AEW gépek nem látszanak a flightradaron, még biztosan fent vannak, éjszaka is.
Tehát már nekik kellett észlelniük azt a gépet, ami egy olyan háborús légtérből közeledett Európa irányába, ahol csak igen korlátozott, kizárólag katonai légiforgalom van.
A "cél" mérete, korszerűtlen volta, és repülési magassága alapján az AWACS-nak mindenképp, de a határ közelében már a honvédségi radaroknak is látniuk, követniük kellett!

Légvédelem:

Már legalább 100 km-el a magyar határ elött riasztani kellett (volna) itthon a rakétásokat/vadászgépeket, tekintve, hogy egyenesen felénk közeledett.
Véleményem szerint Románia, Lengyelország felett folyamatos a NATO vadászgépek járőrözése, még ha éjszaka csökkentett módban is. Erre utal a tanker gépek mozgása is, különben mi értelme lenne?
De ha ez nem így lenne, egy 700-1000km/h-val közeledő katonai légi eszközre, a kecskeméti Gripeneket is tudni kellett volna emelni, ha az a parancs. Ha jól tudom, nem a Gripenek, hanem a függesztett fegyverek igénylik a 12 percet a felszállás elött, az üzemi hőmérséklet elérésére. Azokat már akkor kellett volna élesíteni, amikor a robotrepülő még ukrán területen közeledett, egyenesen felénk.
A KUB-oknak szintén alkalmasnak kell lenniük egy ilyen radarjellel, sebességgel, manőverezés nélkül közeledő légi cél leküzdésére, nyilván nem Győrből. Azért az alap lett volna, hogy néhány indítót küldünk az egyébként igen keskeny ukrán határunk közelébe, feltéve ha ez nem történt meg! A Mistralok is korlátozottan alkalmasak lehetnek a leküzdésre, feltéve hogy a közelben húz el a célpont.
Az ominózus repülőeszköz esetén ez úgy tűnik nem történt meg.
Ennek legalább 2 oka lehet. Vagy rajta voltak másik NATO gépek, vagy parancsra vártak a kecsói pilóták, amit nem kaptak meg. Vagy nem volt megfelelő lérak a közelben.
Az, hogy nem lett lelőve a gép szerintem hiba volt, amire most már rájöhetett mind a NATO, mind a magyar katonai vezetés.
Mondom ezt úgy, hogy én is a veszélyeztetett zónában élek, Pakshoz is közel.
Ha azért nem lövünk le egy katonai gépet, mert akkor szétszóródott roncsai esetleg veszélyeztetnek valakit, erre csak az lehet az indok, ha tudják, hogy nem támadószándékkal indították, és nincs esély egy nagyobb katasztrófára. Máskülönben felesleges légvédelmet tartani! Ehhez pedig minden információnak rendelkezésre kellett állni a gépről, különben lutri az egész!
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Olvassál már vissza te is!
Ha nem látta volna, akkor a horvátok vajon honnan tudták volna, hogy mennyi időt töltött Románia és Magyarország légterében.
Ráadásul 1-2 órán belül kint volt az infó arról, hogy mi a típusa.
Pedig ez nem egy kimondottan gyakori modell Horvátországban. És éjszaka történt az esemény.
Az azonosítást az is nehezíthette volna, hogy egy kiadós kráteren, meg pár megperzselődött roncsdarabon túl semmi nem maradt belőle.
Ha olyan gyors lett volna a roncs azonosítása, akkor nem jöttek volna elő marhaságok a 2 ejtőernyő kapcsán.
Utólag látták. Miután leesett és megnézték mi az, visszanézték az adatokat, és a zajból kiókumlálták. Mit az oroszok Ruszt Mátyást.
Ment közben semmi sem külüönböztette meg egy paksra tartó kalibrtól. Még a készültséget se emelték rá. Mert nem látták.
 

eszena

Well-Known Member
2021. április 3.
898
3 246
93
Ezek nem érvek, hanem jogszabályok, és mint ilyenek, ebbe nem lehet beleszólásod.
Itt írod, hogy ezek jogszabályok. Én nem írtam semmiféle jogszabályról és annak alkalmazásáról. Kértem, hogy linkeld be amiről itt szó lehet. Most tényleg nem értelek. Én mit linkeljek be?
 
H

Hummen23

Guest
Szerény véleményem a témáról :

Légtérellenőrzés:
A NATO gépek folyamatosan járőröznek Románia, Lengyelország légterében. Attól hogy az AWACS/AEW gépek nem látszanak a flightradaron, még biztosan fent vannak, éjszaka is.
Tehát már nekik kellett észlelniük azt a gépet, ami egy olyan háborús légtérből közeledett Európa irányába, ahol csak igen korlátozott, kizárólag katonai légiforgalom van.
A "cél" mérete, korszerűtlen volta, és repülési magassága alapján az AWACS-nak mindenképp, de a határ közelében már a honvédségi radaroknak is látniuk, követniük kellett!

Légvédelem:

Már legalább 100 km-el a magyar határ elött riasztani kellett (volna) itthon a rakétásokat/vadászgépeket, tekintve, hogy egyenesen felénk közeledett.
Véleményem szerint Románia, Lengyelország felett folyamatos a NATO vadászgépek járőrözése, még ha éjszaka csökkentett módban is. Erre utal a tanker gépek mozgása is, különben mi értelme lenne?
De ha ez nem így lenne, egy 700-1000km/h-val közeledő katonai légi eszközre, a kecskeméti Gripeneket is tudni kellett volna emelni, ha az a parancs. Ha jól tudom, nem a Gripenek, hanem a függesztett fegyverek igénylik a 12 percet a felszállás elött, az üzemi hőmérséklet elérésére. Azokat már akkor kellett volna élesíteni, amikor a robotrepülő még ukrán területen közeledett, egyenesen felénk.
A KUB-oknak szintén alkalmasnak kell lenniük egy ilyen radarjellel, sebességgel, manőverezés nélkül közeledő légi cél leküzdésére, nyilván nem Győrből. Azért az alap lett volna, hogy néhány indítót küldünk az egyébként igen keskeny ukrán határunk közelébe, feltéve ha ez nem történt meg! A Mistralok is korlátozottan alkalmasak lehetnek a leküzdésre, feltéve hogy a közelben húz el a célpont.
Az ominózus repülőeszköz esetén ez úgy tűnik nem történt meg.
Ennek legalább 2 oka lehet. Vagy rajta voltak másik NATO gépek, vagy parancsra vártak a kecsói pilóták, amit nem kaptak meg. Vagy nem volt megfelelő lérak a közelben.
Az, hogy nem lett lelőve a gép szerintem hiba volt, amire most már rájöhetett mind a NATO, mind a magyar katonai vezetés.
Mondom ezt úgy, hogy én is a veszélyeztetett zónában élek, Pakshoz is közel.
Ha azért nem lövünk le egy katonai gépet, mert akkor szétszóródott roncsai esetleg veszélyeztetnek valakit, erre csak az lehet az indok, ha tudják, hogy nem támadószándékkal indították, és nincs esély egy nagyobb katasztrófára. Máskülönben felesleges légvédelmet tartani! Ehhez pedig minden információnak rendelkezésre kellett állni a gépről, különben lutri az egész!
És mi bevettük, hogy irányíthatatlan, így hagytuk hogy átrepüljön az összes fontosabb honvédségi komplexum felett. Mi ez, ha nem dilettáns viselkedés?
Ha ennek nincs következménye, akkor bármit meg lehet velünk tenni.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 693
34 485
113
Véleményem szerint Románia, Lengyelország felett folyamatos a NATO vadászgépek járőrözése, még ha éjszaka csökkentett módban is. Erre utal a tanker gépek mozgása is, különben mi értelme lenne?
Én meg azon se lennék meglepve,ha felettünk is lenne folyamatos NATO örjárat,csak a vajdai agitprop szokás szerint hazudozik,ha kell,ha nem.
Ment közben semmi sem külüönböztette meg egy paksra tartó kalibrtól.
Kapásbol a repülési profilja megkülönbözteti.Támadó CM-ek alacsonnyan közelitenek,terepkövető módon.No,azt nem érzékeled messziről (ezért kéne kiegésziteni lufiradarokkal a távolfelderitést)
Utoljára,és többet nem irom le.E-3 valószinűleg már az inditástól nyomon követte.Igen valószinű,hogy rákérdeztek/maguktól szóltak az ukránok(nál),hogy mi indult meg ott nyugat felé.Én azt sem zárom ki,hogy egy járőrőző NATO gép román,vagy már hazai területen közelről meg is skubizta.Sőt,lehet ez az egyik magyarázata a komunikációs idiotizmusnak (bár alapbol is megvan).Kinos lenne beismerni,hogy felettünk is van NATO örjárat.....Nem tudom,hogy ez volt e,de nem lepne meg,ha kiderülne,hogy bizony igen.
Ennyi
 

eszena

Well-Known Member
2021. április 3.
898
3 246
93
Én meg azon se lennék meglepve,ha felettünk is lenne folyamatos NATO örjárat,csak a vajdai agitprop szokás szerint hazudozik,ha kell,ha nem.

Kapásbol a repülési profilja megkülönbözteti.Támadó CM-ek alacsonnyan közelitenek,terepkövető módon.No,azt nem érzékeled messziről (ezért kéne kiegésziteni lufiradarokkal a távolfelderitést)
Utoljára,és többet nem irom le.E-3 valószinűleg már az inditástól nyomon követte.Igen valószinű,hogy rákérdeztek/maguktól szóltak az ukránok(nál),hogy mi indult meg ott nyugat felé.Én azt sem zárom ki,hogy egy járőrőző NATO gép román,vagy már hazai területen közelről meg is skubizta.Sőt,lehet ez az egyik magyarázata a komunikációs idiotizmusnak (bár alapbol is megvan).Kinos lenne beismerni,hogy felettünk is van NATO örjárat.....Nem tudom,hogy ez volt e,de nem lepne meg,ha kiderülne,hogy bizony igen.
Ennyi
Magyar,román egyéb NATO gépek ,,skubizzák" a nem tudom hány tonnás drónt. Tudunk róla mindent csak épp a horvátoknak nem szólunk. Nem tartjuk fontosnak. Nem értesítjük őket. Ők legalább is ezt mondják.
Hagyjuk, hogy egy szövetséges ország fővárosába csapódjon be.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 113
113
Magyar,román egyéb NATO gépek ,,skubizzák" a nem tudom hány tonnás drónt. Tudunk róla mindent csak épp a horvátoknak nem szólunk. Nem tartjuk fontosnak. Nem értesítjük őket. Ők legalább is ezt mondják.
Hagyjuk, hogy egy szövetséges ország fővárosába csapódjon be.
Hát ez nem feltétlen a mi sarunk. Az egységes NATO légiirányítási rendszer nekik is rendelkezésükre áll.
 

Foxbat

Well-Known Member
2021. február 28.
342
2 239
93
Aki a drón lelövését propagálja, az kezdjen már el kezdetnek mondjuk kb 10x10 km-es kockákat rajzolni a google mapen és találjon egy "üreset", ahol nincs semmi lakott település, és egyáltalán el lehet gondolkozni egy biztonságos lelövésen.

Ha jól láttam ez a kb 6 tonnás drón kb 1000 km/h sebességgel utazik. Ez azt jelenti kb 36 másodperc alatt tesz meg 10 km-t.

Nem ott fog lezuhanni, ahol eltalálják, és nem szépen ernyőn fog leérni, mint a horvátoknál, + a maradék kerozin felrobban... Tényleg hol lelőni szerintetek? Kérem szépen a térképen jelölve..

(Ettől még el kellett volna fogni Gripennel...)
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Az idézet első fele sokkal inkább a kritizáló hozzászólásokat igazolja itt mint a megmagyarázó írásokat. Nekem legalább is úgy tünik.
Ez is csak egy vélemény. Szakértőket meg se kérdeztek. Azok megmondták volna, hogy az ejtőernyő a gép szabvány felszerelése. A repülési profilról sem olvastam egy sort se. Mondjuk, tekintve, hogy a hatótávolsága határán esett le, alighanem a maximális 6000 méteres magasságon közlekedett.