McDonell Douglas/Boeing F-15 Eagle

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
7 912
23 789
113
A komment végét nem értem. Nincs hatótávolsága az F-16A és F-15A-nak? Pont amikor Osiraknál azt láttuk, hogy az F-16A 2xMk-84-gyel LO-LO-HI profillel 1000 km távolságban mért csapást? Ok, hogy közel 0 tartalékkel, de bakker ez 540 nm. Közel az A-6 Intruder 600 nm körüli nem tankolt hatósugarához. Ok, ha lehet, hogy ezt 4d Mk-84-gyel tudta, de akkor is.

5. oldalon vannak profilok és konfigok.
http://www.alternatewars.com/SAC/A-6E_Intruder_(TRAM)_SAC_-_November_1979.pdf

De nem az elnehezült, navalizált verzióké. Ott elolvadna ez az előnyük.
 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
15 070
19 577
113




Qatari Eagle seen with external pods during test flight

Alex Farwell kindly provided these images of the second Boeing F-15QA, destined for the Qatar Emiri Air Force. Serial 17-0002 was flying with two external pods from St. Louis Lambert International (MO) on 24 September 2020.
The Lockheed Martin AN/AAQ-33 Sniper Extended Range (XR), under the left hand air intake, is a targeting pod that provides positive target identification, autonomous tracking, GPS coordinate generation, and precise weapons guidance from extended standoff ranges.
The Lockheed Martin AN/AAQ-13 LANTIRN (Low Altitude Navigation and Targeting Infra Red at Night) navigation pod, under the right hand air intake, provides high-speed penetration and precision attack on tactical targets at night and in adverse weather. The navigation pod contains a terrain-following radar and a fixed thermographic camera. Under each wing the Eagle seems to carry two captive AIM-9X Sidewinder Captive Air Training Missiles.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
7 912
23 789
113
Ahogy látom, a GE hajtóműves F-15-ösökre is kell külön beömlő a CFT-re, mint a PW229-essel szerelt F-15E-kre. Ez a pótbeömlő hátul a CFT-n az egyik azonosítója annak, hogy PW220-assal, vagy a 229-essel van-e szerelve a típus.
A GE hajtóműves QA gépen viszont oldalanként már nem egy-egy pótbeömlő van, hanem kettő-kettő.
Gyanítom, már inkább az avionika hűtése miatt.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
5 278
6 745
113
Érdekes fegyverzet variáció volt. 2 db AIM-7, 1 db AIM-120, 2 db Python-5, 1 db Python-3, egy Elta EL/L-8222 zavaró konténer (bal oldalon az AIM-120 előtt) és egy Ophir felderítő konténer. Jobb oldalon ráadásul a szárny alatti felfüggesztőn a külső pilont nem szerelték fel. Valami teszt lehetett?

 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
7 912
23 789
113
Az F-15SG óta vagyok kíváncsi arra, hogy vajon ezzel a két, kabin melletti jókora ronda MAWS dobozzal milyen lehet a gép légellenállása Mach 1 felett?
Vajon a Boeing miért nem tudta olyan elegánsan integrálni ezeket a szenzorokat, mint a Szuhoj tette a 35-ösön, meg az 57-esen?

Hasonló van a maláj Szu-30MKM gépeken, de csak ott és ott se ilyen méretben:

 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
7 912
23 789
113


Ez lehetett szerintem a világ legjobb repülőnapja. Edwards AFB Airshow, 1990. Bemutatót repült a szögletes fúvócsöves F-15S/MTD, de más érdekesség is akadt:
  • Négy hónappal a Sivatagi Vihar előtt itt mutatkozott be először az F-117-es,
  • A statikus soron még olyan gépek is voltak, mint F-105,
  • A bemutatón az F-14B brutálisat repült,
  • Végül megjelent a Space Shuttle is, mármint a világűrből...