F/A-18 Hornet , F/A-18 E/F Super Hornet (McDonell Douglas/Boeing)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 889
47 344
113
Ehhez pedig jól jöhetne az extra tolóerő.
Namegugyebár mivel nekünk hajlékony tömlősek lesznek a KC390-eseink és Biden bácsit is meg kéne kenni egy kis vásárlási szándékkal, egy ilyen mesebeli Ultra Advanced Super Hornet-HU jó is lehetne nekünk.
:)
Ennek van egy igen egyszerű oka, hogy miért nem jönne be. Két szó!
Két hajtómű... :rolleyes:
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 846
67 330
113
Összeállt a Blue Angels csapat programja, befejeződött az átállás a Super Hornet-re.
A gép úgy méretre, mint zajszintre F-15-ös kategória, így a Ruszkije Vityazi után az övék a legnagyobb, legzajosabb típus.
Viszont az orosz csapatnál lényegesen feszesebb, sűrűbb és dinamikusabb program miatt talán meglátványosabb a Blue Angels 2021-től induló új bemutatója:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
M

molnibalage

Guest
Összeállt a Blue Angels csapat programja, befejeződött az átállás a Super Hornet-re.
A gép úgy méretre, mint zajszintre F-15-ös kategória, így a Ruszkije Vityazi után az övék a legnagyobb, legzajosabb típus.
Viszont az orosz csapatnál lényegesen feszesebb, sűrűbb és dinamikusabb program miatt talán meglátványosabb a Blue Angels 2021-től induló új bemutatója:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Már 1:36-ig ej miket látni.

  • Az oldalkormányos beilleszkedés szemből igen látványos, ez a közönség szemszögéből nem látszik.
  • Utánégetős kötelékes emelkedés felszállás után? Ehhez a gépeknek is nagyon egyenszilárdnak kell lennie. Gondolom én.
  • Felszállás után egyből nyitott futós palástorsó.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 846
67 330
113
Már 1:36-ig ej miket látni.

  • Az oldalkormányos beilleszkedés szemből igen látványos, ez a közönség szemszögéből nem látszik.
  • Utánégetős kötelékes emelkedés felszállás után? Ehhez a gépeknek is nagyon egyenszilárdnak kell lennie. Gondolom én.
  • Felszállás után egyből nyitott futós palástorsó.
Azért ezek az elemek nem újak, ezeket a Hornet-érában is megcsinálták.
Itt a méret és a zaj növekedett, de pl a nagy állásszögű elemek már nem olyan kihegyezettek, mint a C-Hornet idejében volt.
A felszállás után a kötelék minimál fáklyával emelkedik (sárga füst), majd a tetőponton leveszik maximálra a gázkart.
Ez sem változott a korábbi programhoz képest.
Ugyanakkor pontosan így kezdi a bemutatóját a Ruszkije Vityazi (Kecskeméten is, ha még emlékszel), a Sztrizsi, de még a Thunderbirds négyese is.
A két szólista kunsztja a felszállás közben a BA csapatnál maradt változatlan.
Talán annyi a változás, hogy a pálya végén a Hornet seggre lett húzva, míg a Super Hornet inkább “csak” szűk íven, de mindenképpen egy látható íven megy át emelkedésbe.
Gyanítom, hogy ebben a nagyobb LERX nagyobb homlokellenállása a ludas.
Vagy sokkal inkább a vezérlőrendszer limitációi.
Itt ilyen nincs:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A Super Hornet FbW algoritmusának egyik egyedi - általam máshol nem látott - specialitása, hogy a nagy állásszögű elemeknél nem engedi a gépet megtartani, hanem a hatalmas vezérsíkokra (illetve virtuálisan a botra) mintegy “ráütve”, hírtelen nyomja át a gépet.
A korábbi Hornet ezzel szemben gond nélkül tudott “Szuhojosan” repülni.
Ahogy az F-35-ösök is.
Ilyen durva kalimpálást csak a Super Hornetnél látni.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
M

molnibalage

Guest
Nah, egy podcastet hallgatva ismét kiderült, hogy a upgrade és egyenszilárdság egy mítosz még a jenkiknél is.
2003-ban volt olyan F/A-18A alakulat, ahol a gépek nem rendelkeztek AIM-120 képességgel. Ebben hangzott el.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

hete

Well-Known Member
2021. január 7.
764
1 926
93
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Horizon

Well-Known Member
2019. február 27.
2 178
8 925
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Pocok75

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 846
67 330
113
Se maszk, se g-ruha, nagyon sportos így csapatni egy Super Hornet-tel, de hát ők a Blue Angels!

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Egy klasszik D-Hornetből fotózva, videózva (kivéve a szólistás részt).
 
  • Tetszik
Reactions: Bleroka and fishbed

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 099
82 913
113
Photos show EA-18G Growler damaged in 2017 mid air collision arriving at nas whidbey island via truck to be repaired...

EA-18G-NASWI.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 846
67 330
113
Szemben az amerikaiakal, nálunk itt Európában, keleten és nyugaton egyaránt, szezonról-szezonra, de főleg pilótáról-pilótára váltakozva a demók mindig változnak. Hol jobb lesz, hol gyengébb, vagy unalmasabb, de a finneket nem érheti a vád, hogy ne lennének kreatívak.
A tavalyi F/A-18C bemutatójuk odahaza, Finnországban ilyenre sikeredett:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ez bizony Kecskemét egére kívánkozó műsor!
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 099
82 913
113
Szemben az amerikaiakal, nálunk itt Európában, keleten és nyugaton egyaránt, szezonról-szezonra, de főleg pilótáról-pilótára váltakozva a demók mindig változnak. Hol jobb lesz, hol gyengébb, vagy unalmasabb, de a finneket nem érheti a vád, hogy ne lennének kreatívak.
A tavalyi F/A-18C bemutatójuk odahaza, Finnországban ilyenre sikeredett:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ez bizony Kecskemét egére kívánkozó műsor!

Biztos hogy változott valami? Nekem elég ismerős a program az elmúlt évekből...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 846
67 330
113
Biztos hogy változott valami? Nekem elég ismerős a program az elmúlt évekből...
Az elmúlt egy évből maximum. Ez a 2020-as műsor és csak 2019 óta repülik ezt a programot a finnek, mert akkor volt egy szovtver upgrade a régi Horneteken.
Itt annyi volt az újítás, hogy a hazai repülőtéren az összes manővert megszínesítették a nem sajnált infrázásokkal.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 846
67 330
113
Megvolt a Blue Angles első nyílvános szereplése a Super Hornetekkel:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Állásszög tekintetében szerintem ez a gép elmarad a Hornet-hez és az F-35A-hoz képest.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and migfun

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 291
4 768
113
Megvolt a Blue Angles első nyílvános szereplése a Super Hornetekkel:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Állásszög tekintetében szerintem ez a gép elmarad a Hornet-hez és az F-35A-hoz képest.
Nem lehetne, hogy erre is bevállalunk egy teltházas rendezvényt, mint a fociEB-re? ;)
 
T

Törölt tag 2361

Guest
Raytheon Intelligence & Space, a Raytheon Technologies business (NYSE: RTX), delivered the APG-79(V)4 AESA radar prototype to the U.S. Marine Corps. The prototype allows for early flight testing and completion of weapon systems integration on the Hornet platform.


The APG-79(V)4 is a scaled version of the APG-79 AESA radar that helps pilots detect and track enemy aircraft from farther distances and with more accuracy than the legacy APG-73 system. The radar’s improved targeting capabilities provide an edge in crucial operations including air-to-air, maritime strike and air-to-surface missions. Powered by gallium nitride (GaN), the APG-79(V)4 is the first domestic implementation of a GaN-based fire control radar, with GaN Transmit/Receive Modules embedded directly into the array.

apg79v2_694x463_0.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Bleroka

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 846
67 330
113
A Super Hornetek soha nem fognak már leszokni erről a brutális átnyomásról. Szerintem megöli a show-t. Olyan, mintha nem megijedne a pilóta :)
De a forduló elég intenzív:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed