F/A-18 Hornet , F/A-18 E/F Super Hornet (McDonell Douglas/Boeing)

Ehhez pedig jól jöhetne az extra tolóerő.
Namegugyebár mivel nekünk hajlékony tömlősek lesznek a KC390-eseink és Biden bácsit is meg kéne kenni egy kis vásárlási szándékkal, egy ilyen mesebeli Ultra Advanced Super Hornet-HU jó is lehetne nekünk.
:)
Ennek van egy igen egyszerű oka, hogy miért nem jönne be. Két szó!
Két hajtómű... :rolleyes:
 
Összeállt a Blue Angels csapat programja, befejeződött az átállás a Super Hornet-re.
A gép úgy méretre, mint zajszintre F-15-ös kategória, így a Ruszkije Vityazi után az övék a legnagyobb, legzajosabb típus.
Viszont az orosz csapatnál lényegesen feszesebb, sűrűbb és dinamikusabb program miatt talán meglátványosabb a Blue Angels 2021-től induló új bemutatója:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Összeállt a Blue Angels csapat programja, befejeződött az átállás a Super Hornet-re.
A gép úgy méretre, mint zajszintre F-15-ös kategória, így a Ruszkije Vityazi után az övék a legnagyobb, legzajosabb típus.
Viszont az orosz csapatnál lényegesen feszesebb, sűrűbb és dinamikusabb program miatt talán meglátványosabb a Blue Angels 2021-től induló új bemutatója:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Már 1:36-ig ej miket látni.

  • Az oldalkormányos beilleszkedés szemből igen látványos, ez a közönség szemszögéből nem látszik.
  • Utánégetős kötelékes emelkedés felszállás után? Ehhez a gépeknek is nagyon egyenszilárdnak kell lennie. Gondolom én.
  • Felszállás után egyből nyitott futós palástorsó.
 
Már 1:36-ig ej miket látni.

  • Az oldalkormányos beilleszkedés szemből igen látványos, ez a közönség szemszögéből nem látszik.
  • Utánégetős kötelékes emelkedés felszállás után? Ehhez a gépeknek is nagyon egyenszilárdnak kell lennie. Gondolom én.
  • Felszállás után egyből nyitott futós palástorsó.
Azért ezek az elemek nem újak, ezeket a Hornet-érában is megcsinálták.
Itt a méret és a zaj növekedett, de pl a nagy állásszögű elemek már nem olyan kihegyezettek, mint a C-Hornet idejében volt.
A felszállás után a kötelék minimál fáklyával emelkedik (sárga füst), majd a tetőponton leveszik maximálra a gázkart.
Ez sem változott a korábbi programhoz képest.
Ugyanakkor pontosan így kezdi a bemutatóját a Ruszkije Vityazi (Kecskeméten is, ha még emlékszel), a Sztrizsi, de még a Thunderbirds négyese is.
A két szólista kunsztja a felszállás közben a BA csapatnál maradt változatlan.
Talán annyi a változás, hogy a pálya végén a Hornet seggre lett húzva, míg a Super Hornet inkább “csak” szűk íven, de mindenképpen egy látható íven megy át emelkedésbe.
Gyanítom, hogy ebben a nagyobb LERX nagyobb homlokellenállása a ludas.
Vagy sokkal inkább a vezérlőrendszer limitációi.
Itt ilyen nincs:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A Super Hornet FbW algoritmusának egyik egyedi - általam máshol nem látott - specialitása, hogy a nagy állásszögű elemeknél nem engedi a gépet megtartani, hanem a hatalmas vezérsíkokra (illetve virtuálisan a botra) mintegy “ráütve”, hírtelen nyomja át a gépet.
A korábbi Hornet ezzel szemben gond nélkül tudott “Szuhojosan” repülni.
Ahogy az F-35-ösök is.
Ilyen durva kalimpálást csak a Super Hornetnél látni.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Nah, egy podcastet hallgatva ismét kiderült, hogy a upgrade és egyenszilárdság egy mítosz még a jenkiknél is.
2003-ban volt olyan F/A-18A alakulat, ahol a gépek nem rendelkeztek AIM-120 képességgel. Ebben hangzott el.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Pocok75
Se maszk, se g-ruha, nagyon sportos így csapatni egy Super Hornet-tel, de hát ők a Blue Angels!

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Egy klasszik D-Hornetből fotózva, videózva (kivéve a szólistás részt).
 
  • Tetszik
Reactions: Bleroka and fishbed
Photos show EA-18G Growler damaged in 2017 mid air collision arriving at nas whidbey island via truck to be repaired...

EA-18G-NASWI.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Szemben az amerikaiakal, nálunk itt Európában, keleten és nyugaton egyaránt, szezonról-szezonra, de főleg pilótáról-pilótára váltakozva a demók mindig változnak. Hol jobb lesz, hol gyengébb, vagy unalmasabb, de a finneket nem érheti a vád, hogy ne lennének kreatívak.
A tavalyi F/A-18C bemutatójuk odahaza, Finnországban ilyenre sikeredett:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ez bizony Kecskemét egére kívánkozó műsor!
 
Szemben az amerikaiakal, nálunk itt Európában, keleten és nyugaton egyaránt, szezonról-szezonra, de főleg pilótáról-pilótára váltakozva a demók mindig változnak. Hol jobb lesz, hol gyengébb, vagy unalmasabb, de a finneket nem érheti a vád, hogy ne lennének kreatívak.
A tavalyi F/A-18C bemutatójuk odahaza, Finnországban ilyenre sikeredett:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ez bizony Kecskemét egére kívánkozó műsor!

Biztos hogy változott valami? Nekem elég ismerős a program az elmúlt évekből...
 
Biztos hogy változott valami? Nekem elég ismerős a program az elmúlt évekből...
Az elmúlt egy évből maximum. Ez a 2020-as műsor és csak 2019 óta repülik ezt a programot a finnek, mert akkor volt egy szovtver upgrade a régi Horneteken.
Itt annyi volt az újítás, hogy a hazai repülőtéren az összes manővert megszínesítették a nem sajnált infrázásokkal.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Megvolt a Blue Angles első nyílvános szereplése a Super Hornetekkel:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Állásszög tekintetében szerintem ez a gép elmarad a Hornet-hez és az F-35A-hoz képest.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and migfun
Megvolt a Blue Angles első nyílvános szereplése a Super Hornetekkel:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Állásszög tekintetében szerintem ez a gép elmarad a Hornet-hez és az F-35A-hoz képest.
Nem lehetne, hogy erre is bevállalunk egy teltházas rendezvényt, mint a fociEB-re? ;)
 
Raytheon Intelligence & Space, a Raytheon Technologies business (NYSE: RTX), delivered the APG-79(V)4 AESA radar prototype to the U.S. Marine Corps. The prototype allows for early flight testing and completion of weapon systems integration on the Hornet platform.


The APG-79(V)4 is a scaled version of the APG-79 AESA radar that helps pilots detect and track enemy aircraft from farther distances and with more accuracy than the legacy APG-73 system. The radar’s improved targeting capabilities provide an edge in crucial operations including air-to-air, maritime strike and air-to-surface missions. Powered by gallium nitride (GaN), the APG-79(V)4 is the first domestic implementation of a GaN-based fire control radar, with GaN Transmit/Receive Modules embedded directly into the array.

apg79v2_694x463_0.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Bleroka
A Super Hornetek soha nem fognak már leszokni erről a brutális átnyomásról. Szerintem megöli a show-t. Olyan, mintha nem megijedne a pilóta :)
De a forduló elég intenzív:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed