Merkava MBT (Izrael)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 376
55 062
113
Topwar.ru oldalt kedvelem.Igaz,hogy kissé elfogultak minddennel szemben,mi muszka-de ezt azért elnézem nékik,mert sokmindent irnak.
https://en.topwar.ru/53510-singapur-pokupaet-50-tankov-merkava-mk-4.html
50 db új IVes 500milkáért,ha minden igaz ez a rendszeresitési költséggel értendő.(úgy emlékszem,hogy maguknak a gépeknek az ára 8,5milka volt,csak nem találom a nyamvadt neten)

Ez így elég vékony, de ha azt írja új konstrukciós, akkor az valószínűleg a Merkava 4M változat, amiben pl. a Trophy is benne van.
(Mondjuk nem meglepő, mert már csak azzal gyártják egy ideje)
Ha teljes rendszerbeállítással 10 misi darabja, akkor is fele annyi, mint a Leopárd 2.
Ha tegyük fel, használtan 4.5 misi, akkor meg 4 szer olcsóbb a Leopárd 2-nél.
És mi is használt, de átépített Leopárdokat veszünk, tudtommal nem teljesen új gyártásúak.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 116
31 099
113
Ez így elég vékony, de ha azt írja új konstrukciós, akkor az valószínűleg a Merkava 4M változat, amiben pl. a Trophy is benne van.
(Mondjuk nem meglepő, mert már csak azzal gyártják egy ideje)
Ha teljes rendszerbeállítással 10 misi darabja, akkor is fele annyi, mint a Leopárd 2.
Ha tegyük fel, használtan 4.5 misi, akkor meg 4 szer olcsóbb a Leopárd 2-nél.
És mi is használt, de átépített Leopárdokat veszünk, tudtommal nem teljesen új gyártásúak.
Nem,az A7ek full újak lesznek.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and fip7

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 376
55 062
113
Abból a szempontból teljesen mindegy, hogy ha itt lenne 150 abrams, vagy 150 leopard, akkor lenne 150 jó harcértékű gépecske alátámasztandó Magyarország érveit.
De erre a célra valójában 150 T-55AM is alkalmasabb, mint az ami most van (semmi)

A Zrínyi beszerzései 2016-tól indultak.
Megkockáztatom, hogy a használt Leclerceket választjuk akkor azok a megrendelésünktől számított 1-2 éven belül megérkeztek volna.
De amilyen szánalmas darabszámokat rendelgetünk a Merkava 4M is megérkezett volna 2-3 éven belül. Elég sok a szabad kapacitás a gyártásra arra felé.
Csak hát ugye a meg nem rendelt és ki nem fizetett cuccok általában nem szoktak megérkezni.
Pedig elvi síkon minden adott volt, hogy a Trump "nyugalmi éra" alatt beszerezük az eszközöket. Vagyis mi hibáztunk.



A 3,5 milliárd ausztrál dollár (kb. 2,5 milliárd USD) értékű megállapodás az Ausztrál Hadsereg harcképességét növeli a „Main Battle Tank Upgrade” LAND 907 2. fázis és a „Combat Engineering Vehicle” LAND 8160 1. fázis részeként.

Az ausztrál hadsereg legfeljebb 75 M1A2 SEPv3 Abrams harckocsit , 29 M1150-es támadójárművet, 17 M1074-es közös rohamhídjárművet és további 6 M88A2 páncélozott mentőjárművet kap.

Vagyis összesen 127 db (!) harcjármű, kerül beszerzésre, ebből 75 db Abrams.
Ha csak 6 milliós darab áron számolom a járműveket, és nem veszem ki az egyéb szupport költségeket, akkor kb. 2.2 milliárd dollár 75 db M1A2 Sep3.
Ez nagyjából 29 misis darab ár, ismeretlen csomagösszetétel mellet. Oksa.

. Belpiacos Leclerc kit érdekel? Az nem export Leclerc.
:eek:
Mondjuk engem. Ugyanis ezeket kínálják eladásra!
Kb. azonnal vihetőek, van darabszám és a saját üzemeltetőjük minimum 2040-ig számol velük, miközben folyamatos fejlesztési csomagokat kínál.
Lásd régebbi hozzászólásomat.

44 K2-t mennyiért vettek volna? 44 Abrams-et?

Mondjuk azt belinkeltem neked, hogy Szingapúr 2014-ben 500 millióért vett volna 50 db Merkava 4M-et....
Az 10 misis ár. Kolumbia első szériákat kapott volna 4.5 misis darab áron.
De gondolom mi ilyen szarokért nem hajolunk le :rolleyes:
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 633
113
A Zrínyi beszerzései 2016-tól indultak.
Megkockáztatom, hogy a használt Leclerceket választjuk akkor azok a megrendelésünktől számított 1-2 éven belül megérkeztek volna.
De amilyen szánalmas darabszámokat rendelgetünk a Merkava 4M is megérkezett volna 2-3 éven belül. Elég sok a szabad kapacitás a gyártásra arra felé.
Csak hát ugye a meg nem rendelt és ki nem fizetett cuccok általában nem szoktak megérkezni.
Pedig elvi síkon minden adott volt, hogy a Trump "nyugalmi éra" alatt beszerezük az eszközöket. Vagyis mi hibáztunk.




A 3,5 milliárd ausztrál dollár (kb. 2,5 milliárd USD) értékű megállapodás az Ausztrál Hadsereg harcképességét növeli a „Main Battle Tank Upgrade” LAND 907 2. fázis és a „Combat Engineering Vehicle” LAND 8160 1. fázis részeként.

Az ausztrál hadsereg legfeljebb 75 M1A2 SEPv3 Abrams harckocsit , 29 M1150-es támadójárművet, 17 M1074-es közös rohamhídjárművet és további 6 M88A2 páncélozott mentőjárművet kap.

Vagyis összesen 127 db (!) harcjármű, kerül beszerzésre, ebből 75 db Abrams.
Ha csak 6 milliós darab áron számolom a járműveket, és nem veszem ki az egyéb szupport költségeket, akkor kb. 2.2 milliárd dollár 75 db M1A2 Sep3.
Ez nagyjából 29 misis darab ár, ismeretlen csomagösszetétel mellet. Oksa.


:eek:
Mondjuk engem. Ugyanis ezeket kínálják eladásra!
Kb. azonnal vihetőek, van darabszám és a saját üzemeltetőjük minimum 2040-ig számol velük, miközben folyamatos fejlesztési csomagokat kínál.
Lásd régebbi hozzászólásomat.



Mondjuk azt belinkeltem neked, hogy Szingapúr 2014-ben 500 millióért vett volna 50 db Merkava 4M-et....
Az 10 misis ár. Kolumbia első szériákat kapott volna 4.5 misis darab áron.
De gondolom mi ilyen szarokért nem hajolunk le :rolleyes:
Szia Fip7!

Olvasom a felháborodásodat, hogy miért nem Merkavát vagy K2-őt vettünk.
Én azért eléggé szkeptikus vagyok, hogy azok a vasak olyan jók lennének.
A Merkavát még soha senkinek nem sikerült eladni, a K2-őt is csak a lengyelek fogják megvenni.
A Leopárdot meg az egész világon veszik, mint a cukrot, még az M1-nél is több országnak sikerült eladni, pedig az USA lobbi sokkal jobb, mint a német (annyira, hogy a németek bizniszét a szaudiakkal is megfurták). Az M1 és a Merkava is Leo ágyút használ, azért ez sokmindent elmond, hogy melyik is a potensebb.
Egyébként a Merkavával kapcsolatban valaki mondja már meg, hogy ők hogy tudtak a 4 személyzet mellé még 6 főt bele tuszkolni? Az a +6 fő valamitől el kell vegye a helyet. Gyakorlatilag ők egybe raktak egy tankot és egy IFV-t. Olyan nincs, hogy ezt súlyos kompromisszumok nélkül meg lehessen tenni, hisz akkor mindenki más is ezt tenné. Azt meg azért nem hiszem el, hogy egy 8 milliós ország hadipara ezt meg tudja tenni kompromisszumok nélkül, míg pl. az USA nem.
 
  • Tetszik
Reactions: tindalos

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 239
33 731
113
Egyebkent egy sokkal kisebb darabszamban gyartott pancelos, hogy lehet joval olcsobb (amiben meg licenszdijak is vannak) es hasonloan jo vagy jobb mint egy nagy darabszamban legyartott? Ez azert elegge ellent mond a kozgazdasagnak.
úgy hogy azok a merkavák sem újak ahogy az m1 ek sem. az összehasonlításitt kicsit me is csúszik.

az izraeliek az első szériát (és asérült de megjavított) járműveiket adták vólna el. cserébe ők rendeltek vólan a pótlásukra vadi új gépeket... ettől fügetlenűl nem rossz üzlet de a db szám korlátos késöbbi utánrendelés kétséges (vagy legalábbis nem bármikor hanem csak amikor pár járművük lerongyolódik lehetséges ez erős függőség.) vagy új gyártású példányok jóval drágábban...

elgondolkodtató üzelet egyébként de a mi esetüngbe nem hiszem hogy reális opció lenne.

leo esetében a felújított a6 vagy a7v ket kellene alapul venni. nem az új gépeket. ha ágyút és felszereltséget nézünk akkor A6 és nem az a7+++hun az összehasonlítás jogos alapja
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 116
31 099
113
úgy hogy azok a merkavák sem újak ahogy az m1 ek sem. az összehasonlításitt kicsit me is csúszik.

az izraeliek az első szériát (és asérült de megjavított) járműveiket adták vólna el. cserébe ők rendeltek vólan a pótlásukra vadi új gépeket... ettől fügetlenűl nem rossz üzlet de a db szám korlátos késöbbi utánrendelés kétséges (vagy legalábbis nem bármikor hanem csak amikor pár járművük lerongyolódik lehetséges ez erős függőség.) vagy új gyártású példányok jóval drágábban...

elgondolkodtató üzelet egyébként de a mi esetüngbe nem hiszem hogy reális opció lenne.

leo esetében a felújított a6 vagy a7v ket kellene alapul venni. nem az új gépeket. ha ágyút és felszereltséget nézünk akkor A6 és nem az a7+++hun az összehasonlítás jogos alapja
Szingapurnak új gyártású gépeket ajánlottak.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 376
55 062
113
Szia Fip7!

Olvasom a felháborodásodat, hogy miért nem Merkavát vagy K2-őt vettünk.
Én azért eléggé szkeptikus vagyok, hogy azok a vasak olyan jók lennének.
A Merkavát még soha senkinek nem sikerült eladni, a K2-őt is csak a lengyelek fogják megvenni.
A Leopárdot meg az egész világon veszik, mint a cukrot, még az M1-nél is több országnak sikerült eladni, pedig az USA lobbi sokkal jobb, mint a német (annyira, hogy a németek bizniszét a szaudiakkal is megfurták). Az M1 és a Merkava is Leo ágyút használ, azért ez sokmindent elmond, hogy melyik is a potensebb.
Egyébként a Merkavával kapcsolatban valaki mondja már meg, hogy ők hogy tudtak a 4 személyzet mellé még 6 főt bele tuszkolni? Az a +6 fő valamitől el kell vegye a helyet. Gyakorlatilag ők egybe raktak egy tankot és egy IFV-t. Olyan nincs, hogy ezt súlyos kompromisszumok nélkül meg lehessen tenni, hisz akkor mindenki más is ezt tenné. Azt meg azért nem hiszem el, hogy egy 8 milliós ország hadipara ezt meg tudja tenni kompromisszumok nélkül, míg pl. az USA nem.

Szia!

Attól, hogy valamit sok helyre adtak el még nem jelenti, hogy jó is. A kettő nem függ össze. És most bele mehetünk abba is, hogy a HH vége után 1 euróért is árultak Leopárdokat a németek, így sok helyre sikerült elpasszolni.
Ehhez képest a pénzért árult M1, T-72/90 típusból darabszámra többet adtak el.
Ez sem jelez önmagában minőséget csak mondom.

A másik, hogy a K2-őt a németek miatt nem sikerült eladni külföldre. Fejlesztési költség csökkentés miatt német hajtáslánccal fejlesztették ki a tankot, mert így gyorsabb és olcsóbb.
Aztán amikor exportra kínálták szembe jött a németek aljassága, akik export tilalmat rendeltek el a hajtásláncra!
A törökök új harckocsija is K2 licenc lenne, de nem adták a németek a hajtásláncot így egy torzót sikerült csak licencelniük.
A Koreaiak ezért fejlesztettek saját hajtásláncot, amint ez meg lett be is jelentkeztek a lengyelek és a norvégok a tankra.

A merkavát szintén nem jellemzi az, hogy nem adták el külföldre. HH vége után új gyártású tankot eladni elég nehéz mutatvány volt.

Az M1 és a Merkava is Leo ágyút használ, azért ez sokmindent elmond, hogy melyik is a potensebb.

Ez meg akkora butaság, hogy jahj....
Volt idő amikor a fél világ, köztük a németek is a Brit L7-es ágyúknak valamilyen licencét használták. Ettől még nem lettek jók az angol harckocsik :D
Ráadásul a mai L/44-es ágyúk az M1-ben és a Merkavában is módosított darabok. Nem is licenc díj kötelesek már.
A Leopárdba meg amcsi hőkamera került annak idején meg angol eredetű páncélzat. Akkor ez most mit is mond el a Leopárdról ennyi erővel? :rolleyes:
Ugyan úgy semmit. A Leopárd egy full közepes tudású harckocsi csillagászati árral és német politika által megnyomorított termék támogatással.
 

Mark1993

Well-Known Member
2010. augusztus 23.
4 527
13 479
113
A Leopárdot meg az egész világon veszik, mint a cukrot

Attól hogy valami elterjedt, attól még nem biztos hogy jó. Ilyen alapon a T-72-es is nagyon jó harckocsi, mert veszik, mint a cukrot, és mégis sokak teljesen lenézik, lehordják. A Leopárd 2-es sem különb / felsőbbrendű. Meg egyáltalán, Mire fel a Leopárdok körülrajongása, hogy az Abrams és a Leclerc fölé teszik ?

Az, hogy ki milyen fegyvert szerez be, az sajnos nagyrészt politikai és gazdasági döntés. A katonai szempontok ritkán szerepelnek előkelő helyen a fontossági listán. Nem egy EU-s / NATO-s ország szerinted miért M48 / M60 Patton-ökkel és Leó 1-esekkel nyomja még 2015 + -ban is ?

Kevés hely volt, ahol a Leopárdot és más modelleket teljesen objektívan tendereztették egymás ellen.

- Anglia

- Svédország

- Görögország

- Törökország

- Peru


És akármilyen hihetetlen, nem mindenhol győzött.

Azért vettünk Leopárd 2-est, mert előtte rendszeresen állítottak pellengérre, szégyenpadra, bár az ún. Uniós értékek is 80 %-ban csak politikai fegyverek, amiket használnak, ha ellenszenves az adott ország, de hallgatnak róla, ha a "mi kutyánk kölyke" sérti meg, és milyest vettük az ő szemetüket, egyből elhallgattak a kritikákkal.


Én az M1A2 Abrams / Leclerc XXI / XLR / T-90A/M-et tartanám jó választásnak nekünk, a Leó 2-est semmiképp.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 116
31 099
113
Attól hogy valami elterjedt, attól még nem biztos hogy jó. Ilyen alapon a T-72-es is nagyon jó harckocsi, mert veszik, mint a cukrot, és mégis sokak teljesen lenézik, lehordják. A Leopárd 2-es sem különb / felsőbbrendű. Meg egyáltalán, Mire fel a Leopárdok körülrajongása, hogy az Abrams és a Leclerc fölé teszik ?

Az, hogy ki milyen fegyvert szerez be, az sajnos nagyrészt politikai és gazdasági döntés. A katonai szempontok ritkán szerepelnek előkelő helyen a fontossági listán. Nem egy EU-s / NATO-s ország szerinted miért M48 / M60 Patton-ökkel és Leó 1-esekkel nyomja még 2015 + -ban is ?

Kevés hely volt, ahol a Leopárdot és más modelleket teljesen objektívan tendereztették egymás ellen.

- Anglia

- Svédország

- Görögország

- Törökország

- Peru


És akármilyen hihetetlen, nem mindenhol győzött.

Azért vettünk Leopárd 2-est, mert előtte rendszeresen állítottak pellengérre, szégyenpadra, bár az ún. Uniós értékek is 80 %-ban csak politikai fegyverek, amiket használnak, ha ellenszenves az adott ország, de hallgatnak róla, ha a "mi kutyánk kölyke" sérti meg, és milyest vettük az ő szemetüket, egyből elhallgattak a kritikákkal.


Én az M1A2 Abrams / Leclerc XXI / XLR / T-90A/M-et tartanám jó választásnak nekünk, a Leó 2-est semmiképp.
Én meg a Merkavát.Nem kis részben,mert kiváló bázisjármű is.
 

Mark1993

Well-Known Member
2010. augusztus 23.
4 527
13 479
113
Én meg a Merkavát.Nem kis részben,mert kiváló bázisjármű is.

A modern MBT-k közül a Leopárd és az Ariete, amibe semmi pénzért nem ülnék bele.

A Merkavának vannak hibái / alternatív dolgai, de fényévekkel jobb és értelmesebb harckocsi, és valóban háborúra tervezett, nem úgy mint az agyonsztárolt Leopárd.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 207
67 096
113
Szia!

Attól, hogy valamit sok helyre adtak el még nem jelenti, hogy jó is. A kettő nem függ össze. És most bele mehetünk abba is, hogy a HH vége után 1 euróért is árultak Leopárdokat a németek, így sok helyre sikerült elpasszolni.
Ehhez képest a pénzért árult M1, T-72/90 típusból darabszámra többet adtak el.
Ez sem jelez önmagában minőséget csak mondom.

A másik, hogy a K2-őt a németek miatt nem sikerült eladni külföldre. Fejlesztési költség csökkentés miatt német hajtáslánccal fejlesztették ki a tankot, mert így gyorsabb és olcsóbb.
Aztán amikor exportra kínálták szembe jött a németek aljassága, akik export tilalmat rendeltek el a hajtásláncra!
A törökök új harckocsija is K2 licenc lenne, de nem adták a németek a hajtásláncot így egy torzót sikerült csak licencelniük.
A Koreaiak ezért fejlesztettek saját hajtásláncot, amint ez meg lett be is jelentkeztek a lengyelek és a norvégok a tankra.

A merkavát szintén nem jellemzi az, hogy nem adták el külföldre. HH vége után új gyártású tankot eladni elég nehéz mutatvány volt.



Ez meg akkora butaság, hogy jahj....
Volt idő amikor a fél világ, köztük a németek is a Brit L7-es ágyúknak valamilyen licencét használták. Ettől még nem lettek jók az angol harckocsik :D
Ráadásul a mai L/44-es ágyúk az M1-ben és a Merkavában is módosított darabok. Nem is licenc díj kötelesek már.
A Leopárdba meg amcsi hőkamera került annak idején meg angol eredetű páncélzat. Akkor ez most mit is mond el a Leopárdról ennyi erővel? :rolleyes:
Ugyan úgy semmit. A Leopárd egy full közepes tudású harckocsi csillagászati árral és német politika által megnyomorított termék támogatással.
A Merkavában is német hajtáslánc van ám. :rolleyes:
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

Mark1993

Well-Known Member
2010. augusztus 23.
4 527
13 479
113
Az M1 és a Merkava is Leo ágyút használ, azért ez sokmindent elmond, hogy melyik is a potensebb.

A Leopárd 2-es Rh-120-as lövege konkréten szétrobbanna egy M829-es szegényített urán lőszertől, ugyanis sokkal magasabb az üzemi nyomása, mint amit a Leopárd 2-es klasszikus 120-as lövege megenged, úgyhogy az Amik jelentősen módosították az Rh-120-ast, és később önálló löveget is fejlesztettek az Abrams-hez.

A Merkava lövegének soha semmi köze nem volt a Némethez, 1983 - 88 önállóan fejlesztették a leendő Merkava 3-ashoz, de tekintettel voltak arra is, hogy a nagymennyiségű M60-as Patton flottájuk is felszerelhető legyen azzal.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 376
55 062
113
A Merkavában is német hajtáslánc van ám. :rolleyes:

Igazából német amerikai ahol szeretik is kihangsúlyozni az amcsi vonalat a zsidók. És ez is csak a 4-re igaz!
A Merkava 1-3-ig az bizony amcsi hajtáslánc, ráadásul léghűtéses dízelmotorral!

Olvastam,azért kérdezem,mert a.leo topik elején számoltuk,és akkor 10 környékén voltak,bár akkor az.euro is 300 alatt volt.

Valamit erősen elszámoltatok, illetve azért hazánkban elég keményen titkolóznak a valós árral.
Németeknél viszont van erre forrás (egy magyar cikk is hivatkozza) ott 1.5 milliárd Eurós a magyar csomag, amiből 100 millió a szimulátor.
A PZH-2000-es ára becsülhető a horvát beszerzésből.
A katari 1.9 milliárd eurós rendeléssel vissza is ellenőrizhető.
Rendszerbe állítással olyan 30 millió környékén van egy Leopárd 2-es.
A 10 milliós ár már csak azért sem lehetséges, mert annak idején a németek maguknak valami 18 millió környékén rendelték meg a típust/darab.
Szóval én a 10 misis árat erősen megalapozatlannak gondolom.
Főleg , hogy ilyenkor sosem a nyers darab ár számít, hanem a teljes rendszerbe állítás költsége. Az tartalmaz mindent ami kell a tankhoz, hogy működő képes legyen.
 
K

kamm

Guest
Szia!

Attól, hogy valamit sok helyre adtak el még nem jelenti, hogy jó is. A kettő nem függ össze. És most bele mehetünk abba is, hogy a HH vége után 1 euróért is árultak Leopárdokat a németek, így sok helyre sikerült elpasszolni.
Ehhez képest a pénzért árult M1, T-72/90 típusból darabszámra többet adtak el.
Ez sem jelez önmagában minőséget csak mondom.

A másik, hogy a K2-őt a németek miatt nem sikerült eladni külföldre. Fejlesztési költség csökkentés miatt német hajtáslánccal fejlesztették ki a tankot, mert így gyorsabb és olcsóbb.
Aztán amikor exportra kínálták szembe jött a németek aljassága, akik export tilalmat rendeltek el a hajtásláncra!
A törökök új harckocsija is K2 licenc lenne, de nem adták a németek a hajtásláncot így egy torzót sikerült csak licencelniük.
A Koreaiak ezért fejlesztettek saját hajtásláncot, amint ez meg lett be is jelentkeztek a lengyelek és a norvégok a tankra.

A merkavát szintén nem jellemzi az, hogy nem adták el külföldre. HH vége után új gyártású tankot eladni elég nehéz mutatvány volt.



Ez meg akkora butaság, hogy jahj....
Volt idő amikor a fél világ, köztük a németek is a Brit L7-es ágyúknak valamilyen licencét használták. Ettől még nem lettek jók az angol harckocsik :D
Ráadásul a mai L/44-es ágyúk az M1-ben és a Merkavában is módosított darabok. Nem is licenc díj kötelesek már.
A Leopárdba meg amcsi hőkamera került annak idején meg angol eredetű páncélzat. Akkor ez most mit is mond el a Leopárdról ennyi erővel? :rolleyes:
Ugyan úgy semmit. A Leopárd egy full közepes tudású harckocsi csillagászati árral és német politika által megnyomorított termék támogatással.
A Merkava sosem volt saját fejlesztésű. A zsidók kb minden kritikus alrendszert - hajtas, motor, loveg stb - külföldről licenszeltek, leginkabb nemet es amerikai cegektol.
 

Mark1993

Well-Known Member
2010. augusztus 23.
4 527
13 479
113
A Merkava sosem volt saját fejlesztésű. A zsidók kb minden kritikus alrendszert - hajtas, motor, loveg stb - külföldről licenszeltek, leginkabb nemet es amerikai cegektol.

A Merkava tesztpadja egy átműtött Centurion volt. Latrunban megtekinthető.

qPiVbBB.jpg


De a Merkava 1 / 2-es az önálló alvázat, teknő, és tornyot kapott, és csak 1 - 1 alrendszer lett engedély nélküli másolat, de azt az elérhető és meglevő M48 / M60 Magach Patton-ök és a Centurion Sho't-okból szedték:

  • AVDS-1790 diesel motor
  • Horstmann felfüggesztés
  • Centurion lánctalpai
  • AN/VRC-12 rádió
  • 105 milis M68-as löveg
  • Cadillac-Gage stabilizátor
  • M13 ballisztikai kompjuter
  • Allison CD 850-6 erőátvitel
  • 7.62mm FN-MAG géppuskák

auq90Au.jpg


A Németeknek abszolút nincs közük a végeredményhez, Brit + Ami + saját Izraeli fődizájn eredménye a harci szekér.
 
K

kamm

Guest
A Merkava tesztpadja egy átműtött Centurion volt. Latrunban megtekinthető.

qPiVbBB.jpg


De a Merkava 1 / 2-es az önálló alvázat, teknő, és tornyot kapott, és csak 1 - 1 alrendszer lett engedély nélküli másolat, de azt az elérhető és meglevő M48 / M60 Magach Patton-ök és a Centurion Sho't-okból szedték:

  • AVDS-1790 diesel motor
  • Horstmann felfüggesztés
  • Centurion lánctalpai
  • AN/VRC-12 rádió
  • 105 milis M68-as löveg
  • Cadillac-Gage stabilizátor
  • M13 ballisztikai kompjuter
  • Allison CD 850-6 erőátvitel
  • 7.62mm FN-MAG géppuskák

auq90Au.jpg


A Németeknek abszolút nincs közük a végeredményhez, Brit + Ami + saját Izraeli fődizájn eredménye a harci szekér.
:rolleyes: Ja, csak a komplett hajtás Renk benne, a loveg egy Rheinmetall L44 licenszelt helyi gyartasban, a motor meg amerikai gyártmányú német MTU, baszki.
Amúgy ja, qrvara izraeli, meg semmi német nincs benne...:rolleyes:

Ha nem érted, mire válaszolsz, akkor legalább ne deklarativ stílusban tenned.
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 207
67 096
113
:rolleyes: Ja, csak a komplett hajtás Renk benne, a loveg egy Rheinmetall L44 licenszelt helyi gyartasban, a motor meg amerikai gyártmányú német MTU, baszki.
Amúgy ja, qrvara izraeli, meg semmi német nincs benne...:rolleyes:

Ha nem érted, mire válaszolsz, akkor legalább ne deklarativ stílusban tenned.
A Mk IV természetesen ami ennyire nem német. :D
 
  • Tetszik
Reactions: kamm
K

kamm

Guest
A Mk IV természetesen ami ennyire nem német. :D
Tekintve hogy az a Merkava, nem a valamifele elbaszarintott formedveny elso zsido ganyolas mindenfele lopott hulladekbol - amugy legelsoben is amerikai motor volt, nemet vagy amerikai valto, jo szar brit loveg stb. A Merkava I-II semmire nem volt jo, nagy rakas szar volt mindketto, egy BMP lemosta volna, nemhogy egy T72. A MkIII-tol szamithato valamifele ertekelheto darbnak, ekkorra persze mar minden fobb rendszere nemet, illetve par amerikai.
 

Mark1993

Well-Known Member
2010. augusztus 23.
4 527
13 479
113
legelsoben is amerikai motor volt, nemet vagy amerikai valto, jo szar brit loveg stb.

Német váltó az abszolút nem volt benne, amint a felsorolásomból kitűnik. Az L7A3 / M68/A1-essel mi volt a baj ? Az Abrams 1986-ig 105-össel volt, pedig már 1979-ben válthattak volna Rh-120-asra, de nem tették, nyomós okkal :D

egy BMP lemosta volna, nemhogy egy T72.

Az orrmotor az pont a kumulatív lőszerek ellen való. Meg egyáltalán milyen távra tudott volna lőni a BMP ? A T-72M az már veszélyesebb volt, érzéketlenül szelte volna ketté a 3BM9-es, de semmi nem volt benne, hogy tudott volna távolságot becsülni, meg pontosan tüzet vezetni a rejtőzködő Merkavára ?

A MkIII-tol szamithato valamifele ertekelheto darbnak

A Merkava 3 / 4 még mindig orrmotorosak, és csak a toronyra kaptak kompozit ékeket, őrültség nyíltan nekimenni a T-72M-nek is azzal, csak Hull Down kap ki sok mást.

mar minden fobb rendszere nemet

A váltó az Német, de attól még mindig nemlétező a tolatási sebessége, előrelépés nem történt.

a loveg egy Rheinmetall L44 licenszelt helyi gyartasban

Más hozzászólónak már válaszoltam erre a tévhitre, de te is sokadszorra előhozod, Miért ?

Az IMI MG251-ese teljesen más visszarúgást kezelő rendszerrel, lövegzárral, füstelszívóval és termikus borítással bír. És méretezésnél elvárás volt, hogy az M60-as Patton-ökbe beleférjen, ne kelljen újragyártani a tornyukat. Ami megtévesztő, az az L44-es löveghossz, de azért lett, mert nem csak a nyílt sivatagban harcolnak, hanem városba is bemennek a Merkavával, és ott az L52-es vagy L55-ös az házfalakba ütközne.

Eleve úgy tervezték, hogy a párhuzamosan fejlesztett LAHAT pct. rakétát tüzelni tudja, ami a nyíllövedékek lőtávján, vagyis 3 km-en kívül esik.

A Leó 2-es Rh-120-asa az csak upgrade után tudja fogadni és tüzelni a LAHAT-ot.
 
K

kamm

Guest
Német váltó az abszolút nem volt benne, amint a felsorolásomból kitűnik.
Osidok ota Renk hajtas van minden Merkavaban, talan a legelsoben volt amerikai.

Az L7A3 / M68/A1-essel mi volt a baj ? Az Abrams 1986-ig 105-össel volt, pedig már 1979-ben válthattak volna Rh-120-asra, de nem tették, nyomós okkal :D
Nem veletlenul hasznalnak smoothbore lovegeket, nem veletlenul hasznalja mindenki a RM lovegeit, az Abramset is beleertve.

Az orrmotor az pont a kumulatív lőszerek ellen való. Meg egyáltalán milyen távra tudott volna lőni a BMP ? A T-72M az már veszélyesebb volt, érzéketlenül szelte volna ketté a 3BM9-es, de semmi nem volt benne, hogy tudott volna távolságot becsülni, meg pontosan tüzet vezetni a rejtőzködő Merkavára ?



A Merkava 3 / 4 még mindig orrmotorosak, és csak a toronyra kaptak kompozit ékeket, őrültség nyíltan nekimenni a T-72M-nek is azzal, csak Hull Down kap ki sok mást.



A váltó az Német, de attól még mindig nemlétező a tolatási sebessége, előrelépés nem történt.



Más hozzászólónak már válaszoltam erre a tévhitre, de te is sokadszorra előhozod, Miért ?

Az IMI MG251-ese teljesen más visszarúgást kezelő rendszerrel, lövegzárral, füstelszívóval és termikus borítással bír. És méretezésnél elvárás volt, hogy az M60-as Patton-ökbe beleférjen, ne kelljen újragyártani a tornyukat. Ami megtévesztő, az az L44-es löveghossz, de azért lett, mert nem csak a nyílt sivatagban harcolnak, hanem városba is bemennek a Merkavával, és ott az L52-es vagy L55-ös az házfalakba ütközne.

Eleve úgy tervezték, hogy a párhuzamosan fejlesztett LAHAT pct. rakétát tüzelni tudja, ami a nyíllövedékek lőtávján, vagyis 3 km-en kívül esik.

A Leó 2-es Rh-120-asa az csak upgrade után tudja fogadni és tüzelni a LAHAT-ot.
Az IMI 120 egy lemasolt RM L44 - ezzel vitatkozhatsz, meg a zsidok valtig allithatjak, hogy aaa, csak veletlen, de ettol meg teny marad. Nem a fustelszivo teszi a loveget, hanem a cso, az ontveny, az alap design, amit persze aztan modositottak, ahogyan kellett - kisebb ter, kisebb recoil stb, ahogyan irod is.
Nem arrol van szo, hogy hulyek lennenek az izraeliek, hanem arrol, hogy qrvara nem fejlesztettek fo rendszert nullarol, hanem nemet es amerikai rendszereket vettek at (meg1x: hajtas, motor, loveg stb.)
Nem voltam harckocsizo, biztos lesz, aki elmagyarazza, miert koltseges es maceras az ilyesmi nullarol valo kiegereszese, @ozymandias pl szerintem el tudja mondani, miert komplikaltak ezek az ontvenyek, milyen sokaig tartana nullarol eljutni oda metallurgyben, ahol a nemetek, meg mondjuk az amerikaiak, netan ma mar a koreaiak is jarnak.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány