Nem értem miért nem látnak benne reációt hiszen egy jó harckocsi emelett olcsóbb is mint a Leo2, és ha már ekkora az izraeli-magyar összeborulás simán lehetne venni belőle akár 2x44 db-ot! Tudom a vegyes üzemeltetés sokaknak rémálom, meg nem rendszeresítette még Európában senki, de ha a lengyelek össze tudnak 4 félét vásárolni, akkor nem hiszem, hogy nekünk nem menne a 2 típus párhuzamos működtetése!
Mivel ez egy technikai topik, nem akarom elvinni a beszerzéseink irányába, de a politika eldöntötte előre, hogy német lesz minden és kész.
És azért látod az itteni aktív katona fórumtársakon is, hogy a német szimpátiájuk elég magas szinten áll.
Szóval pusztán politikai és érzelmi alapon minden reális alternatíva le lett szarva, és így döntöttek a beszerzésekről.
A felújított, letárolt Leclerc S2, vagy a Merkava IV-es is brutál erős ellenajánlatok lettek volna.
A koreai K2-essel csak az volt a baj, hogy a németek blokkolták a hajtáslánccal az eladást, de mostani szállítással arra is lehetett volna szerződni.
Még ha ez kicsit kockázatos is lett volna.
Minden esetre én Merkava IV párti vagyok erősen. Eleve van hozzá működő APS, a torony páncélvédelme HEAT töltetekkel szemben fényévekkel magasabb, mint bármi másnak, nagyon jó lőszerei vannak az IMI-nek, elektronikában szintén a világ élmezőnye.
És mind ezt, a más országok számára tett nyílvános ajánlatok alapján kb. fele akkora darab áron, mint az RM-s szerződésünk.
Ráadásul lehet alváz azonosan Namert is csinálni, ami szintén jobb megoldás, mint tervező asztalról nem létező IFV-t venni a németektől, csillagászati összegekért.
(Mondjuk a CV90 és a K2-es is jobb megoldás lett volna a Lynx-nél, szerintem)