Merkava MBT (Izrael)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Mark1993

Well-Known Member
2010. augusztus 23.
4 562
13 717
113
legelsoben is amerikai motor volt, nemet vagy amerikai valto, jo szar brit loveg stb.

Német váltó az abszolút nem volt benne, amint a felsorolásomból kitűnik. Az L7A3 / M68/A1-essel mi volt a baj ? Az Abrams 1986-ig 105-össel volt, pedig már 1979-ben válthattak volna Rh-120-asra, de nem tették, nyomós okkal :D

egy BMP lemosta volna, nemhogy egy T72.

Az orrmotor az pont a kumulatív lőszerek ellen való. Meg egyáltalán milyen távra tudott volna lőni a BMP ? A T-72M az már veszélyesebb volt, érzéketlenül szelte volna ketté a 3BM9-es, de semmi nem volt benne, hogy tudott volna távolságot becsülni, meg pontosan tüzet vezetni a rejtőzködő Merkavára ?

A MkIII-tol szamithato valamifele ertekelheto darbnak

A Merkava 3 / 4 még mindig orrmotorosak, és csak a toronyra kaptak kompozit ékeket, őrültség nyíltan nekimenni a T-72M-nek is azzal, csak Hull Down kap ki sok mást.

mar minden fobb rendszere nemet

A váltó az Német, de attól még mindig nemlétező a tolatási sebessége, előrelépés nem történt.

a loveg egy Rheinmetall L44 licenszelt helyi gyartasban

Más hozzászólónak már válaszoltam erre a tévhitre, de te is sokadszorra előhozod, Miért ?

Az IMI MG251-ese teljesen más visszarúgást kezelő rendszerrel, lövegzárral, füstelszívóval és termikus borítással bír. És méretezésnél elvárás volt, hogy az M60-as Patton-ökbe beleférjen, ne kelljen újragyártani a tornyukat. Ami megtévesztő, az az L44-es löveghossz, de azért lett, mert nem csak a nyílt sivatagban harcolnak, hanem városba is bemennek a Merkavával, és ott az L52-es vagy L55-ös az házfalakba ütközne.

Eleve úgy tervezték, hogy a párhuzamosan fejlesztett LAHAT pct. rakétát tüzelni tudja, ami a nyíllövedékek lőtávján, vagyis 3 km-en kívül esik.

A Leó 2-es Rh-120-asa az csak upgrade után tudja fogadni és tüzelni a LAHAT-ot.
 
K

kamm

Guest
Német váltó az abszolút nem volt benne, amint a felsorolásomból kitűnik.
Osidok ota Renk hajtas van minden Merkavaban, talan a legelsoben volt amerikai.

Az L7A3 / M68/A1-essel mi volt a baj ? Az Abrams 1986-ig 105-össel volt, pedig már 1979-ben válthattak volna Rh-120-asra, de nem tették, nyomós okkal :D
Nem veletlenul hasznalnak smoothbore lovegeket, nem veletlenul hasznalja mindenki a RM lovegeit, az Abramset is beleertve.

Az orrmotor az pont a kumulatív lőszerek ellen való. Meg egyáltalán milyen távra tudott volna lőni a BMP ? A T-72M az már veszélyesebb volt, érzéketlenül szelte volna ketté a 3BM9-es, de semmi nem volt benne, hogy tudott volna távolságot becsülni, meg pontosan tüzet vezetni a rejtőzködő Merkavára ?



A Merkava 3 / 4 még mindig orrmotorosak, és csak a toronyra kaptak kompozit ékeket, őrültség nyíltan nekimenni a T-72M-nek is azzal, csak Hull Down kap ki sok mást.



A váltó az Német, de attól még mindig nemlétező a tolatási sebessége, előrelépés nem történt.



Más hozzászólónak már válaszoltam erre a tévhitre, de te is sokadszorra előhozod, Miért ?

Az IMI MG251-ese teljesen más visszarúgást kezelő rendszerrel, lövegzárral, füstelszívóval és termikus borítással bír. És méretezésnél elvárás volt, hogy az M60-as Patton-ökbe beleférjen, ne kelljen újragyártani a tornyukat. Ami megtévesztő, az az L44-es löveghossz, de azért lett, mert nem csak a nyílt sivatagban harcolnak, hanem városba is bemennek a Merkavával, és ott az L52-es vagy L55-ös az házfalakba ütközne.

Eleve úgy tervezték, hogy a párhuzamosan fejlesztett LAHAT pct. rakétát tüzelni tudja, ami a nyíllövedékek lőtávján, vagyis 3 km-en kívül esik.

A Leó 2-es Rh-120-asa az csak upgrade után tudja fogadni és tüzelni a LAHAT-ot.
Az IMI 120 egy lemasolt RM L44 - ezzel vitatkozhatsz, meg a zsidok valtig allithatjak, hogy aaa, csak veletlen, de ettol meg teny marad. Nem a fustelszivo teszi a loveget, hanem a cso, az ontveny, az alap design, amit persze aztan modositottak, ahogyan kellett - kisebb ter, kisebb recoil stb, ahogyan irod is.
Nem arrol van szo, hogy hulyek lennenek az izraeliek, hanem arrol, hogy qrvara nem fejlesztettek fo rendszert nullarol, hanem nemet es amerikai rendszereket vettek at (meg1x: hajtas, motor, loveg stb.)
Nem voltam harckocsizo, biztos lesz, aki elmagyarazza, miert koltseges es maceras az ilyesmi nullarol valo kiegereszese, @ozymandias pl szerintem el tudja mondani, miert komplikaltak ezek az ontvenyek, milyen sokaig tartana nullarol eljutni oda metallurgyben, ahol a nemetek, meg mondjuk az amerikaiak, netan ma mar a koreaiak is jarnak.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

Mark1993

Well-Known Member
2010. augusztus 23.
4 562
13 717
113
Osidok ota Renk hajtas van minden Merkavaban, talan a legelsoben volt amerikai.

Mi ez az értetlenkedés ? Tagadtam volna, hogy a Merkava 2 / 3 / 4-es RENK-es ? A kissé öreg, és kivont / leállított Merkava 1-es összelegózásával kezdtük, annál még nem voltak Német részegységek.

Nem veletlenul hasznalnak smoothbore lovegeket, nem veletlenul hasznalja mindenki a RM lovegeit, az Abramset is beleertve.

Nem a huzagolt / simacsövűségen van a hitvita, meg nem is az űrméretnövelésen, hanem az egyéb tényezőkben. Abban az USA is egyetértett, 120-as, simacsövű lesz az Abrams, és a 105-ös Abrams az csak azért lett, mert valamit gyorsan fel kellett mutatni a tábornok és tisztükuraknak, meg politikusoknak a bemutató ünnepségre.

A probléma ott kezdődött, hogy az Amik szegényített urános 120-ast szerettek volna, de a Németek meg görcsös, eszetlen ellenkezésbe kezdtek, bevágták az atomellenes hisztit, meg a 120 milis DU lőszert nem lehetett csak úgy 5 perc alatt összedobni, így a közös program különvált: ideiglenes megoldásként volt a 105-ös, de DU M774 / M833 / M900-as, simán hozta, sőt jobb is volt, mint a WHA 120-asok teljesítménye, de elérték fejleszthetőségük végét, meg 5 - 7 év alatt sikerült stabilan, garantáltan működő DU 120-ast megalkotni.

A lövegcső testében közös az Rh-120-as és az M256-os. De a többi összetevőben szétváltak. És a többi, az MG251, nemhogy a CN-120-26-os meg önálló, nemzeti, hazai dizájnok, annyi kikötéssel, hogy NATO standardok legyenek, csakis a lőszer tüzelése miatt.

Az IMI 120 egy lemasolt RM L44 - ezzel vitatkozhatsz, meg a zsidok valtig allithatjak, hogy aaa, csak veletlen, de ettol meg teny marad

Mitől lenne tény ? Forrást kérek rá.

Nem voltam harckocsizo, biztos lesz, aki elmagyarazza, miert koltseges es maceras az ilyesmi nullarol valo kiegereszese, @ozymandias pl szerintem el tudja mondani, miert komplikaltak ezek az ontvenyek, milyen sokaig tartana nullarol eljutni oda metallurgyben, ahol a nemetek, meg mondjuk az amerikaiak, netan ma mar a koreaiak is jarnak.

Nem csak a harckocsi lövegét költséges, macerás fémkohászatilag összerakni, hanem teknőt és tornyot is kell megcsinálni normálisan, mert megesik, hogy a tesztlövészeten lőnek egyet rá, és szétesik az egész, felnyílnak a hegesztéseik, pedig "kicsike" az erőhatás, mint ahogy másoknál is láttam, vagy normálisan kikísérletezett és standardizált állja a strapát, szétlyuggatást és sorozatgyártásba vihető.

A Merkava az nem elfajzott Centurion klón, hanem önálló modell, licenc nélkül lemásolt részegységekkel kiegészítve, de érdekelte a Briteket, hogy mit csinálnak a Centurionokkal és egységeikkel, amikor ők vadiúj Chief-ben utaznak ? Abszolút nem.

A Merkavánál nyílt / feloldott titok, hogy a hozzá szükséges vasat / acélt az apartheid Dél-Afrikától szerezték be, és cserébe nekik is eladták volna, csak kicsit borsos áron, meg épp akkor volt rendszerváltás náluk.

Ennek kb 1996-ban volt talan relevanciaja, ma a top-attack raketak eseten zero, a fejlett hk lovedekekrol mar nem is beszelve.

Az Abrams / Merkava ellen harcolók, pl. a Hezbollah mikor és hol jutnának és használnának Top Attack rakétákat ?

Az Abrams-nél csak tesztbázisi jegyzőkönyvek vannak, de arra jutottak, hogy ha a lőszerrekesze ajtaja zárva van, csak 10 - 15 % az esélye, hogy nem véd az átütött lövedék ellen, és ha meg nyitva van, akkor meg valóban garantált a halálozás.

Mindekozben egy papirgyenge vicc maradt a a Merkava, egy gurulo koporso; amugy egy hk lovedek nemcsak szetvagta a motort, sehova nem ment utana a hk, de meg fel is robbantotta az egeszet, kvazi repeszhalomma valtoztatva a felrobbanot motort, daralt hust csinalva a crewbol...

A Merkavát Hull Down használják, meg álcahálózzák, úgy pont ő venné előbb észre a fenyegetést, nem pedig őt próbálnák keresztüllőni a földfalon / homokbuckán át.

dypVckt.jpg


A Leoparde messze erthetobb, mint a Merkavae

A Merkavát számtalanszor lőtték ki, az orrmotor lángra kapott, a sofőr meghalt, de a toronyban levők ki tudtak mászni. És a gépet is haza tudták vontatni / vinni és megmenteni belőle azt, amit lehetett. A Merkava érthető volt, hogy a Patton semmi előrelépést nem mutatott, és a Centurion is elavult és sebezhető dizájnúnak bizonyult. És most is meg tudja állni a helyét, és kedvelem, úgy, hogy gyengeségeit belátom, de megértem.

TMc0Khm.jpg


az legalabb muszakilag es technologiailag is a legfejlettebb hk.

Régebben láttam egy szokásos Top 10 tankos műsort, még kezdő / érdeklődő / laikus koromban, de emlékszem, a Merkaván harckocsizó nő nyíltan kimondta, akárki akármit mond, szerinte a Merkava a kategória legjobbja. Ismered a mondást: minden zenész a maga hangszerét dícséri :) És a többi is így van a modelljével. Én meg kedvfüggően az Abrams / Leclerc / Black Eagle között válogatnék.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 804
77 920
113
Szia Fip7!

Olvasom a felháborodásodat, hogy miért nem Merkavát vagy K2-őt vettünk.
Én azért eléggé szkeptikus vagyok, hogy azok a vasak olyan jók lennének.
A Merkavát még soha senkinek nem sikerült eladni, a K2-őt is csak a lengyelek fogják megvenni.
A Leopárdot meg az egész világon veszik, mint a cukrot, még az M1-nél is több országnak sikerült eladni, pedig az USA lobbi sokkal jobb, mint a német (annyira, hogy a németek bizniszét a szaudiakkal is megfurták). Az M1 és a Merkava is Leo ágyút használ, azért ez sokmindent elmond, hogy melyik is a potensebb.
Egyébként a Merkavával kapcsolatban valaki mondja már meg, hogy ők hogy tudtak a 4 személyzet mellé még 6 főt bele tuszkolni? Az a +6 fő valamitől el kell vegye a helyet. Gyakorlatilag ők egybe raktak egy tankot és egy IFV-t. Olyan nincs, hogy ezt súlyos kompromisszumok nélkül meg lehessen tenni, hisz akkor mindenki más is ezt tenné. Azt meg azért nem hiszem el, hogy egy 8 milliós ország hadipara ezt meg tudja tenni kompromisszumok nélkül, míg pl. az USA nem.
Úgy, hogy nagyon nagy a teknő.
 

Mark1993

Well-Known Member
2010. augusztus 23.
4 562
13 717
113
Egyébként a Merkavával kapcsolatban valaki mondja már meg, hogy ők hogy tudtak a 4 személyzet mellé még 6 főt bele tuszkolni? Az a +6 fő valamitől el kell vegye a helyet. Gyakorlatilag ők egybe raktak egy tankot és egy IFV-t. Olyan nincs, hogy ezt súlyos kompromisszumok nélkül meg lehessen tenni, hisz akkor mindenki más is ezt tenné. Azt meg azért nem hiszem el, hogy egy 8 milliós ország hadipara ezt meg tudja tenni kompromisszumok nélkül, míg pl. az USA nem.

A Merkava vagy 40 harckocsilőszert visz, és 0 katonát, vagy 6 gyalogost és 5 - 10 lőszert, olyan nincsen, hogy egyszerre harckocsi és IFV, fullos kapacitással.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 527
55 888
113
Ágyú:
Merkava I+II: 105 mm-s angol L7-es ágyú másolata.
Merkava III: 120 mm-s MG251 saját fejlesztésú ágyú az német L44-alapján, nem licenc köteles termék!
Merkava IV: 120 mm-s MG253, elődje továbbfejlesztése.

Motor és váltó:
Merkava I: Continental AVDS 1790 (USA) léghűtéses dízel, Allison (USA) 2+1 fokozatú automata váltó
Merkava II: Continental AVDS 1790 (USA) léghűtéses dízel, Renk (német) 4+4 fokozatú váltó
Merkava III: Continental AVDS 1790 (USA) léghűtéses dízel, Renk (német) 4+4 fokozatú váltó
Merkava IV: GD883 (MTU883 USA+Német) vízhűtéses dízel, Renk (német) 5+2 fokozatú váltó

A harckocsinak a váza, a páncélzata, az érzékelői, későbbi típusoknál a stabilizátos és az ágyú is saját fejlesztés.
Külső beszállítótól jön a motor és a váltó, a tűzűlló Nomex bélés az USA-ből, a rádiót szintén az USA-ból veszik, Motorola gyártmány, a IV-s verziónál a lánctalp Catterpillar fejlesztés.
Vannak külsős beszállítók , de csak minimális mennyiségben. Elég szép eredmény ez egy 5 milliós országtól.
A svédek a Gripenbe százszor több külföldi alkatrészt használnak fel, kb. a sárkányszerkezett svéd, Kamm mégse kritizálja.
Szertenénk mi olyan ipart ami össze tud rakni egy Gripent vagy egy Merkavát....
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 254
67 229
113
Ágyú:
Merkava I+II: 105 mm-s angol L7-es ágyú másolata.
Merkava III: 120 mm-s MG251 saját fejlesztésú ágyú az német L44-alapján, nem licenc köteles termék!
Merkava IV: 120 mm-s MG253, elődje továbbfejlesztése.

Motor és váltó:
Merkava I: Continental AVDS 1790 (USA) léghűtéses dízel, Allison (USA) 2+1 fokozatú automata váltó
Merkava II: Continental AVDS 1790 (USA) léghűtéses dízel, Renk (német) 4+4 fokozatú váltó
Merkava III: Continental AVDS 1790 (USA) léghűtéses dízel, Renk (német) 4+4 fokozatú váltó
Merkava IV: GD883 (MTU883 USA+Német) vízhűtéses dízel, Renk (német) 5+2 fokozatú váltó

A harckocsinak a váza, a páncélzata, az érzékelői, későbbi típusoknál a stabilizátos és az ágyú is saját fejlesztés.
Külső beszállítótól jön a motor és a váltó, a tűzűlló Nomex bélés az USA-ből, a rádiót szintén az USA-ból veszik, Motorola gyártmány, a IV-s verziónál a lánctalp Catterpillar fejlesztés.
Vannak külsős beszállítók , de csak minimális mennyiségben. Elég szép eredmény ez egy 5 milliós országtól.
A svédek a Gripenbe százszor több külföldi alkatrészt használnak fel, kb. a sárkányszerkezett svéd, Kamm mégse kritizálja.
Szertenénk mi olyan ipart ami össze tud rakni egy Gripent vagy egy Merkavát....
Most építjük ki az olyan ipart. Aztán vagy megvár a világháború vele vagy nem. :D
 

Mark1993

Well-Known Member
2010. augusztus 23.
4 562
13 717
113
arra hogy amíg kihozza a szakaszt a veszélyes helyről addig tudjon védekezni is mondjuk.

Amikor volt a Libanoni háború, 1982-ben, a városba / településekre az M48 / M60 Patton-ökkel és a Centurion-okkal mentek, és a Merkavák meg kinn vártak, pásztáztak távolra. Rögtönözve fogták be sebesült gyalogok MEDEVAC-jára, nem pedig tudatosan tervezett feature ez.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 475
31 878
113
Amikor volt a Libanoni háború, 1982-ben, a városba / településekre az M48 / M60 Patton-ökkel és a Centurion-okkal mentek, és a Merkavák meg kinn vártak, pásztáztak távolra. Rögtönözve fogták be sebesült gyalogok MEDEVAC-jára, nem pedig tudatosan tervezett feature ez.
De,tervezett volt.L7 löveg maga is kisebb volt,a lőszer is.De a teknő az orrmotor miatt nagy, járulékos haszon a hátsó rész
 
  • Tetszik
Reactions: Catles