Vojennaja Prijomka: Mi-35P Főnix
Jó gép, ebben az itt bemutatott formájában a létező legolcsóbb harci helikopter a piacon. Ahogy mondták ez az egy példány úgy van még elkészítve, hogy nem használ irányított páncéltörő rakétafegyverzetet. Így főként olyan afrikai vagy egyéb országoknak ajánlják, amelyeknél a konfliktus résztvevői között nincs harckocsival vagy egyéb nehéz páncélzattal felszerelt járművekkel dolgozó csapat.Ezt Jegor Kocstkov,a fiatal, szakállas,berepülésekért felelős főmérnök,mondta. Persze arról nincs szó, hogy egyáltalán ne lehetne alkalmazni róla PTUR-t,csak akkor már más lesz az árcédula. A következő, hogy ennek a lapátjai "áláméniumból" készültek, úgy mint a régi szovjet gépeken (ez is árcsökkentő tényező),nem pedig kompozitalapúak, mint például a Mi-35M-esetében.A lapátok ettől persze még nem lesznek védtelenek a támadások ellen. Ami nagyon érdekes,hogy ezek a forgószárny lapátok "okos lapátok".A lapátokban van egy indikátorgáz. Ha a legkisebb szemmel nem látható,mikrorepedés is megjelenik a lapáton, akkor a lapátbekötési pont melletti lámpabura kinézetű indikátor, ami belülről zöld színű normál esetben, az átvált pirosra. Innen tudja a gép átvizsgálását végző műszaki, hogy a lapát sérült. Természetesen elmondták,hogy itt is van lehetőség igényelni a géphez a legmodernebb kompozit lapátokat is, csak akkor más lesz írva az árcédulára. A lapátokat a forgószárnylapát fejlesztésért és gyártásért felelős osztály vezetője szerint szabad egyesével is cserélni, ha gond van, nem kell az egész sort lecserélni egy lapát miatt, mint rengeteg másik típus esetében. A védelmi rendszer. Ez megint többféle lehet, ismét árfüggő. Alapvetően van a szárnycsonkok végén egy lézeres rendszer ami a rakétaindításokat jelzi. Plusz beszéltek lézeres védelmi rendszerről a gép hátsó részén, plusz az infracsapdák és az EVU(a hajtómű kiölőkre szerelt doboz, ami a kiáramló gázokat ke. Tehát minden olyan mint ami a régi 24-esen már megvolt, kiegészítve pár új elemmel. Ez a gép egy "büdzsetnij variant", tehát "óccsó verzió", de több pénzért megint csak felszerelhető a létező legmodernebb védelmi rendszerekkel is.
A behúzható futómű története. Ha jól értettem akkor ez a gép is egy megmaradt szovjet gyártású sárkányból lett kialakítva,és így jön ki, hogy miért is nem járt komoly súlynövekedéssel a behúzható futómű, amit a Mi-35M-esetében fixre cseréltek. A különböző elektronikai eszközök fejlődése miatt annyi súlyt takarítottak meg, az eredeti 24-eshez képest (például repülésvezérlő elektronika méret és súlycsökkenése, stb), hogy ez belefért és nem lett a gép nehezebb tőle, mint egy 24-es. A behúzható futómű azért is fontos, mert ez a gép nagy sebességgel dolgozik. 368km/h a végsebessége,azt meg fix futóművel nem tudná elérni.
A forgószárny agy nem teljesen függőleges beépítésű, hanem meg van döntve jobbra 2 fokot. Ez a függeszkedés megkönnyítésére és az abból való esetleges fegyveralakalmazás könnyebbé tétele miatt van.
A legújabb repülésvezérlő rendszerrel szerelték fel ezt a gépet, tud akár automatikusan is függeni, automatikusan leszállni is,ahogy a példaként többször felhozott Mi-28UB. A rendszerről még a műsor elején Anatolij Jelisztratov beszélt egy keveset. Ő a "Katonai Helikopterek" program igazgatója, a "Milről és Kamovról Elnvezett Nemzeti Helikopterépítési Központ" kötelékében.
A gépet mindkét kabinból teljes értékű módon lehet vezetni, tehát a fegyverrendszer operátor is vezetheti,nem csak a gépparancsnok pilóta.
A gép nappal és éjszaka egyaránt alkalmazható, a célzórendszer 10 km-ről képes a biztonságos célazonosításra.
A gép pilótája Vlagyimir Kutanyin volt. Ő repült pár éve magassági világrekordot a Mi-38-assal.
A gép még a tesztfolyamat elején van, egy példányban létezik, egy jó, "fapados alap" harci helikopter aminek képességei bővíthetőek a vevő kérése szerint.
Valamint bír olyan képességekkel amikkel más harci helikopter,a 24-es család tajait kivéve nem: légkondicionált hermetizált deszanttér, ahol különleges erők katonáit, sérülteket vagy terhet szállíthat 1,5t- súlyig. A gép alá külső függesztett teherként (UAZ, Bambi Bucket, stb,stb) maximum 2,4 tonna súlyt lehet akasztani.