Mi-28 Havoc (Mil, Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 753
66 540
113
Engem meg az érdekel, hogy hol van a Mi-28NM-ről a beígért nagy sebességű, vagy sebességnövelő forgószárnylapátozás.
Ez még a régi. 13%-os sebességnövelést ígértek az NM-hez és nem látom, hogy újak lennének a lapátok. Anélkül nehéz lenne. Akísérleti Mi-24K-n lévő lapátozás a korábbi 24-esek hagymányos, háromcsuklós bekötésével készült, azokat egy az egyben nehéz lenne a jelenlegi géphez illeszteni. Sok dolgot nem értek...
 
  • Tetszik
Reactions: Pocok75 and fishbed

szegcsab

Well-Known Member
2015. január 25.
7 048
16 937
113
C-MhMLaXgAABHet.jpg:large


C-UIoWDWAAA0_dp.jpg


C-UIoVsXUAEk9lP.jpg


C-UIoWhXUAIgFEt.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Python

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 180
50 476
113
Csak egy mondat. Tu-160 gyártása. Nála, ott kb. meg is dől a "hatékonyan költik" a pénzüket kijelentés. 3 db heliprogram fut. Mi-28, Ka-52 és Mi-35 korszerűsítés. Ez olyan, minta a US ARmy az AH-64E mellett még vietnámi AH-1-eket korszerűsítene és lenne 3. harci helije is. Hadd ne ecseteljem a USA és US Army forrásait az orosszal összevetve...

Költséghatékonysági elve a MiG-29-es, mint platfromnak meg kb. vesznei kéne nosztalgia és nemzet büszkség ide vagy oda. Mégis életben tartják...
A mi 35 elég jó lehetőség, kb mint a mi 8 nak volt a mi 17 a sok szegényebb országnak, ha nem akar tekjesen új típust mert nincs rá pénze. A desszant tere különlegessé teszi, szerintem van értelme, én azt is jó konstrukciónak tartom. A ka50 zsákutca valahol, a ka52 lett az igazi, kell a két fő, viszont ki nem fogják hajítani a pilóta magas leterheltsége miatt a már legyártott 50eseket sem, megértem. A mi28 vonal szintén potens, brutál erő és páncélzat. Egyfelől életben kell tartani mindkét céget, ami úgy néz ki még piacilag is életképes, hisz mind a kamov, mind a mil gépeket veszik, másfelől szerintem hirtelen csak az egyikből nem tudtak volna eleget gyártani a saját igényeiknek. A tu 160 már meg lett vitatva, szerinted hülyeség, soskak szerint meg nem. Én azt mondom, hogy a potenciális ellenfelek szerintem fáznak a gondolattól, hogy legyen valóban vagy 3x annyi nekik mint most van, korszerű robotokkal.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 456
15 859
113
A mi 35 elég jó lehetőség, kb mint a mi 8 nak volt a mi 17 a sok szegényebb országnak, ha nem akar tekjesen új típust mert nincs rá pénze. A desszant tere különlegessé teszi, szerintem van értelme, én azt is jó konstrukciónak tartom. A ka50 zsákutca valahol, a ka52 lett az igazi, kell a két fő, viszont ki nem fogják hajítani a pilóta magas leterheltsége miatt a már legyártott 50eseket sem, megértem. A mi28 vonal szintén potens, brutál erő és páncélzat. Egyfelől életben kell tartani mindkét céget, ami úgy néz ki még piacilag is életképes, hisz mind a kamov, mind a mil gépeket veszik, másfelől szerintem hirtelen csak az egyikből nem tudtak volna eleget gyártani a saját igényeiknek. A tu 160 már meg lett vitatva, szerinted hülyeség, soskak szerint meg nem. Én azt mondom, hogy a potenciális ellenfelek szerintem fáznak a gondolattól, hogy legyen valóban vagy 3x annyi nekik mint most van, korszerű robotokkal.

Ezzel a gondolatmennettel akkor az RAH-66 is vígan kéne szárnyaljon...
Ez mind szép, persze mindegyik jó a maga nemében, de simán nem megendgedhető számukra. Arról nem is beszélve, hogy ha csak egyet tolnának és a másik kettő forrásait beleölnék valami UCAV fejlesztésébe, alapból jobban járnának. De a lobbi ott pont ugyanolyan brutális pazarlásokat eredményez, mint az USA-ban :S
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 636
113
Ha van akkor pazarlás, ha nincs akkor nem képesek rá. Lényeg, hogy ha orosz akkor el lehessen mondani, hogy szar vagy legalább szarul csinálják.
Inkább foglalkoztassanak még 1000-5000 mérnököt szerintem, és fejlesszenek ki vele egy beta helikoptert exportra, minthogy szélnek eresszék ezeket az embereket és miután beleöltek egy halom pénzt a képzésükbe, akkor valaki nyugaton aprópénzért ezt a tudást kiaknázza.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 180
50 476
113
Ezzel a gondolatmennettel akkor az RAH-66 is vígan kéne szárnyaljon...
Ez mind szép, persze mindegyik jó a maga nemében, de simán nem megendgedhető számukra. Arról nem is beszélve, hogy ha csak egyet tolnának és a másik kettő forrásait beleölnék valami UCAV fejlesztésébe, alapból jobban járnának. De a lobbi ott pont ugyanolyan brutális pazarlásokat eredményez, mint az USA-ban :S
De miért járnának jobban? Ha egyet tolnának, nem lenne gyártókapacitás annyival többet gyártani mint a másik kettő hiányával kéne hogy pótoljanak. Full üzemben megy a gyártás, évekre előre mind a Mil, mind a Kamov vonalon. Kemény valutáért ráadásul veszik is mindkettőt, külföldi piacra is termelnek. Szerintem pont nyitott kapukat döngettek, a Mig-29 hülyeség, a két támadó helikopter sikersztori.

Ezzel végezetül én nagyon nem értek egyet, hogy feltétlenül jobban jártak volna ha UCAV fejlesztésre költenek, jobban járnak mind ha harci helikopter vonal fejlesztésre megy a pénz. Ez majd elválik. Annyit lehet látni, hogy az USA és őt követve Kína is az UCAV vonalat helyezte előtérbe, az Oroszok meg nem. Jelenleg épp ezért valóban az első kettő UCAV vonalon lelépte az Oroszokat, viszont ahogy írtam, semmiben sem különbözik ha egy dzsihádmobilban/IFV-ben, MBT-ben ülsz, hogy egy Raptor indította hellfire, vagy egy Ka-52/Mi-28 ról indított Vikhr/Sthrurm fog átküldeni a szüzekhez. Van előny és hátrány mindkét fegyverrendszernél, egyik vonal ezt, a másik meg azt választotta.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 180
50 476
113
Ha van akkor pazarlás, ha nincs akkor nem képesek rá. Lényeg, hogy ha orosz akkor el lehessen mondani, hogy szar vagy legalább szarul csinálják.
Inkább foglalkoztassanak még 1000-5000 mérnököt szerintem, és fejlesszenek ki vele egy beta helikoptert exportra, minthogy szélnek eresszék ezeket az embereket és miután beleöltek egy halom pénzt a képzésükbe, akkor valaki nyugaton aprópénzért ezt a tudást kiaknázza.
Igen, ha van sapka - nincs sapkát látom én is sokszor. Igazából arról is lehet beszélni, hogy harci helikopter vonalon az Oroszok meg lelépték a komplett nyugat európát, mert sajnos a Tiger/Tigre nem egy szerencsés konstrukció, és minimum rázárkóztak az USA-ra, mert reálisan nézve az akkor tudta volna megtartani az előnyét, ha a RAH-66 projectet végigviszi. Nem vitte, mára az Apache vonallal az én információim szerint a modern Rus harci helik minimum partyban vannak.
Innen is lehet nézni...
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Ezzel a gondolatmennettel akkor az RAH-66 is vígan kéne szárnyaljon...
Ez mind szép, persze mindegyik jó a maga nemében, de simán nem megendgedhető számukra. Arról nem is beszélve, hogy ha csak egyet tolnának és a másik kettő forrásait beleölnék valami UCAV fejlesztésébe, alapból jobban járnának. De a lobbi ott pont ugyanolyan brutális pazarlásokat eredményez, mint az USA-ban :S
Te ugyanazzal a gondolatmenettel értékeled a kétféle megoldást, pedig egymáshoz képest mindkettőt más gondolatmenet döntötte el.
Lehet, hogy nagyhatalmi felhasználásban szép dolog az UCAV, de nem biztos, hogy export tekintetében ugyanolyan megfelelő lenne. Egyrészt az újdonsága miatt nem exportálnák évekig csak ha már van elég saját - tehát bevétel nincs évekig - (helikopternél ugye ilyen probléma nincs), másrészt az UCAV a folyamatos távkapcsolat-igény miatt "kissé" magasabb műszaki és így anyagi - háttér-színvonalat jelent, a világnak sok légierejénél az UCAV még sokáig csak megfizethetetlen csodabogár lesz (lásd MH :().
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 180
50 476
113
Te ugyanazzal a gondolatmenettel értékeled a kétféle megoldást, pedig egymáshoz képest mindkettőt más gondolatmenet döntötte el.
Lehet, hogy nagyhatalmi felhasználásban szép dolog az UCAV, de nem biztos, hogy export tekintetében ugyanolyan megfelelő lenne. Egyrészt az újdonsága miatt nem exportálnák évekig csak ha már van elég saját - tehát bevétel nincs évekig - (helikopternél ugye ilyen probléma nincs), másrészt az UCAV a folyamatos távkapcsolat-igény miatt "kissé" magasabb műszaki és így anyagi - háttér-színvonalat jelent, a világnak sok légierejénél az UCAV még sokáig csak megfizethetetlen csodabogár lesz (lásd MH :().
Nagyjából csak egy saját globális helymeghatározó rendszer kell hozzá. Az meg ugye jelenleg 3 országnak van, HA egyáltalán Kínát idesoroljuk, mert a Beidou majd az lesz 2020 ra kb. jelenleg még csak regionális. Persze lehet használni más által is ezeket a rendszereket, csak nem árt ha nem veszel velük össze, mert hirtelen lekókadhatnak a drónajaid. Illetve nekem a ami kibertámadásos, hackeres, EW hadviseléses vérzivataros időkben szimpatikusabb a megbízhatósága miatt minden olyan rendszer, ahol bent ül egy vagy két pali egy csúnya nagy páncélozott szerkezetben, amiben van analóg műszer is, és csöves meg egyéb buta fegyverzet is. Tudja a franc, régimódi vagyok tudom, de én így működök na...
 
  • Tetszik
Reactions: notaricon

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 456
15 859
113
Te ugyanazzal a gondolatmenettel értékeled a kétféle megoldást, pedig egymáshoz képest mindkettőt más gondolatmenet döntötte el.
Lehet, hogy nagyhatalmi felhasználásban szép dolog az UCAV, de nem biztos, hogy export tekintetében ugyanolyan megfelelő lenne. Egyrészt az újdonsága miatt nem exportálnák évekig csak ha már van elég saját - tehát bevétel nincs évekig - (helikopternél ugye ilyen probléma nincs), másrészt az UCAV a folyamatos távkapcsolat-igény miatt "kissé" magasabb műszaki és így anyagi - háttér-színvonalat jelent, a világnak sok légierejénél az UCAV még sokáig csak megfizethetetlen csodabogár lesz (lásd MH :().

Szerintem te sem értetted meg mit írtam, vagy nagyon rosszul fogalmazok XD
A lényeg, hogy egyszerűen három helit folyamtosan tesztelni, továbbfejleszteni, küzdeni a nyavajáival, fenntartani az alkatrészhálózatot, etc... azt egy Oo. GDP-vel rendelkező országnál nem tudom megéri-e. A JSF esetében is az egyik alapelgondolás volt, hogy egytípus váltson mindent, részben pont ezért, pedig nem a szegényeknek tervezték.
Az UCAV szerintem abban a szegmensben, ahol a helik dolgoznak, reális alternatívák, de nem vagyok a Darpa tagja, nem foglalkozom jövőkutatással meg fenyegetés analízissel. Okkal hozták be őket, még ha a kezdeti nagy optimizmusból visszavettek (lásd RQ-170). Inkább a két kategória kiegészíti egymást és az összértékük magasabb így, viszont a három heli lényegében tökugyanolyan, vagy minimálisan eltérő képességekkel - nehezen látom az igazi előnyét a költségek viszonylatában.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 180
50 476
113
Szerintem te sem értetted meg mit írtam, vagy nagyon rosszul fogalmazok XD
A lényeg, hogy egyszerűen három helit folyamtosan tesztelni, továbbfejleszteni, küzdeni a nyavajáival, fenntartani az alkatrészhálózatot, etc... azt egy Oo. GDP-vel rendelkező országnál nem tudom megéri-e. A JSF esetében is az egyik alapelgondolás volt, hogy egytípus váltson mindent, részben pont ezért, pedig nem a szegényeknek tervezték.
Az UCAV szerintem abban a szegmensben, ahol a helik dolgoznak, reális alternatívák, de nem vagyok a Darpa tagja, nem foglalkozom jövőkutatással meg fenyegetés analízissel. Okkal hozták be őket, még ha a kezdeti nagy optimizmusból visszavettek (lásd RQ-170). Inkább a két kategória kiegészíti egymást és az összértékük magasabb így, viszont a három heli lényegében tökugyanolyan, vagy minimálisan eltérő képességekkel - nehezen látom az igazi előnyét a költségek viszonylatában.
A három azért nem tök ugyanolyan. A mi-35 a csoró országoknak és pont mivel hogy az Oroszok sem állnak térdig a pénzben, egy időhúzásra jó alternatíva, ez úgy új típus mint a Mi-17, én inkább upgradenek tekintem, illetve unikum a desszanttér.

A Ka-52 vs Mi-28 ra már inább igaz amit írtál, hogy hasonlóak, csak itt meg tényleg azt látom, hogy nem tudtak volna csak az egyikből hirtelen eleget gyártani még saját maguknak sem, és úgy lehettek vele, hogy jobb kb. 100 ebből is meg abból is 100 MOST, ha ennyire van legalább szükség, mint 120 csak az egyikből, és majd lesz 5 év múlva még 80. Valamint az élet kezdi őket igazolni, mert bejött rendelés mind a MI-28, mind a Ka-52 vonalra külföldről is, tehát mindkét gyártósor pluszt termel jelenleg is.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 449
84 391
113
Szerintem te sem értetted meg mit írtam, vagy nagyon rosszul fogalmazok XD
A lényeg, hogy egyszerűen három helit folyamtosan tesztelni, továbbfejleszteni, küzdeni a nyavajáival, fenntartani az alkatrészhálózatot, etc... azt egy Oo. GDP-vel rendelkező országnál nem tudom megéri-e. A JSF esetében is az egyik alapelgondolás volt, hogy egytípus váltson mindent, részben pont ezért, pedig nem a szegényeknek tervezték.
Az UCAV szerintem abban a szegmensben, ahol a helik dolgoznak, reális alternatívák, de nem vagyok a Darpa tagja, nem foglalkozom jövőkutatással meg fenyegetés analízissel. Okkal hozták be őket, még ha a kezdeti nagy optimizmusból visszavettek (lásd RQ-170). Inkább a két kategória kiegészíti egymást és az összértékük magasabb így, viszont a három heli lényegében tökugyanolyan, vagy minimálisan eltérő képességekkel - nehezen látom az igazi előnyét a költségek viszonylatában.
Azt ne felejtsd el,hogy ők pénzt keresnek azon a 3 helikopteren.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and zsolti