M
molnibalage
Guest
Miért, az AH-64D és E export az vatikáni valuátért megy és a kormány vagy az Army nem fizet értük?Azt ne felejtsd el,hogy ők pénzt keresnek azon a 3 helikopteren.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Miért, az AH-64D és E export az vatikáni valuátért megy és a kormány vagy az Army nem fizet értük?Azt ne felejtsd el,hogy ők pénzt keresnek azon a 3 helikopteren.
Itt most nem az volt a kérdés hogy miért van többféle Apache-változat, hanem az, hogy miért gyárt Szergej többféle harci helikoptert.Miért, az AH-64D és E export az vatikáni valuátért megy és a kormány vagy az Army nem fizet értük?
Állami támogatás az irodáknak. Ennyi. Egyik újabb orosz harci heli sem slág exporttermék a légvédelmi rendszereikhez képest...Itt most nem az volt a kérdés hogy miért van többféle Apache-változat, hanem az, hogy miért gyárt Szergej többféle harci helikoptert.
Miért, az AH-64D és E export az vatikáni valuátért megy és a kormány vagy az Army nem fizet értük?
Az is, nyilván, nagyon helyesen nem akarják hagyni veszni a szakembereiket. DE nekem úgy tűnik, hogy szép csinos összegekért rendeltek be mostanában Mi-28 ból, és Ka-52 ből is országok. Nem akkora sláger mint az Sz-300 vonal vagy a T-72 legacy, de siker. Egyértelműen.Állami támogatás az irodáknak. Ennyi. Egyik újabb orosz harci heli sem slág exporttermék a légvédelmi rendszereikhez képest...
Az is, nyilván, nagyon helyesen nem akarják hagyni veszni a szakembereiket. DE nekem úgy tűnik, hogy szép csinos összegekért rendeltek be mostanában Mi-28 ból, és Ka-52 ből is országok. Nem akkora sláger mint az Sz-300 vonal vagy a T-72 legacy, de siker. Egyértelműen.
Azt mondtad, hogy ők pénzt keresnek a heliken? Kik akkoz az az "ők"? Aki eladja az AH-64D,E-t, az talán pusziból gyártja azokat?Mi köze ennek az Apache-hoz?
Elbeszélünk egymás mellett. Az Apache is sikersztori, nagyobb mint a két Orosz heli együttvéve, ez egyértelmű. Senki sem vitatta ezt. Az egyikből gyártottak 2000 db ot, a két Orosz gépből meg kb. 100-100 at. A marha nagy különbség az, hogy az Apache azért régóta van, jóval több ideje volt felfutni mint a Ka-52nek, Mi-28nak. Tradícionálisan az USA szövetségi rendszere miatt amúgy is jóval többet tud exportálni MINDENBŐL, gazdagabb országok vannak a vevőkörében, amely alapból jóval bővebb is.Ez a siker definíciója? Hm...
- Mi-28, Irak, Algéria és Venezuela összesen nincs 50 db rendelés és ebből az utolsó ország lassan anarchiába süllyed, komolytalan. Ha les is szállítják a földön rohad szét a flotta, az is homályos, hogy mivel fizetne az ország.
- Ka-52-ből csak Egyiptom rendelt, semmi más azokhoz a Mistralokhoz, amikre eredetileg orosz heli került volna.
Ennél még a Gripen is sikeresebb, (émg az F-16-tal összevetve is) pedig szinte röhögős történet és az is, hogy hova sikerült eladni és hogyan...
Nézzük az AH-64-et viszonyítási alapnak.
Egyiptom, Görögország, India, Indonézia, Izrael, Japán, Hollandia, Kuvait, Katar (jó ez kicsit bűzlik), Szingapúr, Dél-Korea, Tajvan, EAE (szaglik), Nbr. Ha ebből az AH-64A-t kihúzom és csak a Longbow és Guadrian eladást és upgradet nézem akkor is átszakítaná a padlót a mérleg nyelve.
Így van, ezt is írtam én is, meg különben is: Az egyik egy olyan exporttermék volt, amely a világ pénzes és jóval nagyobb felének volt felkínálva. A Mi-28/Ka-52 akkor jött, amikor a SZU bebukott, a volt szövetségesi rendszere(amely amúgy is sokkal kisebb és csóróbb volt) már abba a rendszerbe került, ahol csak AH-64 jöhetett szóba stb. stb. A lehetőségeikhez képest a két dedikált Rus harci heli nagyon nagy siker, szerintem.Ne hasonlítsd már egy 20+éves típus export eredményeit egy olyanhoz amit pár éve kínálnak exportra
Én azt látom, hogy az oroszok számára rendelkezésre álló piac olyan csóró, hogya Mi-35 korszerűsítés vonzóbb és olcsó alternatíva. Ezért nincs igény a Ka-52-re. A Mi-28 agyonpáncélozása is erősen megkérdőjelezhető megközelítés, mert sokkal hasznosabb, ha inkább jó SA-d van és nem találnak el. Még egy MANPAD ellen sem lehet páncéllal védekezni.Elbeszélünk egymás mellett. Az Apache is sikersztori, nagyobb mint a két Orosz heli együttvéve, ez egyértelmű. Senki sem vitatta ezt. Az egyikből gyártottak 2000 db ot, a két Orosz gépből meg kb. 100-100 at. A marha nagy különbség az, hogy az Apache azért régóta van, jóval több ideje volt felfutni mint a Ka-52nek, Mi-28nak. Tradícionálisan az USA szövetségi rendszere miatt amúgy is jóval többet tud exportálni MINDENBŐL, gazdagabb országok vannak a vevőkörében, amely alapból jóval bővebb is.
Ettől függetlenül én SIKERESNEK látom mind a Ka-52-t, mind a Mi-28 at, mert a 2000 -es évek elején simán benne volt kasza lesz mindkettőnek krónikus forráshiány miatt. Ahhoz képest nézve az általad lesajnált exportszámot mostanra, hogy maguknak 100 at se gyártottak Ka-52 ből, és Egyiptom meg berendelte az 50 darabját, szerintem siker, mert van meló a munásoknak, mérnököknek. A tudás megmarad, van miből tovább gondolni ezt a vonalat, fejleszteni. Illetve ha nem az Apache-al, hanem a multi nemzetes összefogással létrejövő Tiger-el/vagy a Kínai WZ-10 el hasonlítom össze, akkor meg már nem egyértelmű a gyerek fekvése, hogy mik a megmosolyogni való számok.
A Mi-28 esete ugyan ez, az is majdnem tervasztalon maradt, aztán most meg egész jól elcsibészkednek vele Szíriában, és csak saját maguknak az exportpéldányokon felül olyan nagyságrendben gyártottak, mint a Kínaiak maguknak dedikált harci helit. Pedig az Oroszoknak ugye ez csak az egyik típus, mert ott van a Ka-50/52 is...
Nagyon érdekes, hogy ugyan azt a dolgot ennyire eltérően tudjuk megítélni TE és én, hogy mi számít sikernek, meg mi nem...
Én azt látom, hogy az oroszok számára rendelkezésre álló piac olyan csóró, hogya Mi-35 korszerűsítés vonzóbb és olcsó alternatíva. Ezért nincs igény a Ka-52-re. A Mi-28 agyonpáncélozása is erősen megkérdőjelezhető megközelítés, mert sokkal hasznosabb, ha inkább jó SA-d van és nem találnak el. Még egy MANPAD ellen sem lehet páncéllal védekezni.
A Mi-35 korszerűsítés egyértelműen arról szól amit írsz, nekem is ez jött le, ugyan azt látjuk. A Ka-52 Egyiptomi megrendelése mondom, az eddig legyártott saját példányok 50%-a, ez igen jelentős siker nekik.Én azt látom, hogy az oroszok számára rendelkezésre álló piac olyan csóró, hogya Mi-35 korszerűsítés vonzóbb és olcsó alternatíva. Ezért nincs igény a Ka-52-re. A Mi-28 agyonpáncélozása is erősen megkérdőjelezhető megközelítés, mert sokkal hasznosabb, ha inkább jó SA-d van és nem találnak el. Még egy MANPAD ellen sem lehet páncéllal védekezni.
Pooontosan.Ezekre a helikopterekre nagy veszélyt jelentsnek a csöves légvédelmi rendszerek amiknek nincs radaros irányítása innentől kezdve meg csak a páncél ad esélyt.
Az ellen sem ér semmti a páncélozás. A személyzetet talán még 30 mm-ig védheted, a helit körülöttek meg miszlikbe darálja nemhogy a 30 mm-es ágyú, de még az 50 éves Silka is.Ezekre a helikopterekre nagy veszélyt jelentsnek a csöves légvédelmi rendszerek amiknek nincs radaros irányítása innentől kezdve meg csak a páncél ad esélyt.
Az ellen sem ér semmti a páncélozás. A személyzetet talán még 30 mm-ig védheted, a helit körülöttek meg miszlikbe darálja nemhogy a 30 mm-es ágyú, de még az 50 éves Silka is.
Az energiaelnyelő ülések is dísznek jó, ha olyan sérülést kap a heli, hogy nem kormányozható és falevélként esik le.
A svéd féle 40 mm-es intelligens gránátok ellen meg aztán tényleg felesleges erőlködni, úgysem sikerülhet.
Az IFV-k is, ha lőhelyzetbe kerülnek, akkor gáz van. 25-30 mm-es löveg egyáltalán nem ritka.Tekintve,hogy nem a 40mm-es a legelterjedtebb így nem is erre kell készülni.