Mi-28 Havoc (Mil, Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Itt most nem az volt a kérdés hogy miért van többféle Apache-változat, hanem az, hogy miért gyárt Szergej többféle harci helikoptert.
Állami támogatás az irodáknak. Ennyi. Egyik újabb orosz harci heli sem slág exporttermék a légvédelmi rendszereikhez képest...
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 179
50 477
113
Állami támogatás az irodáknak. Ennyi. Egyik újabb orosz harci heli sem slág exporttermék a légvédelmi rendszereikhez képest...
Az is, nyilván, nagyon helyesen nem akarják hagyni veszni a szakembereiket. DE nekem úgy tűnik, hogy szép csinos összegekért rendeltek be mostanában Mi-28 ból, és Ka-52 ből is országok. Nem akkora sláger mint az Sz-300 vonal vagy a T-72 legacy, de siker. Egyértelműen.
 
M

molnibalage

Guest
Az is, nyilván, nagyon helyesen nem akarják hagyni veszni a szakembereiket. DE nekem úgy tűnik, hogy szép csinos összegekért rendeltek be mostanában Mi-28 ból, és Ka-52 ből is országok. Nem akkora sláger mint az Sz-300 vonal vagy a T-72 legacy, de siker. Egyértelműen.
  • Mi-28, Irak, Algéria és Venezuela összesen nincs 50 db rendelés és ebből az utolsó ország lassan anarchiába süllyed, komolytalan. Ha les is szállítják a földön rohad szét a flotta, az is homályos, hogy mivel fizetne az ország.
  • Ka-52-ből csak Egyiptom rendelt, semmi más azokhoz a Mistralokhoz, amikre eredetileg orosz heli került volna.
Ez a siker definíciója? Hm...
Ennél még a Gripen is sikeresebb, (émg az F-16-tal összevetve is) pedig szinte röhögős történet és az is, hogy hova sikerült eladni és hogyan...

Nézzük az AH-64-et viszonyítási alapnak.
Egyiptom, Görögország, India, Indonézia, Izrael, Japán, Hollandia, Kuvait, Katar (jó ez kicsit bűzlik), Szingapúr, Dél-Korea, Tajvan, EAE (szaglik), Nbr. Ha ebből az AH-64A-t kihúzom és csak a Longbow és Guadrian eladást és upgradet nézem akkor is átszakítaná a padlót a mérleg nyelve.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 452
84 407
113
Ne hasonlítsd már egy 20+éves típus export eredményeit egy olyanhoz amit pár éve kínálnak exportra
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 179
50 477
113
  • Mi-28, Irak, Algéria és Venezuela összesen nincs 50 db rendelés és ebből az utolsó ország lassan anarchiába süllyed, komolytalan. Ha les is szállítják a földön rohad szét a flotta, az is homályos, hogy mivel fizetne az ország.
  • Ka-52-ből csak Egyiptom rendelt, semmi más azokhoz a Mistralokhoz, amikre eredetileg orosz heli került volna.
Ez a siker definíciója? Hm...
Ennél még a Gripen is sikeresebb, (émg az F-16-tal összevetve is) pedig szinte röhögős történet és az is, hogy hova sikerült eladni és hogyan...

Nézzük az AH-64-et viszonyítási alapnak.
Egyiptom, Görögország, India, Indonézia, Izrael, Japán, Hollandia, Kuvait, Katar (jó ez kicsit bűzlik), Szingapúr, Dél-Korea, Tajvan, EAE (szaglik), Nbr. Ha ebből az AH-64A-t kihúzom és csak a Longbow és Guadrian eladást és upgradet nézem akkor is átszakítaná a padlót a mérleg nyelve.
Elbeszélünk egymás mellett. Az Apache is sikersztori, nagyobb mint a két Orosz heli együttvéve, ez egyértelmű. Senki sem vitatta ezt. Az egyikből gyártottak 2000 db ot, a két Orosz gépből meg kb. 100-100 at. A marha nagy különbség az, hogy az Apache azért régóta van, jóval több ideje volt felfutni mint a Ka-52nek, Mi-28nak. Tradícionálisan az USA szövetségi rendszere miatt amúgy is jóval többet tud exportálni MINDENBŐL, gazdagabb országok vannak a vevőkörében, amely alapból jóval bővebb is.
Ettől függetlenül én SIKERESNEK látom mind a Ka-52-t, mind a Mi-28 at, mert a 2000 -es évek elején simán benne volt kasza lesz mindkettőnek krónikus forráshiány miatt. Ahhoz képest nézve az általad lesajnált exportszámot mostanra, hogy maguknak 100 at se gyártottak Ka-52 ből, és Egyiptom meg berendelte az 50 darabját, szerintem siker, mert van meló a munásoknak, mérnököknek. A tudás megmarad, van miből tovább gondolni ezt a vonalat, fejleszteni. Illetve ha nem az Apache-al, hanem a multi nemzetes összefogással létrejövő Tiger-el/vagy a Kínai WZ-10 el hasonlítom össze, akkor meg már nem egyértelmű a gyerek fekvése, hogy mik a megmosolyogni való számok.

A Mi-28 esete ugyan ez, az is majdnem tervasztalon maradt, aztán most meg egész jól elcsibészkednek vele Szíriában, és csak saját maguknak az exportpéldányokon felül olyan nagyságrendben gyártottak, mint a Kínaiak maguknak dedikált harci helit. Pedig az Oroszoknak ugye ez csak az egyik típus, mert ott van a Ka-50/52 is...

Nagyon érdekes, hogy ugyan azt a dolgot ennyire eltérően tudjuk megítélni TE és én, hogy mi számít sikernek, meg mi nem...
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 179
50 477
113
Ne hasonlítsd már egy 20+éves típus export eredményeit egy olyanhoz amit pár éve kínálnak exportra
Így van, ezt is írtam én is, meg különben is: Az egyik egy olyan exporttermék volt, amely a világ pénzes és jóval nagyobb felének volt felkínálva. A Mi-28/Ka-52 akkor jött, amikor a SZU bebukott, a volt szövetségesi rendszere(amely amúgy is sokkal kisebb és csóróbb volt) már abba a rendszerbe került, ahol csak AH-64 jöhetett szóba stb. stb. A lehetőségeikhez képest a két dedikált Rus harci heli nagyon nagy siker, szerintem.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci
M

molnibalage

Guest
Elbeszélünk egymás mellett. Az Apache is sikersztori, nagyobb mint a két Orosz heli együttvéve, ez egyértelmű. Senki sem vitatta ezt. Az egyikből gyártottak 2000 db ot, a két Orosz gépből meg kb. 100-100 at. A marha nagy különbség az, hogy az Apache azért régóta van, jóval több ideje volt felfutni mint a Ka-52nek, Mi-28nak. Tradícionálisan az USA szövetségi rendszere miatt amúgy is jóval többet tud exportálni MINDENBŐL, gazdagabb országok vannak a vevőkörében, amely alapból jóval bővebb is.
Ettől függetlenül én SIKERESNEK látom mind a Ka-52-t, mind a Mi-28 at, mert a 2000 -es évek elején simán benne volt kasza lesz mindkettőnek krónikus forráshiány miatt. Ahhoz képest nézve az általad lesajnált exportszámot mostanra, hogy maguknak 100 at se gyártottak Ka-52 ből, és Egyiptom meg berendelte az 50 darabját, szerintem siker, mert van meló a munásoknak, mérnököknek. A tudás megmarad, van miből tovább gondolni ezt a vonalat, fejleszteni. Illetve ha nem az Apache-al, hanem a multi nemzetes összefogással létrejövő Tiger-el/vagy a Kínai WZ-10 el hasonlítom össze, akkor meg már nem egyértelmű a gyerek fekvése, hogy mik a megmosolyogni való számok.

A Mi-28 esete ugyan ez, az is majdnem tervasztalon maradt, aztán most meg egész jól elcsibészkednek vele Szíriában, és csak saját maguknak az exportpéldányokon felül olyan nagyságrendben gyártottak, mint a Kínaiak maguknak dedikált harci helit. Pedig az Oroszoknak ugye ez csak az egyik típus, mert ott van a Ka-50/52 is...

Nagyon érdekes, hogy ugyan azt a dolgot ennyire eltérően tudjuk megítélni TE és én, hogy mi számít sikernek, meg mi nem...
Én azt látom, hogy az oroszok számára rendelkezésre álló piac olyan csóró, hogya Mi-35 korszerűsítés vonzóbb és olcsó alternatíva. Ezért nincs igény a Ka-52-re. A Mi-28 agyonpáncélozása is erősen megkérdőjelezhető megközelítés, mert sokkal hasznosabb, ha inkább jó SA-d van és nem találnak el. Még egy MANPAD ellen sem lehet páncéllal védekezni.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 568
85 032
113
Visszatérve a helikopterekre(habár erősen off téma ebben a topikban) Mindegyik helikoptergyártó üzem és tervező iroda az állami "Vertoleti Rosszii" holding részei (Oroszország helikopterei) Rosztov na Donu-van található a Rosztvertol, ahol a Mi-28N, Mi-26 s Mi-35M helikoptereket gyártják . Mi-35M-ből 59 darabot rendelt az orosz VM- mind az 59 darab leszállítva. Mi-28N-ből 97 rendelve. Ebből kb 90 darab van leszállítva . Arszenyevben (orosz távol-kelet) található Progressz gyárban pedig a Ka-52 helikopterek készülnek. 140darabos megrendelés az orosz VM-től. Eddig kb 100 darab van leszállítva. Ezek a megrendelések a 2011-2020 állami fegyverbeszerzési program /csomag részei (a régi szovjet haditechnika lecserélésére indított)

export : Mi-35M-Azerbajdzsán, Brazília,Venezuela, Irak, Kazahsztán, Indonézia, Nigéria, Mali,Belorusszia
Mi-28NE- Irak, Algéria
Ka-52E- Egyiptom 46 darab + Ka-52KE a Mistralokra
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 452
84 407
113
Én azt látom, hogy az oroszok számára rendelkezésre álló piac olyan csóró, hogya Mi-35 korszerűsítés vonzóbb és olcsó alternatíva. Ezért nincs igény a Ka-52-re. A Mi-28 agyonpáncélozása is erősen megkérdőjelezhető megközelítés, mert sokkal hasznosabb, ha inkább jó SA-d van és nem találnak el. Még egy MANPAD ellen sem lehet páncéllal védekezni.

Ezekre a helikopterekre nagy veszélyt jelentsnek a csöves légvédelmi rendszerek amiknek nincs radaros irányítása innentől kezdve meg csak a páncél ad esélyt.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and zsolti

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 179
50 477
113
Én azt látom, hogy az oroszok számára rendelkezésre álló piac olyan csóró, hogya Mi-35 korszerűsítés vonzóbb és olcsó alternatíva. Ezért nincs igény a Ka-52-re. A Mi-28 agyonpáncélozása is erősen megkérdőjelezhető megközelítés, mert sokkal hasznosabb, ha inkább jó SA-d van és nem találnak el. Még egy MANPAD ellen sem lehet páncéllal védekezni.
A Mi-35 korszerűsítés egyértelműen arról szól amit írsz, nekem is ez jött le, ugyan azt látjuk. A Ka-52 Egyiptomi megrendelése mondom, az eddig legyártott saját példányok 50%-a, ez igen jelentős siker nekik.

Az agyonpáncélozás szuper dolog szerintem, ezt is nagyon máshogy látjuk. A Mi-28 jó nagy részén 30mm-es gépágyú lövéseknek is ellenáll, a leggyengébb részek is a 14.5 mm-es nehéz géppuskáknak. Egy olyan fegyvernél ahol bizony be kell menni a csínybe, ez alap. Ez egy repülő IFV. A Manpad ellen is jól jön egyébként ha nem közvetlen találatod van, de nyilván azok ellen ahogy említetted kell a jó helyzetkép megléte, illetve az aktív és passzív önvédelmi rendszerek. Ezeken a területeken pont azokból a pénzekből tudnak most fejleszteni, ami többek közt abból jött be amit te lefitymálsz, exportsikerek terén.
 
  • Tetszik
Reactions: sidewinder12
M

molnibalage

Guest
Ezekre a helikopterekre nagy veszélyt jelentsnek a csöves légvédelmi rendszerek amiknek nincs radaros irányítása innentől kezdve meg csak a páncél ad esélyt.
Az ellen sem ér semmti a páncélozás. A személyzetet talán még 30 mm-ig védheted, a helit körülöttek meg miszlikbe darálja nemhogy a 30 mm-es ágyú, de még az 50 éves Silka is.

Az energiaelnyelő ülések is dísznek jó, ha olyan sérülést kap a heli, hogy nem kormányozható és falevélként esik le.

A svéd féle 40 mm-es intelligens gránátok ellen meg aztán tényleg felesleges erőlködni, úgysem sikerülhet.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 452
84 407
113
Az ellen sem ér semmti a páncélozás. A személyzetet talán még 30 mm-ig védheted, a helit körülöttek meg miszlikbe darálja nemhogy a 30 mm-es ágyú, de még az 50 éves Silka is.

Az energiaelnyelő ülések is dísznek jó, ha olyan sérülést kap a heli, hogy nem kormányozható és falevélként esik le.

A svéd féle 40 mm-es intelligens gránátok ellen meg aztán tényleg felesleges erőlködni, úgysem sikerülhet.

Tekintve,hogy nem a 40mm-es a legelterjedtebb így nem is erre kell készülni.
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti