Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Mi-28NE-ből Algéria rendelt 42 darabot, Irak 20 darbot. Venezuela nem rendelt. Viszont több országgal tárgyalnak az eladásáról.(a szíriai bevetésük óta megnőtt az érdeklődés.)
- Mi-28, Irak, Algéria és Venezuela összesen nincs 50 db rendelés és ebből az utolsó ország lassan anarchiába süllyed, komolytalan. Ha les is szállítják a földön rohad szét a flotta, az is homályos, hogy mivel fizetne az ország.
- Ka-52-ből csak Egyiptom rendelt, semmi más azokhoz a Mistralokhoz, amikre eredetileg orosz heli került volna.
.
Így van, 30mm-ig a főbb részegységek erre vannak méretezve. Nem hülyeség a páncélozás.20-30mm.
Na azokat meg pont addig bírja, amíg elsütik rájuk az irányított PCT fegyverzetet. Őszintén megvallva, inkább lennék egy Mi-28-ban, mint egy IFV ben ha ezek szembetalálkoznak ellenérdekelt felekként.Az IFV-k is, ha lőhelyzetbe kerülnek, akkor gáz van. 25-30 mm-es löveg egyáltalán nem ritka.
Ha egy IFV lőtávolban van ágyúval az azt jelenti, hogy a harci helin már nagyon elkúrtak valamit... Akkor te nem PCT rakétával lősz vissza, hanem menekülsz, ahogy csak bírsz, mert azt jelenti, hogy helyzetképed egyenlő a nullával.Na azokat meg pont addig bírja, amíg elsütik rájuk az irányított PCT fegyverzetet. Őszintén megvallva, inkább lennék egy Mi-28-ban, mint egy IFV ben ha ezek szembetalálkoznak ellenérdekelt felekként.
Egy AH-64 el igen. Akkor lehet hogy le is lőnek, mert az pont nem bírja a ma elterjedt 30mm-es gépágyú lövedéket, csak a 23mm ellen védett a legerősebb részein is. A Mi-28 ebben különbözik tőle leginkább, s ez az amiben többet tud a Ka-52 nél is. Az rád fog fordulni, is ki fog lőni. Repülő tank. De tényleg.Ha egy IFV lőtávolban van ágyúval az azt jelenti, hogy a harci helin már nagyon elkúrtak valamit... Akkor te nem PCT rakétával lősz vissza, hanem menekülsz, ahogy csak bírsz, mert azt jelenti, hogy helyzetképed egyenlő a nullával.
A baj az, hogy a farokrotort és a gép nagy részét fasírttá lövi ennél kisebb kaliber is. Ezért értelmetlen a helikopterek agyonpácélozása, mert csak a személyzetet védi meg a lövedéktől, de annak utóhatásaitól nem, ha a gép fejreállva vagy oldalra dőlve palacsintázik le. Ezért van az, hogy számomra a katapultos Kamov igen előremutató megoldás.Egy AH-64 el igen. Akkor lehet hogy le is lőnek, mert az pont nem bírja a ma elterjedt 30mm-es gépágyú lövedéket, csak a 23mm ellen védett a legerősebb részein is. A Mi-28 ebben különbözik tőle leginkább, s ez az amiben többet tud a Ka-52 nél is. Az rád fog fordulni, is ki fog lőni. Repülő tank. De tényleg.
A baj az, hogy a mai IFV-k, de már a 30 éves BTR-80A is átlőné. Egy helire, ha lőnek, akkor az jól teszi, ha menekül, teljesen mindegy, hogy kézifegyver vagy 30 mm-es AAA. A harci heli a tipikus üss és fuss fegyverzet, addig jó, amíg nem látják, hogy honnan operál.Alapvetően amúgy igazad van, nyilván nem az a cél hogy IFV-vel head on ba megmérkőzzön, azért van rajta 6-8km hatótávú Ataka fegyverzet. Ettől függetlenül, a valóságban néha meglepnek, meglephetnek, és akkor nagyon jó az a páncél.
A baj az, hogy a farokrotort és a gép nagy részét fasírttá lövi ennél kisebb kaliber is. Ezért értelmetlen a helikopterek agyonpácélozása, mert csak a személyzetet védi meg a lövedéktől, de annak utóhatásaitól nem, ha a gép fejreállva vagy oldalra dőlve palacsintázik le. Ezért van az, hogy számomra a katapultos Kamov igen előremutató megoldás.
A baj az, hogy a mai IFV-k, de már a 30 éves BTR-80A is átlőné. Egy helire, ha lőnek, akkor az jól teszi, ha menekül, teljesen mindegy, hogy kézifegyver vagy 30 mm-es AAA. A harci heli a tipikus üss és fuss fegyverzet, addig jó, amíg nem látják, hogy honnan operál.
Én csak annyit tudok, amit láttam leírva, sosem láttam hogy hogyan bírja VALÓJÁBAN a sérüléseket, de a leírások szerint bizony 30mm van írva. Azt bírják papír szerint a rotorok is, és a főbb elemek szintén. A leggyengébb része ha jól emlékszem a cocpit páncélüveg része, az 14.5 ig bírja. Még mindig azt mondom, inkább lennék ebben egy hirtelen közelről egymásra csodálkozásnál, mint egy random IFV-ben...A baj az, hogy a farokrotort és a gép nagy részét fasírttá lövi ennél kisebb kaliber is. Ezért értelmetlen a helikopterek agyonpácélozása, mert csak a személyzetet védi meg a lövedéktől, de annak utóhatásaitól nem, ha a gép fejreállva vagy oldalra dőlve palacsintázik le. Ezért van az, hogy számomra a katapultos Kamov igen előremutató megoldás.
A baj az, hogy a mai IFV-k, de már a 30 éves BTR-80A is átlőné. Egy helire, ha lőnek, akkor az jól teszi, ha menekül, teljesen mindegy, hogy kézifegyver vagy 30 mm-es AAA. A harci heli a tipikus üss és fuss fegyverzet, addig jó, amíg nem látják, hogy honnan operál.
Én azt látom, hogy az oroszok számára rendelkezésre álló piac olyan csóró, hogya Mi-35 korszerűsítés vonzóbb és olcsó alternatíva. Ezért nincs igény a Ka-52-re. A Mi-28 agyonpáncélozása is erősen megkérdőjelezhető megközelítés, mert sokkal hasznosabb, ha inkább jó SA-d van és nem találnak el. Még egy MANPAD ellen sem lehet páncéllal védekezni.
Ha egy IFV lőtávolban van ágyúval az azt jelenti, hogy a harci helin már nagyon elkúrtak valamit... Akkor te nem PCT rakétával lősz vissza, hanem menekülsz, ahogy csak bírsz, mert azt jelenti, hogy helyzetképed egyenlő a nullával.
Ez a siker definíciója? Hm...
- Mi-28, Irak, Algéria és Venezuela összesen nincs 50 db rendelés és ebből az utolsó ország lassan anarchiába süllyed, komolytalan. Ha les is szállítják a földön rohad szét a flotta, az is homályos, hogy mivel fizetne az ország.
- Ka-52-ből csak Egyiptom rendelt, semmi más azokhoz a Mistralokhoz, amikre eredetileg orosz heli került volna.
Ennél még a Gripen is sikeresebb, (émg az F-16-tal összevetve is) pedig szinte röhögős történet és az is, hogy hova sikerült eladni és hogyan...
Nézzük az AH-64-et viszonyítási alapnak.
Egyiptom, Görögország, India, Indonézia, Izrael, Japán, Hollandia, Kuvait, Katar (jó ez kicsit bűzlik), Szingapúr, Dél-Korea, Tajvan, EAE (szaglik), Nbr. Ha ebből az AH-64A-t kihúzom és csak a Longbow és Guadrian eladást és upgradet nézem akkor is átszakítaná a padlót a mérleg nyelve.
A Kamov 52- az első exportált Kamov gyártású helikopter. Egy teljesen új típus,új szereplő a piacon. A szovjet időkben,hagyományosan a Mil gyártotta a harci helikoptereket a szárazföldi csapatok számára.A Kamov meg inkább kizárólag tengerészeti vonalon dolgozott, mert a Kamovok védjegyének számító koaxiális rotorrendszernek hála kisebb méretű gépeket tudtak gyártani, amelyekből több fért el egy hajón. A típus 2008-ban állt hivatalosan rendszerbe az orosz fegyveres erőknél,és Szíria az első háborús szereplése,ahol bizony makulátlanul teljesít, nulla veszteséggel, az alkalmazó nagy megelégedettségére. Ezt te összehasonlítod egy olyan géppel, amelynek a korábbi verzióit számos konfliktusban kipróbálták,és több évtizedes tapasztalat áll rendelkezésre velük.A Kamov meg gyakorlatilag totálisan új ezen a piacon. Az,hogy Egyiptom már megvette, komoly siker. Csak 50-et vett? Igen, a szárazföldi változatból. A hajófedézetiekből nem tudom pontosan,hogy mennyit rendelt. Ha továbbra is így szerepel a gép Szíriában, akkor nem lepne meg,ha további megrendelők jelentkeznének. A Kamovoknál az egyediségüknek számító koaxiális rotorrendszert is bele kell számolni,mint egyfajta taszító tényező,a magasabb ár mellett. A nyilvánvaló előnyei ellenére sokan idegenkednek tőle,a bonyolultabb vezérlés miatt.
*A Kamov 52 az első exportált Kamov gyártású harci helikopter.
Én csak annyit tudok, amit láttam leírva, sosem láttam hogy hogyan bírja VALÓJÁBAN a sérüléseket, de a leírások szerint bizony 30mm van írva. Azt bírják papír szerint a rotorok is, és a főbb elemek szintén. A leggyengébb része ha jól emlékszem a cocpit páncélüveg része, az 14.5 ig bírja. Még mindig azt mondom, inkább lennék ebben egy hirtelen közelről egymásra csodálkozásnál, mint egy random IFV-ben...
Mutass olyan helit, ami farokrész nélkül tud repülni...A fő rendszereket is erős páncél védi.
Kérlek fejtsd ki, hogy egy listával mit akarsz mondani, mert ez így totál homály.
Az első felnél tiltakoztam volna, de ez alapján így gondolom a harci helikre gondolsz.A Kamov 52- az első exportált Kamov gyártású helikopter. Egy teljesen új típus,új szereplő a piacon. A szovjet időkben,hagyományosan a Mil gyártotta a harci helikoptereket a szárazföldi csapatok számára.
Belátom kicsit talán szigorú voltam, de azt is mondtam, hogy az utóbbi 20+ évben n+1 "beta és alfa" állapotban levgő gépet eladtak. A harci heliknél ez nem sikerült. A Mi-35 túl erős alapokkal bír, korszerűsítése ár/érték arányban jobb.A Kamov meg inkább kizárólag tengerészeti vonalon dolgozott, mert a Kamovok védjegyének számító koaxiális rotorrendszernek hála kisebb méretű gépeket tudtak gyártani, amelyekből több fért el egy hajón. A típus 2008-ban állt hivatalosan rendszerbe az orosz fegyveres erőknél,és Szíria az első háborús szereplése,ahol bizony makulátlanul teljesít, nulla veszteséggel, az alkalmazó nagy megelégedettségére. Ezt te összehasonlítod egy olyan géppel, amelynek a korábbi verzióit számos konfliktusban kipróbálták,és több évtizedes tapasztalat áll rendelkezésre velük.A Kamov meg gyakorlatilag totálisan új ezen a piacon.
Szerintem nem ok a idegenkedésre. A poteniális megrendelők egy része évtizedek óta üzemelteti a Ka-27-es családot. Azt elég szép számú helyre eladták.Kamovoknál az egyediségüknek számító koaxiális rotorrendszert is bele kell számolni,mint egyfajta taszító tényező,a magasabb ár mellett. A nyilvánvaló előnyei ellenére sokan idegenkednek tőle,a bonyolultabb vezérlés miatt.
Végigolvastam, az a rész teteszett a legjobban ahol a szerző azt írta még a kommentekben is, hogy egy helikopter igazából semmi előnnyel nem rendelkezik egy harcjárművel szemben, max annyival hogy képes minden terep felett gyorsan repülni, de még ezt is negatívumként állította be azt mondva, hogy ez meg csak arra jó hogy több helyen botlik majd ellenfélbe .kis adalékanyag a témában, mi történik, ha csak gyakorlaton, de vissza is lőnek.
http://defense-and-freedom.blogspot.hu/2013/09/attack-helicopters.html
Az oldalsó páncélozást a korábbi Svak 20mm-essel, a 23x115mm-essel és a 14.5x114-es lőszer közvetlen közeli találatával tesztelték, ahogy az üvegezést is.
30mm-es lövedék ellen nem, de ne feledjük, egy lövedék becsapódási energiája a távolsággal jelentősen csökkenhet.
Ugyanakkor molnibalage a következőt írta:
"...A baj az, hogy a mai IFV-k, de már a 30 éves BTR-80A is átlőné. Egy helire, ha lőnek, akkor az jól teszi, ha menekül, teljesen mindegy, hogy kézifegyver vagy 30 mm-es AAA. A harci heli a tipikus üss és fuss fegyverzet, addig jó, amíg nem látják, hogy honnan operál..."
A kulcs az átlőné kifejezés. Az AH-64-es építési filozófiája a 2003-as iraki bevetésen mutatta meg, miképp is vizsgázik a kevesebb, vagy nulla páncélzat, komolyabb redundancia elve. A kabin 5mm-s plexia például még a 7.62-es lövedéknek sem áll ellen, így ha a személyzet egyik, vagy mindkét tagját közvetlen találat érte, az akár végzetes is lehetett. Ennyi, ez ellen cspán az ülések oldaira szerelt kevlár falak védenek valamit statisztikailag. Szemből van egy többrétegű ragasztott üvegezés, annak ellenálló képessége komolyabb, így a túlélési esélyek is. Ezen felül más páncélzat a gépen már nemigazán van. És mi az eredmény? Nos, a komolyabb páncél és repeszromboló lövedékeknek és akár az RPG gránátoknak is kell bizonyos ellenállás, hogy elműködjenek, vagy hatásukat az ellenállás következtében kifejthessék.
Még az RPG kumulatív sugarának is kell valami kemény anyag, amiben robbanásszerű hőfeszültséget tud okozni az amúgy vékony kumulatív sugár. A harctéri tapasztalat szerint ugyanis számos AH-64-es úgy evickélt haza, hogy tiszta lyuk volt, de "létfontosságú szervet" nem ért találat, vagy ha igen, abból volt másik.
Ha kényszerleszállt, de menthető volt, akkor is volt mit visszafoltozni és újra gépet faragni belőle.
Itt van egy nagyon jó film az ATK Orbital két ágyújáról és többféle lövedékeiről. 30 és 40 mm-es lövedékek hatásai.
A Ka-52-es egyik fő előnye szerintem, hogy ugyanazokkal a hajtóművekkel de nagyobb hatásfokú forgószárnnyal nagyobb szerkezeti tömeg és fegyverzet emelhető, nagyobb sebességgel és dinamizmussal, miközben a páncélozás félúton van a Mi-28 és az AH-64 között. Például a kabin üvegezése szemből páncélüveg, oldalról 5mm-es plexi, de titán oldalpáncéllal, ami jelentős plusz (érdemes megnézni, hogy egy ilyen titán rátét páncél milyen komoly gyalogsági lövedékeket fog meg akár a BMD 50-eséig bezárólag, vagy ezekkel egyenértékű repeszeket is illetően). Ezen felül itt is komoly lépés történt a redundáns megoldások irányába.
Közben persze ennek nem sok köze van a Kuznyecovhoz
Mutass olyan helit, ami farokrész nélkül tud repülni...