Mi-28 Havoc (Mil, Szovjetunió)

Itt most nem az volt a kérdés hogy miért van többféle Apache-változat, hanem az, hogy miért gyárt Szergej többféle harci helikoptert.
Állami támogatás az irodáknak. Ennyi. Egyik újabb orosz harci heli sem slág exporttermék a légvédelmi rendszereikhez képest...
 
Állami támogatás az irodáknak. Ennyi. Egyik újabb orosz harci heli sem slág exporttermék a légvédelmi rendszereikhez képest...
Az is, nyilván, nagyon helyesen nem akarják hagyni veszni a szakembereiket. DE nekem úgy tűnik, hogy szép csinos összegekért rendeltek be mostanában Mi-28 ból, és Ka-52 ből is országok. Nem akkora sláger mint az Sz-300 vonal vagy a T-72 legacy, de siker. Egyértelműen.
 
Az is, nyilván, nagyon helyesen nem akarják hagyni veszni a szakembereiket. DE nekem úgy tűnik, hogy szép csinos összegekért rendeltek be mostanában Mi-28 ból, és Ka-52 ből is országok. Nem akkora sláger mint az Sz-300 vonal vagy a T-72 legacy, de siker. Egyértelműen.
  • Mi-28, Irak, Algéria és Venezuela összesen nincs 50 db rendelés és ebből az utolsó ország lassan anarchiába süllyed, komolytalan. Ha les is szállítják a földön rohad szét a flotta, az is homályos, hogy mivel fizetne az ország.
  • Ka-52-ből csak Egyiptom rendelt, semmi más azokhoz a Mistralokhoz, amikre eredetileg orosz heli került volna.
Ez a siker definíciója? Hm...
Ennél még a Gripen is sikeresebb, (émg az F-16-tal összevetve is) pedig szinte röhögős történet és az is, hogy hova sikerült eladni és hogyan...

Nézzük az AH-64-et viszonyítási alapnak.
Egyiptom, Görögország, India, Indonézia, Izrael, Japán, Hollandia, Kuvait, Katar (jó ez kicsit bűzlik), Szingapúr, Dél-Korea, Tajvan, EAE (szaglik), Nbr. Ha ebből az AH-64A-t kihúzom és csak a Longbow és Guadrian eladást és upgradet nézem akkor is átszakítaná a padlót a mérleg nyelve.
 
Ne hasonlítsd már egy 20+éves típus export eredményeit egy olyanhoz amit pár éve kínálnak exportra
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti
  • Mi-28, Irak, Algéria és Venezuela összesen nincs 50 db rendelés és ebből az utolsó ország lassan anarchiába süllyed, komolytalan. Ha les is szállítják a földön rohad szét a flotta, az is homályos, hogy mivel fizetne az ország.
  • Ka-52-ből csak Egyiptom rendelt, semmi más azokhoz a Mistralokhoz, amikre eredetileg orosz heli került volna.
Ez a siker definíciója? Hm...
Ennél még a Gripen is sikeresebb, (émg az F-16-tal összevetve is) pedig szinte röhögős történet és az is, hogy hova sikerült eladni és hogyan...

Nézzük az AH-64-et viszonyítási alapnak.
Egyiptom, Görögország, India, Indonézia, Izrael, Japán, Hollandia, Kuvait, Katar (jó ez kicsit bűzlik), Szingapúr, Dél-Korea, Tajvan, EAE (szaglik), Nbr. Ha ebből az AH-64A-t kihúzom és csak a Longbow és Guadrian eladást és upgradet nézem akkor is átszakítaná a padlót a mérleg nyelve.
Elbeszélünk egymás mellett. Az Apache is sikersztori, nagyobb mint a két Orosz heli együttvéve, ez egyértelmű. Senki sem vitatta ezt. Az egyikből gyártottak 2000 db ot, a két Orosz gépből meg kb. 100-100 at. A marha nagy különbség az, hogy az Apache azért régóta van, jóval több ideje volt felfutni mint a Ka-52nek, Mi-28nak. Tradícionálisan az USA szövetségi rendszere miatt amúgy is jóval többet tud exportálni MINDENBŐL, gazdagabb országok vannak a vevőkörében, amely alapból jóval bővebb is.
Ettől függetlenül én SIKERESNEK látom mind a Ka-52-t, mind a Mi-28 at, mert a 2000 -es évek elején simán benne volt kasza lesz mindkettőnek krónikus forráshiány miatt. Ahhoz képest nézve az általad lesajnált exportszámot mostanra, hogy maguknak 100 at se gyártottak Ka-52 ből, és Egyiptom meg berendelte az 50 darabját, szerintem siker, mert van meló a munásoknak, mérnököknek. A tudás megmarad, van miből tovább gondolni ezt a vonalat, fejleszteni. Illetve ha nem az Apache-al, hanem a multi nemzetes összefogással létrejövő Tiger-el/vagy a Kínai WZ-10 el hasonlítom össze, akkor meg már nem egyértelmű a gyerek fekvése, hogy mik a megmosolyogni való számok.

A Mi-28 esete ugyan ez, az is majdnem tervasztalon maradt, aztán most meg egész jól elcsibészkednek vele Szíriában, és csak saját maguknak az exportpéldányokon felül olyan nagyságrendben gyártottak, mint a Kínaiak maguknak dedikált harci helit. Pedig az Oroszoknak ugye ez csak az egyik típus, mert ott van a Ka-50/52 is...

Nagyon érdekes, hogy ugyan azt a dolgot ennyire eltérően tudjuk megítélni TE és én, hogy mi számít sikernek, meg mi nem...
 
Ne hasonlítsd már egy 20+éves típus export eredményeit egy olyanhoz amit pár éve kínálnak exportra
Így van, ezt is írtam én is, meg különben is: Az egyik egy olyan exporttermék volt, amely a világ pénzes és jóval nagyobb felének volt felkínálva. A Mi-28/Ka-52 akkor jött, amikor a SZU bebukott, a volt szövetségesi rendszere(amely amúgy is sokkal kisebb és csóróbb volt) már abba a rendszerbe került, ahol csak AH-64 jöhetett szóba stb. stb. A lehetőségeikhez képest a két dedikált Rus harci heli nagyon nagy siker, szerintem.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci
Elbeszélünk egymás mellett. Az Apache is sikersztori, nagyobb mint a két Orosz heli együttvéve, ez egyértelmű. Senki sem vitatta ezt. Az egyikből gyártottak 2000 db ot, a két Orosz gépből meg kb. 100-100 at. A marha nagy különbség az, hogy az Apache azért régóta van, jóval több ideje volt felfutni mint a Ka-52nek, Mi-28nak. Tradícionálisan az USA szövetségi rendszere miatt amúgy is jóval többet tud exportálni MINDENBŐL, gazdagabb országok vannak a vevőkörében, amely alapból jóval bővebb is.
Ettől függetlenül én SIKERESNEK látom mind a Ka-52-t, mind a Mi-28 at, mert a 2000 -es évek elején simán benne volt kasza lesz mindkettőnek krónikus forráshiány miatt. Ahhoz képest nézve az általad lesajnált exportszámot mostanra, hogy maguknak 100 at se gyártottak Ka-52 ből, és Egyiptom meg berendelte az 50 darabját, szerintem siker, mert van meló a munásoknak, mérnököknek. A tudás megmarad, van miből tovább gondolni ezt a vonalat, fejleszteni. Illetve ha nem az Apache-al, hanem a multi nemzetes összefogással létrejövő Tiger-el/vagy a Kínai WZ-10 el hasonlítom össze, akkor meg már nem egyértelmű a gyerek fekvése, hogy mik a megmosolyogni való számok.

A Mi-28 esete ugyan ez, az is majdnem tervasztalon maradt, aztán most meg egész jól elcsibészkednek vele Szíriában, és csak saját maguknak az exportpéldányokon felül olyan nagyságrendben gyártottak, mint a Kínaiak maguknak dedikált harci helit. Pedig az Oroszoknak ugye ez csak az egyik típus, mert ott van a Ka-50/52 is...

Nagyon érdekes, hogy ugyan azt a dolgot ennyire eltérően tudjuk megítélni TE és én, hogy mi számít sikernek, meg mi nem...
Én azt látom, hogy az oroszok számára rendelkezésre álló piac olyan csóró, hogya Mi-35 korszerűsítés vonzóbb és olcsó alternatíva. Ezért nincs igény a Ka-52-re. A Mi-28 agyonpáncélozása is erősen megkérdőjelezhető megközelítés, mert sokkal hasznosabb, ha inkább jó SA-d van és nem találnak el. Még egy MANPAD ellen sem lehet páncéllal védekezni.
 
Visszatérve a helikopterekre(habár erősen off téma ebben a topikban) Mindegyik helikoptergyártó üzem és tervező iroda az állami "Vertoleti Rosszii" holding részei (Oroszország helikopterei) Rosztov na Donu-van található a Rosztvertol, ahol a Mi-28N, Mi-26 s Mi-35M helikoptereket gyártják . Mi-35M-ből 59 darabot rendelt az orosz VM- mind az 59 darab leszállítva. Mi-28N-ből 97 rendelve. Ebből kb 90 darab van leszállítva . Arszenyevben (orosz távol-kelet) található Progressz gyárban pedig a Ka-52 helikopterek készülnek. 140darabos megrendelés az orosz VM-től. Eddig kb 100 darab van leszállítva. Ezek a megrendelések a 2011-2020 állami fegyverbeszerzési program /csomag részei (a régi szovjet haditechnika lecserélésére indított)

export : Mi-35M-Azerbajdzsán, Brazília,Venezuela, Irak, Kazahsztán, Indonézia, Nigéria, Mali,Belorusszia
Mi-28NE- Irak, Algéria
Ka-52E- Egyiptom 46 darab + Ka-52KE a Mistralokra
 
Én azt látom, hogy az oroszok számára rendelkezésre álló piac olyan csóró, hogya Mi-35 korszerűsítés vonzóbb és olcsó alternatíva. Ezért nincs igény a Ka-52-re. A Mi-28 agyonpáncélozása is erősen megkérdőjelezhető megközelítés, mert sokkal hasznosabb, ha inkább jó SA-d van és nem találnak el. Még egy MANPAD ellen sem lehet páncéllal védekezni.

Ezekre a helikopterekre nagy veszélyt jelentsnek a csöves légvédelmi rendszerek amiknek nincs radaros irányítása innentől kezdve meg csak a páncél ad esélyt.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and zsolti
Én azt látom, hogy az oroszok számára rendelkezésre álló piac olyan csóró, hogya Mi-35 korszerűsítés vonzóbb és olcsó alternatíva. Ezért nincs igény a Ka-52-re. A Mi-28 agyonpáncélozása is erősen megkérdőjelezhető megközelítés, mert sokkal hasznosabb, ha inkább jó SA-d van és nem találnak el. Még egy MANPAD ellen sem lehet páncéllal védekezni.
A Mi-35 korszerűsítés egyértelműen arról szól amit írsz, nekem is ez jött le, ugyan azt látjuk. A Ka-52 Egyiptomi megrendelése mondom, az eddig legyártott saját példányok 50%-a, ez igen jelentős siker nekik.

Az agyonpáncélozás szuper dolog szerintem, ezt is nagyon máshogy látjuk. A Mi-28 jó nagy részén 30mm-es gépágyú lövéseknek is ellenáll, a leggyengébb részek is a 14.5 mm-es nehéz géppuskáknak. Egy olyan fegyvernél ahol bizony be kell menni a csínybe, ez alap. Ez egy repülő IFV. A Manpad ellen is jól jön egyébként ha nem közvetlen találatod van, de nyilván azok ellen ahogy említetted kell a jó helyzetkép megléte, illetve az aktív és passzív önvédelmi rendszerek. Ezeken a területeken pont azokból a pénzekből tudnak most fejleszteni, ami többek közt abból jött be amit te lefitymálsz, exportsikerek terén.
 
  • Tetszik
Reactions: sidewinder12
Ezekre a helikopterekre nagy veszélyt jelentsnek a csöves légvédelmi rendszerek amiknek nincs radaros irányítása innentől kezdve meg csak a páncél ad esélyt.
Az ellen sem ér semmti a páncélozás. A személyzetet talán még 30 mm-ig védheted, a helit körülöttek meg miszlikbe darálja nemhogy a 30 mm-es ágyú, de még az 50 éves Silka is.

Az energiaelnyelő ülések is dísznek jó, ha olyan sérülést kap a heli, hogy nem kormányozható és falevélként esik le.

A svéd féle 40 mm-es intelligens gránátok ellen meg aztán tényleg felesleges erőlködni, úgysem sikerülhet.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Az ellen sem ér semmti a páncélozás. A személyzetet talán még 30 mm-ig védheted, a helit körülöttek meg miszlikbe darálja nemhogy a 30 mm-es ágyú, de még az 50 éves Silka is.

Az energiaelnyelő ülések is dísznek jó, ha olyan sérülést kap a heli, hogy nem kormányozható és falevélként esik le.

A svéd féle 40 mm-es intelligens gránátok ellen meg aztán tényleg felesleges erőlködni, úgysem sikerülhet.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Tekintve,hogy nem a 40mm-es a legelterjedtebb így nem is erre kell készülni.
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti