Mi-28 Havoc (Mil, Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 179
50 454
113
Elég durva negatív gyorsulás lehetett ott, gondolom minden belső szerv leszakadt, elmozdult, a gerincen meg ép csont-csigolya nem maradt... Instant halál.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
:(:(
Itt miért kellett meghalni? Minden egyben van.
Ahogy elnézem teljesen leszakadt a farokfutó, elgörbült a jobb főfutószár vagy a rugóstagjának a csomópontja beszakadt a törzsbe, szóval először valószínűleg túl nagy varióval jól odavágódhattak a géppel, hatalmas pozitív túlterheléssel, aztán felpattanva a hátukra fordulva pár tizedmásodperccel később újra becsapódtak - hasonlóan túl magas csak éppen negatív túlterheléssel!! Egyik irányú nagy túlterhelés se a túlélés záloga, két ilyen ellentétes irányú meg pláne ...
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 567
85 019
113
Egy közeli kép

79307452_209362173416631_7572644770166603776_n.jpg


Ez a gép (vörös 17 oldalszámú)egyébként az októberben átadott 4 Mi-28UB egyike. Mindössze 29 repült órával rendelkezett.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 753
66 520
113
Repül a Mi-28NE.
Ez egy szokásos orosz vegyesfelvágott, (szerintem) a feleselgeseen szétaprózott fejlesztések egyik példája. A gép a Mi-28N, de a továbbfejleszett porkiválasztóval.
A hajtóművek erősebbek, de a lapátok a régiek. A Mi-28NM-hez már van új lőszertároló rakasz, ami nagyobb befogadóképességű, de azt itt nem használják. Az NM-hez meg nem használják a modernebb, kisebb fojtóhatású porkiválasztót.
Az elektronika modernebb, mint az N, de nem annyira, mint az NM.
Valahogy az roszok soha nem egyesítik a fejlesztéseket, akkor se, ha azok egy időben jelennek meg. Az egyik ilyen,a másik olyan, az "all in one" megoldást valahogy kerülik.

263195.jpg


A legújabb Mi-35P is ilyen, behúzható a futómű, hogy gyorsabb legyen, de az ezeréves aluminium lapátozás avn, mert az olcsóbb. Minek? Már rég a könyebb, merevebb és nagyobb felületű kompozit lapátokat és a direktebb manőverezést biztosító X faroklégcsavart gyártják mindenhez, abból van már a több. Ha tényleges upgrade-et akarnak, akkor adják a jó öreg Mi-24-es sárkányt a behúzható futóművével és a Mi-35M újabb hajtóművével, kompozit lapátjaival, meg mindennel, amivel javul a repülési teljesítmény és a biztonság is.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 496
59 969
113
Az NM-nél meredek, hogy a gépàgyúra vannak pitotcsövek (?) szerelve. Ez egy végleges megoldás?
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
Épp tegnap olvastam a vpkname oldalon és végre választ kaptam arra hogy a meglévő mi-28N mi lesz a sorsa.
Mivel úgy volt eleinte hogy a mi-28NM gépek telejsen új gyártásúak lesznek , na de mi lett volna a már meglévő 100+ N verzióval?
A válasz az, hogy a N gépeket hozzák fel NM szintre és ezzel az olcsóbb és hasznos megoldást választották
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 753
66 520
113
Ami Roninak a HMD meg a TGP, az nekem a karbonszálas kompozit lapát, modern aerodinamikával. Tud ilyet az amerikai, az olasz, a francia-német és az angol is.
Az oroszok lemaradtak az üvegszálnál. Miért? Na miért? Mert olcsóbb!
Jelenleg a Ka-52-esnek és a 62-esnek van talán a legmodernebb aerodinamikájú lapátja, ami kb a negyven évvel ezelőtti (repül az idő, 1980 is már negyven éve volt) nyugati színvonalat képviseli, mind aerodinamikában, mind szerkezet tekintetében. AH-64A és korai UH-60-asok színvonala.
A Mil Mi-38-asa és Mi-171A2-ese is ez a színvonal, míg a Mi-28N és Mi-35M az ez előtti.
Pedig kisebb lapáttömeg és lényegesen nagyobb egyenszilárdság érhető el a karbonszállal, mint az üvegszállal vagy a kevlar-al.
És akkor ez még csak a sima, húzott karbonszál.
A karbon nanocső még ennél is jóval nagyobb egyenszilárdságot és így anyag és tömegmegtakarítást jelent.
És a Boeing, de a Bell is ezekkel kezdett kísérletezni.