Mi-28 Havoc (Mil, Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 395
52 157
113
Elég durva negatív gyorsulás lehetett ott, gondolom minden belső szerv leszakadt, elmozdult, a gerincen meg ép csont-csigolya nem maradt... Instant halál.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
:(:(
Itt miért kellett meghalni? Minden egyben van.
Ahogy elnézem teljesen leszakadt a farokfutó, elgörbült a jobb főfutószár vagy a rugóstagjának a csomópontja beszakadt a törzsbe, szóval először valószínűleg túl nagy varióval jól odavágódhattak a géppel, hatalmas pozitív túlterheléssel, aztán felpattanva a hátukra fordulva pár tizedmásodperccel később újra becsapódtak - hasonlóan túl magas csak éppen negatív túlterheléssel!! Egyik irányú nagy túlterhelés se a túlélés záloga, két ilyen ellentétes irányú meg pláne ...
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 780
85 983
113
Egy közeli kép

79307452_209362173416631_7572644770166603776_n.jpg


Ez a gép (vörös 17 oldalszámú)egyébként az októberben átadott 4 Mi-28UB egyike. Mindössze 29 repült órával rendelkezett.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 845
67 325
113
Repül a Mi-28NE.
Ez egy szokásos orosz vegyesfelvágott, (szerintem) a feleselgeseen szétaprózott fejlesztések egyik példája. A gép a Mi-28N, de a továbbfejleszett porkiválasztóval.
A hajtóművek erősebbek, de a lapátok a régiek. A Mi-28NM-hez már van új lőszertároló rakasz, ami nagyobb befogadóképességű, de azt itt nem használják. Az NM-hez meg nem használják a modernebb, kisebb fojtóhatású porkiválasztót.
Az elektronika modernebb, mint az N, de nem annyira, mint az NM.
Valahogy az roszok soha nem egyesítik a fejlesztéseket, akkor se, ha azok egy időben jelennek meg. Az egyik ilyen,a másik olyan, az "all in one" megoldást valahogy kerülik.

263195.jpg


A legújabb Mi-35P is ilyen, behúzható a futómű, hogy gyorsabb legyen, de az ezeréves aluminium lapátozás avn, mert az olcsóbb. Minek? Már rég a könyebb, merevebb és nagyobb felületű kompozit lapátokat és a direktebb manőverezést biztosító X faroklégcsavart gyártják mindenhez, abból van már a több. Ha tényleges upgrade-et akarnak, akkor adják a jó öreg Mi-24-es sárkányt a behúzható futóművével és a Mi-35M újabb hajtóművével, kompozit lapátjaival, meg mindennel, amivel javul a repülési teljesítmény és a biztonság is.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 849
61 513
113
Az NM-nél meredek, hogy a gépàgyúra vannak pitotcsövek (?) szerelve. Ez egy végleges megoldás?
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 780
85 983
113
Mi-28UB gyakorló repülések

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 780
85 983
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
Épp tegnap olvastam a vpkname oldalon és végre választ kaptam arra hogy a meglévő mi-28N mi lesz a sorsa.
Mivel úgy volt eleinte hogy a mi-28NM gépek telejsen új gyártásúak lesznek , na de mi lett volna a már meglévő 100+ N verzióval?
A válasz az, hogy a N gépeket hozzák fel NM szintre és ezzel az olcsóbb és hasznos megoldást választották
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 845
67 325
113
Ami Roninak a HMD meg a TGP, az nekem a karbonszálas kompozit lapát, modern aerodinamikával. Tud ilyet az amerikai, az olasz, a francia-német és az angol is.
Az oroszok lemaradtak az üvegszálnál. Miért? Na miért? Mert olcsóbb!
Jelenleg a Ka-52-esnek és a 62-esnek van talán a legmodernebb aerodinamikájú lapátja, ami kb a negyven évvel ezelőtti (repül az idő, 1980 is már negyven éve volt) nyugati színvonalat képviseli, mind aerodinamikában, mind szerkezet tekintetében. AH-64A és korai UH-60-asok színvonala.
A Mil Mi-38-asa és Mi-171A2-ese is ez a színvonal, míg a Mi-28N és Mi-35M az ez előtti.
Pedig kisebb lapáttömeg és lényegesen nagyobb egyenszilárdság érhető el a karbonszállal, mint az üvegszállal vagy a kevlar-al.
És akkor ez még csak a sima, húzott karbonszál.
A karbon nanocső még ennél is jóval nagyobb egyenszilárdságot és így anyag és tömegmegtakarítást jelent.
És a Boeing, de a Bell is ezekkel kezdett kísérletezni.