Mi-28 Havoc (Mil, Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 452
84 400
113
Ez a felvétel jól mutatja, hogy az relatíve kis kaliberhosszúság ellenére elég pontos fegyver a GS-301-es:


Ez a felvétel meg azt, hogy az egyszeri videóst is megdöbbenti a rövid cső miatti hatalmas torkolattűz és zajhatás:


Fele-harmadekkora tűzgyorsasággal, kicsivel hosszabb, de még mindig vízhűtéses csővel, csőszájfékkel ez igen jó helikopter fedélzeti gépágyú lehetne.
Ne feledjük, a Mi-28-as és Ka-50/52-es harci helikopterekre, Ka-29-es hajófedélzeti helikopterre azért a 2A42-es került beépítésre/felszerelésre, mert ez már egy az egyben adott volt és a kétoldali hevederezésnek illetve relatíve alacsony reakcióerőnek hasznát vették.
A GS-30-2K csak a Mi-24P sajátja, rövidebb csövű elődje megmaradt a Szu-25-ös fegyvereként, máshol nem kellettek.
Ezek a Gast-elven operáló ágyúk túl nagyok voltak, túl alacsony lövedék kezdősebességgel. A Szu-25-ös zuhanásból tüzel, ott ez korrigálódik, légi célokkal minimális dolga van.
A Mi-24P-nél kifizették a különbözetet és közel egy méternyit(!) beletoldottak a csőbe + lángrejtő tölcsérek.
A MiG-29-es 9.01-es prototípusa és az azt megelőző 1:1-es mockup még a GS-30-ashoz szükséges dupla furatú áramvonalazó lemezt kapott, de a második proto példánytól kezdve végleg eldölt, hogy a minden részletében zseniálisan kompakt GS-301 lesz a befutó. A Szu-27-eseknél pedig fel sem merült más.
Ha az oroszok hosszú távon jót akarnak maguknak, érdemes lenne a GS-301-es mentén továbbvinni a helikopteres csöves tűzfegyver dolgot.

A németek szerint a 29-esben lévő rövidebb csövű(???) GS-301 nem valami pontos fegyver.
És azt ne felejtsd el,hogy hiába csökkented a tűzgyorsaságot mert csökken a fegyver hűtése is hisz elveszed a nagysebességű levegőt mint hűtőközeget azzal,hogy egy lassú helikopterbe rakod nem pedig egy 4.gen. vadászgépbe.Ezen kívül az elképesztően alacsony élettartamú cső(azért ilyen könnyű a fegyver mert papír vékony a csöve)egy vadászgépnél nem nagy probléma mert nem nagyon használja a gépágyút ellenben egy harci helikopterrel.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 754
66 540
113
A németek szerint... és így készülnek a legendák, melyekkel tele van az internet.
Nos, a pökhendi németek helyett (fogalmam sincs, hogy a "németek szerint" az mennyire reprezentatív információ) én jobban hiszek a magyar pilótáknak, akiknek ugyanúgy feladatuk volt eltalálni a célt, nem mellé lőni és ők bizony elmondták, hogy a fegyver pontos.

Ha csökkented a tűzgyorsaságot és növeled a csőhosszt, akkor csökken a cső terhelése.
Mégpedig jelentősen.
Ahhoz, hogy a torkolat után a lövedék kellően forgásstabilizált legyen, az adott torkolati sebességhez megfelelő fordulatszámú forgás kell, ehhez pedig az adott csőhossz alatt megfelelő menetemelkedésű huzagolás.
Namost, a GS-301-esnek csupán 1500mm-es effektív csőhossza van. Ezen a mindössze másfél méteres szakaszon kell a 30mm-es lövedéket felgyorsítani 900 m/sec-re és a huzagolásnak felpörgetni.
Nyilván, ez óriási terhelés a huzagolásnak, mely jelentősen csökkenthető, ha a csőhosszal együtt az is megnyúlik.

Minden esetre az egy fontos adalék, hogy a harcjárművek és helikopterek 2A42, 2A72 és 2A38-as ágyúinak 30x165-ös lőszere nem azonos a repülőgépek és a Mi-24P GS-30, GS-30-2K, GS-301 és GS-6-30-as ágyúinak 30x165-ös lőszereivel.
Mert míg az előbbiek mechanikus gyújtásúak, addig az utóbbiak elektromosak.
Pont.
Ezzel véget is ért az okfejtésem.
 
M

molnibalage

Guest
A németek szerint... és így készülnek a legendák, melyekkel tele van az internet.
Nos, a pökhendi németek helyett (fogalmam sincs, hogy a "németek szerint" az mennyire reprezentatív információ) én jobban hiszek a magyar pilótáknak, akiknek ugyanúgy feladatuk volt eltalálni a célt, nem mellé lőni és ők bizony elmondták, hogy a fegyver pontos.

Ha csökkented a tűzgyorsaságot és növeled a csőhosszt, akkor csökken a cső terhelése.
Mégpedig jelentősen.
Ahhoz, hogy a torkolat után a lövedék kellően forgásstabilizált legyen, az adott torkolati sebességhez megfelelő fordulatszámú forgás kell, ehhez pedig az adott csőhossz alatt megfelelő menetemelkedésű huzagolás.
Namost, a GS-301-esnek csupán 1500mm-es effektív csőhossza van. Ezen a mindössze másfél méteres szakaszon kell a 30mm-es lövedéket felgyorsítani 900 m/sec-re és a huzagolásnak felpörgetni.
Nyilván, ez óriási terhelés a huzagolásnak, mely jelentősen csökkenthető, ha a csőhosszal együtt az is megnyúlik.

Minden esetre az egy fontos adalék, hogy a harcjárművek és helikopterek 2A42, 2A72 és 2A38-as ágyúinak 30x165-ös lőszere nem azonos a repülőgépek és a Mi-24P GS-30, GS-30-2K, GS-301 és GS-6-30-as ágyúinak 30x165-ös lőszereivel.
Mert míg az előbbiek mechanikus gyújtásúak, addig az utóbbiak elektromosak.
Pont.
Ezzel véget is ért az okfejtésem.
https://htka.hu/2018/09/22/mig-29-interju-robert-hierl/
Ő sem említette, hogy pontatlan lenne. A zajt viszont igen.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
http://www.aerotech.hu/newsdetail.p...ű_harci_helikopter_orosz_Mil_Kamov_2019-07-05

:confused::confused:
"A hadsereg azonban egyelőre még nem választott a variánsok közül, bár a hírek szerint a kevesebb technológiai kockázatot jelentő (és olcsóbb) változatokat preferálják.

Ezek alapján nem valószínű tehát, hogy a Kamov tavaly kiszivárgott, sugárhajtóművekkel és repülőgépszerű szárnyakkal felszerelt koaxiális rotorú futurisztikus tervére mozdulna rá a légierő."
2.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 754
66 540
113
Mondjuk ez szerintem egy elég valószínűtlen, futurista koncepció. Inkább a Ka-52M-re kéne fókuszálni. Új hajtómű, még merevebb új lapátok, új, jóval könyebb FLIR, AESA radar, könyebb páncélzat. Ahogy láttam, az idei Armiján elég jól bemutatóztak a hadsereg pilótái a Ka-52-essel Kubinkán.