Mi-28 Havoc (Mil, Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Én sem értem Ivánt! Rendben, hogy munkahelyek, presztízs, stb... De mi megy veszendőbe. Ha csak egy típus lenne gyártásban/fejlesztésben, már 1000 Ka-52 repülne...
Központi elhatározás kérdése, hogy a Mil is Kamovokat gyártson. Bár a szervezeti felépítéseket nem igazán követem, de alapvetően a Mil és a Kamov is tervezőiroda, nem? A gyárak meg gyárak. Nekik mindegy, mit gyártanak. Vagy a Milé a gyár is?
 
  • Tetszik
Reactions: endre

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Az a helyzet, hogy ez nem piacgazdasági kérdés.
Anno, még javában a szovjet érában, a harci helikopteres kérdéskörben, odaengedték az asztalhoz a Kamovot és azóta is etetik.
Miért?
Mert már akkor is látszott, hogy érdemes foglalkozni a projektjükkel. És a kilencvenes évek kellős közepéig nem tudták eldönteni, hogy akkor most Ka-50, vagy Mi-28A.
Akkorra meg beköszöntött már náluk is a piacgazdaság, ahol is piac az volt, gazdaság meg sehol.
Ekkor, 1995-97-től datálódik a Ka-52-es és a Mi-28N megjelenése. Mind a kettő szigorúan csak prototípus, szigorúan csak mint ígéret.
Majd jött a kétezres évek elejétől a nagy megindulás és az orosz állam úgy találta, hogy még jól is jön egy kis diverzitás.
Ezért aztán mikor pénz is volt, megrendelték egyszerre a Ka-52-est és a Mi-28N-t. Sőt, még a Mi-35M-et is.
Innen már nem lehetett visszalapátolni a szart a tehénbe.
2015-2016-ban aztán Szíriában kiderült, hogy a három külön típus helyett elég lett volna csak egy nagyon jó.
És mi történt?
Mivel a már átvett, amúgy még relatíve egészen új Mi-28N-eket nem akarják kidobni, megrendelték a Mi-28NM-et, de nem csak upgrade-ként, hanem további új példányok képében!
Normálisan ez azt feltételezné, hogy akkor legalább a meglévő másik gépeket, de legalább a kifutó Mi-24P-ket akkor kivonják.
Nem, mert ugyan a Mi-24-eseknek valóban végük lesz, de modernizálják a Mi-35-ösöket és emellett a Ka-52-eseknek is jön az M változata!
Ez utóbbiak valószínű csak a meglévő gépek átépítései lesznek, de így is komoly mennyiségű eltérő típus fog még mindig ugyanarra a feladatkörre operálni az oroszoknál.
Az egyik tipust am blokk el kéne adni Indiának.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 841
67 278
113
Központi elhatározás kérdése, hogy a Mil is Kamovokat gyártson. Bár a szervezeti felépítéseket nem igazán követem, de alapvetően a Mil és a Kamov is tervezőiroda, nem? A gyárak meg gyárak. Nekik mindegy, mit gyártanak. Vagy a Milé a gyár is?
Ha jól tudom, de majd boki kijavít, a Mil tervezőiroda termékeit három üzem, míg a Kamovét két üzem gyártja, átfedésekkel.
Arszenyevben például Ka-50/52-esek és Mi-24/35M-ek is készültek/készülnek.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and gacsat

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 841
67 278
113
Már odaértem, és elolvastam. Kösz.
És nem csak a lőszerkészlet nőtt, de állítólag a fegyver pontossága is. Ez utóbbi komoly kérdés volt az oroszoknál, mivel a hosszú csövű és nagy teljesítményű lőszereket tüzelő 2A42-es ágyúk kifejezetten rossz szórásképpel dolgoztak és nem csak Szíriában és nem csak éles helyzetben. Már előtte is ismert volt a dolog.
A fegyver helikopterre szerelve, a kisméretű toronyba mozgathatóra beépítve, a forgószárnyak vibrációjától és nagy erejű leáramlásától is befolyásolva sokkal pontatlanabbnak bizonyult, mint a BMP-2-eseken és ez végül elfogadhatatlanná vált.
A Ka-52-eseknél se jobb a helyzet.
A tulai üzemmel és pár tudományos kutatóintézettel kooperálva a Mil most komoly erőfeszítéseket tett a 2A42-esek találati képének nagymértékű javítására.
Elviekben ez a fejlesztés visszamenőleg, a már átadott Mi-28N és NE gépeken is meg fog jelenni.
Valami hasonlón dolgozik a Kamov is, mert őket is érinti a probléma.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
És nem csak a lőszerkészlet nőtt, de állítólag a fegyver pontossága is. Ez utóbbi komoly kérdés volt az oroszoknál, mivel a hosszú csövű és nagy teljesítményű lőszereket tüzelő 2A42-es ágyúk kifejezetten rossz szórásképpel dolgoztak és nem csak Szíriában és nem csak éles helyzetben. Már előtte is ismert volt a dolog.
A fegyver helikopterre szerelve, a kisméretű toronyba mozgathatóra beépítve, a forgószárnyak vibrációjától és nagy erejű leáramlásától is befolyásolva sokkal pontatlanabbnak bizonyult, mint a BMP-2-eseken és ez végül elfogadhatatlanná vált.
A Ka-52-eseknél se jobb a helyzet.
A tulai üzemmel és pár tudományos kutatóintézettel kooperálva a Mil most komoly erőfeszítéseket tett a 2A42-esek találati képének nagymértékű javítására.
Elviekben ez a fejlesztés visszamenőleg, a már átadott Mi-28N és NE gépeken is meg fog jelenni.
Valami hasonlón dolgozik a Kamov is, mert őket is érinti a probléma.
Ja. Egy Ka-52es szétlőtte a saját orrkúpját.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 841
67 278
113
271035.jpg
 

therob

Well-Known Member
2012. december 26.
925
256
63
Mi ez a hülyeség?Mitől?Attól,hogy a KA-52 eléri a nyugati harci helikopterek szintjét célfelderítésben a MI-28 meg nem?Ettől nem lesz felderítő,csak modern...

Ugyan olyan faszság mintha zat mondanád,hogy a T-90A egy felderítő harckocsi a T-72B meg sima harckocsi.
Nagyon jó több részes írás a Ka-50 és változatairól. Amire ebben nem kapsz választ azt nem is kell tudni.
https://modernwartech.blog.hu/2018/10/05/a_kamov_ka-50_harci_helikopter_tortenete_1_resz
 
  • Tetszik
Reactions: enzo and ghostrider

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 779
85 969
113
Ha jól tudom, de majd boki kijavít, a Mil tervezőiroda termékeit három üzem, míg a Kamovét két üzem gyártja, átfedésekkel.
Arszenyevben például Ka-50/52-esek és Mi-24/35M-ek is készültek/készülnek.

Mil Mi helikoptereket 3 városban gyártanak:
Rosztov na Donu(Kubány) - Rosztvertol - Mi-26, Mi-28N/E/NM/UB, Mi-35M
Ulan-Ude(Burjátföld)- Ulan-Udei Repülőgépgyár - Mi-8AMT/AMTS , Mi-171/A2
Kazany(Tatárföld) - Kazanyi Helikoptergyár - Mi-17/171/172/V5, Mi-38/T, Anszat/U

Kamov Ka helikopterek gyártása:
Arszenyev(orosz távol-kelet)-Progressz Repülőgépgyár- Ka-52/K/M, Ka-62
Korábban gyártottak itt Mi-34 könnyú helikoptereket isnem nagy számban. Mi-24/35 harci helikoptereket nem gyártottak itt.

Kumertau(Baskírföld) - Kumertaui repülőgépgyár- Ka-27/28/29/31/32,/226
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 841
67 278
113
Kamov Ka helikopterek gyártása:
Arszenyev(orosz távol-kelet)-Progressz Repülőgépgyár- Ka-52/K/M, Ka-62
Korábban gyártottak itt Mi-34 könnyú helikoptereket isnem nagy számban. Mi-24/35 harci helikoptereket nem gyártottak itt.
Ha itt nem gyártottak, akkor mégis hol? Mert azt te se soroltad fel. :)
De biztosíthatlak, a Mi-24-eseket Arszenyevben gyártották.
Az Arszenyev-i Progressz gyár előtt se véletlenül áll ez a Mi-24-es emlékmű:
caption.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: endre

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 779
85 969
113
Ha itt nem gyártottak, akkor mégis hol? Mert azt te se soroltad fel. :)
De biztosíthatlak, a Mi-24-eseket Arszenyevben gyártották.
Az Arszenyev-i Progressz gyár előtt se véletlenül áll ez a Mi-24-es emlékmű:
caption.jpg

Igaz, én csak az orosz időszakot-aktuális gépek gyártását vettem bele -1991 után. Persze a SZU-ban gyárottak Mi-24A/V/P gépeket, előtte meg repülőgépeket és rakétákat is.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 841
67 278
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
122494000_916026408804248_5216245140379151974_o.jpg


Ennek a most gyártott NM-nek a törzs elsőrész jobb oldala mintha megváltozott volna. Legalábbis ezen a fotón úgy tűnik, mintha másmilyen lenne az NM prototípushoz, vagy az A/N/UB verziókhoz képest.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and dudi