MiG-21 Fishbed (Mikojan-Gurjevics,Szovjetunió) / J-7 , F-7 (Csengdu, Kína)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 2361

Guest
lezuhant egy szerb mig21

meghalt 2 pilota.

egyenlore ennyi... majd ha lesz idom elolvasni a hireket meg a komenteket a netten, majd irok tobbet.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 829
82 361
113
lezuhant egy szerb mig21

meghalt 2 pilota.

egyenlore ennyi... majd ha lesz idom elolvasni a hireket meg a komenteket a netten, majd irok tobbet.

https://www.origo.hu/nagyvilag/20200925-lezuhant-egy-szerb-vadaszrepulogep.html
"A szerb Védelmi Minisztérium közlése szerint egy MiG-21-es egy rutin repülést hajtott végre Szerbia nyugati részén, Brasina falu közelében, amikor lezuhant."


A Szerb légierő tájékoztatása az esetről.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
T

Törölt tag 2361

Guest

ez volt az utolso aktiv mig 21.

1986 gyartas..

volt nagyjavitason, majusba repult ujbol.

inkabbb a muzeumban vagy a repcsinapokon volna a helye.

es mondjak nagyon alacsonyan repult, en is lattam mar a varos felet alacsonyan elhuzva mig 21 par eve... bele is eset vakinek az udvarjaba.

de hat ez van. nem az elso eset a vilagon meg az utolso sem.

nem valami konnyu dolog repulni a mig21en.

a pilotakat meg sajnalom.
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
981
3 487
93
Áhh, szuper!

Vagy, esetleg az azeri MiG-21-esekről lehet tudni valamit? Elvileg kb. 5 darab 21 MS-t vettek szintén Ukrajnától.

Hello @borisz

Az azrei MiG-21-esek története, sajnos elég ködös. 1992-ben az üzbegisztáni Csircsik városában működő 355. karbantartó üzemtől jutottak hozzá két ex. szovjet MiG-21SzMT-hez (bis gerinces változat). A típusváltozat biztos, de a származási ország már kérdéses a szemeben. Mert ugyan a 355. üzem foglalkozott MiG-21-esek éllettartam hosszabbító nagyjavításával a nyolcvanas években, de lehet ezzel csak az eredeti ukrán forrrást szerették volna elfedni.

1993-ban hivatalosan is fegyverszállítási szerződést kötött Azerbajdzsán Ukrajnával, ez után már hivatalosan is érkezett a fegyverzet a Karabakhi Háborúba. 1993-ban nyolc MiG-21SzM változatot vásároltak Ukrajnából. Ezek jellemzően nem az ukrán légierő állományából származtak közvetlenül, hanem a MiG-21-esek ipari hátterét adó valamelyik üzem adta azokat át Azerbajdzsán számára. (Egyébként két ex. szovjet kiképző ezred ekkoriban vonta ki a pilóták alapképzésére alkalmazott MiG-21SzM változatokat ekkoriban.)

Azeri-Mi-G-21-SMT.jpg

A háború után, az egyetlen megmaradt MiG-21SzMT múzeumba került

Tehát a karabakhi konfliktusban nyolc MiG-21SzM és két MiG-21SzMT változatot vetett be az Azeri Légierő, MiG-25RB, MiG-25PDSz, Szu-17M3, Szu-25 és Szu-24MR merevszárnyú, nagysebességű típusok mellett, jellemzően zsoldos személyzettel üzemeltetve. Lásd például a Szu-24M változattal lezuhanó afgán pilótát.

A MiG-21SzMT bevetéseit 1992. júniustól kezdték meg a kurdamir-i repülőtérről. Ekkoriban a két fő csapásmérő típus a MiG-21SzMT és a Szu-25-ös volt. Július 9-én például gépesített lövész járműveket támadott az egyik MiG-21SzMT.

A Karabakhi Háborúban három MiG-21SzM-et és egy MiG-21SzMT-t veszett el az azeri fél. Az információk és a dátumok elég hiányosak és ellentmondásosak:
  • 1992-ben az egyik MiG-21SzMT-t lelőtték, a pilótát kimentették.
  • 1993-ban egy lelőtt MiG-25-ös pilótát próbált menteni MiG-21-essel társa. Gépágyúval lőtt a légvédelemre, míg őt is le nem lőtték. Társát ejtőernyőn süllyedve ölték meg, ő fogságba került, ahol meghalt.
  • 1994-bén egy OSzA lőtt le egy MiG-21SzM-et, a pilóta katapultált, de elfogták.

Majd háború után még egy MiG-21SzM lett baleset áldozata. A típus pontos kivonásáról nincs információm, de az ezredfordulón már csak a megmaradt Szu-17M3, Szu-25 és Szu-24MR típus maradt aktív Kurdamir repülőterén. Négy MiG-21SzM-et ezen a repülőtéren tároltak, az egyetlen megmaradt MiG-21SzMT pedig múzeumba került.

Azeri-Mi-G-21-SM.jpg

A négy megmaradt MiG-21SzM repülőgépet a kurdamir-i repülőtéren tárolták az ezredforduló után. A négy gép a szovjet harkovi repülőtiszti iskola jelzéseit viseli. Ezt az alakulatot Ukrajna örökölte a kilencvenes évek elején.

 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
981
3 487
93
Hogy arcokat is adjunk a fentiekhez:

Anatolij Csisztjakov őrnagy volt az egyik pilótája az azeri MiG-21-eseknek. Az azeri légierőt zsoldos pilótaként szolgáló Csisztjakov gépét akkor lőtték le, miközben egy másik előtte katapultált MiG-25-ös pilótát védve, MiG-21-es repülőgépének beépített 23 mm-es gépágyújával tüzet nyitott a légvédelemre, .

Csisztjakov őrnagy, az azeri légierő zsoldos pilótájaként 36 bevetésre szerződött a karabakhi konfliktusba. Négy hónapos munkájáért az őrnagy állítólag 300 000 rubelt és 10 000 amerikai dollárt kapott.

vne-strok-nayemniky.jpg

Csisztjakov örmény fogságban halt meg, állítólag öngyilkos lett - üvegcserepeket evett. A képen a börtönben, fehér ingben látható. A középen csíkos ruhában látható Belicsenko százados, akinek MiG-25-ösét fél évvel korábban lőtték le. Ő kiszabadult, utána ukrajnában élt. (A bal oldali a TASzSz tudósítója)

 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
981
3 487
93
Ez a tököli 525. Vadászezred 1. századának egyik gépe az NDK-beli Damgarten-ben áttelepülési és éleslövészeti gyakorlaton.


Helló,

ez a fotó északon, a Leningrádi Katonai Körzet vesevó-i repülőterén készült, miután a helyi 66. vadászbombázó ezred 1989-ben leselejtezte a MiG-21-eseit. Az alakulat sok más azonoshoz hasonlóan megszűntetésre volt ítélve, ezért megpróbálták átmenteni a balti flottához, de ez is csak következő 1993-as kivosái hullámig adott haladékot.

Ezért állnak matrózinges katonák a salejtezett 21-es előtt. A fotó egy sorozat része:

07.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Bleroka and fishbed

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 290
4 767
113
Helló,

ez a fotó északon, a Leningrádi Katonai Körzet vesevó-i repülőterén készült, miután a helyi 66. vadászbombázó ezred 1989-ben leselejtezte a MiG-21-eseit. Az alakulat sok más azonoshoz hasonlóan megszűntetésre volt ítélve, ezért megpróbálták átmenteni a balti flottához, de ez is csak következő 1993-as kivosái hullámig adott haladékot.

Ezért állnak matrózinges katonák a salejtezett 21-es előtt. A fotó egy sorozat része:

07.jpg
Csak én nem látom a 21-est?
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 189
14 421
113
Vietnamban pilóta nélküli géppé alakítják át a MiG-21 vadászgépeket

53XEGXgIZSs.jpg

3OfNUeuEZTM.jpg

z66dC9VTAAg.jpg

jgaAk9Y03Mw.jpg

kqgXWSAB67I.jpg


Ezt a lehetőséget/"utat" is elqúrtuk ?

Erre a feladatra sincs már nekünk 21-es? ...semmilyen?
Nemtom'
...valaki?

U.i: pl. nagy hatóugarú (precíziós ? ) csapásmérésre, amíg nem "faragunk"/veszünk valami HIMARS szerűt.


(Ez miatt:

Teljesen egyetértek a Z2026 egyik magyar elemzőjével. aki ki merte mondani, hogy
-a rendelkezésre álló pénzből,
-a geopolitikai/történelmi helyzet(Trianon) által szükséges védelmi igényt,
-szokásos módon/konstrukciókban,
-a mennyiségi és minőségi követelményeket - v a ló b a n - figyelembe véve,
lehetetlen biztosítani.

Ezért kiemelten javasolta a "nem-szokásos megoldások" (technika/alkalmazás/szervezeti felépítés/...) keresését, mert másképpen a valósan szükséges védelmi szint nem érhető el.

Ezért keresünk/találunk/javasolunk néhányan nem szokásos megoldásokat, nem nagyon "megértve"/egyetértve fórumtársakkal.
Nem baj. :hadonaszos: ( :) )

)