MiG-21 Fishbed (Mikojan-Gurjevics,Szovjetunió) / J-7 , F-7 (Csengdu, Kína)

Valószínű nem építettek olyan gépet, ahol ez a megoldás kimondottan szükséges.
A szárnyvégi elhelyezésnek sokszor gátad szab a vibráció, ezért a világon mindenki kerüli.
Ennek ellent mond az F-16-os vagy F-18-as, ahol ezt külön megoldották.
Előnyei továbbá a flattersúly szerepkör és a szárnyvégi indukált örvények csökkentése.
Hátránya a nagy szárnyvégi tömeg, ami a szárny hajlító igénybevételét erősíti.

A Szu-27-esen is a szárny végére, de jóformán a belépőél elé helyezik a rakétát, vagyis annak súlyponti részét, hogy flattersúlyként funkcionáljon, de még így is gond a vibráció, ami miatt az itt elhelyezett rakéták fejrésze nehezebben fog rá a célra.

Anno a MiG-29OVT szárnyvégére is rápróbálták a megoldást, de végül elhagyták.

mig29ovt.jpg
 
A törővéges megoldásnál olyan AAM is kell, ami bírja a strapát. Ezen a téren az oroszok ilyen strapa nélkül is elvéreztek egy ideig.

A NATO gépeken meg strukturálisa ára van és nem mindig sikerül jó. Lásd Gripen. Lehet feltenni, de békeidőben nem célszerű.

Az F-15-ön nincs, a Hornet és F-16 esetén a normális javadalmazáshoz kellett. A Gripem A-D változatok még ezzel a megoldással is szinte konfigurálhatatlanok és túl kevés a függesztő rajtuk...

A 29-esen enélkül is volt 6, aztán később már 8 db függesztő, ami R-77 elterjedésével harcászatilag bőven előny. Hova fárasszák magukat a törővéggel?

A Szu-27 esteén viszont az ECM oda került, nincs mit tenni...
 
Tegnap Indiában lezuhant egy Mig-21
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Szerencsére a pilóta túlélte, gondolom nem sokat morfondírozott hogy mi legyen mielőtt katapultált. Csak azt nem értem, ha ennyi képük van a 21-es roncsáról, akkor címképnek miért egy MiG-23 roncs fotóját kellett betenni?!
 
Észak-Korea - BIS

197910.jpg


197957.jpg


Mozambik

195253.jpg


195252.jpg


195250.jpg


195249.jpg


195207.jpg


Finn - R-13M rakétával

191757.jpg


Kazahsztán

195906.jpg


Angola

178512.jpg


Bulgária - R-60M rakétával

176398.jpg



177662.jpg


176592.jpg


176229.jpg


169346.jpg


Szerbia

175567.jpg




Pápa 2.???

197193.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Nos ez a kép az általam már emlegetett Lengyel Légierő Múzeumában készült Krakkóban. A helyet minden repülés iránt érdeklődő embernek csak ajánlani tudom és a 15 złotys (kb 1000-1100 forint) belépő szinte semmi az ott látható gépek mennyiségéhez és az átélt élményekhez képest. A kezdeti MiG-15/17 típusoktól a MiG-19-en és az emlegetett 21-en át a MiG-29-ig a VSZ légierőkben alkalmazott harci típusok nagyobbik része megtalálható. Érdekességképp a nyugati típusok sem hiányozhatnak így fellelhető olasz, kanadai F-104, amerikai F-105 illetve F-5, svéd JA-37 Viggen és Saab 35 Draken nem is beszélve a Harrier-ről és Jaguarról. A kiállítás kiegészül második, sőt első világháborús gépekkel is. Külön épületben kaptak helyet a repülőgépmotorok és a sugárhajtóműve,k illetve az érdeklődő megtekinthet pár légvédelmi eszközt is (S-75/125, Kub, Krug). Helikopteres fronton főleg a lengyel gyártású Mi-2 változataiból lehet szemezgetni, de persze van Mi-8 és MI-4 is, sőt még egy kanadai OH-58 Kiowa (C-136) is fellelhető. Ezeken kívül is még számtalan egyéb (főleg szállító és kiképző) típus látható, sőt még egy Il-28 is. Látogatási idő terén minimum egy napot kell rá szánni.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed