Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Nem M változatú 21-eshez ezen kívül volt olyan szárny, amin négy függesztő volt? (Indiai PFL vagy micsoda?)ghostrider
Az a "korai 21R" az annyira korai, hogy ez volt a 21R-nek egy MiG-21PFSz-ből átépített prototípus-példánya (azért "78" a gépszám, mert a Je-7-ből a 8. példány volt). Mivel a törzs alatti póttank helyére a felderítőkonténer került, így találni kellett a póttartálynak másik függesztési helyet, és addig keresgéltek amíg találtak is, mindjárt kettőt is. Ez annyira megtetszett az illetékeseknek, hogy ettől kezdve az összes együléses 21-est négy szárny alatti függesztőgerendával gyártották.
Egy protó az mindig egyedi, még akkor is ha esetleg egy szériagépet alakítanak át.Azért is Je-7 a jelzése, mert oroszul "jegyinyisztvo=egyedi (példány), vagyis utal a proto-kivitelre. Olyan kivitelben ahogy gyártották a PF/PFM törzseket talán fel lehetett volna ugyan szerelni rájuk a négytartós szárnyat is, csak a törzsben nem volt meg se a kábelrendszer se a csőrendszer se a kabinban a kezelőegységek a külső pilonok működtetéséhez. Az indiaiak raktak fel a korai FL(PFM) gépeikre az élettartamuk vége felé négyfüggesztős szárnyakat, de ők gyártották is, nagyjavították is a tipust, így meg tudták oldani a szükséges kiegészítéseket.Nem M változatú 21-eshez ezen kívül volt olyan szárny, amin négy függesztő volt? (Indiai PFL vagy micsoda?)
Én eddig csak "M" leszármazotton láttam ilyet. Ha nem M változat szárnya ez és hibrid, akkor csak ehhez a protóhoz terveztek egyedi szárnyat? Kővári asszem bizonygatta anno AP blogon, hogy négytartós szárnyet "P" családhoz tartozó géphez fizikailag nem lehetett feltenni.
Tehát lényegében egyedi berhelés volt a demonstrátor / koncepció géphez, de a széria gépeknél teljesen áttervezett szárny volt az M szériától? A bisz is örökölte az "M-es" szárnyakat?Egy protó az mindig egyedi, még akkor is ha esetleg egy szériagépet alakítanak át.Azért is Je-7 a jelzése, mert oroszul "jegyinyisztvo=egyedi (példány), vagyis utal a proto-kivitelre. Olyan kivitelben ahogy gyártották a PF/PFM törzseket talán fel lehetett volna ugyan szerelni rájuk a négytartós szárnyat is, csak a törzsben nem volt meg se a kábelrendszer se a csőrendszer se a kabinban a kezelőegységek a külső pilonok működtetéséhez. Az indiaiak raktak fel a korai FL(PFM) gépeikre az élettartamuk vége felé négyfüggesztős szárnyakat, de ők gyártották is, nagyjavították is a tipust, így meg tudták oldani a szükséges kiegészítéseket.
Mondjuk úgy, hogy az R-proto úgy állt össze, hogy a szükség szerint módosított PFSz-törzshöz (cső és kábelrendszer+kezelőegységek) legyártották a négy-tartósra áttervezett szárny prototípusát is majd felszerelték a törzsre, és a sikeres tesztek után az együléses gépekhez már csak ilyen szárnyakat gyártottak. A bisz-szárny annyiban különbözik még az Sz/SzM/SzMT/M/MF szárnytól is, hogy a durál mellső szárny-segédtartót acélra cserélték és vastagabb a szárnyborítás egy része is, de külsőre egyformák voltak a szárnyak.Tehát lényegében egyedi berhelés volt a demonstrátor / koncepció géphez, de a széria gépeknél teljesen áttervezett szárny volt az M szériától? A bisz is örökölte az "M-es" szárnyakat?
Nem tartom valószínűnek, több okból is:Még mindig áll a kérdésem a MIG-21i-vel kapcsolatban:
Én sajnos nem sokat tudok a MIG-21i változatról azon kívül, hogy teszt gép volt a Tu-144 miatt.
Szerintetek hatékonyabb lett volna ezzel a szárnymegoldással gyártani a katonai gépeket?
Mit értünk "gótikus" szárny alatt? A T-10 első változatai még Concorde féle elliptikus szárrnyel bírtak és asszem csak a gyártás nehézsége miatt dobták, meg a wingtip HP miatt. Kettős deltát használtak több gépen is. Draken és kínai J-7 egyes változatain.Szóval harcigép esetében lényegileg én jóval több hátrányát látom az ilyen szárnynak mint előnyét, és ha nem így lett volna, akkor szerintem Szergejék is inkább ilyen gótikus szárnnyal gyártották volna a MiG-21-et.
Valaki írhatnak magyarul egy szép hosszút a 21-es evolúcióról. Én ziher, hogy elolvasnám.