MiG-21 Fishbed (Mikojan-Gurjevics,Szovjetunió) / J-7 , F-7 (Csengdu, Kína)

Egyáltalán nem biztos, hogy a J-7 magasabb harcértéket képviselt, mint a J-6.
Érdekes beszélgetésindító! A nyolcvanas évek közepétől gyártott J-7IIH MiG-21-es változat, miután megkapta az Izraeli Python-3 eredetű PL-8 Thunderbolt-8-as légiharcrakétát, onnantól egyértelműen nagyobb harcértéket képviselt, mint a Shenyang J-6-os.

Hogy a korábbi változatok? Valóban, inkább feladatfüggő…
 
Pakisztánban már csak három kiképző század repüli a kilencvenes években beszerezett F-7P Skybolt kínai MiG-21-es típust, ami már olasz tervezésű lokátorral van felszerelve. Képen a Combat Commanders School "Dashings" századának F-7P Skybolt MiG-21-ese látható.

dasings.jpg


Érdekes, hogy az új JF-17-es vadászokkal, a 1988-1994 között átadott kínai MiG-21-eseket váltják jelenleg, míg a korban 15-25 évvel régebbi, francia gyártású, korszerűsített Mirage III/5 típusokból még két fullos tactical air wing repül náluk!
 
Tegnap este(csütörtök) Pandzsáb államban lezuhant az indiai légierő MiG-21 vadászgépe. A pilóta életét vesztette. Ez volt a 3. MiG-21 katasztófa 2021-ben.

R9PvUeIarGc.jpg
 
Biztos sokan olvastátok az utóbbi napokban – egy újabb legendával kevesebbek lettünk. A szerbek, több mint 58 év szolgálat után hivatalosan is kivonták a MiG-21-es típust.

2021.jpg


Bár a tavaly szeptemberi katasztrófa óra már nem végeztek kiképző repülést.
15.jpg

16.jpg

18.jpg
 
A MiG-21bis gyártása 1985-ig folyt. Bár számomra gyanús, hogy az elterjedt 2013 darabos szovjet gyártási mennyiségbe, a szovjetúnióban gyártott, de végül Indiában összeszerelt példányok is bele vannak számolva.

bis.jpg


Akkor lehet, hogy ebből van az eltérés, hogy a szovjet gyártás és összeszerelés ért véget korábban.
Helló @molnibalage
Egyértelműen nem! A szovjet gyártás exportra és a szovjet gyártás, indiai végszerelésre párhuzamosan történt.

A szovjet MiG-21bis gyártás exportra 1985-ig folyt. Az utolsó öt szériából, az alábbi ismert szállítások történtek.:
  • 98-as széria 1985-86 Finland
  • 97-es széria 1984 Cambodia, Namibia
  • 96-os széria 1983 Angola, Kongo, Mozambik, Cambodia, Guinea
  • 95-ös széria 1983 Mozambik, Yugo, Vietnam
  • 94-es széria 1982 Yugo, Bulgarian
(Ennél már van több ismert is, de még nem frissítettem a táblázataimat)



Valamint azért írtam, hogy az ismert 2013 db-os MiG-21bis gyártási mennyiségben benne lehetnek az indiai összerelésre gyártott gépek is mert:
  • Egyrészt korábbi MiG-21-es alváltozatok esetén is kiderült, hogy a szovjet és az india gyártási számok a valóságban ugyazokat a szériákat takarják
  • Számomra sehogy nem jön ki ez a szám, ha összeadom a szovjet és az export szállítások mennyiségét. Ezért keresem a többlet helyét.
 
Helló @molnibalage
Egyértelműen nem! A szovjet gyártás exportra és a szovjet gyártás, indiai végszerelésre párhuzamosan történt.

A szovjet MiG-21bis gyártás exportra 1985-ig folyt. Az utolsó öt szériából, az alábbi ismert szállítások történtek.:
  • 98-as széria 1985-86 Finland
  • 97-es széria 1984 Cambodia, Namibia
  • 96-os széria 1983 Angola, Kongo, Mozambik, Cambodia, Guinea
  • 95-ös széria 1983 Mozambik, Yugo, Vietnam
  • 94-es széria 1982 Yugo, Bulgarian
(Ennél már van több ismert is, de még nem frissítettem a táblázataimat)



Valamint azért írtam, hogy az ismert 2013 db-os MiG-21bis gyártási mennyiségben benne lehetnek az indiai összerelésre gyártott gépek is mert:
  • Egyrészt korábbi MiG-21-es alváltozatok esetén is kiderült, hogy a szovjet és az india gyártási számok a valóságban ugyazokat a szériákat takarják
  • Számomra sehogy nem jön ki ez a szám, ha összeadom a szovjet és az export szállítások mennyiségét. Ezért keresem a többlet helyét.

Az MF mettől meddig készült, és hány példányban?
 
Az MF mettől meddig készült, és hány példányban?

A 30-as számú gyár adatai még mindig nem teljesen publikusak, így csak közelítő becsléseink lehetnek:

GyárTípusGyártásDarabszám
№30MiG-21M1968 – 1971537 *
№30MiG-21MF1970 – 1974857 **
№21MiG-21MF1975 – 1976231


* Nem ismert, hogy az alső két sorozatban mennyi gép épült (jellemzően az elsőben kettő, a másodikban öt szokott), majd a 3. és 4. szériában 10-10, majd 34 db ismert széria, szériánként 15 repülőgéppel.

** 57 db. ismert széria, szériánként 15 géppel, plusz két még ismert gép.

De mindig újabb és újabb érdekes adat kerül napvilágra, így folyamatosan pontosítani lehet a fenti adatokat. De jelenleg jó közelítő információk.
 
A 30-as számú gyár adatai még mindig nem teljesen publikusak, így csak közelítő becsléseink lehetnek:

GyárTípusGyártásDarabszám
№30MiG-21M1968 – 1971537 *
№30MiG-21MF1970 – 1974857 **
№21MiG-21MF1975 – 1976231


* Nem ismert, hogy az alső két sorozatban mennyi gép épült (jellemzően az elsőben kettő, a másodikban öt szokott), majd a 3. és 4. szériában 10-10, majd 34 db ismert széria, szériánként 15 repülőgéppel.

** 57 db. ismert széria, szériánként 15 géppel, plusz két még ismert gép.

De mindig újabb és újabb érdekes adat kerül napvilágra, így folyamatosan pontosítani lehet a fenti adatokat. De jelenleg jó közelítő információk.

Hasonló táblázatod van még a többi 21-es változatra is?
Számomra ezek ismeretlenek...
 
  • Tetszik
Reactions: borisz