Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ezek a vicces gondolatok honnan származnak?
Ahhoz egy F100 szintű hajtómű is kellett volna.
De akkor ahhoz meg nem kell egy ennyire kisméretű géphez ragaszkodni és a nagyobb és erősebb hajtómű levegő igénye nagyobb szívócsatornát kíván.
Meg a MiG-23 mellett minek egy 21-es méretű géppel szórakozni egy új hajtóművel?
Az RD-33-as integrációt végül nem végezték el, csak terv maradt.Az RD-33-ast elvileg kipróbálták 21-es sárkányban, kínálták is az indusoknak a Bisonhoz, bár úgy tudom nem fogadták el (az AL-31-est pedig a 27-esben ők maguk, de abból sem lett rendszeresítés).
Az oroszoknak is olcsóbb lett volna egy kisebb gép tömegvadásznak, harmadik világbeli barátoknak meg pláne.
Nem véletlen a kínaiak még sokáig mókoltak a J-7-essel, az oroszoknak viszont lett egy fejlövésük 1991 után, hogy egyhajtóműves gép nem kell nekik. Pedig egy J-10-hez hasonló gépet kellett volna inkább kihozniuk a 21-es fent említett továbbéltetése után. A Flanker család persze maradhatott volna mellette nagytesónak.
Az RD-33-as integrációt végül nem végezték el, csak terv maradt.
A fenti kép amúgy jól mutatja, hogy hiába van csak egy beömlő, a 21-es is osztott szívócsatornájú, mint a MiG-23-as, vagy akár a Gripen. Ez áramlástanilag kedvezőtlenebb, mint a szimpla.
A Wiki és forrásai? Semennyire
Current operators: - ez egy vicc
Angola - a kliencvenes években leállították
National Air Force of Angola – 23 in service as of December 2018.
Azerbaijan - kb húsz év leállították
Azerbaijani Air Forces – 5 in service as of December 2018.[115]
Croatia - MiG-21bis/UM még hadrendben
Croatian Air Force – 12 aircraft in service as of December 2018.[116] Upgraded in 2003 to MiG-21BisD/UMD standard and refurbished again in 2014. They will remain operational until at least 2022.
Cuba - nyolcat nagyjavítottak már bő tíz éve, de a helyi erők szerint négynél több egyszerre nem üzemképes
Cuban Revolutionary Air and Air Defense Force – 12 aircraft in service as of December 2018.[117]
Egypt - két-három éve állították le, egy századnyit átadtak a Líbiai Nemzeti erőknek
Egyptian Air Force[118]
Guinea - 2010/11 körül állították le
Guinea Air Force – 3 in service as of December 2018.[119]
Guinea-Bissau - a kliencvenes években leállították
Guinea-Bissau Air Force[120]
India - még öt század üzemel
Indian Air Force – MiG-21 FL version withdrawn December 2013, MIG-21 PF (MIG-21 FL or Type 77) withdrawn in January 2014. Upgraded MIG-21bis to be retired by 2021–2022.[121][122][123][124]
Libya - nyáron esett le az utolsó üzemképes bis, ex. egyiptomi M/MF-ből még repülhet pár darab
Libyan Air Force – 12 aircraft in service as of December 2018.[125]
Mali - az ex. cseh MF-75-ösk lassan tíz éve leállítva/összetörve
Mali Air Force – 9 in service as of December 2018.[125]
Mozambique - ugyan 2013/14 körül volt néhány bis/UM nagyjavítva a románoknál, de az utóbbi években csak leállított gépekről vannak fotók
Mozambique Air Force – 6 MIG-21bis + 2 MiG-21UM Trainers reported as refurbished and delivered from Romania, July 2014 from Aerostar.[126]
North Korea - igen, nagy kooperációban a Kubaiakkal
Korean People's Air Force[127] – MiG-21F-13, MiG-21PFM, MiG-21MF, MiG-21bis and MiG-21U in service, as well as the similar looking Chengdu J-7.
Romania - igen, a korszerűsített MF-75-ök
Romanian Air Force[128] – will be replaced by F-16s from 2017 onwards.
Sudan - a MiG-21M/USz-eket a nyolcvanas évek elején(!!!) állították le, nem tudom mit keres itt
Sudanese Air Force[129]
Syria - elvileg bis-ek még igen
Syrian Arab Air Force[129]
Uganda - tíz éve a Szu-30-asok váltották le az ex. Lengyel bis/UM gépeket
Ugandan Air Force[130]
Yemen - a polgárháborúval mentek a kukába az Ukrajnában felújított bis/R/UM-ek
Yemeni Air Force[131]
Zambia - kb tíz éve leállítva. A MiG-21bis-eket feladatkörükben a Hongdu L-15-ök váltották, bár sok év csúszással
Zambian Air Force[131]
Szóval a wiki és forrása szerint, ha van róla 20-30 éves fotó, akkor az ma is repül...
![]()
Fotó: Az Egyiptom álltal, a líbai Nemzeti Erők számára átadott kilenc MiG-21M/MF közül egy Bengázi-Benina repülőtéren. Az orosz MiG-29-esek és Szu-24-esek váltják.
![]()
Fotó: A kubai MiG-21bis-eket felszerelták R-73-as légiharcrakétákkal Santa-Clara repülőterén. Napjainkra csak egy-két gép maradt üzemképes.
.Volt olyan szovjet típus, ahol nem volt kettéosztva a szívócsatorna a beömlő után? A MiG-eknél úgy tudom a 15/17-nél is kétoldalt van vezetve. 19-esnél tuti.
.
.
A kacsaszarnyas, alul elhelyezett szivocsatorna beömlös Je-8 prototipus, mint szinten MiG-21 tovabbfejlesztes, nem osztatlan szivocsatornas volt....? Bar ahogy a par elerhetö fotot nezegetem, talan az sem.
SzU-24 -25 -27Volt olyan szovjet típus, ahol nem volt kettéosztva a szívócsatorna a beömlő után? A MiG-eknél úgy tudom a 15/17-nél is kétoldalt van vezetve. 19-esnél tuti.
Hát, a Mig-19est nem hiszem. Hiszen egyből két hajtóművesSzU-24 -25 -27
MiG-19 -25 -29 -31
Kérhetnék erről valailyen megbízható forrást?A román MiG-21-est az ukrán Sz-300PSz légvédelmi rendszer lőtte le
Románia idén március 2-án kért adatokat az ukrán vezérkartól az Sz-300PSz légvédelmi rakétarendszer használatára vonatkozóan. Helyi újságírók szerint a román légierő lezuhant MiG-21-es vadászgépének maradványaiban az ilyen típusú légvédelmi rendszerből származó rakéta robbanófejének elemeit találták meg.
Emlékezzünk vissza, hogy a román MiG egy hete zuhant le Kodzhalak falu közelében, 95 km-re az ukrán határtól. Egy mentőhelikopter ment a keresésére, ami szintén elveszett. Fontos megjegyezni, hogy egyik gép sem lépte át az ukrán határt, és nem is közelítette meg semmilyen „érzékeny” távolságból.
Bocsánat, de ez hogyan jön ki?A román MiG-21-est az ukrán Sz-300PSz légvédelmi rendszer lőtte le
Románia idén március 2-án kért adatokat az ukrán vezérkartól az Sz-300PSz légvédelmi rakétarendszer használatára vonatkozóan. Helyi újságírók szerint a román légierő lezuhant MiG-21-es vadászgépének maradványaiban az ilyen típusú légvédelmi rendszerből származó rakéta robbanófejének elemeit találták meg.
Emlékezzünk vissza, hogy a román MiG egy hete zuhant le Kodzhalak falu közelében, 95 km-re az ukrán határtól. Egy mentőhelikopter ment a keresésére, ami szintén elveszett. Fontos megjegyezni, hogy egyik gép sem lépte át az ukrán határt, és nem is közelítette meg semmilyen „érzékeny” távolságból.
Hát, arra várhatunk szerintem, főleg a fentiek fényében...Kérhetnék erről valailyen megbízható forrást?
Szerintem valamilyen vadhajtások, kárpátinfó, mindenttudunkrólatok helyen tuti megírták...Hát, arra várhatunk szerintem, főleg a fentiek fényében...
Ez egy vélemény nem az én gondolataim. Nem kell elhinni én sem hiszem el.Bocsánat, de ez hogyan jön ki?
Az Sz-300PSz MZ-je csak 75 km vadászgép méretű cél ellen.
Ha az ukrán-román határon állna a cucc akkor is hogyan találna el egy gépet 95 km-re az ukrán határtól?
Szerinted lenne pont ott egy PSz?
Ha nem, akkor 120-150 km-es killt hogyan produkál egy egyrendszer, ami kb. felére van predesztinálva...?
Bocsánat, de ez a pont ahol nem tudom, hogy nem érted, nem tudod, vagy valaki fizet neked ezért, hogy toljad ezt a narratívát.
Hát, arra várhatunk szerintem, főleg a fentiek fényében.
Kinek a véleménye? Ki és hol írt ekkora baromságot?Ez egy vélemény nem az én gondolataim. Nem kell elhinni én sem hiszem el.
Nézd, ha nem adsz meg forrást, az kb azt jelenti, hogy, nemhogy a véleményed, hanem te magad láttad, amint egy ukrán S-300 lövi le a román gépet. Ha nem adsz meg forrást, az, azt jelenti, hogy te magad vagy a forrás.Ez egy vélemény nem az én gondolataim. Nem kell elhinni én sem hiszem el.