MiG-21 Fishbed (Mikojan-Gurjevics,Szovjetunió) / J-7 , F-7 (Csengdu, Kína)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
926
2 896
93
A határréteg lefúvás miatt?
Ja! Natürlich
MiG-21SPS: System zur Grenzschichtbeeinflussung
und
MiG-21SPS-K: System zur Grenzschichtbeeinflussung - Kanone

In der NVA wurden die Maschinen des Typs 94 (MiG-21PFM) als Mig-21SPS bezeichnet. Dabei steht SPS für die russische Abkürzung für ein System zur Grenzschichtbeeinflussung Auf Grund der Erfahrungen aus dem Krieg wurde bei späteren Serien des Typs 94 (MiG-21PFM) die Möglichkeit zum Anbau einer 23mm Zwillings MK in einer Gondel unter dem Rumpf geschaffen. Diese Maschinen wurden in der NVA als SPS-K bezeichnet. Die Luftstreitkräfte erhielten 82 SPS und 52 SPS-K. Die Lieferung erfolgte zwischen 1966 und 1968. Später wurden die Maschinen umgerüstet, so das sie die modernen Luft-Luft-Raketen R-60 einsetzen konnten.

Holzdorf-90.jpg


De később sok korábbi MiG-21-es alváltozatott is alkalmassá tették a GS-23-as gépágyúkonténer hordozására, pl a lenti képen a Lengyel Honi Légvédelem első vadászrepülő ezredének MiG-21PF elfogója alá is fel van függesztve.

Andrzej-Morga-a-MON-Warszawa-1981.jpg
 
M

molnibalage

Guest
Ja! Natürlich
MiG-21SPS: System zur Grenzschichtbeeinflussung
und
MiG-21SPS-K: System zur Grenzschichtbeeinflussung - Kanone

In der NVA wurden die Maschinen des Typs 94 (MiG-21PFM) als Mig-21SPS bezeichnet. Dabei steht SPS für die russische Abkürzung für ein System zur Grenzschichtbeeinflussung Auf Grund der Erfahrungen aus dem Krieg wurde bei späteren Serien des Typs 94 (MiG-21PFM) die Möglichkeit zum Anbau einer 23mm Zwillings MK in einer Gondel unter dem Rumpf geschaffen. Diese Maschinen wurden in der NVA als SPS-K bezeichnet. Die Luftstreitkräfte erhielten 82 SPS und 52 SPS-K. Die Lieferung erfolgte zwischen 1966 und 1968. Später wurden die Maschinen umgerüstet, so das sie die modernen Luft-Luft-Raketen R-60 einsetzen konnten.

Holzdorf-90.jpg


De később sok korábbi MiG-21-es alváltozatott is alkalmassá tették a GS-23-as gépágyúkonténer hordozására, pl a lenti képen a Lengyel Honi Légvédelem első vadászrepülő ezredének MiG-21PF elfogója alá is fel van függesztve.

Andrzej-Morga-a-MON-Warszawa-1981.jpg
Nah, akkor elmondhatom, hogy fater is hívta így ezt a változatot.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Galcom

Papa

New Member
2016. augusztus 31.
13
11
3
Khalifa Haftar tábornok által vezetett Líbiai Nemzeti Hadsereget, MiG-21bis vadászgépek támogatták a tízes években Tubruk repülőteréről.

Lib-bis-01.jpg

A Líbiai Arab Köztársaság számára, még 1977 és 1978 között szállított a Szovjetunió MiG-21bis vadászokat. Ezekhez 1977 és 1979 között érkeztek MiG-21UM kétülésesek. A líbiai MiG-21-esek frontvadász szerepkörben, az egyiptomi határhoz közel települtek a hetvenes-nyolcvanas években. A 800-as oldaszámú MiG-21bis 1977-ben érkezett.

Lib-bis-02.jpg

A Líbiai Nemzeti Hadsereg MiG-21bis és UM vadászgépeinek üzemben tartását ukrán szakemberek támogatták a tízes évek első felében.

Lib-bis-03.jpg

A Líbiai Nemzeti Hadsereg hajózó személyzetének nagyrésze, még a nyolcvanas években kapott kiképzést a típusra. A 614-es MiG-21bis 1977-ben készült el a Szovjetunióban.

Lib-bis-05.jpg

A 968-ast 1978-ban gyártották, majd Jugoszláviában volt ipari nagyjavításon a nyolcvanas évek végén. Az embargók feloldása után, Ukrajnában került sor a második nagyjavítására a kétezres évek közepén.

Lib-bis-06.jpg

Szabadon eső bomba fegyverzettel a 764-es MiG-21bis. A repülőgépet 1978-ban szállította a szovjet fél.

Lib-bis-07.jpg

Sz-5-ös rakétákkal - a Líbiai Nemzeti Hadsereg légierejének egyik fő fegyverzetével - a 208-as MiG-21bis, ami 1978-ban érkezett az országba.


A líbiai MiG-21bis-eket, a tízes évek közepétől régi, használt MiG-21M/MF repülőgépekkel egészítették ki Egyiptomból, majd 2020-tól használt orosz MiG-29 9.12/13-asokkal.
Az utolsó előtti képen a pilótának hiányzik egy foga? :)
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
926
2 896
93
Ez a gép is hiányos, nemcsak a pilóta fogsora.
Lib-bis-05.jpg
Karbantartáshoz meg kell bontani.

Ez a 698-as LNA MiG-21bis, most májusban zuhant le, helyi katonai parádén. A képen látható Jamal Ben Amer ezredes életét vesztette a katasztrófában. De a földi személyzet rendkívül büszke, mert egy Koránt találtak a repülés közben viselt kezeslábasának egyik zsebében, és ez majdnem sértetlen volt a gép lezuhanása után. Ott is vannak fontos dolgok...

jamal.jpg

968.jpg

A repülőgép 43 éves volt.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
14 916
41 107
113
A Szíreknek ha jól tudom csak Mig 21-ük volt,már volt egy hasonló videó,ahol a 21-essel rájuk fordult a pilóta,és megszórta őket valami ejtőszerrel,de itt hallani,vagy legalábbis hallani vélem,hogy ez valami rkéta volt,esetleg ilyen közel jöhetett a repcsi meg,bár akkor lőttek volna rá,szóval milye volt a 21-esnek,rakéta,ami ilyen pontos volt?


 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
12 045
49 428
113
A Szíreknek ha jól tudom csak Mig 21-ük volt,már volt egy hasonló videó,ahol a 21-essel rájuk fordult a pilóta,és megszórta őket valami ejtőszerrel,de itt hallani,vagy legalábbis hallani vélem,hogy ez valami rkéta volt,esetleg ilyen közel jöhetett a repcsi meg,bár akkor lőttek volna rá,szóval milye volt a 21-esnek,rakéta,ami ilyen pontos volt?


A porfelhő és úgy en bloc a kupleráj nagyságából ítélve ezt semmiféle MiG-21-esről indítható rakétával nem lehet előidézni.
A legnagyobb kaliberű NIR, amit a 21-es még tud hordozni, az a mérete miatt szigorúan csak párban indítható Sz-24-es és még az sem szól ekkorát.
Mivel a videó címe csak annyi, hogy “MiG airstrike”, ami ugye bárakármi is lehet, én eleve nem volnék biztos a MiG-21-esben sem.
Nagyobb szír gépek hordozhatták a potensebb Sz-25-öst is, de szerintem itt inkább két kb. 250kg-os bomba becsapódását láthatjuk.
Ne feledjük, attól, hogy a robbanás előtt sivító hangot hallunk, még nem kell egyből rakétára gondolni, hiszen azok hajtóműve még a levegőben, nem sokkal az indítás után, jóval a célba érkezés előtt már elműködik.

Ha ez két 100, vagy 250kg-os bomba volt, akkor a gép lehetett MiG-21-es, vagy bármi más. A 250kg-os bomba lehetőségét talán egyedül az L-39-es zárná ki.
Szóval ez lehet szír 21-es, 23-as, Szu-22-es, de akár 24-es is.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
7 421
23 197
113
A Szíreknek ha jól tudom csak Mig 21-ük volt,már volt egy hasonló videó,ahol a 21-essel rájuk fordult a pilóta,és megszórta őket valami ejtőszerrel,de itt hallani,vagy legalábbis hallani vélem,hogy ez valami rkéta volt,esetleg ilyen közel jöhetett a repcsi meg,bár akkor lőttek volna rá,szóval milye volt a 21-esnek,rakéta,ami ilyen pontos volt?


Ez odavert... Torzomborzék lefeküdtek...
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
926
2 896
93
Ez a lista mennyire lehet megbízható? :)

A Wiki és forrásai? Semennyire :)

Current operators: - ez egy vicc
Angola - a kliencvenes években leállították
National Air Force of Angola – 23 in service as of December 2018.
Azerbaijan - kb húsz év leállították
Azerbaijani Air Forces – 5 in service as of December 2018.[115]
Croatia - MiG-21bis/UM még hadrendben
Croatian Air Force – 12 aircraft in service as of December 2018.[116] Upgraded in 2003 to MiG-21BisD/UMD standard and refurbished again in 2014. They will remain operational until at least 2022.
Cuba - nyolcat nagyjavítottak már bő tíz éve, de a helyi erők szerint négynél több egyszerre nem üzemképes
Cuban Revolutionary Air and Air Defense Force – 12 aircraft in service as of December 2018.[117]
Egypt - két-három éve állították le, egy századnyit átadtak a Líbiai Nemzeti erőknek
Egyptian Air Force[118]
Guinea - 2010/11 körül állították le
Guinea Air Force – 3 in service as of December 2018.[119]
Guinea-Bissau - a kliencvenes években leállították
Guinea-Bissau Air Force[120]
India - még öt század üzemel
Indian Air Force – MiG-21 FL version withdrawn December 2013, MIG-21 PF (MIG-21 FL or Type 77) withdrawn in January 2014. Upgraded MIG-21bis to be retired by 2021–2022.[121][122][123][124]
Libya - nyáron esett le az utolsó üzemképes bis, ex. egyiptomi M/MF-ből még repülhet pár darab
Libyan Air Force – 12 aircraft in service as of December 2018.[125]
Mali - az ex. cseh MF-75-ösk lassan tíz éve leállítva/összetörve
Mali Air Force – 9 in service as of December 2018.[125]
Mozambique - ugyan 2013/14 körül volt néhány bis/UM nagyjavítva a románoknál, de az utóbbi években csak leállított gépekről vannak fotók
Mozambique Air Force – 6 MIG-21bis + 2 MiG-21UM Trainers reported as refurbished and delivered from Romania, July 2014 from Aerostar.[126]
North Korea - igen, nagy kooperációban a Kubaiakkal
Korean People's Air Force[127] – MiG-21F-13, MiG-21PFM, MiG-21MF, MiG-21bis and MiG-21U in service, as well as the similar looking Chengdu J-7.
Romania - igen, a korszerűsített MF-75-ök
Romanian Air Force[128] – will be replaced by F-16s from 2017 onwards.
Sudan - a MiG-21M/USz-eket a nyolcvanas évek elején(!!!) állították le, nem tudom mit keres itt
Sudanese Air Force[129]
Syria - elvileg bis-ek még igen
Syrian Arab Air Force[129]
Uganda - tíz éve a Szu-30-asok váltották le az ex. Lengyel bis/UM gépeket
Ugandan Air Force[130]
Yemen - a polgárháborúval mentek a kukába az Ukrajnában felújított bis/R/UM-ek
Yemeni Air Force[131]
Zambia - kb tíz éve leállítva. A MiG-21bis-eket feladatkörükben a Hongdu L-15-ök váltották, bár sok év csúszással
Zambian Air Force[131]

Szóval a wiki és forrása szerint, ha van róla 20-30 éves fotó, akkor az ma is repül...

02-lib.jpg

Fotó: Az Egyiptom álltal, a líbai Nemzeti Erők számára átadott kilenc MiG-21M/MF közül egy Bengázi-Benina repülőtéren. Az orosz MiG-29-esek és Szu-24-esek váltják.


02-cuba.jpg

Fotó: A kubai MiG-21bis-eket felszerelták R-73-as légiharcrakétákkal Santa-Clara repülőterén. Napjainkra csak egy-két gép maradt üzemképes.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
3 867
7 099
113
Ha netán valaki még nem látta volna ezt a videót, tartalmaz jó pár érdekességet, nem győzném felsorolni!
Csak hármat említek, ha már MiG-21 topik.
Az első - oda állítottam be a videót - az egyik "óriás" MiG; a Je-152A! Ebben nem a MiG-25-ben "kiteljesedő" egy hajtómű volt, hanem kettő R-11F-300, ellentétben az orosz oldal elírásával:

Másik - 46:25-nél - egy 21-es repülés közben begyújtott gyorsító rakétával emelkedése.
A harmadik - eredetileg ezért kezdtem írni a hozzászólást - 46:47-nél nekifutás és felszállás kettő startrakétával.
Szépen megzavarták a rakéták a forszázs lángját!